1)Zadní kolo by na místě silně prohrabalo, maximálně ujelo pár metrů a podtočenej motor na šestku by chcípnul
2)Zadní kolo by jemně hráblo, okamžitě šlo na zadek a mašina by zastavila až po desítkách metrech o první pevnou zábranu v cestě
Máme tu nějaké schopné fyziky kteří by na to dokázali odpovědět? Nebo ještě lépe nějaký případ z praxe? Nebo nějaké jiné teorie? Pneu Conti race attack, asfaltový povrch, vítr 4,8m/s a teplota piva 7,6stupně.
1 reakcí na tento příspěvek 300km/h GSXR 600 K4 !!!
varianta chcipnuti je dle meho definitivne pase
takze moje uvahy by vedly k tomu, ze zadni kolo vazi kolik - 15kilo? - i kdyby nejrychleji se pohybujici cast mela jen sedm - tak uz jenom sedm kilo pohybujici se rychlosti ca 300km/h mi prijde jako vec budici respekt ...
kdyz by spadla zcela rovne (kolmo), tak s jezdcem bych to tipoval 50:50 neco mezi kotoulem vzad a rychlou gumovackou vpred
kdyz spadne sikmo (stacilo by asi i mirne), tak je to dle meho tutove nepredvidatelna krivka nasledneho pohybu, kdy byt v zavreny mistnosti, tak te motorka nakopne, odhodi, a tak minimalne jednou ti pristane na hlave
jsem pro to video, kdyz jsi to nacal, tak to dokonci, uz to mas osahany na svy motorce, proc nacinat jinou
1 reakcí na tento příspěvek 300km/h GSXR 600 K4 !!!
Pitrisek>Proč u toho řadíte parchanti? ;) Na stojánku s téměř nulovým odporem tam na volnoběh naflákám nejvyšší převodový stupeň a otočím rukojetí naplno. Tím řazením se akorát zbytečně v otáčkách stresujete ;) Na konec ciferníku tachometru mi zatím dojela na stojánku každá motorka u které jsem to zkoušel. A jinak se to dá taky bez vytáčení spočítat podle otáček a převodového poměru ;)
Kurva ja asi rikal proc tady vsici rikaj jak nikdo nejezdi a nebo jen v garazi...a ono je to na stojanu
PS:Ma toto na neco vliv? Treba funkci rostlinare? Motorkari....
1 reakcí na tento příspěvek 300km/h GSXR 600 K4 !!!
Takže výsledek: efektní zakouření a pískot od gumy, menší pohyb dopředu a poté velká rána z motoru, způsobená prudkým zastavením motoru.
Toť moje vize a teď hurááá do mě
czert>jedna věc z praxe, která se mi zdá trochu podobná. Kdysi jsme na školních praxích neměli, co dělat. Vzal se kompresor a ložisko, ložisko se chytlo za střed a zboku se do kuliček pod uhlem začalo foukat. Ložisko nabralo celkem rychle ohromný točky. V momentě, kdy ho kolega (spolužák) pustil na zem, krásně zajiskřilo a vylítlo takovým fofrem, že udělao díru do vrat (hliníkový plech cca 3 mm tloušťky). Motorka by na tom byla podobně, akorát je třeba brát v úvahu velkou část hmoty, která je ''vklidu''. Myslím tím hmotnost jezdce a motorky. Takže můj názor je ten, že by guma při dopadu na zem efektně zakouřila, motorka by se skoro nepohnula, protože guma dle mého nedokáže tak rychle vyrovnat rychlost roztočeného kola vůči povrchu, aniž by proklouzla. Další faktor je ten, že jezdec, který udržoval stabilitu motorky tím, že na ní seděl jistě zároveň držel zamáčknutou přední brzdu, což taky dost znemožnuje pohyb kupředu.
Takže výsledek: efektní zakouření a pískot od gumy, menší pohyb dopředu a poté velká rána z motoru, způsobená prudkým zastavením motoru.
Toť moje vize a teď hurááá do mě
Asi tak nějak ....
Jenom když se vrátím k tomu ložisku (jak si to popisoval) - muselo mít mnohem vyšší otáčky než zadní kolo motorky roztočené na 300 km/h - viz. třeba zubařské vrtačky (taky roztáčené vzduchem) - točí okolo 200 - 300 000ot./min. Jo a taky jste měli celkem štěstí, že to nikoho netrefilo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300km/h GSXR 600 K4 !!!
klozik>Dawe02> takovej zdatnej fyzik jako ty by to mohl rozlousknout
Jak jsem psal, tyto ulohy bifurkuji, kazdy popis situace by musel obsahovat radu okrajovych podminek. Neda se to generalizovat. :\
ale hlavne bys zkurvil motor, to by se stalo
videli jste nekdy jak najizdi auto do kamionu kterej jede treba 100km/h? (jako treba KIT) zacoudi se od kol (vyrovnaj se otacky) a auto pokracuje svoji relativni rychlosti dal.
Dawe02>Jak jsem psal, tyto ulohy bifurkuji, kazdy popis situace by musel obsahovat radu okrajovych podminek. Neda se to generalizovat. :\
Ani když budeš počítat s ideálními podmínkami, jako třeba že guma dopadne naprosto přesně středem na asfalt a ani trochu se nevychylí ze své dráhy do strany, vteřinu po dopadu se zaklapne plyn a přední kolo samozřejmě nezabržděné... Nedělej žádné dramatické propočty, stačí mi to jen čistě teoreticky odhadem fyzika Něco jako: "dopadne na zem, zagumuje, pak se okamžitě zvedne na zadek, udělá kotoul a rozmlátís si neskutečně hubu"