globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vůle v krku řízení
15.8.2009 v 17:31
Zdarte, experti. Kde se vzala tu se vzala, je v ložisku v krku řízení vůle, že mi při prudkým brzdění začínaj vibrovat řídítka a když v zatáčce uberu a přidám, tak to občas cvakne.
Takže se ptám: co s tím? resp. někde jsem vyčetl, že se to ložisko má občas dotáhnout, ale nevím jak, když je namontovaný na motorce

Kdo to ví odpoví, a pro rejpaly: může za to to tričko "honda", kterým jsem ráno čistil řetěz - má moto byla kontaminována hujda faktorem
Anketa: Je to Hujda?
Ne
0%
0
Vůbec
29%
2
Jak by mohla?
71%
5

Vůle v krku řízení

15.8.2009 v 18:12 | Nahoru | #1
Hola hej,já to dělám tak,respektive suzi to má tak,že tam jsou dvě matice pod horními brýlemi z nichž je jedna kontra,takže tu první vždycky dotahuji dokud vůle nezmizí...tzn.1/4 otáčky a a kolega vezme za vidle s tím že já mám ruku na ose brýlí a kontroluji vymezení zatím co on páčí.Jakmile není cítit žádná vůle,našroubuji kontramatici a dotahnu ji momentem z manuálu...snad je to k pochopeni,je to citovka,rozhodně se to nesmí dorvat...je to podobné jako vymezení vůle ložisek na bubnovém náboji zadních náprav nekterých aut,tam se nekdy doporučuje dotahovat pouze dopadem stranového klíče...

Vůle v krku řízení

15.8.2009 v 21:33 | Nahoru | #2
yop, nějaký dvě matice tam jsou, co si vzpomínám. takový ty úchylný na hákovej klíč. a jakým způsobem to zvedáš na to cloumání vidlema? :\

Vůle v krku řízení

16.8.2009 v 10:02 | Nahoru | #3
Ále, klidně se to může dorvat, proč by jako nemohlo? Postup je následující (dělal jsem to před 3 dny). Shodíš horní brýle (stačí trochu), motorka na bočáku, podložíš svody ať je přední kolo ve vzduchu, přitáhneš spodní matici - klidně pořádně a u toho kontroluješ jestli jdou řídítka v pohodě do max. poloh (jestli ne, tak je to moc), ale já to přitáhl opravdu dost a žádný problém s hybností. Pak přitáhneš vrchni matici, dáš tam tu pojistku, nahodiš brýle a je hotovo. Taky mi to před tím dělalo podobný problém, lupalo to při zapružení, ale ono je normální, že se to ložisko povoluje, veškerá váha jde u ss na předek.

2 reakcí na tento příspěvek Vůle v krku řízení

16.8.2009 v 13:26 | Nahoru | #4
tak já bych se klidně mohl v utahování ložiska pasovat na experta, pač jsem to dělal v posledních dvou měsících asi 6x Z původních hodinu a půl práce to už mám teď za 10 min
Brejle stačí nadzvednout, ale protože nemám správný hákový klíč, tak abych se k tomu dostal tak je sundám a je to pak pohodlnější a nezabere to moc ani práce ani času..
Každopádně je to jak psal Dr. Ďuričko, na 1/4 otáčky potom co tu spodní matici dotáhneš ručně (určitě né dorvat na plno jak píše Ulv. ) Poprvé jsem to právě dotáhl moc a nejenže pak řidítka šly ztuha a navíc se vytlačují ložiska z pouzdra ven a ničíš je!! Nehledě na to, že se pak v zatáčkách pereš se řidítkama..
Mě by spíš zajímalo, Dr.Ďuričko jak dotáhneš tu kontra matici na předepsaný moment když je tam ten hákový klíč ??? To máš nějaký speciální momenťák nebo co ? Já totiž když dotáhnu tu spodní, pak tam dám otevřenou tu pojistku, dotáhnu kontra, ale nemůžu moc, jinak pak zároveň už točím i s tou spodní maticí :\ Pak zavřu tu pojistku a dám zpět brejle. Ovšem zhruba po 1000km je to na novo a musím jí zase dotáhnout.. už mě to krká! Možná by pomohli ty klíče dva, jeden na spodní druhej na kontra matici.
Jo a sundaváš u toho tlumič řízení ??
Jo, ložisko mám nový od ledna, jen jsem si později přečet, že by se mělo nový ložisko po 500 - 1000km dotahnout, já to dotáhnul asi po 5000km

p.s. ten hákovej klíč je z CBR, takže na vině bude opravdu asi honda !!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle v krku řízení

16.8.2009 v 18:18 | Nahoru | #5
pepek9> No já jsem si na to vyrobil klíč,pže jinak bych musel být štastným majitelem originálního "Special Suzuki Tool" a to nejsem...sehnal jsem si starý oříšek na velkou ráčnu,ještě trubku s průměrem jako má ta matice a po upravení tý trubky(vyřezal jsem v ní flexou výstupky,tak aby zapadaly do ty matice)jsem ji přivařil k oříšku.Když jsem to dotahoval,tak jsem ty matice máznul vazelínou a to že se mi ta spodní hnula cca o 2mm jsem neřešil...obhájil jsem si to pred sebou práve tím že se to má kontrolovat častěji

Ulv>...se s temi ložisky rozluč,když to takto dorveš tak ti moc fungovat nebudou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle v krku řízení

17.8.2009 v 08:43 | Nahoru | #6
pepek9> no tě prsk...to nevypadá jednoduše a hádám, že na sundání brejlí musí bejt nějakej spešl stojánek do krku řízení, co?

Vůle v krku řízení

17.8.2009 v 08:56 | Nahoru | #7
obyc hever pod svody, delal jsem to v patek (rovnou jsem teda to lozisko vymenil, dotahnuti uz nepomohlo, bylo vymackany)

(reakce na) Vůle v krku řízení

17.8.2009 v 10:12 | Nahoru | #8
FiZzeR> jednoduchý to fakt, je, jak jsem psal, teď to běžně dělám do 10ti minut včetně toho utažení a namontování zpět no dobře, abych nekecal .. 20 minut
dělal jsem to v itálii v kempu, takže s nářadím pod sedlem si vystačíš.
Jinak na nadzvdenutí kola prdim, prostě rovnou na stojanu sundám brejle a utáhnu to "dle vlastního uvážení" Poprvé to bylo naprd, musel jsem to znova odstrojit a povolit, teď už vím jak na to, takže nic nekontroluju a utáhnu vod voka.
Samozřejmě, že stojan do krku by byl fajn, ale to nemám. Stačil by i ten hever pod motor.

Jo a jak už jsem psal, stačí ty brejle nadzvednout, nemusíš je sundavat, ale je to pak jednodušší kvůli přístupu.
Brejle zvedneš tak, že povolíš tu středovou matici + uchycení brejlí na vidlích + jsou k brejlím přišroubovaný řidítka na M6 šroubech ( falco, nevim jestli i rsv ) Takže celkem to je 5 šroubů

Jak je to s tím tlumičem řízení ??

(reakce na) Vůle v krku řízení

17.8.2009 v 10:14 | Nahoru | #9
Dr.Ďuričko22> jóó, tak ty jseš takhle vybavenej, hmm, na to prdim

jinak kdybych já točil na krev tu kontra matici, tak tu spodní neposunu o 2mm, ale třeba klidně o celou otáčku

(reakce na) Vůle v krku řízení

17.8.2009 v 15:22 | Nahoru | #10

FiZzeR>pepek9> no tě prsk...to nevypadá jednoduše a hádám, že na sundání brejlí musí bejt nějakej spešl stojánek do krku řízení, co?



Ono to vlastně můžeš teoreticky dělat i s kolem na zemi,jenom si zabrzdíš a budeš cukat s motorkou,ale... je to takový to "kempařský"řešení

1 reakcí na tento příspěvek Vůle v krku řízení

17.8.2009 v 16:43 | Nahoru | #11
Hoši, mám to dotáhle fest a vůbec mi to nedělá žádný problém. Řídítka jdou krásně a žádný problém s hybností. A přeci když to dotáhneš, tak to není dorváné na těch ložiscích (myšleno válečky), kde jste na to přišli?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle v krku řízení

17.8.2009 v 18:12 | Nahoru | #12
Ulv.> no tak nebudu se s tebou dohadovat, na mojí motorce to prostě nefunguje tak jak píšeš
A tím, že utahuješ ty matice tak právě že na ty ložiska tlačíš a vytlačuješ je z futra a tím se ničí. Je mi teda poměrně záhadou jak ti to může fungovat

Vůle v krku řízení

17.8.2009 v 21:32 | Nahoru | #13
ampi pimpi

(reakce na) Vůle v krku řízení

17.8.2009 v 23:19 | Nahoru | #14
pepek9> Jak píšu tak to je. Zase na druhou stranu, musíme si definovat pojem, co je pořádné utáhnutí, já to prostě utáhnul tak, že už to více nejde a problém mi to nedělá. Kdyby mi nějakým způsobem drhlo řízení, tak to povolím, ale takhle jsem to dotáhl a vše funguje. Mám se, dle vašich reakcí, obávat zničení ložiska? Je ale pravda, že jsem ho před tím měl povolené dost, dokonce to šlo trochu i rukou, což je zvlášntí. Přikládám to skutečnosti, že jsem před sezonou měnil ložisko v krku a ono si prostě sedlo.

1 reakcí na tento příspěvek Vůle v krku řízení

17.8.2009 v 23:33 | Nahoru | #15
Italie alias Dotahuj dokud muzes!

(reakce na) Vůle v krku řízení

17.8.2009 v 23:47 | Nahoru | #16
Bubrak ZX10R> Jasná věc...ono - v podstatě - to není jako práce s buzolou

1 reakcí na tento příspěvek Vůle v krku řízení

17.8.2009 v 23:57 | Nahoru | #17
Jinak je to asi normalni, krom toho vecnyho dotahovani jakehosi itala tady. Ja ted dal ZX na vymenu retezovky a pri tom mi i trochu krk dotahnou. Nikdy sem s tim ale nemel potiz, ze by se to muselo dotahovat opakovane po kratke dobe. Proste se to obcas dotahne a pak vymeni loziska az odejdou. Na ZX9 asi po 40tis, na ZX10 po 20, ted ty druhy sou po 26 v poho.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle v krku řízení

18.8.2009 v 08:34 | Nahoru | #18
Bubrak ZX10R> Dobře a dotahoval sis to vždycky sám? A v případě, že ano, tak jak? Prostě lehce, nebo si to dotáhnul pořádně? Já jsem s ložiskem v krku taky neměl nikdy potíže (ťuk, ťuk), ale někteří lidé tvrdí, že na ss dotahují ložisko třeba i 3x za sezonu, protože prostě na sportu jde váha na předek atd atd a že se to proto povolouje. Já s tím problémy neměl a tak si myslím, že je to tím, že právě málo dotáhli. A jak jsem napsal, nyní jsem to dotahoval, protože jsem měl ložisko měněné před sezonou a dle mého si sedlo.

(reakce na) Vůle v krku řízení

18.8.2009 v 10:17 | Nahoru | #19
Ulv.> No mě to ložisko měnili v lednu. Pak jsem to měl utáhnout asi po 500 - 1000km což jsem nevěděl a začal se o to zajímat až když jsem měl vůli :\
Když jsem to rozebral poprvé tak bylo taky tak povolený, že šlo i rukou. Tak jsem ho utáhnul a hodně, ale protože jsem neměl zvednutý kolo tak to bylo stylem pokus - omyl a jel jsem to projet, na první křižovatce jsem si málem rozbil hubu, protože jsem se přetahoval s řidítkama a pak najednou padly úplně samy do strany. Tak jsem to povolil ( na doporučení dvou mechaniků) na tu 1/4 otáčky po dotažení rukou a bylo to super. Jenže po zhruba 1000km se asi zase povolilo, takže znova jsem ho utáhl a pak zas. Teď už to beru jako další věc co dělám pravidelně kromě čištění řetězu :\
Po sezoně na to mrknu komplet, že ty ložiska vyndám a uvidíme. Při nejhorším, nový ložisko mě stálo cca 880,-
( teď čumim jak jantar na fakturu že mi vyměnili jen jedno, když jsem chtěl obě no i když na faktuře je napsáno "set" tak nevim )

edit : vyměnil jsem je taky po 40tis km.

Naposledy editováno 18.08.2009 10:18:43

(reakce na) Vůle v krku řízení

18.8.2009 v 11:01 | Nahoru | #20

Ulv.>Bubrak ZX10R> Dobře a dotahoval sis to vždycky sám? A v případě, že ano, tak jak? Prostě lehce, nebo si to dotáhnul pořádně? Já jsem s ložiskem v krku taky neměl nikdy potíže (ťuk, ťuk), ale někteří lidé tvrdí, že na ss dotahují ložisko třeba i 3x za sezonu, protože prostě na sportu jde váha na předek atd atd a že se to proto povolouje. Já s tím problémy neměl a tak si myslím, že je to tím, že právě málo dotáhli. A jak jsem napsal, nyní jsem to dotahoval, protože jsem měl ložisko měněné před sezonou a dle mého si sedlo.



Asi 2x sem to dotahoval sam (na ZX9), dotahl sem jen tak aby zmizela vule. Rozhodne ne na fest. Pretazeny krk sem mel na starym GSXR a bylo to hodne neprijemny. Ale je mozny, ze to nekde lze tak provadet, na fest. Kdyz s tim nemas problem, tak proc ne.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle v krku řízení

18.8.2009 v 11:25 | Nahoru | #21
Dr.Ďuričko22> takhle sis to vyrobil ?? pěkné ! To mě ani nenapadlo. Bohužel ale svářečku jsem nikdy v prackách neměl, Kdo mi to vyrobí ??
i když po dvou hodinách práce a třech zmrvených ořeších bych to taky s flexou zvládnul

Vůle v krku řízení

18.8.2009 v 23:08 | Nahoru | #22
Pepek: Já taky nevěděl, že se má po čase (když je nové) dotáhnout, ale zní to logicky.

Bubrak: Věřím, že přetažený krk musí být hodně nepřímený, to je o hubu. Zatím problém s přitažením nemám, jak píšeš, takže ouki douki

(reakce na) Vůle v krku řízení

19.8.2009 v 07:54 | Nahoru | #23
pepek9> Jasny,mam takovej i na kyvku,tam je z jedné strany take taková matice...nevypada to ale tak hezky :\

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle v krku řízení

19.8.2009 v 14:38 | Nahoru | #24

pepek9>Dr.Ďuričko22> takhle sis to vyrobil ?? pěkné ! To mě ani nenapadlo. Bohužel ale svářečku jsem nikdy v prackách neměl, Kdo mi to vyrobí ??
i když po dvou hodinách práce a třech zmrvených ořeších bych to taky s flexou zvládnul



Když mi někdo poskytne rozměry, tak to snad sfouknu... Na půlpalcovou ráčnu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle v krku řízení

19.8.2009 v 15:33 | Nahoru | #25

FiZzeR>Když mi někdo poskytne rozměry, tak to snad sfouknu... Na půlpalcovou ráčnu...



15x13.45xPI/sqrt(41)-X , kde X je pocet zubu, tj. 4

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle v krku řízení

19.8.2009 v 15:54 | Nahoru | #26
planetsmilies

(reakce na) Vůle v krku řízení

19.8.2009 v 16:01 | Nahoru | #27
planetsmilies

Vůle v krku řízení

19.8.2009 v 17:09 | Nahoru | #28
[lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol]
Buzny!!!

Vůle v krku řízení

29.5.2012 v 22:11 | Nahoru | #29
... že vám tu vykopu starý vlákno :
jen jsem se chtěl zeptat, čerstvě jsem koupil babičku vfr viz profil a cvaká ložisko v krku. Čeká mě cesta cca 350km s přítulkou - může to ložisko způsobit nějakou velkou paseku (blok řídítek třeba? Pak to hned dám svýmu mechanikovi, jen to potřebuju převést. Dík
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 208, 209] Aprilia RSV 1000 WenCa 6248 28.2.2024 v 16:15 doveda
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie


TOPlist