globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...
6.10.2009 v 13:53
Ahojte,

začínám si zatloukat poslední hřebíčky do rakve a tak si říkám - však se zeptej zkušenějších, jak to vidí oni...

Konkrétní dotaz:

Kdybyste si pořizovali nového DL 650 V-Stroma, brali byste verzi bez ABS nebo s ABS, bohužel nevypínatelným?
Oboje mají myslím si svoje výhody i nevýhody, a ty jistě nespočívají jenom v rozdílech mezi schopnostmi (ne)zablokovat bržděné kolo obou verzí a mezi jejich pořizovacími náklady a hmotnostmi.

A druhý doplňující dotaz:

Kdyby dokonce byla cena obou verzí (bez ABS i s nevypínatelným ABS) stejná, našli by se i zde mezi vámi lidé, kteří by si pořídili raději verzi bez ABS?

Všeobecně se např. u Hondy považují jejich ABS za hodně vymakané, ale co takhle Suzuki a konkrétně ABS u V-Stromu?

Má někdo nějaké zkušenosti s ABS právě na malém Stromkovi, zobecnitelné pro jiné jezdce než je on sám?
A pokud ano, jsou tyto zkušenosti vyloženě pozitivní?

___

Proč se tak hloupě ptám?

Byl jsem totiž myslím celkem na tuti rozhodnut, že až budu jednou velkej a koupím si novou motorku, bude samozřejmě s ABS.
Když jsem však jen tak na čumendu a hlavně na vyzkoušení posezu zavítal do motosalonu Suzuki, odchytil mě hned u vchodu prodavač tak asi v Kristových letech a začal mě vyslýchat, cože má panáček za přání a tak dále a tak podobně. Nebylo to však mým vzhledem, nepůsobím jako houmlesák, ale bylo vidět, že ten dobrý muž má nepředstíraný zájem o potenciálního zákazníka, ale bohužel ten den zřejmě ještě na žádného nenarazil. Nuže, dali jsme se do družného hovoru, slovo dalo slovo, a když zjistil, že právě na Stromku spočinulo mé oko se zalíbením, rozjasnil se mu jeho předtím strojený úsměv nyní již do přirozeně přátelského a velmi mi můj vkus pochválil. Když jsem se posléze jen tak informativně zeptal na doporučenou i aktuální cenu verze s ABS, jal se mně vehementně přesvědčovat, že ABS je u motorky na nic, že to není jako u auta se čtyřmi koly. Že u jednostopé motorky je to v zatáčce k ničemu a i na rovině že je to mnohdy s ABS i nebezpečnější než bez ABS. O nevýhodě na štěrku, na písku a v terénu obecně ani nemluvě.

Kdyby byla verze bez ABS dražší, mohl bych to chápat jako jeho snahu o vyšší zisk při prodeji, ale takto, když mě vyloženě zrazoval od koupě dražší verze a horoval pro levnější, věřil jsem mu, že své doporučení a zároveň varování myslí zcela vážně a nezištně.

Co si o tom všem myslíte?
Anketa: Stromíka bych raději
s ABS, byť nevypínatelným
31%
9
s vypínatelným ABS (kdyby to šlo)
62%
18
bez ABS
7%
2
je (mi) to jedno, bezpečnost záleží na jezdci
0%
0

Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

6.10.2009 v 14:16 | Nahoru | #1
Budou tu asi stejné odpopvědi, jako u rozdílu mezi DL a GS. V terénu a na okruhu je ABS ke škodě věci, v obyčejném provozu je to jednoznačné pozitivum a neznám nikoho, kdo by při obyčejném ježdění měl s ABS potíže. Nebezpečí ABS je v tom, že na něj spoléhají lidé, co jezdit neumí a jedou jako by uměli, protože mají pocit "sucha a bezpečí".
Za sebe bych si nevypínatelné ABS nekoupil-přišel bych o sjezdy v terénu, drift na okruhu a zapoměl bych umění brzdit s citem - samozřejmě to vše s vědomím, že v krizovce v běžném provozu mám tak trochu mínus.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

6.10.2009 v 14:17 | Nahoru | #2
dovi: a byl prodejce motorkář popř. co měl za motku?

Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

6.10.2009 v 14:39 | Nahoru | #3
Pokud budeš jezdit pouze po silnici, tak šáhni po ABS, tam má skutečně své opodstatnění. Tvrdit že ABS je k ničemu ba nebezpečné, je kravina. Možná někteří z nejzkušenějších jezdců dokáži zastavit motorku bez ABS na kratší vzdálenosti, ale to 95% běžných řidičů nedokáže a těm ABS pomůže..

Já se i s VFR vydám někdy tam, kde leckdo nejede ani s endurem, ale tam bych si s ABS ustlal okamžitě, takže pokud se někdy projedeš trochu mimo cesty (tím nemyslím, že jednou za rok jedeš na koupaliště po polní cestě), tak raději bez ABS.

Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

6.10.2009 v 14:40 | Nahoru | #4
a nejde ABS vypnout jen vyndaním příslušné pojistky?

Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

6.10.2009 v 14:45 | Nahoru | #5
Pokud ti jde o silniční ježdění, pak ABS, pokud máš ambice i do terénu tak bez...

ad C.J....myslim si že sice bude ABS pod pojistkou, ale bude to jištěný tak, že bez ní nepůjde nastartovat...

Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

6.10.2009 v 14:48 | Nahoru | #6
Škoda,v autě stačí vyhodit pojistku a je to.. Jen pak samozřejmě svítí kontrolka ABS, ale neznám auto (u motorek nevím) co by při poruše ABS nejelo.. I když dneska je možné všechno..

Naposledy editováno 06.10.2009 14:48:55

Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

6.10.2009 v 15:18 | Nahoru | #7
........Že u jednostopé motorky je to v zatáčce k ničemu a i na rovině že je to mnohdy s ABS i nebezpečnější než bez ABS. O nevýhodě na štěrku, na písku a v terénu obecně ani nemluvě.......... U terénu bych sním souhlasil ale jinak bych řekl že pan prodavač na motorce s ABS snad ani neseděl. Když musíš v krizové situaci přibrdit na ne zrovna ideáalním povrchu nebo v zatáčce tak právě ABS pomůže udržet grip. Pokud nechceš dělat zrovna stoppie a chceš motorku na pohodlné cestování tak s ABS.

Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

6.10.2009 v 15:25 | Nahoru | #8
..je fakt, že pokud je ABS přes elektriku, tak by neměl být problém udělat vypínač-"falešný odpor" stejně jako se dá udělat vypínání světel, které má Suza provázané taky dost složitě...ale to je diskuze spíš pro někoho, kdo tomu opravdu rozumí

Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

6.10.2009 v 15:58 | Nahoru | #9
Nevím jak u DL, ale u nového TA700 je to podobné - nevypínatelné ABS což mi u univerzální motrky přijde jako konina
když jsem se o to zajímal tak nakonec to pár lidí zkoušelo a řešení bylo dát tam k pojistce vypínač a bylo vyřešeno - vše funguje jak má jen ABS je off

osobně bych u nové motorky ABS právě kvůli cestování po silnici bral tam je to velký přínos

Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

6.10.2009 v 19:37 | Nahoru | #10
U dakara stačí odpojit čidlo a absko je deaktivováno.

Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

6.10.2009 v 21:29 | Nahoru | #11
Ahoj, myslím, že když se obrátíš na velkýho prodejce, tak by se dalo domluvit zapůjčení obou verzí, nebo alespoň té s ABS, pak existují i půjčovny. Něco to stojí, ale jsou to dobře investovaný peníze. Tak bych to alespoň řešil já pokud bych měl to štěstí a měl na V-STROMa

Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

6.10.2009 v 22:31 | Nahoru | #12
ahoj, měl jsem to štěstí, že jsem se povozil na Hondě Deauville s ABS tím povozením mám namysli trasu cca 60km dlouhou-tedy nic kolem komína. Moje rada zní jdi do ABS jelikož nekupuješ něco víc terenního tak asi jezdíš především silnice takže...

Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

6.10.2009 v 23:20 | Nahoru | #13
Kup s ABS, nejen pro zacatecnika je to na silnici dobra vec. Jinak neni problem udelat vypinac a ABS deaktivovat

Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

7.10.2009 v 00:26 | Nahoru | #14
S ABS si užiješ kupu srandy třeba na trávníku z kopečka

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

7.10.2009 v 09:01 | Nahoru | #15

Merťas>dovi: a byl prodejce motorkář popř. co měl za motku?



Nepůsobil na mne jako teoretik ani třeba jako machrující frajírek.
Kromě jiného mi vylíčil příhodu, kdy ABS hlasitě a sprostě proklínal. A bylo to za sucha, na asfaltu, a na rovině!

Blížil se ke světelné křižovatce, svítila zelená, před ním jela auta "normální" rychlostí 55 - 60 km/h, bliknulo oranžový, řidič auta jedoucího před ním dupnul na brzdu a zastavil ještě na čáře. On (motorkář) za to pak už samozřejmě taky musel fest vzít, jenže tam byly příčné nerovnosti (nejspíš rolety od náklaďáků a autobusů - jak v létě asfalt teče a těžká vozidla se na tom rozjíždějí) a motorka prakticky vůbec nebrzdila!!! Protože asi jak se kola na těch nerovnostech cyklicky stále odlehčovala a zatěžovala, tak při odlehčení, i když nebrzdil až na doraz, se velmi lehce na okamžik ta odlehčená kola zablokovala, chytré ABS (v tomto případě blbé) "správně" zareagovalo, uvolnilo brzdu, ale šlo to jak naschvál vždycky skoro synchronně s dopadem (se zatížením kola) na asfalt. Prostě ABS do toho řidiči zcela nevhodně kecal - v době, kdy to mělo a mohlo brzdit, ABS to brždění zakázal, a když se to kolo nadlehčilo, tak se kolo snadno zabrzdilo a ABS to brždění zase odblokoval. Výsledkem bylo, že na té motorce letěl stále skoro stejnou rychlostí jako vznášedlo na vzduchovém polštáři. A stačil tak akorát se těsně vyhnout před ním zastavujícímu nebo už stojícímu autu a vletěl do křižovatky skoro původní rychlostí. Naštěstí ještě v době, kdy se ještě nestačila rozjet vozidla ve volném směru napříč křižovatkou. Stál tam pak chvíli jako pako sám, a v šoku z toho, co prožil, a vyřešil tu situaci s na něho najíždějícími rozjíždějícími se auty tím, že odbočil do jejich směru tuším doleva, protože se zastavil až za půlkou křižovatky.
Říkal, že si je stoprocentně jist, že kdyby mu v tu chvíli ABS nekecalo do řízení (do brždění), že to v pohodě zastavil ještě před křižovatkou, za tím autem, které na těch roletách taky v pohodě zašlajfovalo. Ale on měl ABS a byl v šoku z toho, že to najednou vůbec nebrzdí a že jede jak po sněhu a řítí se do křižovatky na červenou. Bylo to na silnici (ne v terénu), bez štěrku, bez písku, na suchém asfaltu, na rovině.

EDIT:

P.S.
Co měl za motorku (značku, typ) nevím, neptal jsem se a on myslím taky žádnou konkrétně nejmenoval.

Naposledy editováno 07.10.2009 09:18:49

Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

7.10.2009 v 09:34 | Nahoru | #16
Mám z abs najeto 24tis km a žádná negativní zkušenost naopak vždy pozitivní když to před tebou někdo zahamtne ,tak to zahamtneš taky a nemusíš se starat o smyk(hlavně předního kola).

Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

7.10.2009 v 09:57 | Nahoru | #17
Ač ho nemám tak za me s ABS...

(reakce na) Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

7.10.2009 v 22:42 | Nahoru | #18
Dovi> Tak v tomhle mel pravdu, to se opravdu na nasich kvalitnich silnicich stane. Ale i pres to, vicekrat ABS spise pomuze, nez zradi.

(reakce na) Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...

8.10.2009 v 00:04 | Nahoru | #19

Dovi
Říkal, že si je stoprocentně jist, že kdyby mu v tu chvíli ABS nekecalo do řízení (do brždění), že to v pohodě zastavil ještě před křižovatkou, za tím autem, které na těch roletách taky v pohodě zašlajfovalo.



Nebo to je spíše kecka, protože kdyby tam to ABS neměl, tak by se s největší pravděpodobností vyválel a motorku poslal pod to auto
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom Fazerrli 10 Včera v 16:05 Wolfyk
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 9 23.5.2024 v 03:36 2stroke
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák


TOPlist