Nepoužít zadní brzdu v krizi se mi nezdá, protože právě ta mě několikrát oddělila od průseru. V momentě, kdy jste na hraně s předkem je i 1 procento zadku navíc náramná pomoc.
Navíc zastávám názor, že použití brzd musí být zautomatizované, ruce a nohy musí být rychlejší než mozek a musí vědět co dělat, jinak........pomáhej bůh.
Cobra357>Teda přátelé,skutečně musím jen znovu podotknout, že takovou snůšku hovadin jsem ještě letos nečetl.Už jen čekám až někdo přijde se systémem 20 metrů lana a na konci kotva
že bys konečně přestal mlít a přispěl něčím konstruktivním?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
memphis.unv>Cobra357> to ti říkat nebudu, to by bylo uhýbání od tématu
když už na to nemáš vůbec čas tak samozřejmě rovnou skákat, ale mám na mysli spiš případy kdy začneš brzit, vidíš jak tě to táhne, že to nedobrzdíš, ale nějaké "čas" ještě máš.
každopádně to položení je nejhorší možná verze
Mě kdysi "položení" nejspíš zachránilo.. Protože Ford Transit nárazem z boku fakt nepřeskočíš. Proto byla lepší varianta se tam doklouzat s motorkou (na rozhodnutí máš cca 1-2s) a čekat náraz, než to dát do něj čelně a ....nepřeskočit..
Mám i foto, na místě byl jako první novinář z tehdejšího bulvárního plátku "Super", takže text a vylíčení situace tak trochu připomíná Bondovku a já si připadám jak 007 No co už, hlavně že jsem byl tenkrát OK, brzdná dráha byla cca 30-40m a v tom místě obvyklá "nájezdová" rychlost 140...takže jsem moc nedobrzdil a vyhnutí nepřipadalo v úvahu, nebylo kudy.. :\
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
Mám i foto, na místě byl jako první novinář z tehdejšího bulvárního plátku "Super", takže text a vylíčení situace tak trochu připomíná Bondovku a já si připadám jak 007 No co už, hlavně že jsem byl tenkrát OK, brzdná dráha byla cca 30-40m a v tom místě obvyklá "nájezdová" rychlost 140...takže jsem moc nedobrzdil a vyhnutí nepřipadalo v úvahu, nebylo kudy.. :\
[img] si prdel? Tohle je fakt článek z českých novin? Jak je to starý? Já bych očekával spíš něco ve smyslu "Ošklivý motorkář svou rychlou jízdou rozbil nebohou dodávku která se do poslední chvíle snažila střetu zabránit. Řidič dodávky byl v těžkém šoku, motorkář bohužel přežil a tak je jen otázkou času, kdy svou rychlou jízdou způsobí další nehodu."
Doufám, že jestli někde nedostanu přednost, bude u toho jako první ten samej novinář
Trochu i tady u mě to bylo:
Perňa_Racing
1 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
--RUM--CZ-->Provždy si zapamatujte, že zadní brzda se v krizovích situacích nepoužívá!!!!! Jen při dojiždeni tř. křižovatce atd, nedo v kopci Brzdí se: motor přední brzda!!!
V kopci se brzdí motorem aby se brzdy nepřehřály a neztratily tak svůj brzdnej efekt kdyby najednou nastala nějaká krizovka.
Zadní brzdu používám (s rozumem samozřejmě) v krizovkách pokaždý a pokaždý se to vyplatilo. Rozhodně mi přijde lepší vzít napůl za obě brzdy než na maximum za jednu - brzdnej efekt je dost podobnej, riziko podklouznutí kola a pádu výrazně menší
Naposledy editováno 28.10.2009 13:18:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
Tommy99>Save77> Když se ti na mokru kousne zadní brzda, tak to přece ustojíš, no ale pokud na se ti na mokru kousne přední... Hodně štěstí... Z toho jasná odpověď: při krizovce na mokru přední s citem a zadek třeba naplno (osobně pokud je čas, tak to podkopávám, jak nejvíc to jde - sice zadek víc bruslí, ale přijde mi to jako daleko větší účinek brždění)
Čas nebyl. Tři vteřiny. Brzdila jsem oběma a bbohužel jsem vzala víc za přední, protože líp brzdí. Bylo mi jasný, že si rozbiju hubu, ale že si zachráním zadek.
1 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
valkin> Jinak jak bylo řečeno, v zatáčce zapomeňte na přední ...
OMG, furt dokola! Tohle jsou zažité bludy z dávných dob. V zatáčce se dá brzdit i přední, samozřejmě, že za to nejde bezhlavě vzít, ale přibrzdit jde, jen to motorku "rovná" - samozřejmě čím je rychlost menší a náklon větší, tím se musí brzdit míň.
Peacemaker - tvoje brždění vs ABS bych fakt chtěl vidět....klidně bych si na ABS vsadil celoživotní úspory...
WIR-průser fóra je, že tady se sejdou lidi,kteří ví a kteří ví prd nebo kecají trotální nesmysly, na tohle je fakt lepší koupit si něco od odborníků, třeba jako "Dokonalá jízda na motocyklu" je tam mimo jiné i pasáž o tzv kammschově kružnici, která se zaobírá bržděním v zatáčce
Brzdit oběma, dle citu, kdo neumí ať zkouší. Zadek se při brždění přední brzdou odlehčuje tzn. jde rychleji do smyku, ale to je většinou řešitelné, narozdíl od problokovaného předního kola. V zatáčce se dá dobržďovat a s citem korigovat i předkem, každá motorka a každý gumy, reagují trochu jinak, chce to opět ozkoušet. Jinak zadní brzda je mimo jiné dobrá na brždění, při pomalé jízdě a dojíždění na křižovatky atd., kde pohyb ruky u předku na páčku může, zbytečně rozhazovat směr. počíst literaturu můžete, ale hlavně zkoušet a cítit to.))) Mám rád obě brzdy na motorce, proto tam jsou)))
A co na to můj dual CBS ... když brzdím zadkem przdí mi i předek a když brzdím předkem, brzdí mi i zadek
Opravdu nevím, kam chodíte na ty radikální poučky o brždění a ježdění na motorce vůbec ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
Save77>Perňa #81> Tak to jsi teda borec. Jak jsi jel rychle? V mém případě nebylo kam uhnout. Ten "můj tranzit" jel příčně přes oba pruhy. Naštěstí jsem jela pomalu, jako bych to tušila, že se mi tam rozjede.
Borec ne, spíš "blbec", páč jinak bych se do takový situace nedostal... jednal jsem tak nějak instinktivně a prostě měl jsem štěstí, nic víc. Nechtělo se mi do boku Tranzita čelně.
Asi podobná situace té tvojí, borec zastavil, když jsem se blížil a myslel jsem si, že o mě ví, tak se rozjel slepě napříč silnicí, přes plnou čáru a pak i "ostrůvek"...totálně proti předpisům. Proto jsem tolik chyb z jeho strany ani nemohl očekávat a nešlo se tedy ani vyhnout, když přejížděl silnici napříč a dělal tolik nepředpisových "akcí" najednou.. No a já jel cca 140 a něco jsem dobrzdil..podle zašprajcovanýho Blada pod Tranzitem to nebyla malá rána :\ ...no nic, dnes už na to kašlu, jezdím si závody a takovýhle strýčky nepozorný už doufám potkávat nebudu.
Jinak mýtů o brždění je už tady dost, některý příspěvky mají hlavu a patu a některý jsou přesvědčený, že jen oni to dělají správně. Je to myslím daný konkrétní situací, jak brzdit, jak hodně a jestli je ještě potřeba u toho manévrovat a vyhnout se - jde o rychlý a pokud možno správný rozhodnutí v ten okamžik.
A brždění v zatáčce? Proč ne, někdy se dá i takto leccos zachránit a je lepší to v krizovce zkusit projet pod brzdama, než se narovnanej a prudce na brzdách trefit pod protijedoucí Scanii.
A takoví ty "driftaři" na silnici, co se jim povedlo ustát krizovku a teď tu prohlašují, že je to díky schopnostem ovládat motorku "v driftu" melou nesmysly, protože se jim to stalo ne úplně záměrně a vůbec ten smyk zadní gumy neměl vliv na ustojení situace
2 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu
Kurňa dík za radu-budu muset v zimě přehodnotit svůj styl ježdění,nebot já brzdím přední i do zatáčky a i do "hlubokého náklonu"
Není to o tom že se nesmí brzdit přední do zatáčky-jen na to člověk nesmí šmatat,jak neadrtálec............
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
_dfy>Dawe02> Vidis Dawe, to je prave to tvoje brzdeni v zatacce .
No moje ne, ja vezl kameru
Peace mel moc rozvlacnou stopu, proto spadl.
Tady je ta instruktorska jizda cela, je to tam krasne videt:
Jo a ty taky nebrzdis v zatacce ze jo?!! Jestli jo, tak to okamzite ukonci protoze je to spatne a strasne nebezpecne abys vedel
Peacemaker> nejsem proti
Naposledy editováno 28.10.2009 18:20:09
- zkušený jezdec dosýhne při brždění zpomalení 7m/s2
- maximálního brzdného účinku jezdec dosáhne tehdy, když v průběhu celé brzdné dráhy dokáže obě kola udržet v cca 20% smyku
- na zadní brzdu nicméně nelze zapomínat; při prudkém brždění při přímé jízdě do rychlosti cca 50 km/h můžeme zadní kolo nárazově krátce blokovat, abychom zbytečně neprodlužovali brzdnou dráhu
- v praxi je důležité naučit se směřovat v nouzových situacích soustředění předevšim na regulované brždění přední brzdou, zadní brzdu používat jako doplňkovou a pomocnou; neznamená to však, že na zadní brzdu lze zapomenout!
- v náklonu se totiž střed styčné plochy s vozovkou posouvá posouvá do vnitřku zatáčky , a to tím více, čím jsou pneumatiky širší. pokud v takové konstelaci dojde k brždění předního kola, působí brzdná síla na páku, která je dána vzdáleností průsečíku osy řízení se zemí a středu styčné plochy pneumatiky se zemí. brzdná síla pak přes tuto páku vyvozuje kroutící moment, který se snaží stočit řiditka dovnitř zatáčky. stočením řiditek se zmenší poloměr zatáčení a zároveň silně vzroste odstředivá sila, která se snaží stroj narovnat
- pokud brzdí jezdec se strojem vybaveným abs v zatáčce tak, že abs zapojí do akce, začnou vznikat silné rázy do řiditek v důsledku rychlých a silných změn velikosti výše zmíněného kroutícího momentu, což snadno přeroste v nekontrolovatelné rozkývání stroje. proto s abs lze brzdit plnou silou pouze v lehkých náklonech a to ještě na optimálním povrchu. v jiných případech i s abs musí jezdec v zatáčce brzdit regulovaně jako s obyčejným strojem
- zkráceně řečeno brzdit se dá buď obouma v náklonu nebo při narovnání stroje, což ale lze pouze při nižší rychlosti a velkým prostoru
jinak ale to kdy guma udrží přilnutá má svý hranice, takže čim větší je náklon, a čim víc je namáhaná doboku, tim míň může přenést sily brzdné, proto se zvlášť v té zatáčce to zadní kolo hodí, stejně jako při zhoršení adhezních podmínek, ale to už je zas z mé hlavy
Naposledy editováno 28.10.2009 19:16:03
1 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu
LukyCat>Motorkář ty woe, "v zatáčce zapomeňte na přední" ... jste se fakt už pomátli nebo co?
Kurňa dík za radu-budu muset v zimě přehodnotit svůj styl ježdění,nebot já brzdím přední i do zatáčky a i do "hlubokého náklonu"
Není to o tom že se nesmí brzdit přední do zatáčky-jen na to člověk nesmí šmatat,jak neadrtálec............
Já taky přední ale s citem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
ReznikCZ>Brzdím pouze přední pokud nejsou stížený adhézní podmínky pak brzdím přední s citem a dobržďuji zadní (většinou jen štěrk a hodně mokrá silnice) Good luck
To je jako by si napsal jím pouze suchej chleba ale když mám chuť namažu si ho máslem a potřu medem.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
get-hype>Perňa #81> No nevím, mě to tak učili v autoškole. Myslím že ten pán věděl, co říkal. A dokonce se mi to jednou z jednoho obrovskýho krpálu i podařilo - normálně si jedu, dobržďuju si zadní, najednou zničeho nic pedál jde promáčknout skoro až k asfaltu a motorka vůbec nebrzdí - zabrzdim přední a jdu hledat ztracený destičky, ale oni byly mrchy na místě - jen přehřátý. :\
A na jakém motocyklu se ti to stalo? Mě se přehřívala pouze brzdová kapalina a to na okruhu (serivé GSX-Rko). . . Jinak nikdy na ničem v běžným provozu (ani na cbr 125R)