globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 4T sekačky. Proč?
 
28.9.2009 v 12:09
Dneska jsem dostal befel že mám posekat trávu , tak ji vytáhnu a sekám...

Začal jsem těžce uvažovat nad tím, proč se vyráběji sekačky 4T , když se říká že 2T je výkonější než 4T ! A k tomu jde o obsah ani né 50ccm ale +- 35ccm .... Hm ??
přece jde o otačky ty by měli být co nejvyšší .


Naposledy editováno 28.09.2009 12:52:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:06 | Nahoru | #91

Lion>no já nevím nejel jsem na ničem takovým ale údajně tam kopanec je a velkej... končím jdu spát a nebudem to tady zasírat... můžem pokecat někde jinde kde to bude k tématu



Je možný že na tom cebru je... Říkám, na tom jsem až tolik nejezdil abych poznal co umí. Ale na 100% vim že tak krásně nevoní a nemá tak krásnej zvuk jako maj 2T

Nevím, jak moc si na dvoutaktech jezdil, ale opravdu bych ti přál zažít ten pocit když se otevře přívěra Jak to najednou dostane odpich a krásně se to rozeřve a rozklepe... Prostě pohádka

Jo a dobrou

Naposledy editováno 28.09.2009 23:08:58

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:13 | Nahoru | #92
dabel.v.kravate> v podstatě až do Vora odpich vím jakej je ale Vor je lepší... dá se rozjet bez plynu na jedničku, nemusím jít ani moc na brzdy motor brzdí dobře, výkon tam je vždycky a ten řev 4T je nezmar prostě vrrrrrrrrn než bzííííííí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:34 | Nahoru | #93
Lion> Já nevim hele... Jako asi to bude mít o nějakou tu desítku koníků víc, ale mě to prostě neláká. Třeba s cebrem jsem už od začátku měl pocit že mi to prostě nestačí a pořád jsem se těšil až přejdu na něco silnějšího až jsem to nevydržel a po roce koupil NSR. Teď už tu potřebu přestupovat nemám, ten výkon mi stačí úplně akorát (a to má moje NSR ještě nějakou rezervu v tom že má promáčklej svod vejfuku a chybí mu šrou štelování směsi - až to příde nový a dám to tam zase to pojede výrazně líp).

Já bych prostě ten výkon šestky asi nevyužil. Stejně moc pilu nejezdim (kluci co se mnou někdy byli na projížďce vědí ) a spíš si užívám řazení převodů tak aby to co nejmíň trhlo, plynulý průjezdy zatáčkama, plynulý brždění a rozjezdy... Prostě řídit motorku tak aby měla pořád ideální otáčky a motor byl taknějak celkově spokojenej, aby spolujezdec (když nějakýho vezu) neměl natažený šlachy v rukou z toho jak se opírá o nádrž když brzdim nebo se mě drží když se rozjíždim a naděláno v kalhotech, prostě aby ta jízda byla technicky co nejsprávnější, nejkomfortnější a nejbezpečnější.

A k tomu je 2T řekl bych ideální. Na 4T si ty převody můžu lupat jak se mi zlíbí a on si to vždycky nějak přebere, u 2T musim dělat všechno s citem protože jinak mi to chcípne nebo se dostanu do moc vysokejch otáček a časem zadřu.

Takže kdyby přede mě někdo postavil NSR 125 a CBR 600 nebo jakoukoliv jinou šestistovku, vzal bych NSR. Na tom si trvám.

Navíc ještě ten krásnej zvuk a vůně dvoutaktu...

Naposledy editováno 28.09.2009 23:34:50

1 reakcí na tento příspěvek 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:35 | Nahoru | #94
Btw, tohle je průběh výkonu CBR 600RR:



Ať koukám jak koukám, nikde tam žádnej skok nevidim

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:36 | Nahoru | #95

dabel.v.kravate>Lion>
Takže kdyby přede mě někdo postavil NSR 125 a CBR 600 nebo jakoukoliv jinou šestistovku, vzal bych NSR. Na tom si trvám.



To tvrdí každej kdo ještě na šestistovce nejel...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:36 | Nahoru | #96
Deadman> ještě když se pozastavuješ nad tim v jakým spektru otáček se kde nachází křivka, já mám otáčky na té své podstatně snížený. maximum obou hodnot mám asi o 1000 otáček níž a za jízdy se v podstatě přirozenou cestou nedostanu ani na 5 tisíc.
jinak to že když chceš z mašiny při rozjezdu dostat maximum tak ji spojkou držíš na vrcholu křivky mně přinde jako normální.
ne, popírá to tvý tvrzení o nepříjemnéch propadech a úzké špičce. a použitelný spektrum otáček je v tom proporcionálním poměru dostatečný.
mimochodem ještě jsem neviděl motor, se kterým bys z místa vystřelil od volnoběhu.
co to znamená že nepříjemně vibruje, to že to co zrovna motor dělá poznáš nejen podle otáčkoměru?
a kvaltů je tam v tomhle pásmu dostatek, sice by se pátá hodila, ale akorát jako další za čtverku. motor si s hustotou převodů poradí. míň by jich sice byt nemohlo, ale stačí

(reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:38 | Nahoru | #97
dabel.v.kravate> a to mezi 10.000 a 11.000 ot. je co??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:41 | Nahoru | #98
memphis.unv> sry ale musím se smát jak tady "do krve" obhajuješ jistě nepochybné "kvality" jawáckého motoru. Neber to nijak osobně, ale svez se na několika moderních motorkách a zjištíš že ten tvůj motor je prostě za zenitem, i když ve tvých očích je stále "BEST OF". Tyto příliš jednostranný pohledy mě přijdou lehce přitažený za vlasy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:43 | Nahoru | #99

Laďa.s>To tvrdí každej kdo ještě na šestistovce nejel...



Já na ní jel, ale ten výkon NSR mi prostě stačí a má určitý kvality který žádnej čtyřtakt nikdy mít nebude...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:45 | Nahoru | #100
dabel.v.kravate> Jo ale jak dlouho ti bude stačit?

(reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:48 | Nahoru | #101
Laďa.s> neni nejlepší, ale respekt si zaslouží

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:52 | Nahoru | #102
Laďa.s> Tuhle otázku si kladu často. Cebro mě sralo už od začátku a vesměs se tenhle stav za ten rok co jsem na něm jezdil nezměnil. NSR mě výkonem nadchlo taky už od začátku a spíš mě baví čím dál tim víc. Co bude za rok, dva - kdo ví... Ale zatím nemám pocit že by mě NSR mělo v dohledný době přestat bavit.

Přečti si můj příspěvek před tím grafem výkonu. Opravdu mě nijak neláká jezdit kudlu, nepřináší mi to žádný dobrý pocity, spíš se bojim že si někde rozbiju hubu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:53 | Nahoru | #103

memphis.unv>Deadman> ještě když se pozastavuješ nad tim v jakým spektru otáček se kde nachází křivka, já mám otáčky na té své podstatně snížený. maximum obou hodnot mám asi o 1000 otáček níž a za jízdy se v podstatě přirozenou cestou nedostanu ani na 5 tisíc.
jinak to že když chceš z mašiny při rozjezdu dostat maximum tak ji spojkou držíš na vrcholu křivky mně přinde jako normální.
ne, popírá to tvý tvrzení o nepříjemnéch propadech a úzké špičce. a použitelný spektrum otáček je v tom proporcionálním poměru dostatečný.
mimochodem ještě jsem neviděl motor, se kterým bys z místa vystřelil od volnoběhu.
co to znamená že nepříjemně vibruje, to že to co zrovna motor dělá poznáš nejen podle otáčkoměru?
a kvaltů je tam v tomhle pásmu dostatek, sice by se pátá hodila, ale akorát jako další za čtverku. motor si s hustotou převodů poradí. míň by jich sice byt nemohlo, ale stačí



Ty jsi úplně beznadějnej. :\ Svez se na normální motorce a uvidíš sám. Motor co táhne pouze od 3 do 5 tisíc, se nedá nazvat jinak než úzkopásmovej, fungující normálně pouze v 2000 otáček úzkém pásmu. Na 4T motorkách se i při svižném rozjezdu nejdřív pustím spojku a pak tomu teprve naložím Od volnoběžných otáček to vyrazí. Pochopitelně takhle netáhnou od volnoběhu sportovně laděné motorky. U Jawy nejdřív vytočím plyn a pak hobluju spojku, a to i při klidnějším rozjezdu. :\ Normální motor táhne silně dejme tomu od 2000 do 9000 otáček, pokud má volnoběh 1500 nebo vejš.

(reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:55 | Nahoru | #104
dabel.v.kravate> Jenže jí si právě myslím že ten 2T svádí k agresivní jízdě, protože se s ním nedá jet "brblačka". Aby to jelo tak to musíš točit. Kdežto na 100-koňové šestce se dá jet na pohodu, a stále máš rezervu výkonu na bezpečné předjíždění atd. (v poměru k NSR). Věřím že ted seš nadšený protože proti CBRku to konečně jede, ale myslím že do roka a do dne budeš chtít silnější

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:57 | Nahoru | #105
Deadman> Já bych to nazval "házení hrachu na zeď"

(reakce na) 4T sekačky. Proč?

29.9.2009 v 00:10 | Nahoru | #106
Laďa.s> Ale to je právě to, co mě na tom baví - udržovat stroj svádící k agresivní jízdě na uzdě. Samozřejmě že si taky občas užiju řezání zatáček ve stokilometrový rychlosti, ale je to spíš vyjímečný.

(reakce na) 4T sekačky. Proč?

29.9.2009 v 00:24 | Nahoru | #107
Deadman> přičemž pokud má motorka 60 kW, pak pětina výkonu v těch nižších otáčkách zmůže víc než u patnáctikilowattové, chápeš?
a chtěl bych tě vidět jak s mašinou co se dá točit do devíti tisíc pojedeš sportovně aji třeba na pěti tisícách. to co říkáš je demagogie, já se taky dostanu na dva tisíce, na dvojku klidně pod dva a nedělá to problémy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

29.9.2009 v 00:28 | Nahoru | #108
Laďa.s>můžeš se nevyjadřovat? bude lepší když vocas jako ty zůstane stranou diskuze.
já se tady celou dobu snažím tvrdit že si to místo pod sluncem zaslouží a ty přindeš s tim že tvrdím že J350 je nejlepší motor na světě. na dementy nemám náladu. nemám rád buď když někdo lže, demagogii nebo když někdo účelově podsouvá co jsem nikdy neřekl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

29.9.2009 v 01:25 | Nahoru | #109
memphis.unv> A zas nemám rád lidi, kteří místo argumentů začnou používat urážky, takže k tomu nemám dál co dodat....

Naposledy editováno 29.09.2009 02:54:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

29.9.2009 v 05:46 | Nahoru | #110

prackarr>
Navíc najet za rok 1500km,tak jezdím na piciglu a ne na prkači.



Tu je lesu 3prdele ale když přijdeš ze školy ve 3 ještě se učit tak už ani nemáš náladu jezdit,,, a jezdím pravidelně v utery a ve čtvrtek a takove ty sobotni a nedělni jezdění takže jezdím málo

(reakce na) 4T sekačky. Proč?

29.9.2009 v 07:31 | Nahoru | #111

Takže kdyby přede mě někdo postavil NSR 125 a CBR 600 nebo jakoukoliv jinou šestistovku, vzal bych NSR. Na tom si trvám.
Laďa.s>To tvrdí každej kdo ještě na šestistovce nejel...


Přesně tak!
A nebo na ní jel s vočima vyvalenýma,jak přepitý tele s ručičkou otáčkoměru na 2500.
Ďáblíku,přestaň mrdat pyskama,meleš opět cypoviny jak bič...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

29.9.2009 v 07:35 | Nahoru | #112

VradosV>Tu je lesu 3prdele ale když přijdeš ze školy ve 3 ještě se učit tak už ani nemáš náladu jezdit,,, a jezdím pravidelně v utery a ve čtvrtek a takove ty sobotni a nedělni jezdění takže jezdím málo


Takže ty nemáš čas,bo se učíš,tak jezdíš pravidelně úterý čtvrtek a sobotu?
A to najedeš 1500km/ročně? Kolik teda najedeš za jednu vyjížďku? Když vezmu,že nejezdíš v zimě(i když enduro se dá i v zimě),tak to máme 8 měsíců,t.j. cca 34 týdnů x 3dny v týdnu na moto,t.j. cca 104 dní na moto dle tvého ježdění,co jsi udal. To mi vychází 15km/jedna vyjížďka,na to si kup vážně ten picigl,nebo nekecej,bo něco tu neštymuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

29.9.2009 v 07:43 | Nahoru | #113

Laďa.s>Deadman> Já bych to nazval "házení hrachu na zeď"


Přesně to jsem mu psal o stránku zpět. Napsat o 2T 40 let starém motoru,že má lepší vlastnosti a krouťák,jak 4T,který táhne prakticky všude,to je opravdu bud nevědomostr,propaganda,nebo pokus o vyvolání šlamastiky.
Ale dobře si člověk počte a a občas se i poučí,například z grafu tvarem jako hora říp,když jeho majitel prohlásí,že je to křivka podobná dieselu!
Nebno když týnager,co neumí bez asistence půlky republiky vyměnit ani trubku mezi karbecem a klikovkou prohlásí,že by si vybral NSR,bo šestky vlastně nejedou...

Naposledy editováno 29.09.2009 07:45:08

4T sekačky. Proč?

29.9.2009 v 08:51 | Nahoru | #114
Ja mel sekacku mountfield 2T a vzdycky jsem sekani travy proplakal,smrdela jak kdyz kolem projede Trabant

(reakce na) 4T sekačky. Proč?

29.9.2009 v 09:54 | Nahoru | #115
Laďa.s> evidentně se nemáme o čem bavit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

29.9.2009 v 10:09 | Nahoru | #116
prackarr> asi sis nevšiml jedné podstatné věci- debata byla o něčem trošku jiným.
nikde jsem neřekl že motor J350 je lepší než moderní čtyřtakt. přímo tahle diskuze která se teda už dostala úplně někam jinam byla o srovnání dvoutaktu a čtyřtaktu, načež tady začali lidi na dvoutakt házet vlastnosti, který vůbec mít nemusí, ale oni to mají naučený nazpaměť.
já jsem tvrdil že dvoutakt může mít nízkou spotřebu, nemusí mít žádný propady, může mít přívětivou křivku průběhu a co je podstatný že ten krouťák velké je. to, že jsem dal motor J350 jako příklad, je irelevantní. stejně tak vám můžu dat jako příklad třeba motor MZ 150, která má 9 kW a 15 Nm. ukaž mně jedinou čtyřtaktní dvácu, která krouťák víc než o polovinu větší než výkon.
uznávám, to s tim přirovnáním k dieselu bylo přehnaný, bylo to na popud toho když jste tvrdili že takhle vypadá charakteristika závodního motoru, což je nesmysl, tady je široký skoro konstantní pásmo, závodní motor má pokud vím špičku.
vím že 4t motor by třeba na těch dvou, dvou a půl tisícách táhl líp, ale to je mně naprosto na hovno.
ale veškerá diskuze je marná v případě, že někdo mně začne něco podsouvat, případně útočit na to co mně přisoudí aniž bych to kdykoliv řekl!
a pokud máš pochybnosti o J350, podivé se na nějakou J250. Jakou má podle vás ta křivku? taky závodní když je to dvoutakt?
anebo si nandi křivku modelu 593 a můžeš se na to úzký pásmo podívat, to je moderní motor

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

29.9.2009 v 10:40 | Nahoru | #117

Laďa.s>To tvrdí každej kdo ještě na šestistovce nejel...


Přesně tak... bych řek že ďábel viděl šestku tak leda na obrázku... Protože srovnat byť jen starou vránu jako gsx-f 600 (kterou stále ještě vlastním) a NSR je zcela nemožný. Aspoň na motor. Jo možná v zatáčkovitém úseku ta nsr s dobrým pilotem ujede, ale to je vše. Na motor ho eFko naprosto sežere. A to to eFko poměřuju s Mitem evo, a né se starým NSR...

4T sekačky. Proč?

29.9.2009 v 11:07 | Nahoru | #118
Krista memphisi, každej z nás tady kdo ti vysvětluje něco o velkých čtyřtaktech na té jawce 350 nacouváno víc než ty najeto.. Tak se prosím zdrž vysvětlování jejich kladů a záporů. Jako nostalgii jí beru, ale nic prostě víc. A poměřovat jí s moderními čtyřtakty prostě nejde ani omylem. (ano, i CB 750 je proti tomu moderní čtyřtakt!). Takže je fajn že chválíš svou jawičku, je fajn mít rád svou motorku. Ale většina z nás ji dokonale zná a ty bohužel zas tak moc neznáš ty moderní biky. Proto se radši nehádej, děláš ze sebe troubu;)

(reakce na) 4T sekačky. Proč?

29.9.2009 v 11:23 | Nahoru | #119
memphis.unv> Svez se uvidíš. Moje stará Honda točí 10.000 otáček. Papírově má maximální krouťák ve 3000 ot. (pomalá verze). Když jedu klidně, točím 2 až 4 tisíce otáček. Když jedu "pilu", točím 4 až 6 otáček. Víc než 6 točím jen na dálnici, když spěchám a musím jet víc než 130. Jelikož to na nižší kvalt při 7 tisících netáhne víc než na vyšší kvalt při 5 tis., nemá žádný smysl to točit. Přesto že to má 20kW jako Jawa po úpravě v TK moto, díky krouťáku v celém rozsahu otáček je 2x svižnější.
Podobný charakter mají všechny staré 4T motory, než nastala éra sportovních motorek. A i ty sportovní táhnou vyrovnaněji než Jawa fungující jenom od 3 do 5.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

29.9.2009 v 12:55 | Nahoru | #120

Bludevil>Přesně tak... bych řek že ďábel viděl šestku tak leda na obrázku... Protože srovnat byť jen starou vránu jako gsx-f 600 (kterou stále ještě vlastním) a NSR je zcela nemožný. Aspoň na motor. Jo možná v zatáčkovitém úseku ta nsr s dobrým pilotem ujede, ale to je vše. Na motor ho eFko naprosto sežere. A to to eFko poměřuju s Mitem evo, a né se starým NSR...



Já ti nevím, ale axel k tomu měl nějaké připomínky , ale nebudu nic říkat protože by si mu jí už nepučil
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist