zápasím s dvěmi věcmi, napíši současně ať nezakládám zbytečně dvě vlákna. Mám GS 500 z roku 1997, najeto asi 47000 km.
1) Je hodnota 13,3V na baterii přijatelná nebo příliš nízká? Na volnoběh mám kolem 13,7V po zvýšení otáček nad asi 3000 se napětí ustálí na 13,3V. Můžu mít rozsvícena všechna světla a blinkry, ale napětí pod 13,3V dále neklesne. Stejně tak i při otáčkách kolem 6, 7 tisíc je stále 13,3V. Sdružené napětí medzi fázemi naprázdno s odpojeným regulátorem je na volnoběh ~50V, při vyšších otáčkách 60, 70 i více. Alternátor je tedy vpořádku, rovněž měření odporu cívek ani proti kostře neodhalilo žádnou zradu. Stejně tak diody v regulátoru jsou dobré. Na první pohled je tedy vše OK - jak alternátor - napětí na cívkách je, tak regulátor - reguluje, jen reguluje příliš striktně bez hystereze a na nížší napětí. Je to málo a může to vadit při dobíjení? V manuálu píší, že napětí na prázdno má být 13,3V a při 5000 14,5V, to tam nemám ani omylem. Vzhledem k tomu, že nabíjecí napětí 12V aku má být kolem 2,4V na článek a k tomu, že moje aku má sice kapacitní zkouškou kolem 6Ah, ale v nejnevhodnější okamžik se mi stane, že startérem nenastartuji a musím potupně připojovat startovací kabely, tak se mi zdá, že s dobíjením není něco uplně vpořádku a proto se v tom hrabu :(
Jeslti už jste řešil někdo podobný problém, je regulátor rozumně rozebíratelný? Že bych mu posunul pracovní bod zenerkou nebo diodou navíc, abych zvýšil napětí (pokud je uvedené chování opravdu choré.) Ceny regulátorů jak originálních tak neoriginálních jsou značně mimo, to si raději opravím nebo postavím za max. par stokorun komplet sám, to zapojení je navíc triviální. Ale nevím, jestli se do originálního můžu rozumně dostat, nebo je zalité v asfaltu a mám smůlu.
2) Jak moc je rozebiratelný a opravitelný trojcestný palivový kohout (ON - RES - PRI)? Robí mi to nějakou divočinu, na ON motka nejede, různě se dusí a netáhne, na RES a PRI se chová sice lépe, ale při vyšších otáčkách vadne. Konkrétně kolem 4 tisíc při záběru (např. na zařazenou 4, 5, 6 nebo v tahu do kopce, ale pozoruji i při nižších stupních, jen to není tak markantní) znatelně propadne, ztratí tah a "prdí", po nějaké době pomalu a líně začne táhnout. Na neutrál na stojanu to nedělá. Nad 6 tisíc si již mohu být jist, že se sice perfektně rozjedu, ale po pár set metrech (tim dřív, čim jsou vyšší otáčky;) chcípnu, bo dojde směs. Po pár minutách jak nateče do karburátoru a nastartuji vše funguje jak má. Máme podezření právě na ten kohout, jakoby tam nestíhal dotékat benzín, protože právě byly seřízeny karburátory. Napadlo mě sice ještě zapalování (zdály se mi černější, ale ne vyloženě mokré, svíčky, navíc to že projev jen když je motor v záběru a ne na volnoběh a pak protože ta zvláštní změna zvuku) ale to by nevysvětlovalo proč dojde benzín. Nebo může být problém i v zapalování, případně nižším napětím pač regulátor? To se mi ale nezdá, zapalování je elektronické. Poslední co mě napadlo by byl karburátor, příliš bohatá směs nebo tak něco? Pak by se asi dalo pochopit, proč benzín nestíhá dotéct.
Opět podobný problém, nevím jak moc se dá rozebrat kohout a co případně na něm kutit. Tak jeslti to má cenu nebo mám raději objednat z anglie kohout nový (na jakémsi 123bikers nebo tak nějak shopu to i s librama vyjde na třetinu co by stál v republice:/ ) Přijde mi, že rozplétám klubko hadů, kde všechno souvisí se vším a nechci jen tak bezhlavě všechno naráz vyměnit a doufat, že pak to bude fungovat.
Ještě mě napadlo, ona má jiný zvuk i když běží na sytič - se sytičem má chrčivý a přerušovaný zvuk podobný tomu, jako když v otáčkách přestává vadnout, když ho uplně stáhnu tak běží krásně plynule a zvuk je příjemný a pravidelný. Může to být normální (vzhledem ke stáří a tak dále) nebo je přecijen ještě nějaká zrada v karburátoru? Tady plavu uplně, vyznám se spíš v elektrice...
Předem díky za postřehy a nápady jak na ni :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
dj_hroch>Dingo> motka zahřátá jízdou po městě, jedu plynule bez sytiče. Např. na červené na volnoběh mírně přidám sytič a hned se začne dusit, poklesnou otáčky a i na otočení plynu reaguje neochotně. Když přidám sytič víc, tak už jde s prděním do otáček. Když sytič zase vypnu tak postupně (ne hned, chvíli trvá) se zase dusit přestane. Co to znamená, moc bohatou směs?
No já nevim, ale asi budeš mít pěkně rozesranej karbec a ten následně likviduje svojí "směsí" svíčky.....
Volnoběh seřízený je, točí lehce nad tisíc a chodí pravidelně.
Hm, před chvílí jsem dostal mail že svíčky už nedojdou To vidím, že už je do víkendu neseženu, nevím o nikom kdo by v Brně prodával nebo byl schopen v rozumné době poslat, což kromě toho, že sem nenapíšu jestli nějaká změna také znamená, že o víkendu do plánovaných jeseníku půjdu leda pěšky.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
Škoda že ho nemáš s sebou, mám pár klíčů, základní nářadí v pouzdru, které se ještě vejde pod sedlo. Jinak ten typ co mi přišel měl stejný rozměr jako původní NGK, měnil jsem během chvilky cestou z oběda svým nářadím co bylo v mašině.
To že regulované napětí klesá s otáčkama díky regulátoru a né závadě okolo něj, by se u profesionálního regulátoru stát nemělo a ani jsem to u žádnýho nenaměřil. To mi dělal primitivní samodomo regulátor kvůli rostoucí spínací citlivosti tyristoru s teplotou. Já jsem ten pokles prahového spínacího napětí a proudu vykompenzoval podložením tyristorů odporama, na nichž napětí se svodovým proudem (a tedy teplotou tyristoru) naopak roste. Profi regulátor by to měl mít odděleno komparátorem, díky čemuž navíc reguluje přesněji.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
Kup si sprej na čištění karburátorů. Jeho účinku na rozpouštění benzínových úsad se žádné jiné staré osvědčené metody ani z poloviny nevyrovnají.
Edit: Dodatek - pokud ti někdo na hadičku přidělal palivovej filtr, tak ho hned zkušebně vyhoď, polovina papírových filtrů má problém s propustností bez benzínového čerpadla.
Naposledy editováno 27.10.2009 09:56:20
Deadman> Co píšeš zní celkem logicky, mám doma další kohout, pokud by mi to stále zlobilo tak můžu ještě všechno pročistit od kohoutů po hadice a jestli to nepomůže tak mě čeká na jaře opět repete se seřízením karbeců :( Dík za tip na ten spray, nějaký odsračkovač budu potřebovat i na hadice a kohouty. Jinak regulátor (případně celou instalaci, více věcí se mi tam nezdá, navíc bych si rád přidal třeba zásuvku pod palubku a tak) budu dávat dokopy až s novou baterkou na jaře, teď na zimu nemá asi moc smysl.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
Deadman> můžou i za tohle být hadice nebo že něco nedotéká? Jestli snad něco nemám v karbecu, nevím sice jak mají mít vpliv jednotlivé trysky, ale prostě spodek do zhruba 4 tisíc jede bezvadně a pak se to začíná srát. Před seřizováním karbeců, ventilů a výměnou svíček to rozhodně nedělalo (ale zase nedržela volnoběh a spodek se choval divně.) Našel by se někdo kdo těmto karbecům dobře rozumí co a jak?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
dj_hroch>Další novinky: dobrá zpráva je, že jsem pojízdný nicméně i s novými svíčkami Denso (a též s jiným kohoutem) je stav stále stejný Dotřepal jsem se domů, nakonec to i v té kose nebyla tak špatná vyjížďka a zazimoval, ale pořád podobný projev. Tentokrát jsem točil prakticky konstantní otáčky jen kolem 4 tisíc a po projetí půlkou Brna začala opět slábnout a kuckat stejně také. Plus celou dobu jela na ten divný prdivý zvuk. Jak jsem zvolnil a pak těžce podtáčel (jel zbytek cesty oblíbenou traktor jízdu 2 - 3 tisíce) tak bez problému spolehlivé.
Deadman> můžou i za tohle být hadice nebo že něco nedotéká? Jestli snad něco nemám v karbecu, nevím sice jak mají mít vpliv jednotlivé trysky, ale prostě spodek do zhruba 4 tisíc jede bezvadně a pak se to začíná srát. Před seřizováním karbeců, ventilů a výměnou svíček to rozhodně nedělalo (ale zase nedržela volnoběh a spodek se choval divně.) Našel by se někdo kdo těmto karbecům dobře rozumí co a jak?
Když to zrovna zlobí, jedeš těsně pod hranicí zátěže kdy to zlobí a pak tomu plynule naložíš, tak to ihned začne kuckat a při návratu na původně nezlobící otáčky to hned zase funguje? A nebo se to po přidání nejdřív normálně rozjede nad zlobící otáčky a pak se to zakucká. Poté to kucká i po návratu pod původně ještě nezlobící otáčky a vzpamatuje se to až po chvíli? Ten první případ by byl něco z hlavní částí karburátoru, ten druhej případ zase zaručeně špatný přítok benzínu.
Píšeš o výměně benzínového kohoutu. Tím myslíš ten ručně a podtlakem ovládanej kohout na airboxu. Ale co ten hlavní kohout, co je přišroubovanej zespoda do nádrže a otevírat jde pouze šroubovákem? Ten jsi čistil?
A co jehlové ventily v karburátorech? A jejich přívodní kanálky?
Rozebrat, vyčistit, prohlídnout a seřídit karburátory samozřejmě umím, ale jsem z daleka. Určitě to umí i někdo tam ve štadtlu.
Naposledy editováno 05.11.2009 22:28:36
Přesně tak, jen ten na airboxu. Čím je oba vyčistit? Asi bych také měl včetně všech hadiček a sitek.
Vidíš jehly, mašinu jsem koupil a měla trvale polohu pri, protože tak na ní jezdili a protože tak asi prostě jela. Po seřízení jsem už jezdil vždy na RES ale jednou jsem zapomněl a měl jsem kohout na pri a benzín mi přes noc vykapal ven přepadem, před tím se mi to nikdy nestalo. To by mohlo znamenat že už moc nezavírají?
Můžu to ještě pak na jaře dát zase zpět seřídit a iteračně snad dají dokopy. Teoreticky ale co je na seřízení všechno třeba? Všude se straší že hlavně je vzájemně zesynchronizovat, na to je zapotřebí co za vybavení? Jestli je to až tak složité?
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
[img]
To co popisuješ, je přítok benzínu. Rozdíl mezi polohou PRI a RES je jen v tom, že na res teče benzín přes membránovej podtlakovej ventil, zatímco na PRI přímo.
To že ti přetekl benzín v karburátoru znamená, že máš ty jehlový ventily zahnojené, mohou být také ucpané.
Chování za jízdy, které popisuješ, odpovídá spíše špatnému přítoku benzínu.
Doporučuji 2 věci.
1) Vymontovat karburátory (jejich blok jako celek), odšroubovat plovákové komory, vyndat plováky (drží je pouze vysunutelné tyčky v pantech) a jehlové ventily. Poté do děr ventilů nastříkat čistící sprej. Tímto sprejem nastříkej také vytažené jehly (mají obvykle pogumované špičky) a nech chvíli působit. Čistící sprej na karburátory výborně rozpouští typické benzínové úsady. Vyšroubuj hlavní trysku (můžeš i ostatní trysky) a také je namoč ve spreji. Můžeš ze zhora karburátoru odšroubovat plastové víko karburátoru, vyndat šoupátko s membránou (opatrně, membrána jde snadno poškodit). Pozor na malinký gumový těsnící kroužek mezi plastovým víčkem a tělem karburátoru v místě měřícího vývodu na seřizovací budíky, snadno se ztratí a pak to hrozně přisává falešný vzduch.
Včechny kanálky a vzdušníky, co uvidíš, prostříkni sprejem. Po čase (hodina určitě stačí) působení spreje to opět všechno prostříkej aby se ten rozpuštěný bordel vypláchnul. Prostříkej i přivodní hadici karburátoru, aby to vyteklo dírou po jehlových ventilech.
Nepokoušej se těla karburátorů rozdělit od sebe, nedotýkej se šroubu s pružinou na spojce plynových klapek (nastavuje synchronizaci - rozhodil bys jí), nedotýkej se červíku nastavujícím volnoběžnou bohatost - zespod vedle plovákové komory směrem k motoru.
Když s těmahle 2 věcma nepohneš, nastavení se nezmění a po složení karburátorů není potřeba nic seřizovat.
Seřízení synchronizace je sice snadná práce na 10 minut, ale pouze když máš doma budíky.
2) Když máš sundanou nádrž, tak se dostaneš k dvojitému benzínovému kohoutku co je do ní zespod našroubovanej. Kromě toho že se přesvědčíš že je opravdu zcela otevřenej, tak ho v každém případě vyšroubuj z nádrže, propláchni a prošťouchni. Až budeš montovat nádrž zpátky, po nasazení hadiček se přesvědč, že je opravdu otevřenej.
dj_hroch>Dingo> motka zahřátá jízdou po městě, jedu plynule bez sytiče. Např. na červené na volnoběh mírně přidám sytič a hned se začne dusit, poklesnou otáčky a i na otočení plynu reaguje neochotně. Když přidám sytič víc, tak už jde s prděním do otáček. Když sytič zase vypnu tak postupně (ne hned, chvíli trvá) se zase dusit přestane. Co to znamená, moc bohatou směs?
Ano, správná činnost sytiče a reakce motoru(bohatá směs).
Co znamená "čistá "svíčka(elektrody),to ,co je na fotce, není zrovna dobrý(pokud nejela jen krátkou dobu),vypadá, jako by nepálila(pokud je vlhká),nebo bohatá směs(saze),ale to po delší cestě.Elektrody mají být suché a světlé(cihlově),čím světlejší,tak je chudší směs.
Můj kluk má s GSem a přívodem paliva taky problém při velkým zatížení a je to "nestíháním "dotékat
Momentálně je stav takový, že mám GSko naštorc v garáži za autem, takže k dalším větším opravám se dostanu na jaře :( kdy ji budu moct odzimovat a budu mít ke všemu přítup. Zatím na ni dělám jen menší věci jako dávám do pořádku boční plasty, doplňuji průchodky, špuntíky, krytky, budíky... a tyto věci které kde chybí, brousím blatník... Na jaře ji stejně čeká nový lak a půjde dolů nádrž, tak to vezmu při jednom. Zatím jsem rád, že jsem ji jakž takž dal do pořádku z podzimního válení se :)
sajosa> "čistá" znamená, že je suchá, je čisté jiskřiště (nebo prostě část nahoře, středová elektroda a záhyb) ale zahnojený a uplně černý závit. Takže nějak asi pálí, to by jinak byla černá všude a hlavně nahoře, ale ideál to také není.
Chlapci, poslední příspěvek je zde z dubna, už jste problem vyřešili?
Co se barvy svíček týče - na fóru byl někde obrázek že přesně toto (čisté jiskřiště, ale černý závit) značí vysokou volnoběžnou bohatost. Nevylučuji, ve spodních otáčkách se chová všelijak. Až vyhodím laďák za sérii a nechám naladit korektně na brzdě jak má být, tak případně potvrdím nebo vyvrátím.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
GS500 Suzuki GS 500E | -PG- | 12 | 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf |