paolo_novy Přidat reklamu

Téma: spojka
16.1.2010 v 11:44
zdravím kluci mám R1 rok 2000 a v jednom kuse mě prokluzuje spojka dnes sem ji rozhodil a podle manuálu mají být lamely od 2,8 do 3,1 mm moje mají 3,0mm neví někdo čím by to teda mohlo být?

spojka

16.1.2010 v 11:48 | Nahoru | #1
Mi tohle dělal olej valvoline. Taky by to mohly být unavené pružinky, jestli někdo měnil jen lamely.

1 reakcí na tento příspěvek spojka

16.1.2010 v 11:48 | Nahoru | #2
muzou byt vytahane pruriny,spatny olej,nebo zapalene lameli...

(reakce na) spojka

16.1.2010 v 11:53 | Nahoru | #3

jonny>muzou byt vytahane pruriny,spatny olej,nebo zapalene lameli...



Tak, tak. Když ti to furt klouže, tak ty lamely už budou skoro určitě vypálené. Jediný řešení je dát nový lamely nejlíp i s novejma pružinkama a pokud to furt nebude ideální, tak co nejdřív přejít na jinou značku oleje.

Naposledy editováno 16.01.2010 11:56:41

spojka

16.1.2010 v 11:53 | Nahoru | #4
mel jsem spojku skoro novou a zacala me take klouzat,dokonce jsem daval i nove a silnejsi pruziny a spojka porad klouzala! Nepomohla ani vymena oleje... Nekolikrat jsem do mel rozdelane az jsem na konec spojku vymenil za novou a bylo po problemu. Ty pruziny se daji i vypodlozit ale to bych radeji nedelal...

1 reakcí na tento příspěvek spojka

16.1.2010 v 11:54 | Nahoru | #5
no teďkom už jsou lamely spálené jen když dám nové abych je zase hned nespálil pružina je tam taková jedna jako by centrální takže se nedá podložit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spojka

16.1.2010 v 12:02 | Nahoru | #6

Tom46>no teďkom už jsou lamely spálené jen když dám nové abych je zase hned nespálil pružina je tam taková jedna jako by centrální takže se nedá podložit



Každá pružina jde podložit, jen musíš sehnat tu pravou podložku

Ale vážně, když dáš novou pružinu, tak s novejma lamelama by neměl být problém.

(reakce na) spojka

16.1.2010 v 12:07 | Nahoru | #7

noend>Každá pružina jde podložit, jen musíš sehnat tu pravou podložku

Ale vážně, když dáš novou pružinu, tak s novejma lamelama by neměl být problém.



presne tak! Kazda jde podlozit! Samozrejme ze tam nemuzes dat to co nekde najdes. Kamarad co dela na CNC masine me udelal presne podlozky z osazenim... A jestli uz mas spojku spalenou,misis ji stejne vymenil ale i ty plechy mezi lamelama...

Naposledy editováno 16.01.2010 12:07:41

spojka

16.1.2010 v 12:24 | Nahoru | #8
ok díky kluci objednám nové lamely plechy aj pružinu ať to stojí za to

spojka

16.1.2010 v 12:52 | Nahoru | #9
moznosti jsou:

1) nedal jsi tam motocyklovy olej, ale např. olej co patří do auta a auta mají suchou spojku a ten olej nema aditiva "pro spojku" a tak to na tom oleji muze zacit prokluzovat. Naprava: Stačí vyměnit olej za motocyklovy a bude to ok.

2) zvedals to na zadní přes spojku, pálil gumy, jel s mašinou na doraz (olej se až tak nestačil chladit) a pořád si řadil a podřazoval, ze jsi brzdil spojkou, atd. A tím jak pořád byla ta spojka v činnosti (popřípadě ještě hodně teplý olej), tak se ti na těch lamelách napálil olej. A začalo to klouzat. Naprava: Vymenit vsechny lamely.

3) stejný případ jako 2), ale s tím, že jak to začalo klouzat si to nechával klouzat. Náprava: Stejný případ jako 2) + navíc podívat se na plechy a pokud budou nejakým (byť nepatrnym) zpusobem zkroucene a nebo by meli mit na sobe vypalene plošky, stačí i malé, je to videt kdyz to pořádne ocistis technickym benzinem a budes s nima otacet. jsou to tzakove hnede, az na okrajich modre plosky a ty plechy mas bodove vypalene a nedolehaji ti celou plochou a klouze spojka. Takze vymenit plechy i lamely.

4) to je malo pravdepodobne, nekdo si ti hral s vuli spojky...

Poznámka: pruziny neobjednávej. to je uplne zbytecny, ty vydrzi s konstantnimi vlastnostni klidne 10 let... akorat bys vyhodil penize...

Naposledy editováno 16.01.2010 12:55:45

spojka

16.1.2010 v 13:42 | Nahoru | #10
U téhle R1 je jedna pružina, tzv. talířová, má pruměr jako celá spojka(průměr lamely)tak nevím jak to někteří chcete podkládat a i kdyby tam byly obyčejné vynuté pružiny, tak bych to rozhodně nepodkládal, spíš to nepomůže než pomůže.
Tom46-jestli máš manuál, tak je tam určitě i jak změřit tu talířovou pružinu, měří se u ní její výška, tak si v manuálu najdi jaká je minimální povovelá a změř tu svou a porovnej to s údajem v manuálu ať zbytečně nekupuješ novou. Jinak jak bylo řečeno výše krom lamel to může být i nevhodný olej.

spojka

16.1.2010 v 17:50 | Nahoru | #11
Jeden technickej - až to budeš skládat (a KDOKOLIV), dejte lamely předtím do oleje a poté složte. Hodně lidí to nendělá a pak to tak občas dopadá... motorku, která měla obložení (tlouštku) jako nový - však byla po výměně - ale spálený, jsem tu už taky měl...

.. kdo maže, ten jede

spojka

16.1.2010 v 18:39 | Nahoru | #12
No tak ten samý problém měl brácha na R1 99. Máš spálené lamely. Vyměň lamely + ocelové plechy. Pokud vyměníš jen lamely spojka dlouho nevydrží - to bracha taky zkoušel - vydrželo mu to cca 5000 Km. Pak dal nove lamely+plechy a za tuto sezonu najel 8000km a pohoda. Na pružinu se vyprdni - R1 jich nemá více ale pouze jednu centrální - ta se dá koupit pouze jako originál - tuším, že cena bylo neco +- kolem 6-7 tis.Kč. A k nové spojce nový olej. Bracha kupoval ty lamely + plechy u Amtrade tak se můžeš podívat. Spojkové lamely Amtrade.cz
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 610 Dnes v 19:14 Ariete
Yamaha R1 teče voda z chladiče Yamaha YZF-R1 Blacky94 0 Dnes v 15:35 Blacky94
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1196, 1197] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35891 Včera v 23:31 oxygen
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 StillFlyingMust 6 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf


TOPlist