Ale stejně jako po výměně brzdových desek je třeba jim dát čas než si sednou, pístu než si ve válci zvykne, tak i guma chce svoje a to nejen nová, ale i studená. A předpokládal bych, že snad každej má trochu citu, aby poznal kdy mu gumy už drží. A kdo ho nemá, tak by na silnou motorku ani neměl sedat.
ja to zkousel a docela klouzala... az po tech 150-200 drzela ... ale jestli mas lepsi zkusenosti s Mitasama E-09 tak rikej
Ale mozna jsem totalne mimo a delame vsichni chybu, kdyz si prezouvame nekolikrat za vikend sami...kdybychom jezdili do pneuservisu, tak se stejne jako ty dozvime od toho pana v monterkach (zrejme Ph.D. pres pryze a latex) podobne uzitecne rady jako ty.
Naposledy editováno 30.12.2009 20:56:51
1 reakcí na tento příspěvek Smirkovat novou pneu?
Na závodech stačí s motorkou z nahříváků dát 2 zatáčky levý a 2 pravý a kluzká vrstva je pryč.. Máme na to vlastně jen 2kola, zaváděcí a pak zahřívací a to už je potřeba jet naplno. Neměl jsem s tím nikdy problémy a to nových pneu ojedu ... ehm no hodně za sezónu (cca 15 sad)
Perňa #81>Netřeba šmirglovat, jen opatrně sjet až k hraně v zatáčkovitým terénu s dobrým povrchem s pneu dobře zahřátou z rovinky!
Na závodech stačí s motorkou z nahříváků dát 2 zatáčky levý a 2 pravý a kluzká vrstva je pryč.. Máme na to vlastně jen 2kola, zaváděcí a pak zahřívací a to už je potřeba jet naplno. Neměl jsem s tím nikdy problémy a to nových pneu ojedu ... ehm no hodně za sezónu (cca 15 sad)
Tak tak
1 reakcí na tento příspěvek Smirkovat novou pneu?
1 reakcí na tento příspěvek Smirkovat novou pneu?
bych to dělal asi tak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smirkovat novou pneu?
Stoda>lepší to vzít smirkem než si rozbít hubu ale to je každýho věc a každej má jinej názor
To tě stejně nezachrání, když to tam pošleš na studený pneu. A u teplý ta kluzká vrstva jde okamžitě pryč. Stačí to dát pozvolna na hranu, bez tlaku na gumy ..takový to "kolínkování" bez velkýho otevírání plynu.
Některý pneu jsou už z výroby připravený na jěždění bez kluzké vrchní vrstvy (tu mají většinou slicky, viděl jsem to hlavně na Michelinech a Bridge)..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smirkovat novou pneu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smirkovat novou pneu?
Naposledy editováno 31.12.2009 00:00:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smirkovat novou pneu?
Ja uz smirgluju treti sadu. Nejdriv musis hrubsim, tak 40-80. POtom stale jemnejsim a jemnejsim ve skocich max o dve hrubosti. Takze 40-80, 120, 240, 400 a potom uz vem 800 pod vodou, 1000 pod vinem a 2000 na finis pod slivovici.
Tim si to taky odmastis a muzes konecne vyjet. Ale pozor, chce to brousit i vnitrni stranu gumy a nejlepe i rafek. Sichr je sichr.
Jdu na to at mam na Novy rok hotovo
1 reakcí na tento příspěvek Smirkovat novou pneu?
[img]
Dawe02>Perňa #81> Vzdyt ti tu uz nekolik vsemi mastmi mazanych,17ti letych matadoru vysvetlilo jak se veci maji. Tak se dal prosimte neztrapnuj, bez si stoupnout do kouta a styd se! Ja uz tam klecim na hrachu dve hodiny.
zapoměls dodat že většina z nich jezdí na malorážkách a tam se ten výkon jinak přenést nedá, co zrovna vy dvá vo tom s těma rachotinama můžete vědět
a propó jak dlouho před vyjetím je třeba to obrousit, brousíš už teď, nebo čekáš až tak na březen. Já jen aby mi ta obroušená plocha přes zimu zasejc nezleskla
1 reakcí na tento příspěvek Smirkovat novou pneu?
2 reakcí na tento příspěvek Smirkovat novou pneu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smirkovat novou pneu?
pylot>No ja sem si ten posledni centak na kraji sel pilnikem a vite proc? protoze sem se bal a protoze chci mit klid pri jizde a ne myslet na to jestli muzu nebo nemuzu pridat plyn. Mozna tim vubec nic neovlivnim ale uz ten psychologickej efekt tam je. A vubec muzete mi rict nejakej duvod proc to neudelat?
Duvod je protoze je to zbytecny, ale esli ti to doda lepsi pocit, tak proc ne. Je to tvoje namaha.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smirkovat novou pneu?
Bubrak ZX10R>Ja jen nechapu, proc si tu machri z okruhu mastej ego, kdyz je u nich situace precejen jina. Okruh ma jinej povrch, guma je nahrata z nahrivaku, slicky kolikrat ani tu kluzkou vrstvu nemaj. Tak o cem to je kluci. Delate z ostatnich blbce, ale sami na tom nejste o moc lip.
Bubraku, kdyz neco nechapes, staci se zeptat. Odpovedel bych ti, ze ego si nikdo nemasti. Jen si delame srandu z neceho, co nedava smysl, je zbytecne a tady pravidelne mytyzovane.
Okruh je asfalt jako kazdy jiny, stare Brno bylo hladoucke jak detska prdelka (kdy ses byl naposledy projit po trati??) a nikdo nezajizdel nikdy gumu smirkem.
Ja osobne nemluvim jen o slickach, ale i o vzorkovych gumach! Nejen na tech, co jsem jel na svych moto, ale napr. na Honda nebo Suzuki dni, kdy jsem rano v chladu sedl na nove obute motorky (208RR, Qualifier, Sport Attacky atd...) a ve druhem kole jel normalne, vse bez nahrivaku!
Tak se prosim s temi blbci, alespon na mou adresu mirni.
Naposledy editováno 31.12.2009 11:49:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smirkovat novou pneu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smirkovat novou pneu?
Dawe02>Bubraku, kdyz neco nechapes, staci se zeptat. Odpovedel bych ti, ze ego si nikdo nemasti. Jen si delame srandu z neceho, co nedava smysl, je zbytecne a tady pravidelne mytyzovane.
Okruh je asfalt jako kazdy jiny, stare Brno bylo hladoucke jak detska prdelka (kdy ses byl naposledy projit po trati??) a nikdo nezajizdel nikdy gumu smirkem.
Ja osobne nemluvim jen o slickach, ale i o vzorkovych gumach! Nejen na tech, co jsem jel na svych moto, ale napr. na Honda nebo Suzuki dni, kdy jsem rano v chladu sedl na nove obute motorky (208RR, Qualifier, Sport Attacky atd...) a ve druhem kole jel normalne, vse bez nahrivaku!
Tak se prosim s temi blbci, alespon na mou adresu mirni.
No ja sem taky sedl v chladu na R6 (Yamaha den) a pred zatackou se mi zastavilo predni kolo a ja jel stejnou rychlosti dal. A to nebylo prvni kolo.
Proste neni to na brouseni smirkem, ale neni to imho takova banalita jak tu od vas zaznelo a zrovna prave s prikladem na okruhu, kterej je mimo. Nebo co si chtel dokazat tim, ze za vikend nazujes nekolik novejch gum a v druhym kole letis naplno? Vzdyt to je uplne jina situace nez se pta tazatel (presne jako ten priklad s Mitas E09, ktery si sam odsoudil ).
A psal sem ze si na tom lip.
pylot>Bubrak ZX10R> Zbytecny to mozna je. Ale pokud mi to doda pocit sucha tak mi to za to stoji. Stejne na hrane ty pneumatiky najedu minimum ve srovnani s prostredkem takze se nemusim bat ze bych si zbytecne zkracoval zivotnost pneumatiky a kdyz uz mam tu motorku na stojanu a mazu retez tak proc bych ji pak nenastartoval a neprilozil tam ten pilnik na par vterin.
Jasne, v pohode.
Ono je to tak, ze kdyz postupne naklanis, tak vzdycky je pulka nebo vetsi cast stycne plochy stejne jeste na te jiz ojete casti pneu, takze to neni tak, ze bys to naklopil vic a najednou jel pouze po te kluzke casti. Kdyz uz ti teda zbejva jen ten kousek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smirkovat novou pneu?
Predkladani ojedinelych subjektivnich prikladu je argumentacne bezcenne - nezname okolnosti ani prave duvody. Pri rozhodovani co je a neni blizke pravde bychom meli hledet na objektivitu.
Smirkovani je jednoznacne nepotrebna pitomost (objektivnim dukazem je to, ze pokud by tento technologicky postup pripravy pneu byl nutny, pak by nebrousena pneu mela byt nebezpecna a dusledkem by byl enormni pocet padu v zavadecih a zahrivacich kolech stockovych zavodu...coz neodpovida pravde). Argumentace o rozdilu slicku a vzorkovych pneu je uplne falesna, jelikoz se zde od zacatku bavime o gumach super nebo hypersportovnich.
Uz nemam chut to dale pitvat.