začínám si zatloukat poslední hřebíčky do rakve a tak si říkám - však se zeptej zkušenějších, jak to vidí oni...
Konkrétní dotaz:
Kdybyste si pořizovali nového DL 650 V-Stroma, brali byste verzi bez ABS nebo s ABS, bohužel nevypínatelným?
Oboje mají myslím si svoje výhody i nevýhody, a ty jistě nespočívají jenom v rozdílech mezi schopnostmi (ne)zablokovat bržděné kolo obou verzí a mezi jejich pořizovacími náklady a hmotnostmi.
A druhý doplňující dotaz:
Kdyby dokonce byla cena obou verzí (bez ABS i s nevypínatelným ABS) stejná, našli by se i zde mezi vámi lidé, kteří by si pořídili raději verzi bez ABS?
Všeobecně se např. u Hondy považují jejich ABS za hodně vymakané, ale co takhle Suzuki a konkrétně ABS u V-Stromu?
Má někdo nějaké zkušenosti s ABS právě na malém Stromkovi, zobecnitelné pro jiné jezdce než je on sám?
A pokud ano, jsou tyto zkušenosti vyloženě pozitivní?
___
Proč se tak hloupě ptám?
Byl jsem totiž myslím celkem na tuti rozhodnut, že až budu jednou velkej a koupím si novou motorku, bude samozřejmě s ABS.
Když jsem však jen tak na čumendu a hlavně na vyzkoušení posezu zavítal do motosalonu Suzuki, odchytil mě hned u vchodu prodavač tak asi v Kristových letech a začal mě vyslýchat, cože má panáček za přání a tak dále a tak podobně. Nebylo to však mým vzhledem, nepůsobím jako houmlesák, ale bylo vidět, že ten dobrý muž má nepředstíraný zájem o potenciálního zákazníka, ale bohužel ten den zřejmě ještě na žádného nenarazil. Nuže, dali jsme se do družného hovoru, slovo dalo slovo, a když zjistil, že právě na Stromku spočinulo mé oko se zalíbením, rozjasnil se mu jeho předtím strojený úsměv nyní již do přirozeně přátelského a velmi mi můj vkus pochválil. Když jsem se posléze jen tak informativně zeptal na doporučenou i aktuální cenu verze s ABS, jal se mně vehementně přesvědčovat, že ABS je u motorky na nic, že to není jako u auta se čtyřmi koly. Že u jednostopé motorky je to v zatáčce k ničemu a i na rovině že je to mnohdy s ABS i nebezpečnější než bez ABS. O nevýhodě na štěrku, na písku a v terénu obecně ani nemluvě.
Kdyby byla verze bez ABS dražší, mohl bych to chápat jako jeho snahu o vyšší zisk při prodeji, ale takto, když mě vyloženě zrazoval od koupě dražší verze a horoval pro levnější, věřil jsem mu, že své doporučení a zároveň varování myslí zcela vážně a nezištně.
Co si o tom všem myslíte?
Za sebe bych si nevypínatelné ABS nekoupil-přišel bych o sjezdy v terénu, drift na okruhu a zapoměl bych umění brzdit s citem - samozřejmě to vše s vědomím, že v krizovce v běžném provozu mám tak trochu mínus.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...
Já se i s VFR vydám někdy tam, kde leckdo nejede ani s endurem, ale tam bych si s ABS ustlal okamžitě, takže pokud se někdy projedeš trochu mimo cesty (tím nemyslím, že jednou za rok jedeš na koupaliště po polní cestě), tak raději bez ABS.
Naposledy editováno 06.10.2009 14:48:55
když jsem se o to zajímal tak nakonec to pár lidí zkoušelo a řešení bylo dát tam k pojistce vypínač a bylo vyřešeno - vše funguje jak má jen ABS je off
osobně bych u nové motorky ABS právě kvůli cestování po silnici bral tam je to velký přínos
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki DL 650 V-Strom s ABS nebo raději bez ABS...
Merťas>dovi: a byl prodejce motorkář popř. co měl za motku?
Nepůsobil na mne jako teoretik ani třeba jako machrující frajírek.
Kromě jiného mi vylíčil příhodu, kdy ABS hlasitě a sprostě proklínal. A bylo to za sucha, na asfaltu, a na rovině!
Blížil se ke světelné křižovatce, svítila zelená, před ním jela auta "normální" rychlostí 55 - 60 km/h, bliknulo oranžový, řidič auta jedoucího před ním dupnul na brzdu a zastavil ještě na čáře. On (motorkář) za to pak už samozřejmě taky musel fest vzít, jenže tam byly příčné nerovnosti (nejspíš rolety od náklaďáků a autobusů - jak v létě asfalt teče a těžká vozidla se na tom rozjíždějí) a motorka prakticky vůbec nebrzdila!!! Protože asi jak se kola na těch nerovnostech cyklicky stále odlehčovala a zatěžovala, tak při odlehčení, i když nebrzdil až na doraz, se velmi lehce na okamžik ta odlehčená kola zablokovala, chytré ABS (v tomto případě blbé) "správně" zareagovalo, uvolnilo brzdu, ale šlo to jak naschvál vždycky skoro synchronně s dopadem (se zatížením kola) na asfalt. Prostě ABS do toho řidiči zcela nevhodně kecal - v době, kdy to mělo a mohlo brzdit, ABS to brždění zakázal, a když se to kolo nadlehčilo, tak se kolo snadno zabrzdilo a ABS to brždění zase odblokoval. Výsledkem bylo, že na té motorce letěl stále skoro stejnou rychlostí jako vznášedlo na vzduchovém polštáři. A stačil tak akorát se těsně vyhnout před ním zastavujícímu nebo už stojícímu autu a vletěl do křižovatky skoro původní rychlostí. Naštěstí ještě v době, kdy se ještě nestačila rozjet vozidla ve volném směru napříč křižovatkou. Stál tam pak chvíli jako pako sám, a v šoku z toho, co prožil, a vyřešil tu situaci s na něho najíždějícími rozjíždějícími se auty tím, že odbočil do jejich směru tuším doleva, protože se zastavil až za půlkou křižovatky.
Říkal, že si je stoprocentně jist, že kdyby mu v tu chvíli ABS nekecalo do řízení (do brždění), že to v pohodě zastavil ještě před křižovatkou, za tím autem, které na těch roletách taky v pohodě zašlajfovalo. Ale on měl ABS a byl v šoku z toho, že to najednou vůbec nebrzdí a že jede jak po sněhu a řítí se do křižovatky na červenou. Bylo to na silnici (ne v terénu), bez štěrku, bez písku, na suchém asfaltu, na rovině.
EDIT:
P.S.
Co měl za motorku (značku, typ) nevím, neptal jsem se a on myslím taky žádnou konkrétně nejmenoval.
Naposledy editováno 07.10.2009 09:18:49
Dovi
Říkal, že si je stoprocentně jist, že kdyby mu v tu chvíli ABS nekecalo do řízení (do brždění), že to v pohodě zastavil ještě před křižovatkou, za tím autem, které na těch roletách taky v pohodě zašlajfovalo.
Nebo to je spíše kecka, protože kdyby tam to ABS neměl, tak by se s největší pravděpodobností vyválel a motorku poslal pod to auto
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom | Fazerrli | 10 | Včera v 16:05 Wolfyk |
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | Honzik125 | 9 | 23.5.2024 v 03:36 2stroke |
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom | lukkyn29 | 3 | 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29 |
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 8 | 22.4.2024 v 21:27 škvára18 |
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom | BTerier | 10 | 14.3.2024 v 15:44 biosák |