globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co se teď vlastně děje v Jawě?
6.12.2009 v 19:40
Viděl jste teď někdo v poslední době webové stránky týnecké Jawy? Poslední novinky jsou ze 2.7.2009! To by mě zajímalo, jestli tam třeba někdo pracuje, co dělá a čím vydělávají peníze na chod podniku. Jawa mi připomíná onen pověstný tajemný hrad v Karpatech - nikde žádná reklama, žádné zprávy, jen mrtvolné ticho Ví někdo z vás, jestli se tam něco děje???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

21.12.2009 v 21:24 | Nahoru | #331
Voldemort>Určitě máš pravdu. Ale týká se to jednoho segmentu trhu (ano největšího), který uvažuje takto pragmaticky. Kupodivu ale stále funguje např. Moto Guzzi, která má parametry výkonu ještě o něco horší, nemluvě o hmotnosti jejich strojů a najde si svoje kupce. Věřím taky tomu, že v Evropě je trh pro nestandardní motorky typu VOXANu, který ale nemá tu obrovskou tradici, kterou Jawa přese všechno pořád ve světě má. Jsou v Evropě zákazníci, kteří si pořídí DUCATI SPORT 1000 nebo Triumph Boneville 900, kde jsou ty parametry ještě podstatně nižší, o tom tahle třída totiž vůbec není ! Řadovej dvouválec s tímhle objemem teď není na trhu (jo, je tady Kawasaki ER 6n, ale do litru nejpůdou, Suzuki se dost spálila s SV-čkem) a zákazníků, kteří nechtějí konfekci, kterou má kdekdo, je stále víc (jsem jedním z nich) Ano, soupeřit ve stejném segmentu s Japonci by byla sebevražda, Italové a Angličani to dobře vědí. Jinou cestu do budoucna pro Jawu fakt nevidím, malé kubatury opanují v dohledné době Čínani, střední a sportovní třídu už mají Japonci, zbývá pouze velkoobjemová "retro" třída, kde technologie není vše, musí se prodávat design a TRADICE (je to dřina, ale jde to, dokáže to nějaká mastodontní Guzzi s jedním motorem), jinak opravdu, ale opravdu konečná.

Co se teď vlastně děje v Jawě?

21.12.2009 v 21:27 | Nahoru | #332
SISpo, SISpo ty jsi bůh!!!!! děkuji, že si vrátil jinak pěknou a zajímavou diskusi k jejímu tématu. Jó kéžby to s Jawou dopadlo jako s tímto vláknem: Zajimavý začátek, podělanej zvrat a pak najednou "hrdina", který to dá do cajku. Díky za ty aktuality a fota.
Musím se přiznat, že Clasic 650 se mi až úchylně líbí
Hlavně doufám, že si pár diskutérů už odpustí ty debilní žvásty, které tu probíhali posledních pár stránek. Pánové opravdu děkuji za podělání zajímavého vlákna!

Naposledy editováno 21.12.2009 21:29:59

Co se teď vlastně děje v Jawě?

21.12.2009 v 22:20 | Nahoru | #333
kurva to sem se zase nasral

Co se teď vlastně děje v Jawě?

21.12.2009 v 23:13 | Nahoru | #334
znackuji byl sem tady a super

Co se teď vlastně děje v Jawě?

21.12.2009 v 23:38 | Nahoru | #335
vidíte a je ze mě hrdina - nene kecám

Jinak mě potěšilo, že spousta lidí zná TKMoto z Úžic, jsou tam snaživý lidi, takže případně doporučuji, vždy se mi tam snažili vyjít vstříc.

Docela ta značka stejnak upadla do zapomnění, někteří neví, že vůbec něco produkuje. To že jsou nějaký 650 z posledních let taktéž.

Já o tom vím taky prd , třeba na Jawu 650 Bizon, dle mě hnus hnusáků, jsem narazil až při mé první návštěvě v Jawě, docela pěkný vidět předchůdce 650 Classica.

Bizon

zdroj fotky

Stránek o jawách je dost, stačí jen se po dlouhých zimních večerech porozhlídnout na googlu či seznamu apod.

1 reakcí na tento příspěvek Co se teď vlastně děje v Jawě?

22.12.2009 v 08:57 | Nahoru | #336
bizon neni predchudce classica melo to bejt oziveni jako tenkrat, jak se jim bizon poved..... myslim ze se schodnem ,za me je stejne hnusnej pro nekoho peknej jako ten puvodni v minulosti

Naposledy editováno 22.12.2009 08:59:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

22.12.2009 v 10:14 | Nahoru | #337
curdaracer> Ale byl tu dřív než Classic? Já si stále myslím, že snad i jo, já byl snad prvně v Týnci v roce 2005 a nebyl jako novej, zdál se mi jako kdyby byl určen na "životnostní" zkoušky.

Když mrknu na jawa.eu/moto_historie tak před Classicem je uveden "nespecifikovanej" typ 836, pokud se nepletu všechny 650ccm jsou 836 a pak se snad dělí 836-0, 836-1, atd. .

Ale když tak mně zasvěť blíže .

Co se teď vlastně děje v Jawě?

22.12.2009 v 10:33 | Nahoru | #338
ze 650 se mi nejvíc líbila stylka.ale je vidět,že jawa snaží.nová prodejna v týnci atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

22.12.2009 v 11:20 | Nahoru | #339
SiSpo>no pokud se dobre pamatuju tak nejdriv byl classic pak styl a bizon a nakonec dakar . classic byl i jako prototyp predstavenej na vystave jako prvni 650

(reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

22.12.2009 v 12:01 | Nahoru | #340
curdaracer> Pokud takto, tak to by jsi měl pravdu .

Bůhví co jsem viděl .

Ale tohle hranatý světlo to mělo určitě. Na to nezapomenu. Škoda, že jsem si to nevyfotil.


edit.: takže předchůdce Classica, jedině toto...

zdroj

Naposledy editováno 22.12.2009 12:15:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

22.12.2009 v 18:37 | Nahoru | #341

SiSpo>motocvok> njn, ale i ty hodinky za mnohem vyšší cenu, jsou beztak předražený a leda známkou luxusu, zcela zbytečného... a kupují se leda z prestiže...



no delaji se u nas ve městě... Jsou ručně dělaný a zas když se podíváš na jiný na týhle urovni tak to zas tak předražný není. Je pravda že za sériový co maj v nabídce tak jsou taky dražší, ale zas to je malosériovka. Jnak PRIM vypadá zvenku jak jawa ...

Co se teď vlastně děje v Jawě?

22.12.2009 v 18:44 | Nahoru | #342
jinak nevíte dělají se exkurze do jawy???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

22.12.2009 v 19:20 | Nahoru | #343

slávaSV>Řadovej dvouválec s tímhle objemem teď není na trhu (jo, je tady Kawasaki ER 6n, ale do litru nejpůdou, Suzuki se dost spálila s SV-čkem).


Mno Suzuki se s SV1000 moc nespálila. Že jich prodá míň než 650 je celkem pochopitelné vzhledem k ceně, technice a výkonu. Ale že by to byl propadák? SV1000, DL1000, KL1000 od kawy?

(reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

22.12.2009 v 20:28 | Nahoru | #344

FORM>no delaji se u nas ve městě... Jsou ručně dělaný a zas když se podíváš na jiný na týhle urovni tak to zas tak předražný není. Je pravda že za sériový co maj v nabídce tak jsou taky dražší, ale zas to je malosériovka. Jnak PRIM vypadá zvenku jak jawa ...

ty hodinky jsou ale na světové úrovni,moc se jich asi u nás neprodá,v současný době je to lepší investice než nemovitosti,až se to rozkřikne,třeba se to změní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

22.12.2009 v 21:24 | Nahoru | #345
karf> Neviděl jsem výsledovky firmy SUZUKI , takže nevím kolik vydělali na tomhle projektu. Když pominu, že o tom, že se to už od začátku moc nepovedlo, píšou motočasopisy, tak pro mě je důležitější kritérium, že model SV-1000 byl loni potichu staženej z trhu, bez náhrady, poslední kousky se prodávaly za cenu kolem 190.000,- Kč. To zřejmě nelze považovat za výhru (z hlediska výrobce). Podobně opustily tyto vody nedávno Honda s Firestormem a kdysi Yamaha s TRX 850. Ale o to nejde, jen jsem chtěl říct, že je tady určitá mezera na trhu, kde teď funguje (poměrně slušně) Guzzi a Harley (taky Royal-Enfield), kteří prodávají moderní "veterány" a žijou tak ze svétradice. Nakonec, říká to i ten Francouz, co jezdil v Hořicích v dokumentu "Muž na Jawě". Obrovská škoda této devizy nevyužít. Myslíš, že někdo v Rusku, Turecku nebo Indii někdy slyšel o Moto-Guzzi? A to jsou obrovité trhy, kde rajtujou na starejch Jawách spousty lidí, nebude jim ale stačit kejvačka pořád, začínaj tam mít peníze a vybírat si. Jasně, že náš ryneček Jawu neuživí, proto musí diverzifikovat výrobní program a kromě třiapůle a dvacek vyvinout a prodávat velkej retro-bike - vlajkovou loď modelový řady. V malých kubatůrách není pro ni budoucnost (obávám se, že cestovní enduro taky není zrovna ta správná třída, ale budiž).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

22.12.2009 v 21:44 | Nahoru | #346


Každý má jiný vkus, ale první, co mě napadlo, když jsem tu fotku uviděl, bylo něco jako "Noho Kristova z toho bolej oči".
Nemůžu si pomoct, tohle není motorka, ale nekompaktní bastl, něco jako když pejsek a kočička vařili dort. Podobný hrůzostroj spáchal Brída svým New Pionýrem.
Jawa by se podle mě měla buď zcela oprostit od minulých let přijít s moderní mašinou (na což nemá), nebo přestat páchat tyhle Future zběsilosti a jít cestou retro mašin s využitím starých osvědčených výrobních postupů alá Royal Enfield.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

23.12.2009 v 09:38 | Nahoru | #347

slávaSV>karf> Neviděl jsem výsledovky firmy SUZUKI , takže nevím kolik vydělali na tomhle projektu. Když pominu, že o tom, že se to už od začátku moc nepovedlo, píšou motočasopisy, tak pro mě je důležitější kritérium, že model SV-1000 byl loni potichu staženej z trhu, bez náhrady, poslední kousky se prodávaly za cenu kolem 190.000,- Kč. To zřejmě nelze považovat za výhru (z hlediska výrobce). Podobně opustily tyto vody nedávno Honda s Firestormem a kdysi Yamaha s TRX 850. Ale o to nejde, jen jsem chtěl říct, že je tady určitá mezera na trhu, kde teď funguje (poměrně slušně) Guzzi a Harley (taky Royal-Enfield), kteří prodávají moderní "veterány" a žijou tak ze svétradice. Nakonec, říká to i ten Francouz, co jezdil v Hořicích v dokumentu "Muž na Jawě". Obrovská škoda této devizy nevyužít. Myslíš, že někdo v Rusku, Turecku nebo Indii někdy slyšel o Moto-Guzzi? A to jsou obrovité trhy, kde rajtujou na starejch Jawách spousty lidí, nebude jim ale stačit kejvačka pořád, začínaj tam mít peníze a vybírat si. Jasně, že náš ryneček Jawu neuživí, proto musí diverzifikovat výrobní program a kromě třiapůle a dvacek vyvinout a prodávat velkej retro-bike - vlajkovou loď modelový řady. V malých kubatůrách není pro ni budoucnost (obávám se, že cestovní enduro taky není zrovna ta správná třída, ale budiž).


Nechci se hádat, ale mám dojem, resp. vím určitě, že Firestorm nesplňoval Euro 3 a proto skončil, stejně jako BlackBird a myslím, že stejný problém byl s SV 1000, resp. V-Stromem 1000.
Pokud jde o ty tvoje nápady co Jawou, to má vcelku hlavu a patu, ale nebudou na to prachy. Vždyť se podívej na komponenty na šestsetpadesátce-první motorky měly přední vidle z třiapůle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

23.12.2009 v 16:50 | Nahoru | #348
PetrXX> Možná je to bastl, ale byl z řady 650 nejůspěšnější.

Co se teď vlastně děje v Jawě?

23.12.2009 v 17:56 | Nahoru | #349
jak jsem koukal na ty fotky z továrny, ..tak od nich bych si v životě nic nekoupil.
Nemusím mít hypermoderní automatickou linku, ale navrhnout si dobrej lay-out, uspořádat pracoviště a udělat pořádek je základ. a když tohle neumí, tak jak asi bude vypadat produkt..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

23.12.2009 v 18:34 | Nahoru | #350

JARYN350>PetrXX> Možná je to bastl, ale byl z řady 650 nejůspěšnější.



To je možné, ale asi žádná sláva, když jsem to na asfaltu ještě nepotkal... a upřímně, ani se nedivím, osobně bych si TOHLE nikdy nekoupil (a to mám Jawy dvě a docela se považuju za patriota).
Retro má budoucnost, splácané nevzhledné ufo podle mne značku jen zadupe do kategorie neprodejných slepenin. Hrozně mě mrzí, že tohle Jawáci dopustí.

(reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

23.12.2009 v 18:44 | Nahoru | #351
PetrXX> Já ano a zrovna v Olomouci. Údajně jich mělo jít dost na export někde na sever.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

23.12.2009 v 20:06 | Nahoru | #352

Voldemort>Ty bláho, co je to za ústav? Asi ne pro jazyk český, co? Od kdy se analýza neskloňuje podle vzoru žena? To měkké i na konci analýzy mě vážně bere...



Musis an tom bejt opravdu dost spatne, kdyz musis svoje mindraky lecit upozornovanim na chyby ostatnich

Co se teď vlastně děje v Jawě?

23.12.2009 v 20:07 | Nahoru | #353
viděl jsem naživo všechny, ale to je i tím, že se pohybuju po akcích zabývajících se českými motorkami...

a přestože dakar je nejvíc ufo, nejvíc se mi líbí...

(reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

24.12.2009 v 05:40 | Nahoru | #354

Sukin>Musis an tom bejt opravdu dost spatne, kdyz musis svoje mindraky lecit upozornovanim na chyby ostatnich


A prznění češtiny je podle tebe co, pakouši ? Správné psaní měkkého a tvrdého i je elementární znalost žáka páté třídy základní školy. A pokud to někdo neovládá, neměl by na veřejnosti ze sebe dělat hlupáka . Nebo musí počítat s tím, že na jeho chyby a jeho hlupáctví bude upozorněno.
Máš něco k tématu? Jestli ne, tak vypadni a už se nevracej .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

24.12.2009 v 05:42 | Nahoru | #355

PetrXX>

Každý má jiný vkus, ale první, co mě napadlo, když jsem tu fotku uviděl, bylo něco jako "Noho Kristova z toho bolej oči".
Nemůžu si pomoct, tohle není motorka, ale nekompaktní bastl, něco jako když pejsek a kočička vařili dort. Podobný hrůzostroj spáchal Brída svým New Pionýrem.
Jawa by se podle mě měla buď zcela oprostit od minulých let přijít s moderní mašinou (na což nemá), nebo přestat páchat tyhle Future zběsilosti a jít cestou retro mašin s využitím starých osvědčených výrobních postupů alá Royal Enfield.


Není otázka vkusu a třeba vnímání designu dost individuální záležitost? Někomu se to třeba líbí...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

24.12.2009 v 09:50 | Nahoru | #356

Voldemort>Není otázka vkusu a třeba vnímání designu dost individuální záležitost? Někomu se to třeba líbí...



Také jsem hned v úvodu psal "každý má jiný vkus"
Máš pravdu s tím, že někomu se to líbí - stopro jsou lidi, co nad tím zajásají (a i když mám jíný názor, jednoduše to respektuji). Podle mne ale Jawa zdaleka není v pozici, kdy by mohla testovat trh motorkami takto "řvoucího" a do očí bijícího designu, protože - ruku na srdce - moc lidí, co si tohle koupí, zrovna nebude. A do vod designu, připomínající čínské bastly, by se Jawa IMHO vůbec neměla pouštět, protože na rozdíl od čínských noname je Jawa tradiční značka, tj. něco, co se buduje desetiletí, ale velmi lehce se to dá utopit právě těmito hokuspokusy. Vezmi si třeba příklad HD V-ROD - značka roky vyrábějící osvědčené kusy přišla s motorkou totálně odlišnou od zbytku produkce, a trvalo pěkně dlouho, než "hypermoderní" V-Rod byl jakž takž přijat. Lítání ode zdi ke zdi je risk a ne vždy vyjde, a to se bavíme o společnosti, jejíž portfolio je někde jinde.
Rádoby hypermoderní ústřely, notabene složeniny z dílů odevšad bez vlastního motoru, Jawu v mých očích potápí ke dnu a značka jde do kytek. Vývojáři ani nebyli schopni navázat na prototypy z dob komunistů, tak to bastlí a lepí "aby dobre bolo".

V případě Jawy jsem zastánce spíš orientace na konzervativní zákazníky, jak jsem už psal výše - retro design by Jawě slušel a prodejnosti bych se nebál.

(reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

24.12.2009 v 10:07 | Nahoru | #357

PetrXX>Také jsem hned v úvodu psal "každý má jiný vkus"
Máš pravdu s tím, že někomu se to líbí - stopro jsou lidi, co nad tím zajásají (a i když mám jíný názor, jednoduše to respektuji). Podle mne ale Jawa zdaleka není v pozici, kdy by mohla testovat trh motorkami takto "řvoucího" a do očí bijícího designu, protože - ruku na srdce - moc lidí, co si tohle koupí, zrovna nebude. A do vod designu, připomínající čínské bastly, by se Jawa IMHO vůbec neměla pouštět, protože na rozdíl od čínských noname je Jawa tradiční značka, tj. něco, co se buduje desetiletí, ale velmi lehce se to dá utopit právě těmito hokuspokusy. Vezmi si třeba příklad HD V-ROD - značka roky vyrábějící osvědčené kusy přišla s motorkou totálně odlišnou od zbytku produkce, a trvalo pěkně dlouho, než "hypermoderní" V-Rod byl jakž takž přijat. Lítání ode zdi ke zdi je risk a ne vždy vyjde, a to se bavíme o společnosti, jejíž portfolio je někde jinde.
Rádoby hypermoderní ústřely, notabene složeniny z dílů odevšad bez vlastního motoru, Jawu v mých očích potápí ke dnu a značka jde do kytek. Vývojáři ani nebyli schopni navázat na prototypy z dob komunistů, tak to bastlí a lepí "aby dobre bolo".

V případě Jawy jsem zastánce spíš orientace na konzervativní zákazníky, jak jsem už psal výše - retro design by Jawě slušel a prodejnosti bych se nebál.



z jineho pohledu - ta bila 650 z predchozi strany je luxusni...
ale tady ten zazrak s trasnemi... nic moc

(reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

24.12.2009 v 10:45 | Nahoru | #358

PetrXX>Také jsem hned v úvodu psal "každý má jiný vkus"


No jo, všiml jsem si toho, ale už bylo pozdě. Co bys chtěl na Štědrý den hned brzo po ránu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

24.12.2009 v 12:31 | Nahoru | #359

Voldemort> Vždyť se podívej na komponenty na šestsetpadesátce-první motorky měly přední vidle z třiapůle



Neměly.Žádná 650 ze série neměla vidle z 350.
První typy měly vidle shodné konstrukce ale zasílené.Přestali se dávat protože Jawa nebyla schopná dokopat výrobce ke kvalitnímu povrchu kluzáků a strašně to teklo.Tak se to nahradilo Paioláckejma vidlema.

A ta 650 na fotce je limitovaná edice,těch je jenom 21.Podívej se na motor,není tam nápis bombardier ale limited edition a pořadové číslo.Nejvíc mi ale na tý fotce vadí to kartónové pozadí.Když mám vyfotit prezentační fotku,tak to odtlačim před nějakou bílou zeď alespoň,nebo ho tam dodám,ale tohle

(reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?

24.12.2009 v 13:10 | Nahoru | #360

barton>Neměly.Žádná 650 ze série neměla vidle z 350.
První typy měly vidle shodné konstrukce ale zasílené.


Takže de facto měly. Šlo totiž jen o evoluci stávající letité konstrukce formou zesílení materiálu, kterou pak stejně nahradili italskou konstrukcí .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa robot renovace Jawa Robot 100 milosxxx 2 20.1.2019 v 13:22 cmiral
Jawa Robot Jawa Robot 100 PEPAFJR 0 10.5.2016 v 14:26 PEPAFJR
Jakej je rozdil mezi nadrzema? Jawa Robot 100, Jawa 350 OHV elda 19 18.1.2012 v 17:04 Marťani
Kdo umí? Jawa Robot 100 Králík. 13 21.11.2011 v 16:45 Králík.
Jawa 100 Jawa Robot 100 Desmik 20 9.10.2011 v 19:14 Králík.


TOPlist