zápasím s dvěmi věcmi, napíši současně ať nezakládám zbytečně dvě vlákna. Mám GS 500 z roku 1997, najeto asi 47000 km.
1) Je hodnota 13,3V na baterii přijatelná nebo příliš nízká? Na volnoběh mám kolem 13,7V po zvýšení otáček nad asi 3000 se napětí ustálí na 13,3V. Můžu mít rozsvícena všechna světla a blinkry, ale napětí pod 13,3V dále neklesne. Stejně tak i při otáčkách kolem 6, 7 tisíc je stále 13,3V. Sdružené napětí medzi fázemi naprázdno s odpojeným regulátorem je na volnoběh ~50V, při vyšších otáčkách 60, 70 i více. Alternátor je tedy vpořádku, rovněž měření odporu cívek ani proti kostře neodhalilo žádnou zradu. Stejně tak diody v regulátoru jsou dobré. Na první pohled je tedy vše OK - jak alternátor - napětí na cívkách je, tak regulátor - reguluje, jen reguluje příliš striktně bez hystereze a na nížší napětí. Je to málo a může to vadit při dobíjení? V manuálu píší, že napětí na prázdno má být 13,3V a při 5000 14,5V, to tam nemám ani omylem. Vzhledem k tomu, že nabíjecí napětí 12V aku má být kolem 2,4V na článek a k tomu, že moje aku má sice kapacitní zkouškou kolem 6Ah, ale v nejnevhodnější okamžik se mi stane, že startérem nenastartuji a musím potupně připojovat startovací kabely, tak se mi zdá, že s dobíjením není něco uplně vpořádku a proto se v tom hrabu :(
Jeslti už jste řešil někdo podobný problém, je regulátor rozumně rozebíratelný? Že bych mu posunul pracovní bod zenerkou nebo diodou navíc, abych zvýšil napětí (pokud je uvedené chování opravdu choré.) Ceny regulátorů jak originálních tak neoriginálních jsou značně mimo, to si raději opravím nebo postavím za max. par stokorun komplet sám, to zapojení je navíc triviální. Ale nevím, jestli se do originálního můžu rozumně dostat, nebo je zalité v asfaltu a mám smůlu.
2) Jak moc je rozebiratelný a opravitelný trojcestný palivový kohout (ON - RES - PRI)? Robí mi to nějakou divočinu, na ON motka nejede, různě se dusí a netáhne, na RES a PRI se chová sice lépe, ale při vyšších otáčkách vadne. Konkrétně kolem 4 tisíc při záběru (např. na zařazenou 4, 5, 6 nebo v tahu do kopce, ale pozoruji i při nižších stupních, jen to není tak markantní) znatelně propadne, ztratí tah a "prdí", po nějaké době pomalu a líně začne táhnout. Na neutrál na stojanu to nedělá. Nad 6 tisíc si již mohu být jist, že se sice perfektně rozjedu, ale po pár set metrech (tim dřív, čim jsou vyšší otáčky;) chcípnu, bo dojde směs. Po pár minutách jak nateče do karburátoru a nastartuji vše funguje jak má. Máme podezření právě na ten kohout, jakoby tam nestíhal dotékat benzín, protože právě byly seřízeny karburátory. Napadlo mě sice ještě zapalování (zdály se mi černější, ale ne vyloženě mokré, svíčky, navíc to že projev jen když je motor v záběru a ne na volnoběh a pak protože ta zvláštní změna zvuku) ale to by nevysvětlovalo proč dojde benzín. Nebo může být problém i v zapalování, případně nižším napětím pač regulátor? To se mi ale nezdá, zapalování je elektronické. Poslední co mě napadlo by byl karburátor, příliš bohatá směs nebo tak něco? Pak by se asi dalo pochopit, proč benzín nestíhá dotéct.
Opět podobný problém, nevím jak moc se dá rozebrat kohout a co případně na něm kutit. Tak jeslti to má cenu nebo mám raději objednat z anglie kohout nový (na jakémsi 123bikers nebo tak nějak shopu to i s librama vyjde na třetinu co by stál v republice:/ ) Přijde mi, že rozplétám klubko hadů, kde všechno souvisí se vším a nechci jen tak bezhlavě všechno naráz vyměnit a doufat, že pak to bude fungovat.
Ještě mě napadlo, ona má jiný zvuk i když běží na sytič - se sytičem má chrčivý a přerušovaný zvuk podobný tomu, jako když v otáčkách přestává vadnout, když ho uplně stáhnu tak běží krásně plynule a zvuk je příjemný a pravidelný. Může to být normální (vzhledem ke stáří a tak dále) nebo je přecijen ještě nějaká zrada v karburátoru? Tady plavu uplně, vyznám se spíš v elektrice...
Předem díky za postřehy a nápady jak na ni :)
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
ten druhej problem je zajimavejsi.
podobne to u me vypadalo kdyz jsem pouzil nove NGK svicky. sice se to projevilo az po nekolika minutach dalnicniho provozu (temer konstantni plyn nad 7 tisic), ale chovalo se to jako kdyby dosel benzin.
jinak zkus rozebrat vse mezi nadrzi a karburatorem a profouknout stlacenym vzduchem, pripadne rovnou zkontrolovat jestli ty hadicky nekde netecou. palivovej filtr je v nádrzi.
pak se podivej jestli ti nekde neprisava vzduch - na stojanku se zaplym motorem ucpi rukou sani - mela by za par vterin chcipnout
a nez koupis novej kohout, tak ho zkus prohodit z nejakyho jinyho GSka, urcite jich mate i v Brne dost ;)
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
Ten vzduch je dobrý nápad, večer jak dojedu dom hned vyzkouším. Sání je předpokládám pouze ta jedna trubka ze vzduchového filtru pod nádrží.
Jinak nějaký ochotník ze štatlu na rozebrání GSka? ;)
Než budeš měřit, baterii nabij naplno. Pokud je vyšťávená, představuje zátěž a táhne napětí dolů. Měření tím pádem není úplně objektivní.
Zkus taky změřit rozdíl napětí hned na výstupu regulátoru (na prvním konektoru, přímo na vodiči z regulátoru) proti plusovému pólu baterie. Rozdíl by neměl přesáhnout 0,2 voltu. Háček je v tom, že konektory časem korodují, objeví se na nich přechodový odpor a ten způsobuje "měknutí" zdroje a pokles napětí. Za prvním konektorem bude ještě hlavní pojistka, takže další dva kontakty v cestě a dost často tam bývá ještě další konektor. Na tom už se nastřádá slušný úbytek napětí.
Pokud bude rozdíl větší než těch 0,2, tak konektory mezi regulátorem a akumulátorem rozpoj, očisti pilníčkem nebo smirkem, případně i nastříkej Kontoxem naebo podobným přípravkem a spoj a znovu změř.
Pokud rozdíl vyhoví a napětí bude pořád nízké, zkus si půjčit regulátor od někoho jiného, nebo strč svůj do jiné motorky a znovu proměř. Ať máš jistotu, že je problém v něm a nevyhazuješ peníze za nový zbytečně.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
Pojistku jsem zatím objevil jednu, někde u relé (?) startéru, druhá se mi zatím někde skrývá :)
Kolik by mělo být správné napětí, skutečně přes 14V?
Čau,koukám,že s tímhle má problé asi dost lidí-já dával nový NGK na počátku jara a jak říkáš ty-po delší dobu v konstantní rychlesti "došel benzín"
Když jsem zvolnil,zase jela!
I původní tam byly NGK a jela úplně vpoho,takže jak to??!!
Nechal jsem je tam-teď to SKORO nedělá-víte někdo proč se to děje?
Vyřeší to Brisky?
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
Na svíčkách jste se shodli, shodou okolností jsem náhodou dnes mluvil se známým, který také jezdil a hned identifikoval (v otáčkách netáhne? A prdí co? No za nás to dělávaly svíčky, oddálili jsme od sebe elektrody a bylo po problému) Mám na to pracovní teorii, že výrobce se u nové svíčky pohybuje spíše na nejnižší hranici tolerance, jediné rozumné opotřebení provozem je právě zvětšení mezery (pak už je jediná změna zasrání bordelem a to předpokládám pomáhat spíše nebude:D Tož o víkendu sbalím měrky a manuál a vrhnu se experimentovat, je to nejjednodušší. Kdyby tím byla záhada rozuzlena, bylo by to bezva. Furt jsem si myslel že to musí být něco s benzínem, navíc když se to projevovalo tím víc, čím méně jsem měl v nádrži...
Každopádně mi ale ještě vrtá hlavou, jestli to není místo skutečné příčiny pouze důsledek něčeho jiného. Že by se takto projevovalo třeba opotřebení cívky nebo přerušování? Nic jiného už to být nemůže, prostě něco zlého v zapalování - oddálení pouze zvětší jiskru čímž dohání slabé zapalování? Výrobce snad není debil a zná parametry doporučované svíčky, které by měly postačovat s rezervou. Navíc moc nevěřím, že by to dělaly nové stroje s novýma svíčkama.
Miras-GS500: právě NGK je doporučovaná výrobcem, možná fakt není "špatná" jen chce jinak seřídit a náhodou druhý výrobce má o fous jinou toleranci a tovární nastavení?
Dám vědět jestli ještě na něco narazím nebo přijdu.
Asi to tak nějak bude-jak říkám,měnil jsem kus za kus-přesná značka i označení a začalo to dělat tohle...
Fakt tedy je,že ty svíce tam možná byly od samého začátku (pěkně jetý)-to znamená asi 18tis km,pokud je to tedy reálný a někdo nestočil tacho...
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
Aku mám na provizorní nabíječce, zdroj konstantního napětí s proudovým omezovačem, už jsem při nabíjení přes 14,2V. Tak ráno vyzkouším s uplně čerstvou baterkou.
dj_hroch>Hm, tož podle manuálu 0,8 - 0,9mm versus realita dle měrky asi 0.85mm :/ Krásně čisté jiskřiště, ale černý závit. Tak pak nevím, asi zkusím také ty Densa nebo teplejší typ (7 místo 8).
Aku mám na provizorní nabíječce, zdroj konstantního napětí s proudovým omezovačem, už jsem při nabíjení přes 14,2V. Tak ráno vyzkouším s uplně čerstvou baterkou.
U klasický dolejvačky by napětí na konci dobíjení mělo vyšplhat na 16V až 16,5V
14,2V to nabiješ aku na maximálně zhruba 90% kapacity, což by v tvém případě mělo stačit.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
Každopádně s plně nabitou baterií jsem byl schopen projet Brno aniž by přestávala táhnout, časem se ale celá situace vrátila do normálu. Buď jak zapalováním slábla baterka nebo jak se mašina zahřála. Udělali jsme si s kamarády perfektní výlet kolem Blanska kochačku, cestou zpět jsem ji trošku popustil páru nad 6 tisíc a už jsem opět stál. Takže hledám, kde sehnat v Brně Densa nebo ještě lépe nějakou s 3 bodovýma elektrodama. Jestli to pomůže nebo bude problém stále, pak by to bylo nějaké přehřívání jinak už fakt nevím.
dj_hroch>Tak s plně dobitou baterií jsem v mašine pořád pod 14V, s otáčkami napětí klesá. A to měla 13++ naprázdno bez dobíjení. Takže jdu něco provést s regulátorem, tohle je fakt málo.
Každopádně s plně nabitou baterií jsem byl schopen projet Brno aniž by přestávala táhnout, časem se ale celá situace vrátila do normálu. Buď jak zapalováním slábla baterka nebo jak se mašina zahřála. Udělali jsme si s kamarády perfektní výlet kolem Blanska kochačku, cestou zpět jsem ji trošku popustil páru nad 6 tisíc a už jsem opět stál. Takže hledám, kde sehnat v Brně Densa nebo ještě lépe nějakou s 3 bodovýma elektrodama. Jestli to pomůže nebo bude problém stále, pak by to bylo nějaké přehřívání jinak už fakt nevím.
Do GS500 chceš spešl svíčku naivko.
I tříbodová svíčka háže jen jednu jiskru
Měl bys tam mít od Densa X24EPR-U9 a musí ti to fungovat nebo kup od NGK nebo Brisku obdobnou a musí to fungovat stejně
A to že když to vytočíš a motorka vychlastá benál a začně chcípat je někde ucpaný kohout nebo hadice a svíčka s tím nemá co do činění.
A vzduchový filtr máš OK?
Naposledy editováno 03.10.2009 22:40:55
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
Právě nevím jestli vychlastá - jednoduše ztratí tah a slábne, až chcípne uplně. Pokud přitom jedu setrvačností nebo po rovině, kdy nemusí táhnout a hodně vytáčím plyn, tak se po nějaké době úděsné krypljízdy postupně zase rozblafá. Jinak chcípne a po pár minutách opět chytne a jede jako by se nic nestalo.
dj_hroch>Dingo: Právě před seřízením karurátorů a se starými svíčkami to nedělala. Až s novými NGK svíčkami. Filtr je OK, prakticky nový a uplně čistý.
Právě nevím jestli vychlastá - jednoduše ztratí tah a slábne, až chcípne uplně. Pokud přitom jedu setrvačností nebo po rovině, kdy nemusí táhnout a hodně vytáčím plyn, tak se po nějaké době úděsné krypljízdy postupně zase rozblafá. Jinak chcípne a po pár minutách opět chytne a jede jako by se nic nestalo.
že bys ji plným plynem uchlastal? Jestli jsou černý, tak to evidentně bohatá směs je a co udělá sytič s horkým motorem???
4erné jsou jen lehce a kolem závitu. Na elektrodách je hezky čistá. Sytič jsem nezkoušel přidat nikdy za jízdy, ale třeba i při rozjezdu s ním občas chcípne a má blbý zvuk, po uplném vypnutí sytiče motor jede hned plynuleji.
Co se kohoutu a regulátoru týče, upravil bych tedy otázku: nějaký ochotník či ochotnice třeba za tekutou úplatu ;) z Brna nebo přilehlého okolí na odzkoušení a porovnání? Díky.
2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
Prosím reagujte, díky..
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
Na teplotě? Jakože když je chladno a vlhko tak šlape výrazně ochotněji než plně zahřátá a v teple? Tak se chová mně.
Možná blbý dotaz, ale přidřený motor se pozná jak? Já měl za to, že by žral olej, nejel ani na volnoběh, netáhl a z kopce nebrzdil. Mně naopak šlape i brzdí ochotně do magické hranice 4 tisíce, kde se začne srát a nad 6 tisíc se zpierdoli plně.
3 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
-- jj presne tohle mi dela,jak se pozna pridreny motor netusim, ale vsichni mi tvrdi ze to tim byt nemuze, ze bych na nej neujel tolik km a slo by to hnedka do kytek, ale znas to asi sam: co clovek to rada..
dj_hroch>Dingo> motka zahřátá jízdou po městě, jedu plynule bez sytiče. Např. na červené na volnoběh mírně přidám sytič a hned se začne dusit, poklesnou otáčky a i na otočení plynu reaguje neochotně. Když přidám sytič víc, tak už jde s prděním do otáček. Když sytič zase vypnu tak postupně (ne hned, chvíli trvá) se zase dusit přestane. Co to znamená, moc bohatou směs?
mas sestelovanej volnobeh? je to takovy delsi sroub u karbecu?ja to musel taky poladit..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 3 | Včera v 17:21 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |