globalmoto_kveten





Téma: Královská třída 500ccm-historie
 
29.10.2009 v 17:47
Asi je všem známo že pullitrové dvoutakty sou pro motokros už dávno historii a často sou odsuzovány pro nevyužitelný výkon na trati a zastarale podvozky ktere se napr. u hondy cr 500 od roku 91 už nijak vyrazně nevyvíjely.Zaujala mě honda cr 500 af a tak sem se o ni chtěl něco dozvědět, jestli se jeětě vyrabí a taky kde a kdo ji vyrábí.Nějaka firma v usa HONDASERVICE ale motory cr 500 začla davat do deltabox ramu už od roku 97 kdy se poprve objevily u cr 125 a 250.Na jejich strankách sem něco početl (za pomoci překladače anglicky umim akorat yes a no)třeba že motorky rok od roku vyvyjí a kompletuji pod dohledem a normama značky honda.A taky sem narazil na zajímavý test v transworld motocross crf 450 vs. cr 500 af z roku 2004 a zaujali mě časy na trati.Jeli 3 jezdci kazdy na obou motorkach na stejne trati.

CR500AF Limited Edition VS. CRF450R
CR500AF LE
Donn Maeda: 158.69
Mitchell Bailey: 153.44
Ryan Cooley: 149.03
CRF450R
Donn Maeda: 159.06
Mitchell Bailey: 155.12
Ryan Cooley: 153.78

Jména jezdců neznám a sám z vlastnich zkušeností nevim jestli tomu veřit nebo ne pač sem nikdy na čas na trati nejezdil.A tak přemýšlím proč vlastně tyto motorky přestali vyvíjet???Jak by to asi vypadalo kdyby se tyto motorky vyvíjeli ze stejným důrazem jako dnes 4takty.Zajímají mě vaše názory, zkušenosti a komentáře.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 18:17 | Nahoru | #1
Co sem slyšel(jedna paní povídala) tak na tom nechtěli jezdit ani nejlepší jezdci jakej to byl šílenej masakr.Na yůtůb sou různý videa-maj to postavený na dragster a pojížděj s tim čtyřvácový litry.

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 18:27 | Nahoru | #2
TOLI.> to by me prave zajimalo proc to zaniklo jestli prave proto ze na tom jezdci nechteli zavodit??V tom testu to autor popisoval jako lehkou a skvele ovladatelnou motorku s silenym kroutakem a po jednom dni jezdeni uz mel na AF o sekundu lepsi cas jak na plne modifikovane crf 450 toho roku.Zajimalo by me jestli to je opravdu možne?

1 reakcí na tento příspěvek Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 18:29 | Nahoru | #3
Já bych se na to vysral už jen kvuli spotřebě. Mě přijde jako docela vražda už dvěpade natož tak pětikilo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 18:40 | Nahoru | #4
Everts72> když budeš davat fest nažrat i třeba svemu fazervi na okruhu taky ta spotřeba nebude moc uspokojivá

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 18:53 | Nahoru | #5
guik> No když bych držel nonstop plnou knedlu tak věřím že na těch 12 litrů se dostanu ale nechtěj slyšet muj odhad spotřeby dvoutaktního pětikila proháněného na trati v plném gasu

1 reakcí na tento příspěvek Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 18:57 | Nahoru | #6
Jenže to pětikilo v plnym gasu neudržíš bo by si se na tom neudržel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 19:05 | Nahoru | #7
TOLI.> no já určitě ne ale i když bys držel jen pul plynu tak ta spotřeba bude nepěkná

1 reakcí na tento příspěvek Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 19:05 | Nahoru | #8
Guik - Já jsem se na hobbyckém motokrosu letos bavil a chlapíkem, co jezdí hobíky a ten pětistovku dvoutakta měl, tedy přesně 490 ccm. Údajně to nemá ani přívěru, prý to není potřeba. Tu motorku koupil z USA, je to letošní typ a snad je tam rám ze čtyřtaktní 450tky. Prý se na těchto dvoutaktních pětistovkách jezdí v USA nějaký seriál a Honda prý jen pro tento seriál dělá tyto malé série. Motorka to na pohled nebyla větší než dvoutaktní dvěstěpadesátka ani motor nebyl skoro o nic větší. Říkal mi,že na to sežene bez problémů cokoliv. Třeba by o tom něco věděli dovozci Hondy. Motorka jela fantasticky, dokonce i jezdec docela stíhal. Víc o tom jinak nevím!

Naposledy editováno 29.10.2009 22:57:36

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 19:13 | Nahoru | #9
AKRO>tak to mel pán právě asi cr 500 af dokonce už začali dělat i kx 500 v deltaboxu

1 reakcí na tento příspěvek Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 19:38 | Nahoru | #10
Guik - Ono to je s těmi dvoutakty složitější, jeden čas dokonce většina firem tvrdila, že s dvoutakty končí a tuto snahu měly i světové federace, co o motokrosu a enduru rozhodují. Když se zavedly čtyřtakty, tak se vlastně chystal administrativní zákaz dvoutaktů, s tím, že se příště pojedou na motokrosu a enduru, jen čtyřtakty. Protože byl o dvoutakty pořád zájem / menší váha, cena atd./ a čtyřtakty by dvoutaktům samozřejmě při stejném obsahu motoru nestačily, zavedly se nové třídy, kde byly čtyřtakty zvýhodněny vyšším objemem motoru. 1252T/2504T, 2502T/4504T, 5002T/6504T. S tímto vyšším objemem motoru postupně vytlačily čtyřtakty dvoutakty z vrcholového motokrosu a také částečně i z Endura. Do Endura se dvoutakty pomalu zase vrací, protože se u některých firem pořád dvoutakty vyvíjejí a začínají zase stačit a je s nimi zase šance vyhrávat, hlavně v nejvyšší třídě. Také je kupuje pro nižší náklady hodně jezdců nižších soutěží a hobíků. Pokud jde o nejvyšší třídu, tam jezdí většinou dvoutaktní třístovky, které v soutěžích vyhrávají MS a údajně zatím není potřeba jít s objemem motoru výše. V terénních závodech všichni špičkoví jezdci jezdí čtyřtakty a zatím není nikdo,kdo by na dvoutaktu dokázal jet špičku. Některý hodně dobrý jezdec by to zřejmě dokázal. Všechny nejlepší jezdce, ale firmy poslaly do čtyřtaktů. Kdyby měly dvoutakty za sebou v posledních letech podobný vývoj jako čtyřtakty asi by čtyřtaktům stačily. Spíš o to není zájem ani od federace, a zřejmě ani od výrobců.

Naposledy editováno 29.10.2009 20:46:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 19:43 | Nahoru | #11
AKRO>nj je to skoda.......honda uz definitivně skončila s dvoutaktama!myslim ze uz se nedela ani cr 125

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 19:47 | Nahoru | #12

guik>AKRO>nj je to skoda.......honda uz definitivně skončila s dvoutaktama!myslim ze uz se nedela ani cr 125

To je fakt, už dělá jen čtyřtakty!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 19:50 | Nahoru | #13

Everts72>TOLI.> no já určitě ne ale i když bys držel jen pul plynu tak ta spotřeba bude nepěkná

Everts72 - Možná se budeš divit, ale to pětikilo prý nebere ani tolik, co dvoudobá dvěstěpadesátka! To víš nemusí se zdaleka tolik točit!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 20:14 | Nahoru | #14
AKRO> omylem to roztočíš a dáš si rande se svatym Petrem

2 reakcí na tento příspěvek Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 20:20 | Nahoru | #15
já mám film o vývoji moto GP od těch pětistovek až po současnost a tam ROSI doslova řiká ....Když poprvé skusíte pětistovku ty vole...... takle to tam řiká má to neskutčnej výkon i váhu já osobně bych měl strach jak sv*na kdybych na tom měl někde jet

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 20:25 | Nahoru | #16
Cobra357> něco podobnýho sem teť viděl v Rabí na závodech aky vzducháč a myslim mělo to asi 494 obsah ne??

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 20:32 | Nahoru | #17

mirasMX>AKRO> omylem to roztočíš a dáš si rande se svatym Petrem

Tak nějak!

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 20:35 | Nahoru | #18
[quote]Cobra357>S motokrosovým půllitrem zkušenosti nemám ale jezdil jsem půllitrový soutěžní KTM. Žádný klapky, přívěry a elektronika.Jelo to strašně.Jak se točilo heftem-tak se to točilo vzadu.Na pětku to šlo na záda ještě ve 130 ! Nicméně to mělo úžasnej spodek a při troše rozumu a opatrnosti to uřídit šlo.Rozhodně to ale nebyla motorka na učení .Kupodivu to ani moc nežralo pokud si vzpomínám tak 6-10l.

[URL= respekt

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 23:02 | Nahoru | #19

Sob>já mám film o vývoji moto GP od těch pětistovek až po současnost a tam ROSI doslova řiká ....Když poprvé skusíte pětistovku ty vole...... takle to tam řiká má to neskutčnej výkon i váhu já osobně bych měl strach jak sv*na kdybych na tom měl někde jet

Sob - Tak tady se bavíme o terénních motorkách a ty jsi se dostal k Rossimu a na silniční motorky!

Naposledy editováno 29.10.2009 23:04:42

Královská třída 500ccm-historie

30.10.2009 v 00:38 | Nahoru | #20
BOhuzel..mel jsem odkaz na americkou stranku kde vyrabeli normalne novy krosky a enduro a obsahu 500ccm ve 2taktu.. bypadali jako normalni endua a krosku.. jenomze to byly stavky.. cena byla myslim.. hmm nevzpomenu si

Královská třída 500ccm-historie

30.10.2009 v 07:22 | Nahoru | #21
Tak já sem na cr 500 jezdil a je to celkem skvělá motorka ten výkon je fakt něco.... chystám si ji časem pořídit

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

30.10.2009 v 09:11 | Nahoru | #22

Sob>já mám film o vývoji moto GP od těch pětistovek až po současnost a tam ROSI doslova řiká ....Když poprvé skusíte pětistovku ty vole...... takle to tam řiká má to neskutčnej výkon i váhu já osobně bych měl strach jak sv*na kdybych na tom měl někde jet

Jak se to jmenuje? Ať mám něco na dlouhý zimní večery

Královská třída 500ccm-historie

30.10.2009 v 13:04 | Nahoru | #23
Taky jsem měl tu čest. Motorka, která neodpustí jezdci žádnou chybičku. Na druhou stranu se s ní dá kroužit motokros se zvukem eMZety a na dva kvalty. Má prima krouťák a nemusí se tolik točit. Je i trvanlivá. Nemá nikasil, ale vložku. Překlady mezi lamelami nemá z hliníku, ale z oceli a tím nemaže olej. Je výborná do sidecarcrosu. KX500 byla větší svině. Ta má dokonce i výfuk přívěru.

Královská třída 500ccm-historie

4.11.2009 v 22:02 | Nahoru | #24
Do hliněného rámu 4T Hondy se motor z CR500 dá dát. Výsledkem je dobrá motorka. Kdyby měl někdo zájem...a peníze...
Na soutěže se mě to nezdálo, páč v tom velkým hrnci to bouchlo zrovna tehdy, když se to moc nehodilo - zkrátka ovladatelnost v terénu nebyla moc dobrá. No a právě proto jsme postavili soutěžní speciál z 250ky zvětšením objemu na 260, aby se dalo jet ve třídě 500... Problémy s výkonem nebyly a jelo se s tím líp.

Královská třída 500ccm-historie

5.11.2009 v 09:40 | Nahoru | #25
S plnotučnejma pulcema to není jednoduchý, kdo na tom někdy jel a je soudnej ví svý. Osobní zkušenost mám s KX 500 88 a 92. Normální jezdec tomu nemá šanci stíhat. Kawa měla na rozdíl od hondy ještě přívěru, točila pouze 6000 otáček při maximu. A co si budem povídat člověk z toho byl na trati dost umlácenej a síly docházely na to tata, do zatáčky to bylo dlouhý, neobrátný a ještě se to dost blbě našlapovalo. Při MČR v mx na tom borci lítaly víc než obstojně, ale s nástupem 4T to ustoupilo do pozadí, kvůli klidnějšímu průběhu.Myslím 90. léta. Na hondě jsem nikdy nejel, má prej klidnější průběh jak kawa, ale myslím, že pro normální lidi je 250 2T až až.

1 reakcí na tento příspěvek Královská třída 500ccm-historie

5.11.2009 v 10:01 | Nahoru | #26
cr sem jel 2 roky a nikdy na to nezapomenu. Bomba. Teď sem skočil do 4t a ten rozdíl je tam neskutečnej, v zatáčkách 2x rychlejší, nemusíš se bát se zrovna teď to bouchne a hned ti to urve kolo. Ten 4t je prostě plynulost sama a když se otevře jede to taky dost. Hlavně CR má výkonu po prdel ale na dnešních malých tratích se to ani nevyužije.. Ono to ani moc nechce ten výkon přenášet když se trať rozbije ale když je zas nějaká rovinka nebo kopec tak tam se to dá dohnat. Výsledek ale je ten že na rovinkách do doženeš ale ztratíš v zatáčkách-když to porovnám s 250 2t tak ty už jedou hodně podobně co tohle. Akorát tady si nemusíš hlídat mth. Spíš roky. Ale neni tohle nádhera. Jednou to chci.. Až si našetřim

CR 500 AF a KX 500 AF

Královská třída 500ccm-historie

5.11.2009 v 10:08 | Nahoru | #27
no 250 tisic bych za to nedal ani kdyby to bylo ze zlata

Královská třída 500ccm-historie

5.11.2009 v 10:13 | Nahoru | #28
Tady třída 500 2t

Jak to vypadá když se sejdou majitelé 500 2t. Jinak 250 je palba to jo, ale zase

Královská třída 500ccm-historie

5.11.2009 v 10:16 | Nahoru | #29
safra tam je koni jak ve westernu.

1 reakcí na tento příspěvek Královská třída 500ccm-historie

5.11.2009 v 11:12 | Nahoru | #30
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist