globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě
 
11.1.2010 v 21:21
Zdravim, mám dotaz, setkali jste se na vlastní kůži s něčím podobným že v TP je např. 11/25kw ale reálný výkon motorky je poněkud jinde,jelikož je odškrcená, a stane se nehoda kde viník je druhá osoba, tudíž jste v tom nevinně a tudíž by vám měla vše zaplatit jeho pojistka. že se zkoumal reálný výkon, a jak se to dál řeší? policie, pojišťovna. Zajimalo by mě, jestli se může stát že přijdou na to že výkon není 25 ale 74kw a že mi nic nezaplatěj? :-/ díky za odpovědi

výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:10 | Nahoru | #181
Podle mě výkon motorky prostě neni to samý jako barva vozidla, obojí je sice v TP a tak maj alespon něco spoelčnýho
Každopádně by mě být hnán k zodpovědnosti ten kdo úpravu udělá a nenechá to zapsat do TP to znamená že, když přetřu štětkou stodvacítku a neohlásim to na úřadě tak at mě trestaj, když vymontuju z motorky škrtící sadu a nenahlásim to na úřadě tak at mě trestaj ale když jí někomu půjčim at se projede, dam mu do ruky malej techničák tam vidí 25 kw, on vlastní Ao tak může jet a nikdo ho za to trestat přece nemůže

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:11 | Nahoru | #182

sharkis: Dokažte mi, že jsem motorku, na který nemám co dělat, řídil vědomě


A proč by to někdo musel dělat? Podle zákona je fuk, jestli ses toho dopustil vědomě nebo nevědomky. Podstatné je, že ses toho dopustil.
Četl jsi ten můj příklad se střelnou zbraní? Fakt si myslíš, že by se dalo ze zodpovědnosti vyzout tím, že nejsi povinen rozeznat plynovku od ostrého kvéru?
raw to tady popsal taky dost dobře, s těmi mřížkami. Taky se neřešilo, kdo ji odstranil. Vinen byl vždycky řidič.
A presumpce neviny neplatí ve spoustě věcí. Když na tebe tvoje stará zavolá policajty, že ses dopustil domácího násilí, tak tě vyvedou a TY budeš dokazovat, že si to vymyslela.

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:12 | Nahoru | #183
fallen> asi tak - taky nemám šestku proto, abych lítal jako hovado nebo naní balil holky Prostě pro mě jsou tyhle motorky srdcová záležitost a když jí mít můžu, poctivě jsem si na ní vydělal, zkušeností na slabších moto taky pár nasbíral, tak proč bych si jí nedovolil?

Pro tohle vlákno by se hodil jeden slavnej výrok (pro tuhle situaci mnou mírně upravenej):
jak by tohle vlákno bylo prázdný, kdyby každej psal jen to, co skutečně ví

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:12 | Nahoru | #184
sharkis> dík, dává to smysl, a celkově myslím že bych se s tvými názory ztotožnil co tak sleduju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:16 | Nahoru | #185
1100Virago> A ke zbrani máš nějaké papíry ve kterých je nějaká specifikace do určité skupiny na kterou musíš mít oprávnění?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:18 | Nahoru | #186
1100Virago> Já Ti tvou verzi samozřejmě neberu Jen podotýkám že teorie a praxe se lišej Já na tohle téma diskutoval dlouhé hodiny s člověkem, co u dopravky dělal 30 let, takže by o tom asi něco vědět měl Příklad se střelnou zvbraní jsme popravdě nečetl, z těch keců s emi udělalo zle už na druhý stránce Ale zase abych nekecal - osobní zkušenost s tim nemám Za celý léta co jezdim jsem zatim (ťuk ťuk) neboural (když nepočítám vlastní blbost), jezdim opatrně a doufám, že tenhle problém nebudu muset řešit Co můžu říct, tak silniční kontroly jsou o pohodě U bouraček by se to stejně řešilo asi individuálně, takže nemá cenu moc spekulovat

Každopádně i kdyby to zjistili, tak jediný, co je jistý je fakt, že by se ti vyvlíkla pojišťovna z plnění Vinu/nevinu na nehodě to niják neovlivní a toho, že bys měl kvůli tomu problémy s PČR, se bát člověk nemusí

P.S. s tou presumpcí - nejsem si vědom toho, že by v silničním zákoně byla jakákoli výjimka

Naposledy editováno 12.01.2010 22:21:32

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:19 | Nahoru | #187
1100Virago> To neni pravda! Kdyz na me stara zavola, tak me odvedou, na 24h zadrzi a bude na SZ jestli mi da vazbu nebo me propusti a budu stihan na svobode. Policie zahaji ukony, bude vysetrovat a sbirat dukazy pro SZ aby je pak predlozil pri stani u soudu a ten na jejich zaklade posoudil. Stejne jako ja budu sbirat dukazy pro to, ze jsem nic neudelal, to ano. Kontradiktornost dukazu. ALE do platnyho rozsudku jsem nevinna osoba - to je presumpce. Vzdyt tolik hajzlu nebylo odsouzeno prave pro absenci solidnich dukazu! To bych si vyhlid nekoho kdo je doma sam a nemuze mu to nikdo potvrdit, zavolam si cajty a reknu ze me okrad. A on by mel dokazovat ze celej vecer koukal na Ruzovku? To asi ne.
Jako vzdycky mi tvoje oponentura davala zabrat, ale ted je to docela prustrelny ne?

Naposledy editováno 12.01.2010 22:20:46

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:22 | Nahoru | #188
sharkis> no v zákonech není spousta věcí.Mimo jiné třeba to,že se musíš před jízdou podrobit dechové či krevní zkoušce na alkohol.Přesto když tě chytí coby řidiče a budeš pozitivní na chlast,máš problém.Nebo se pletu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:27 | Nahoru | #189
sharkis> Nemáš pravdu. jako příklad uvedu,když pojedeš z kopce,a selžou ti brzdy. Někam to napasuješ,a taky můžeš říct- mě se brzdy polámaly za jízdy,před jízdou byly o.k.
Nic mě nemůžete!
Myslíš,že ti projde třeba to,že jsi kvůli těm brzdám zmrzačil dva lidi?

Je to jen tvůj problém,že jsi "nepoznal",že je motorka otevřená. Zákon hovoří jasně- nemáš na tom co dělat, a neřeší,jestli jsi jel schválně na odškrcený mašině,nebo nevědomky. Maximálně ti hodí odst. 1 jako úmysl,nebo odstavec 2 jako nedbalost,ale sejme tě stejně. Pojišťovna,když bude chtít,jde od toho.
Proto celou dobu tvrdím- žádný škrcení! Omezit motorky výkonem v základu a hotovo!

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:27 | Nahoru | #190
raw> ale tak jako ridic snad vis, jestli jsi pozil nebo ne. U motorky nevis jeji pravy vykon.

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:30 | Nahoru | #191
raw> nepleteš Ale motáš tady 2 věci dohromady

Konkrétně u alkoholu je to o tvym jednání - hladina alkoholu se může měnit - je na tobě jestli se napiješ nebo ne, když to nedohlídáš a máš zbytkáč tak skutečně problém máš - protože je to uvedeno v zákoně - nesmíš pít bezprostředně před jízdou nebo při ní = nesmíš řídit pod vlivem Buď nepiješ, nebo to máš propočítaný anebo máš jako každý zodpovědnější jedinec doma alkoholtester

Ale stav motorového vozidla je věc schválená a daná - údaje uvedeny v TP V příapdě, že si s motorkou nic nedělal, tak by motorka měla být ve stavu, který odpovídá údajům v TP Motorka sama si asi těžko přes noc změní výkon, nebo se pletu?

Chápu tvoje argumenty, ale srovnávat neustále se měnící vlastnosti lidského organismu s permanentním stavem věci mi nepřijde zrovna jako dobrej příklad Ale chápu jak to myslíš, něco na tom je

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:35 | Nahoru | #192
prackarr> přece tě kvůli technický závadě nezabásnou Pokud se tohle stane, tak záleží na celkovym stavu vozidla - pokud bude vpořádku a prostě selžou brzdy (závada, kterou ty nemůžeš ovlivnit - vada materiálu nebo jiný okolnosti), tak se to stane, ale rozhodně tě kvůli tomu nezavřou

Je to stejný jako kdybys postavil lešení, byla tam vada materiálu (např bubliny v oceli), lešení ruplo a zabilo dělníky... Ty jsi práci odvedl dobře, neporušil jsi žádné předpisy ani zákony, ale prostě byla tu okolnost tebou neovlivnitelná Hodně podobnejch případů končí osvobozujícím verdiktem právě kvůli tomuhle jsou věci, který v životě neovlivníš ani jim nezabráníš, ať se snažíš sebevíc Od toho jsou tady policejní / soudní znalci, aby určili míru tvého zavinění

Naposledy editováno 12.01.2010 22:48:54

výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:36 | Nahoru | #193
vy motáte opravdu dvě věci....jedna věc je že je motorka otevřená, na což jsem já laik nemohl nijak přijít, a srovnáváte to s tim, že zabijete člověka a řeknete: já nevěděl že se to nesmí......nemyslíte že je tam aspon malinký rozdíl?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:42 | Nahoru | #194
prackarr>

P.S. K mému příkladu Tvými slovy (aneb malá parafráze):

Je jen tvůj problém, že jsi nepoznal, že má lešení vadu materiálu - zákon hovoří jasně... Podle doslovného výkladu zákona to máš sečtený taky, ale otázka je trochu jinde - jak si to mohl vědět?

Opravdu si myslíš, že to takhle funguje? neřekl bych - prostě náhoda, tys za to nemohl, nemohl jsi tomu zabránit (leda že bys tahal všechny trubky na RTG Byl bys nevinnen a volnej

P.S. dneska jsem si špatně zakryl pusu a kejchnul na 2 lidi... asi ode mě tu rýmu chytnou Nezabásnou mě kvůli tomu?????

P.P.S. Moc dobře si pamatuju, že jsem se s Váma jednou hádal na nějákym enduro vlákně a vy jste mi řekli, abych radši šel radit lidem na vlákna s 25kW, když vim o enduru velký hovno Tak jsme tu. Tady mě už takhle nevylejete - čerpám z ověřenejch informací a hlavně z praxe dlouholetého policisty, kterého dobře znám a probrali jsme snad všechny skulinky silničního zákona takže asi tak Opravdu mám teď velkou chuť napsat něco podobného, jako jste tenkrát vy napsali mě - ve smyslu běž radit tam, kde se vyznáš (nic proti Tobě, v některých věcech se občas i shodujeme)

E: písmenka

Naposledy editováno 12.01.2010 22:55:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:49 | Nahoru | #195

sharkis>prackarr>
P.S. dneska jsem si špatně zakryl pusu a kejchnul na 2 lidi... asi ode mě tu rýmu chytnou Nezabásnou mě kvůli tomu?????



no pokud ti ve špitále našli tuberu a ty jsi utekl z léčení,máš problém.....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:54 | Nahoru | #196
raw> proč to pořád zveličujete? Takhle bysme se mohli handrkovat do nekonečna, tohle je jen stupidní slovíčkaření Jak jsem psal výše, moje informace jsou ověřené a získané z praxe přišel jsem sem poradit a né se hádat (i když mi bylo naprosto jasný že k tom u dojde) Pokud máte vlastní praktické zkušenosti, tak sem s nima, ale příspěvky typu tam je napsáno to a to jsou vcelku o ničem, když je praxe jiná

P.S. jsem naprosto zdravej, nemám ani TBC, ani tu rýmu, měl to bejt jen příklad

Naposledy editováno 12.01.2010 22:56:04

1 reakcí na tento příspěvek výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:56 | Nahoru | #197
někteří teoretizujete....ano lepší něco než nic. ale ptal jsem se jestli ste se na vlastní kůži setkali s něčím takovým. To tu odpověděl jeden, dva lidi?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:57 | Nahoru | #198
ptaak> seš mimo, tohle už není hlavní náplň tématu Teď tu jde především o to pokukázat na to jak je nemorální a strašný jezdit na motorce s 25KW

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:58 | Nahoru | #199
raw> hmm...mno jestli je to tak tak je to blbý. Na druhou stranu co má člověk dělat. Kdybych mohl tak to mám normálně otevřený i v řidičáku. řidičák na to samozřejmě mám. Potom to nějak předělat na otevřenej ŘP, ale nevim jestli vůbec jde...

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 23:00 | Nahoru | #200
sharkis> jo je to tak, a čekal jsem to....hold 17ti letej kluk dostane čočku že jezdí nemorálně ne 25kw motorce ale někteří se snaží, za to dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 23:02 | Nahoru | #201
mater> nechat si zapsat do TP plný výkon je (oproti zapsání 25kW) jednoduchý Necháš si vystavit papír (že to má plnej výkon - možná ani nemusí bejt), zajedeš na brzdu, úředního šimla nakrmíš 50Kč a máš to Ale tohle jsem ještě nezažil - když má ta mašina 25kW v TP, tak to celkem znatelně zvyšuje její hodnotu Každopádně se zeptej u prodejce svojí značky, problém by to být neměl

výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 23:03 | Nahoru | #202
Přeji Vám dobrou noc, případné nadávky, urážky a filipiky budu vyřizovat zítra v odpoledních hodinách

Mějte se

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 23:04 | Nahoru | #203
sharkis> No jo...na druhou stranu je mi celkem nepříjemný pomyšlení, že si platim povinný jen tak pro nic za nic. N to že to nezjistěj se mi spoléhat nechce...na druhou stranu motorku taky nebudu mít věčně. Ještě popřemejšlim, ale jak se znám tak to nechám jak to je

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 23:12 | Nahoru | #204

sharkis>

P.S. jsem naprosto zdravej, nemám ani TBC, ani tu rýmu, měl to bejt jen příklad



no vždyť jo ,sranda musí bejt.Hele a..... ani ptačí nebo svinskou chřipku?

výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

13.1.2010 v 01:45 | Nahoru | #205
No a tak teda když by měl podle vás dotyčnej smolíka, jak by to fungovalo kdyby někdo sejmul motorku a v tp by bylo třeba 78kw ale ve skutečnosti 25kw...nechaly by ste si to samy změřit a pak se tím oháněly u pojištovny?

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

13.1.2010 v 06:48 | Nahoru | #206

FALC0N>1100Virago> A ke zbrani máš nějaké papíry ve kterých je nějaká specifikace do určité skupiny na kterou musíš mít oprávnění?



Nečetl jsem předchozí hádky, ale tenhle dotaz mě zaujal. Doma máme 10+ kvérů, takže:
Ke zbrani máš "malý TP" stejně jako k motorce. Ten uvádí kategorii A, B, C, D, ale dříve tam kolonka nebyla a každopádně jsi povinen znát zákon. Ten určuje, že do kategorií zbraň zařazuje Český úřad pro zkoušení zbraní a střeliva - něco jako DEKRA, proti jeho rozhodnutí není odvolání, takže když jsi třeba dovozce zbraní a samopal předělaný z dávek na jednotlivé rány ti nezařadí do kat. B, ale nechají ho v kat. A (na kterou musí mít držitel zbrojáku speciální výjimku od PČR), tak máš smůlu.
Pokud jde o půjčování zbraní, můžeš ji půjčit jen 1. majiteli zbrojáku, který má oprávnění na příslušnou skupinu A povolení na příslušnou zbraň (typ, nemusí být uvedeno výrobní číslo, ale musí sedět výrobce a model, nevydává se povolení na "pistoli" - i když někteří střelci prý v minulosti takové povolení získali).
Nebo 2. můžeš zbraň půjčit komukoli, kdo zbroják nemá, ale je duševně a tělesně způsobilý zbraň ovládat, a MUSÍŠ za ním pořád stát. Využíváme to např. na soutěžích, pokud si chce střelit někdo, kdo zbraň nemá. Paradoxně tak držitel zbrojáku musí splnit více podmínek než civil (který nemusí mít povolení na zbraň, kterou si půjči - ani by mu ho nemohli vydat, když zbroják nemá).

Vidím v tom přesnou paralelu s auty/motorkami - tam když nemáš řidičák, nemohou ti ho sebrat a nemohou ti dát body.

výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

13.1.2010 v 08:03 | Nahoru | #207
Jak píše prackarr - spekulace a průsery budou, dokud se neudělá pořádnej zákon - tzn. NE škrcení, ale výkon danej v základu, já osobně bych přidal omezení obsahu válců a samozřejmě konečně rozlišení 4T a 2T motoru.
Zároveň tim konečně vytvořej prostor pro výrobu motorek, který kvůli škrcení litrů úplně vymizely ze světa.

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

13.1.2010 v 08:05 | Nahoru | #208

sharkis>raw> proč to pořád zveličujete? Takhle bysme se mohli handrkovat do nekonečna, tohle je jen stupidní slovíčkaření Jak jsem psal výše, moje informace jsou ověřené a získané z praxe přišel jsem sem poradit a né se hádat (i když mi bylo naprosto jasný že k tom u dojde) Pokud máte vlastní praktické zkušenosti, tak sem s nima, ale příspěvky typu tam je napsáno to a to jsou vcelku o ničem, když je praxe jiná

P.S. jsem naprosto zdravej, nemám ani TBC, ani tu rýmu, měl to bejt jen příklad



Tak praktické příklady tady proběhly.Jeden ode mne a druhý od dženka.V jednom případě to rozčísnul likvidátor v podstatě až při obhlídce škody a ve druhém to zázračně zachránil právník.Tak si vyber. A co se týče mého příspěvku ohledně alkoholu,jestli víš anebo jak máš vědět jestli máš zbytkáč.Chtěl jsem tím říci,že zákon není manuál na zjištění zbytkáče nebo výkonu motorky,jestli máš na autě správný kola a motor........ Zákon říká co musíš splnit a jak si to zařídíš je na tobě resp.na každém z nás.Pokud tě chytí a to auto nebo motka je tvoje ,zapomeň na presumpci neviny.Důkazní břemeno máš v ten moment na svojí straně, protože jsi byl přistižen takříkajíc při činu.

Naposledy editováno 13.01.2010 08:50:47

výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

13.1.2010 v 08:26 | Nahoru | #209
Nazdar kuci ! To uz je rano ? Sem si vecir cetl ten prispevek od sharkise a bylo to tak dlouhy ze sem s toho usnul ! Asi pravnik pico ! No nic jdu makat ! CAGO VECER !!

výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

13.1.2010 v 08:54 | Nahoru | #210
Já nechápu, proč se to tady musí furt rozebírat. Tohle není jediný vlákno kvůli tomuhle tématu a čím míň se o tom bude mluvit tím líp. Když se tím nebudeš nikde chlubit, nezadáš podnět, tak to nikoho napadnout nemusí (např. druhá strana při lehké nehodě). Ale s takovou, až se to dozví nějakej poblázněnec někde bůhví kde, může se taky stát, že dopadneme jak v té itálii a budou nám to měřit na silnici, je to opravdu žádoucí?

ptaak> ano když ti na to příjdou, tak budeš mít průser a pojišťovna ti nemusí nic zaplatit, nemusíš se z toho vykroutit tak snadno jako Džanek. Nevím co je ti na tom nesrozumitelnýho. Pořídíš si motorku o které víš, že papíry neodpovídají skutečnosti, jo dobrý na machrování a pak se tady ptáš, jestli by mohl být problém? Tak s tím buď jezdi a buď si vědom možných problémů ke kterým se postavíš jako chlap když dojde na věc, nebo se na to vykašli a seškrť si to. A když budeš jezdit jak hňup a někomu se něco stane, tak počítej s tím, že ti v tom vymáchají hubu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist