Začal jsem těžce uvažovat nad tím, proč se vyráběji sekačky 4T , když se říká že 2T je výkonější než 4T ! A k tomu jde o obsah ani né 50ccm ale +- 35ccm .... Hm ??
přece jde o otačky ty by měli být co nejvyšší .
Naposledy editováno 28.09.2009 12:52:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
Lion>já bych si třeba zas v životě nekoupil Kentoyu Alko máme doma a motor co jsem se byl kouknout je tam právě ten BS... A seká už 6 let na původní svíčku, nic se nepokazilo a startuje dobře
a co sem viděl Hondy tak ty se neopravujou ale kupujou celý motory
na co mi bude motorka za 90 tisic když najedu za rok maximalně 1500 km???? a to jenom kolem baráku protože nemám noty ,,blbče a jestli se chcete navažet zas do ketoye tak si navažejte ale ste paka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
memphis.unv>prackarr> proč by nemělo?
krouťák až v otáčkách je nesmysl, vždyť to bu muselo byt nějakou změnou vyplachování nebo něčim takovým, naopak otáčkama krouťák klesá protože se zvyšují kvadraticky odpory který z něho ukusují
Jo? A co tlaky? Ty nic? 4T má větší krouťák...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
VradosV>na co mi bude motorka za 90 tisic když najedu za rok maximalně 1500 km???? a to jenom kolem baráku protože nemám noty ,,blbče a jestli se chcete navažet zas do ketoye tak si navažejte ale ste paka
na co mě bude drahá značková sekačka, kdež sekáme jednou za cca dva tejdny?? a ty seš taky blbec páč ses první začal navážet do Alka
mě jen naštvalo že odsuzuješ levný pochybný sekačky a sám jezdíš na levný pochybný motorce....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
Lion>na co mě bude drahá značková sekačka, kdež sekáme jednou za cca dva tejdny?? a ty seš taky blbec páč ses první začal navážet do Alka
mě jen naštvalo že odsuzuješ levný pochybný sekačky a sám jezdíš na levný pochybný motorce....
no s tím vorem bych si taky nevyskakoval
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
Lion>na co mě bude drahá značková sekačka, kdež sekáme jednou za cca dva tejdny?? a ty seš taky blbec páč ses první začal navážet do Alka
mě jen naštvalo že odsuzuješ levný pochybný sekačky a sám jezdíš na levný pochybný motorce....
Navíc najet za rok 1500km,tak jezdím na piciglu a ne na prkači.
1 reakcí na tento příspěvek 4T sekačky. Proč?
2T Stihl,1,1 kW,obsah z hlavy nevím.ječí to,bez sluchátek ani hovno,v nízkých otáčkách síla žádná,spotřeba dost.váží tak 9 kg.
4T MTD,taky 1,1 kW,ten si jenom brumlá,sluchátka zbytečné,benzín leju jenom,když se začnu klepat na cigáro a to tam jenom tak cvrnknu.váha 7,5 kg.
Krouťák toho motoru už od nízkých otáček úplně jinde,kde se dvoutakt dusí a jede v plném,4T o ničem neví.Co 20 motohodin vyměnit 0,1 litru oleje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
maras>no s tím vorem bych si taky nevyskakoval
no ten španěl to taky nevytrhne
Naposledy editováno 28.09.2009 20:17:01
ready1200>osobní zkušenost 2T/4T v křoviňáku.
2T Stihl,1,1 kW,obsah z hlavy nevím.ječí to,bez sluchátek ani hovno,v nízkých otáčkách síla žádná,spotřeba dost.váží tak 9 kg.
4T MTD,taky 1,1 kW,ten si jenom brumlá,sluchátka zbytečné,benzín leju jenom,když se začnu klepat na cigáro a to tam jenom tak cvrnknu.váha 7,5 kg.
Krouťák toho motoru už od nízkých otáček úplně jinde,kde se dvoutakt dusí a jede v plném,4T o ničem neví.Co 20 motohodin vyměnit 0,1 litru oleje.
přesně tak!
Mám dvaroky 4T a 2T ječáka už bych nechtěl...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
Lion>no ten španěl to taky nevytrhne
motorku od neexstující už značky bych teda nectěl...kromě vetrána
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
nová honda vtr 250 má 11:1. je to rozdíl? ne.
stará 638 má výkon 18 kW a krouťák 32 Nm
VTR 250 má výkon 22 kW a krouťák 22 Nm.
sice má o hodně nižší otáčky, ale při srovnatelné kompesi má o polovinu vyšší krouťák, ve výkonu moc rozdíl neni. právě kvůli velkýmu krouťáku se dvoutakty používají v dieselech pro lodě, v usa pro náklaďáky kde se neřešila spotřeba a u nás dřív pro lokomotivy.
samozřejmě že se bude teda chovat jinak motor co je dělané na to že točí 13 tisíc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
memphis.unv>prackarr> když porovnám kompresní poměr skoro 30 let staré J350/638, je to 10,2:1 a vem si co je to za motor!
nová honda vtr 250 má 11:1. je to rozdíl? ne.
stará 638 má výkon 18 kW a krouťák 32 Nm
VTR 250 má výkon 22 kW a krouťák 22 Nm.
sice má o hodně nižší otáčky, ale při srovnatelné kompesi má o polovinu vyšší krouťák, ve výkonu moc rozdíl neni. právě kvůli velkýmu krouťáku se dvoutakty používají v dieselech pro lodě, v usa pro náklaďáky kde se neřešila spotřeba a u nás dřív pro lokomotivy.
samozřejmě že se bude teda chovat jinak motor co je dělané na to že točí 13 tisíc
A navíc,já psal o tlakách a ne o kompresních poměrech...
Naposledy editováno 28.09.2009 20:27:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
když vezmu svou mašinu oproti tomu co tvrdíte o dvoutaktech- malá spotřeba, malá "hlučnost", velké krou´ták
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
memphis.unv>prackarr> kompresní poměr mám dobře. horší účinnost vyplývá z toho že část čerstvé směsi jde rovnou pryč. proto horší spotřeba. na druhou stranu výhodu má třeba v tom že ho vlastně silou nebrzdí žádný rozvody. ideální by byl dvoutakt co by měl vstřikování jako diesel- přímo do válcu.
když vezmu svou mašinu oproti tomu co tvrdíte o dvoutaktech- malá spotřeba, malá "hlučnost", velké krou´ták
No,já to nechám na tobě. Já měl oboje,tak porovnávat mohu, i motorky,takže v 2T/4T mám jasno,kór u zahradní techniky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
2 reakcí na tento příspěvek 4T sekačky. Proč?
Srovnávat kompresní poměr 2T a 4T je nesmysl. Udávaný kompresní poměr je pro celý zdvih. Zatímco 4T zavírá sací ventil kousek za spodní úvratí, 2T až skoro v půlce zdvihu. Takže zavřený kompresní poměr (trapped) je u 4T 9:1 a u 2T 6:1 při stejném udávaném poměru 10:1. Ten rozdíl jasně poznáš už při roztláčení.
Jediná dnešní výhoda 2T je jednoduchá levná a lehká konstrukce.
Edit: 2T lokomotivy se u nás nedělaly, dovážely se ze sovětského svazu a nebyly vůbec bezproblémové. V současné době maj drážní čísla (něco jako SPZ) pouze 4 kusy lokomotivy Sergej. Zbytek je ve šrotu nebo byl prodán na východ. Přitom české lokomotivy toho věku jezdí dál.
Naposledy editováno 28.09.2009 21:16:03
Deadman>memphis> Svez se někdy na srovnatelným 4T té doby, třeba stará CB400, a přestaň tu tvrdit něco o krouťáku. Na Jawách jsem najezdil hodně a dodnes na ní jezdím, ale 4T je úplně jinde. K čemu mi je 32Nm, když je to má až v nejvyšších otáčkách stejně jako výkon? Vždyť do poloviny otáček to má sílu jako 125ccm. U 4T to táhne silně už od volnoběhu a maximální krouťák mám 1000 otáček nad volnoběhem. žádné propady, žádné díry. Na Jawě jsem přestal jezdit do Rumunska a dalších hornatých zemí, protože rozjet naloženou jawu do kopce byl velký problém. Některé kopce jsem na jedničku nevyjel, musel jsem se vrátit dolů, pořádně se rozjet a držet dostatečnou rychlost abych tam měl vysoké otáčky i za cenu riskování držkopádu.
Srovnávat kompresní poměr 2T a 4T je nesmysl. Udávaný kompresní poměr je pro celý zdvih. Zatímco 4T zavírá sací ventil kousek za spodní úvratí, 2T až skoro v půlce zdvihu. Takže zavřený kompresní poměr (trapped) je u 4T 9:1 a u 2T 6:1 při stejném udávaném poměru 10:1. Ten rozdíl jasně poznáš už při roztláčení.
Jediná dnešní výhoda 2T je jednoduchá levná a lehká konstrukce.
přesně toto jsem měl na mysli. Myslím ale,že jsi to psal zcela zbytečně...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
nevim co v tom vidíš ty, ale mně to spiš připomíná průběh dieselu než nějaký díry nebo mrtvé spodek.
po rovině se rozjedu od volnoběhu (1200 ot./min), po městě jezdím na 2-2,5 tis.
Naposledy editováno 28.09.2009 21:26:41
2 reakcí na tento příspěvek 4T sekačky. Proč?
Fakt by mě zajímalo, koho napadlo cpát čtyřtaktní motory do motorek s obsahem menším než těch 600
No flame.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
dabel.v.kravate>Sekačka je přesně to místo, kam 4T (tedy pokud bereme motory do 600 ccm) patří. Nesere se to, nemusíš se o to starat, seká to prakticky zadarmo a ten výkon řekl bych na posekání trávy stačí, víc výkonu už by bylo zbytečný.
Fakt by mě zajímalo, koho napadlo cpát čtyřtaktní motory do motorek s obsahem menším než těch 600
No flame.
co na naučení?? třeba takový NSR 500 místo cb 500.. ideál .. ty seš vůůůl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
dabel.v.kravate>Fakt by mě zajímalo, koho napadlo cpát čtyřtaktní motory do motorek s obsahem menším než těch 600
sedni si na pořádnýho čtyřtakta a budeš mluvit jinak tvůj názor je hodně ovlivněnej tím že si přesedlal z 4T ludry na něco živějšího... Až sedneš na šestku tak z ní taky budeš vyplesklej a řekneš si jak si jen mohl jezdit na dvoutaktu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
Mimochodem, šestku už jsem řídil (GSX-F a CBR) a zas tak nic extra na tom nebylo... Kdybych už mohl legálně řídit šestku a měl si vybrat jestli si koupim třeba to CBR 600 nebo NSR, jednoznačně bych šel do NSR.
Ale kdyby byla řeč třeba o RSV nebo TL, to už by byla samozřejmě jiná, nicméně ten dvoutaktí zvuk a průběh výkonu by mi na nich asi chyběl.
Naposledy editováno 28.09.2009 22:52:17
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
edit. mezi CBR 600 a NSR bys volil NSR?? tak ted pochybuju zda si na tom opravdu jel...
a TL nebo RSV by tě nejpozději v první zatáčce (kdybyses na tom nějak náhodně rozjel ) asi kurevsky proškolilo komprese a kroutící moment dělá svoje
Naposledy editováno 28.09.2009 22:59:53
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
Jinak bylo to efko, ale na něm jsem se moc neprojel, respektive neměl jsem příležitost vyzkoušet co umí takže to co říkám vychází spíš ze zkušeností s tím GSX
Naposledy editováno 28.09.2009 22:58:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
memphis.unv>Deadman> samozřejmě že na dvoutaktu je poznat že motor brzdí daleko míň. ale to že by měla problém vyjet kopec, to ze zkušenosti musím popřít. a pokud tady tvrdíš něco o tom že průběh je na hovno a dole netáhne, tak se podivé na tohle, protože to dokazuje že je to nesmysl. to modrý je průběh sériové J350
nevim co v tom vidíš ty, ale mně to spiš připomíná průběh dieselu než nějaký díry nebo mrtvé spodek.
po rovině se rozjedu od volnoběhu (1200 ot./min), po městě jezdím na 2-2,5 tis.
Já tam na tom grafu vidím že do 3000 otáček je to mrvý a od 5000 ot. to bleskově ztrácí sílu. To je docela úzký pásmo, navíc pro motorku která od 4000 ot. nepříjemně vibruje. K tomu dlouhá jednička a velké mezery mezi kvalty, které sotva stačí aby jsi se trefil do pásma použitelných otáček. Ten graf znám a jen potvrzuje moje praktické zkušenosti s Jawou, na které dodnes jezdím denně do práce. Na nízké otáčky se rozjedu jen při šnečím popojíždění v zácpě, pokud se chci rozjet svižně, musím hoblovat spojku trvale nad 3000 otáček.
Ten průběh připomíná závodní motor, nikoliv diesla. Pokud pomineme absolutní hodnoty otáček a výkonu.
Podívej se na graf cestovního 4T motoru, kterýmu krouťák nepadá pod 80% maximálního od volnoběhu po omezovač.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?
dabel.v.kravate>Lion> Jako jo, jelo to pěkně, to určitě, ale nebavilo mě to. Jediný co na tom bylo zajímavý bylo že se to dalo točit do 16 000 a mělo to při takhle vysokejch otáčkáčkách takovej specifickej zvuk a vibrace, ale jinak... Mě se na dvoutaktu hrozně líbí jak se rozjedou až tak okolo 8-9 000 a nutěj tě to furt vytáčet, na 4T 600 tě žádný takovýhle překvapení v průběhu výkonu nečeká.
Jinak bylo to efko, ale na něm jsem se moc neprojel, respektive neměl jsem příležitost vyzkoušet co umí takže to co říkám vychází spíš ze zkušeností s tím GSX
no já nevím nejel jsem na ničem takovým ale údajně tam kopanec je a velkej... končím jdu spát a nebudem to tady zasírat... můžem pokecat někde jinde kde to bude k tématu