globalmoto_kveten





Téma: Brzdná dráha s C-ABS
 
28.10.2009 v 17:23
Zdar všem. Četl jsem článek o brzdné dráze v časopise Motohouse 11/2009 "Auto vs. motorka" a velice mě zarazily rozdíly v brzdných drahách. Ne ovšem auto vs. moto, ale mezi dvěma moto. konkrétně mezi FZ1 a CBR600RR s C-ABS. Např. z rychlosti 50km/h 8,2 vs.5,6m a ze 150km/h dokonce 79 vs.62,8m , vše pro FZ1.
Je možné ,že to způsobuje C-ABS Hondy? Nebo je rozdíl ve výkonosti řidiče, ale pak bych to čekal spíš naopak.Že by to byl problém CBR si ani nechci připustit!
Máte někdo zkušenosti s C-ABS?

1 reakcí na tento příspěvek Brzdná dráha s C-ABS

28.10.2009 v 17:43 | Nahoru | #1
Ten test je nesmyslny. M3 tam brzdila 100-0 tusim pod 30 metru , coz je blbost.

Brzdná dráha s C-ABS

28.10.2009 v 17:45 | Nahoru | #2
Nechci se bavit o metrech jako takových, ale mate mě ten rozdíl.

Brzdná dráha s C-ABS

28.10.2009 v 17:56 | Nahoru | #3
Podle me je ten rozdil v brzdach, a typu motocyklu,a vaze na prednim kole pri przdeni...a mozna i zkusenostech jezdce :o) Museli by srovnavat dva stejne moto, s ABS a bez, nejlepe se stejnym ridicem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdná dráha s C-ABS

28.10.2009 v 18:21 | Nahoru | #4

shakalik>Ten test je nesmyslny. M3 tam brzdila 100-0 tusim pod 30 metru , coz je blbost.


Pokud braly jen čistou dráhu efektivního zpomalení, tak to by bylo nějakých 35 metrů u sportovního auta. A rozdíl v moto s ABS a bez je velký. ABS udrží konstantní max. zpomalení po celou dobu brždění a zajistí, že se motorka nestaví na přední, neodlehčuje se tak zadní kolo a to vše má velkej vliv. Motorka s ABS podle Mottoradu zastaví ze 100 km/h o 20 metrů dřív než bez něj. To zkoušeli se středně zkušenejma řidičema. U auta je přínos ABS na vlhku a kluzku, u moto prakticky vždy.

Naposledy editováno 28.10.2009 18:23:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdná dráha s C-ABS

28.10.2009 v 18:29 | Nahoru | #5

Poggy>Pokud braly jen čistou dráhu efektivního zpomalení, tak to by bylo nějakých 35 metrů u sportovního auta. A rozdíl v moto s ABS a bez je velký. ABS udrží konstantní max. zpomalení po celou dobu brždění a zajistí, že se motorka nestaví na přední, neodlehčuje se tak zadní kolo a to vše má velkej vliv. Motorka s ABS podle Mottoradu zastaví ze 100 km/h o 20 metrů dřív než bez něj. To zkoušeli se středně zkušenejma řidičema. U auta je přínos ABS na vlhku a kluzku, u moto prakticky vždy.


Tohle mi zní logicky,jenže tady jim to vyšlo zcela obráceně, motorka bez ABS zastavila skoro o 20m dříve. Měřili to pásmem a brzdili od daného bodu, takže naměřená dráha nebude asi zcela přesná, ale rozdíly byly při všech měřeních a to docela velké.

(reakce na) Brzdná dráha s C-ABS

28.10.2009 v 18:39 | Nahoru | #6
Sanzin>
Tak ten test jsem něčet, ale zas profi závodníci zastaví s ABS buď stejně jak s ABS nebo o trošku dřív, ale né o moc, ale tohle je moc velkej rozdíl.

Brzdná dráha s C-ABS

29.10.2009 v 06:20 | Nahoru | #7
asi to bude tym novym druhom abs co pouzivaju
pravdepodobne moc pusta tlak v brzdovom systeme a tak nemoze jazdec
vyuzit plny ucinok brzd

samozrejme ak nie je ina pricina tohto-rozdielna teplota pneu,porucha
a tak dalej

ak zistis kde je chyba tak napis

1 reakcí na tento příspěvek Brzdná dráha s C-ABS

9.7.2010 v 13:37 | Nahoru | #8
Nesmysl test. Dve ruzne moto, jine hmotnosti na kolech, jine pneu ktere delaji fakt hodne. Asi nebylo ucelem porovnat CBS, ale ruzne konfigurace stroju. Pro porovnani moto s CBS a bez nej by bylo vhodne vzit dve stejne motorky a jednu s cbs a druhou bez nej. Samo take stejneho pilota a testovat jak na suchu, tak na vode...

(reakce na) Brzdná dráha s C-ABS

9.7.2010 v 14:05 | Nahoru | #9

CBF600SA_300SHi>Nesmysl test. Dve ruzne moto, jine hmotnosti na kolech, jine pneu ktere delaji fakt hodne. Asi nebylo ucelem porovnat CBS, ale ruzne konfigurace stroju. Pro porovnani moto s CBS a bez nej by bylo vhodne vzit dve stejne motorky a jednu s cbs a druhou bez nej. Samo take stejneho pilota a testovat jak na suchu, tak na vode...



ruzne moto , ruzne hmotnosti.. tzn chces rict ze velkej nahac fz1 by mel brzdit o takovej kus lip nez lehka sportovni sestka?
bud smrdi ten test, nebo neco neni ok s tema strojema

Brzdná dráha s C-ABS

9.7.2010 v 14:06 | Nahoru | #10

1 reakcí na tento příspěvek Brzdná dráha s C-ABS

9.7.2010 v 14:11 | Nahoru | #11
cbf600... : koukal jsem jen na prvni video.. ztrata casu, copak nekdo brzdi na motorce ze vezme za brzdu co ma sily, podjede predek a zahodi to? to je proste test o nicem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdná dráha s C-ABS

9.7.2010 v 14:22 | Nahoru | #12

assassin>cbf600... : koukal jsem jen na prvni video.. ztrata casu, copak nekdo brzdi na motorce ze vezme za brzdu co ma sily, podjede predek a zahodi to? to je proste test o nicem.



ne, není to test o ničem, hodně lidí totiž neumí brzdit na hranicí smysku(tím určitě neříkám, že já to umím) a hodně jich padá právě na přebržděné přední kolo, tzn. ABS ti ubírá jednu starost - regulaci tlaku na brzdovou páku a ty se můžeš víc soustředit na únikové místo nebo kam to poslat s co nejmenší škodou.
Ale co jsem tu čet, tak je to prý pro teplouše a správný motorkář to na motorce nikdá mít nebude

(reakce na) Brzdná dráha s C-ABS

9.7.2010 v 15:55 | Nahoru | #13
fockewulf> Souhlasím s tebou. Asi se nejedná o nějaký skutečný test, ale o ukázku toho, jak brzdí motocykl s ABS bez pomocných koleček a hrazd na špatném povrchu a motocykl, který se snaží o stejný styl brzdění akorát bez ABS. Nikdo asi nechce ukázat jak brzdit na mokru, spíš jako prezentovat systém C-ABS. Na druhou stranu je pravda, že za chvíli bude za člověka dělat všechno jen stroj a ten pro někoho potřebný adrenalin pramenící z naprosto mechanického motocyklu bez jediného pomocného elektronického prvku bude už jen minulostí. Co se týká brzd, začínám ABS u moto přicházet na chuť. Ne proto, že bych neumel brzdit (zas ne tak dobre :) ), ale proto, že se jedná o něco co pomáhá od dalšího křížku u cesty.

(reakce na) Brzdná dráha s C-ABS

9.7.2010 v 16:10 | Nahoru | #14

fockewulf>ne, není to test o ničem, hodně lidí totiž neumí brzdit na hranicí smysku(tím určitě neříkám, že já to umím) a hodně jich padá právě na přebržděné přední kolo, tzn. ABS ti ubírá jednu starost - regulaci tlaku na brzdovou páku a ty se můžeš víc soustředit na únikové místo nebo kam to poslat s co nejmenší škodou.
Ale co jsem tu čet, tak je to prý pro teplouše a správný motorkář to na motorce nikdá mít nebude



chapu, ale prebrzdeny kolo pri jizde rovne... to se mi jeste nepovedlo. v zatacce te ABS nezachrani...

k ty posledni vete to bych nerekl tak radikalne, ale pro me uz to neni s timahle elektronickejma pomocnikama ono... kdyz to "samo" jede temer dokonale, tak uz na me zbejva jet jak debil abych si to uzil, proto sem taky na gsxr1000 prestal jezdit, jet rychle bylo tak snadny ze bych to rozstipal. u novejch aut je to to same, s ESP kazdy jelito umi bejt rychly... akorat kdyz se dostane na hranici podle fyzikalnich zakonu, rozmlati to na kasi tak jako tak.

1 reakcí na tento příspěvek Brzdná dráha s C-ABS

9.7.2010 v 16:22 | Nahoru | #15
mě se teda párkrát povedlo že mi při brždění pískalo přední kolo ještě že jsem jel rovně

(reakce na) Brzdná dráha s C-ABS

9.7.2010 v 16:28 | Nahoru | #16
posmiros> Ono jde hodně o gumy, na jawce 640 s kotoučem šla ta guma utrhnout taky Ale utrhnout takovou supercorsu na supersportu při brždění, když za to nevezmeš prudce jak debil, to už chce fištróna.

Brzdná dráha s C-ABS

9.7.2010 v 17:43 | Nahoru | #17
asi mám teda tvrdou gumu i když to bylo teda všechno brždění kdy jsem se lekl a zahamstnul to

Brzdná dráha s C-ABS

15.7.2010 v 10:26 | Nahoru | #18
pokud brzdíš na čistým asfaltu bude stroj bez ABS vždy lepší v deceleraci,jedno jestli motka nebo auto.Jiná situace je v případě že je cesta něčím znečištěná,jedno jestli mokro,písek,štěrk,náledí,U začátečníka to ovšem může být naopak,protože nedokáže brzdit na maximum,U moto se většinou porovnává rychlost otáčení předního a zadního kola,pokud tedy brzdíš včetně zadní brzdy a lehce zadní kolo blokneš,může ABS při brždění povolit předek a brzdná dráha může dramaticky narůstat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist