globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pruser...
21.4.2009 v 15:06
Zdravim,

mam ted obe masiny (FZS600) na takove pologenerelce/jarni kontrole.

Zjistili, ze nekdo kdo mi kdysi menil retezovku bud mel moc sily nebo nasrouboval matici co drzi kolecko retezovky na vystupnim hrideli prevodovky pres zavit a ten uplne dokurvil tim zpusobem ze jsem nekde behem 2 let ztratil tu matici a jezdil jen s volne ulozenym kolem. Zavit nepouzitelny.

Reseni nova hridel tak za 5 tisic, puleni motoru, tesneni, prace.

Jde to vyresit nejak jinak? Jde na hrideli namontovane na motoru vyriznout novy zavit?
Jde vubec vyriznout novy zavit do kalene hridele? I kdyby se teda nakonec vyndala z toho motoru?

Co s tim?

Uzavřeno 15.07.2010 v 09:38 uživatelem Nostromo

Pruser...

21.4.2009 v 15:19 | Nahoru | #1
Já myslim, že by to jít mělo..nevim jestli vyříznout..spíš vybrousit..a menší závit na hřídeli ti udělat půjde..se poptej přímo v kovovýrobách..

Pruser...

21.4.2009 v 15:23 | Nahoru | #2
Já myslím, že hřídel nebude kalená, ale spíš nitridovaná nebo tak něco, to znamená tenounká vrstvička. Takže závit by měl jít v poho vyříznout. Možná i bez demontáže, záleží v jakým stavu ten hřídel je.

Hoď sem fotku, pokud máš. Možná přijdem i na jinej způsob. Tobě jde asi hlavně o to, aby se to obešlo bez půlení motoru, viď? Dle mého ta položka za práci bude asi několikanásobně vyšší než cena dílu

Naposledy editováno 21.04.2009 15:25:11

Pruser...

21.4.2009 v 15:34 | Nahoru | #3
Hřídel bude nejspíš cementovaná a kalená.Vyřezat závit se dá i do takových materiálů,ale cena by byla taková,že by ji nikdo nezaplatil.Pokud je závit zdevastovaný,nikdy už z něj nikdo nic neudělá.Jinak ta tenounká vrstvička mívá obvykle tvrdost kolem 60Hrc,což znamená že jediné co na ni platí jsou nástroje používající břity s CBN (kubický nitrid boru) a ty jsou ku.va drahé.
Takže rada zní: Z hrušky dolů,vytáhnout chechtáky a koupit novou.

1 reakcí na tento příspěvek Pruser...

21.4.2009 v 15:44 | Nahoru | #4
My teda v práci posílali hřídele na moto první do kalení a brousily se až potom..a teď v práci taky děkáme přesný závity až po tepelný úpravě..

Pruser...

21.4.2009 v 15:56 | Nahoru | #5
Fazeru (a thundercatu) jezdi jako svine, z nejaky vrazdy bych vzal hridel a vymenil. V nejhorsim novou, otazka kolik stoji ..

-------

Tak mi to nedalo, na FZ6 pro zajimavost:

Hridel + podlozka + matka (bez dane, marimoto):

5SL174210000 AXLE, DRIVE 1858.75
902152129000 WASHER, LOCK(3LD) 68.50
901791866700 NUT(3LD) 193.00

Malickost to neni ale silena darda taky ne. Horsi ta prace + tesneni ..

Naposledy editováno 21.04.2009 15:56:28

(reakce na) Pruser...

21.4.2009 v 15:59 | Nahoru | #6

whats_my_name>My teda v práci posílali hřídele na moto první do kalení a brousily se až potom..a teď v práci taky děkáme přesný závity až po tepelný úpravě..



Není tepelná úprava jako tepelná úprava.Vyřezat závit do zušlechtěného materiálu není problém.Do kaleného docela jo.Jsou k tomu potřeba nástroje které běžný garážista k dispozici nemá.Pro info.Cena jednoho břitu s CBN se pohybuje někde mezi 2000-3000kč.V každém případě nemá cenu vymýšlet nesmysly a za každou cenu bastlit.Koupit novou hřídel,vyměnit,jezdit.Takové bastly většinou stojí za pytlík otrub. :\

Pruser...

21.4.2009 v 16:09 | Nahoru | #7
Restore: většinu věcí v práci kalíme:) do cen nástrojů nevidim (naštěstí), jen vim, že takhle se to dělá:)

2 reakcí na tento příspěvek Pruser...

21.4.2009 v 16:28 | Nahoru | #8
Blbej dotaz jak obyčejný šroubek-matička zničí závit z "extramateriálu" ????

Leda že by to nebylo tak extra
Předpokládám, že ta matka bude z lepšího matroše ale i tak ta hřídel nebude kdovíco.
Takže co? no říznout nový závit a nesrat se s tím

Naposledy editováno 21.04.2009 16:30:19

(reakce na) Pruser...

21.4.2009 v 16:39 | Nahoru | #9

Dingo>Blbej dotaz jak obyčejný šroubek-matička zničí závit z "extramateriálu" ????

Leda že by to nebylo tak extra
Předpokládám, že ta matka bude z lepšího matroše ale i tak ta hřídel nebude kdovíco.
Takže co? no říznout nový závit a nesrat se s tím



To bych samo zkusil jako prvni, bud to pujde, a nebo nastoupi velky kladivo ....

(reakce na) Pruser...

21.4.2009 v 16:50 | Nahoru | #10
Dingo> netuším, z čeho to je, ale kdysi sem viděl na YZF 750 osku z předního kolečka a bylo na ní tak max 1 otočka závitu a zbytek "obroušený" kužel a matka závit neměla vůbec. někdo to blbě dotáhl, povolilo se to, ale je tam tolik málo místa, že z osky úplně nespadla. asi.

Pruser...

21.4.2009 v 16:50 | Nahoru | #11
Závit do toho možná půjde, těžko odhadnout jak je hřídel tepelně zpracovaná. Jako hlavní problém bych u opravy na motorce viděl přístup k závitu na tom asi oprava padne. Pokud to budeš půlit tak už bych dal bych jinou hřídel.

Naposledy editováno 21.04.2009 16:58:50

Pruser...

21.4.2009 v 17:43 | Nahoru | #12
možná vám to přijde trapný,ale na spoustě motorek je řetězovka zajištěna třeba jen desíkou šroubem a velkou podložkou,hodně na hondach...takže nevidim důvod,proč to tak neudělat,dát dištanc na hřídel,aby tlačil kolečko na doraz,velkou podložku o síle 4-5mm a desítku závit v ose hřídele...

1 reakcí na tento příspěvek Pruser...

21.4.2009 v 18:08 | Nahoru | #13
Zitra to poradne vyfotim, v jakem je to vlastne stavu.

Je to ted v servisu v Yamaze v Liberci a snad na to maji nejake reseni, ktere se zitra dozvim.
Novou hridel a tedy roborku motoru nebo opravit starou hridel a rozborku motoru bych chtel az jako posledni moznosti. Rad bych reseni opravy na namontovane hrideli.

Pruser...

21.4.2009 v 18:11 | Nahoru | #14
Nastartovat, dát za jedna, nasadit závitník...
To co radí los fszeros je docela jednoduchý a vtipný řešení.

1 reakcí na tento příspěvek Pruser...

22.4.2009 v 11:26 | Nahoru | #15
Tak jsem to na vlastni oci videl.
Je to ulne napikacu, ze zavitu tam nezbylo nic pouzitelneho.

Nova hridel + tesneni, gufera celkem 4800,- plus prace tak 10 hod.

Nouzove reseni na sezonu, protahnout zavit matici a privarit ji na hridel.
Sezonu to vydrzi a na zimu pujde motor na vymenu toho hridele.

Jirka

(reakce na) Pruser...

22.4.2009 v 11:29 | Nahoru | #16
Nostromo> přivařit? dobře ty

buď zkus to co ti tu radí los fazeros, nebo ještě jednodušší (otázka je, jak moc funkční) je sehnat si syntetickej kov (takovej kovovej prášek + epoxidová pryskyřice), opatlat to tim a říznout závit do toho, do podzimka by to mělo vydržet.

1 reakcí na tento příspěvek Pruser...

22.4.2009 v 11:34 | Nahoru | #17
To s tim vyriznutim drazky/zapichu pro segrovku jsem jim rikal, to prej nejde.

Nemuzu zase obchazet kazdeho mechanika ve meste a shanet.
Tlaci me cas, 5.5. mam Yamaha Den a 9.5. jedu do Italie.

(reakce na) Pruser...

22.4.2009 v 12:28 | Nahoru | #18

Nostromo>To s tim vyriznutim drazky/zapichu pro segrovku jsem jim rikal, to prej nejde.

Nemuzu zase obchazet kazdeho mechanika ve meste a shanet.
Tlaci me cas, 5.5. mam Yamaha Den a 9.5. jedu do Italie.



Udělej to co ti radí los fazeros když to tam udrželo bez matičky kdo ví jak dlouho udrží to i s tenším šroubev zašroubovaným do středu hřídele

Pruser...

22.4.2009 v 12:45 | Nahoru | #19
Hele když dáš novou řetězovku i s kolečkem a rozetou, tak to klidně pár bodama svářečkou přivař tak aby se to při další výměně dalo odbrousit a bornout znovu. Protože pokud je to opravdu nahovno, tak tě v budoucnu stejně čeká výměna hřídele. Zatímco budeš jezdit a užívat, tak můžeš třeba sehnat "jetou" hřídel z nějaké zbořeniny za daleko míň peněz pak bude potřeba udělat velký servis motoru a při té příležitosti to vyměníš.

Naposledy editováno 22.04.2009 12:46:33

Pruser...

22.4.2009 v 15:05 | Nahoru | #20
komu není rady...levný,funkční způsob,využívající mnoho motocyklů,na yamahu není asi dost echt dole to máš vytažený z fišů,nevydim na tom nic složitýho,práce na odpoledne,funkční,rozebiratelný,jen tu podložku neuděláš plochou,ale takový dýnkokaždej soustružník ti to vytočí na počkání,a za pár kaček,ty si jen vyvrtáš díru a uděláš závit,stejně v ose hřídele zápich od soustružení ,tak o co de kua

http://www.partsdepo....gif&fullscreen=

Naposledy editováno 22.04.2009 15:07:09

Pruser...

22.4.2009 v 15:50 | Nahoru | #21
Souhlas s los fazeros - závit M6,šroub a podložka,případně podložka s osazením.
Další způsob ještě je - ovšem záleží na přístupu - malej kotouček z flexy do vrtačky a u kolečka vybrousit do cca 0,5 mm hloubky po obvodu hřídele drážku,do které pak dáš segerovku.

Pruser...

22.4.2009 v 16:16 | Nahoru | #22
novou hřídel

Pruser...

22.4.2009 v 16:48 | Nahoru | #23
Nova, respektive hridel z bouaracky je na ceste.

A ted mi volali z Yamahy, ze nechali udelat "tesnejsi" matici a projeli ten zavit.
Utahovaci moment, predepsany je 7Nm, bez problemu to prej drzi na 6Nm aniz by se ten zavit hnul.

A jeste tam daji lepidlo.

Pak, az se vratim z dovci, necham nekde udelat asi ten zavit v hrideli a sroub a upravenou podlozku.

Pruser...

15.7.2009 v 11:15 | Nahoru | #24
Hele moc to tu resite vem tu strou matku naper ji tam az k tomu kolecku a normalne to privar.Nejaky rezani zavitu puleni motoru je zbytecny kdyz na to tedko nemas penize.Ta matka tam jisti to kolecko proti radialnimu posuvu a ten je minimalni takze to bohate staci.Retezovka ti tam vydrzi dva roky a pak to muzes resit podobnym zpusobem nebo to uz vymenit.

Pruser...

15.7.2009 v 11:18 | Nahoru | #25
Takove reseni nebylo potreba.

Udelali na miru matici s vetsi delkou zavitu (original matice ma zavit docela kratky), zavit na hrideli projeli zavitovym ockem a bez problemu to slo utahnout danym momentem a zajistit podlozkou.

Takze to vlastne az takovy veliky pruser nebyl, jak mi hlasili na zacatku.

Pruser...

15.7.2009 v 13:30 | Nahoru | #26
Parad ja se bal neceho podobneho.Koupil jsem motku a matka tam nebyla vubec..Zajistovaci podlozku jsem si udelal na miru v praci laserem,matku a podlozku s odskokem mi udelal doma znamej na soustruhu za par minut..Pro sichr jsem matku zaklepl do hridelky sekacem a je stopro jistota..

(reakce na) Pruser...

27.10.2009 v 16:20 | Nahoru | #27
Nostromo> Jéééžiš, počkkééééééj. Měl jsem ten samý problém jako ty. Na hřídeli jsem měl sjetej závit a přední kolečko mě vypadlo 2x.Nechal jsem udělat závit do hřídele...žádné rozebírání motoru, žádné půlení nic. Stálo mě to pouhých 600 kč včetně narovnání pojistné matice. (ta mě vylítla z hřídele a pěkně se tam mordovala) Jestli můžu doporučit, dělal mě to jeden šikovný mechanik v Týništi nad Orl. Vřele doporučuju. Pokud budeš chtít dám ti na něj kontakt.

1 reakcí na tento příspěvek Pruser...

27.10.2009 v 16:49 | Nahoru | #28
Blbá koudel a lepidlo na závit a budeš to pak povolovat násadou,jak to drží-na T-Catu jsem měl stejný problém-rozhodně bych to nesvařoval(bodoval)-pač neznám větší prasečárnu,ale proti gustu.......

Pruser...

27.10.2009 v 17:12 | Nahoru | #29
Treba u GS500 to kolecko drzi jen pojistnej krouzek v drazce - do strany tam zadna sila neni.

(reakce na) Pruser...

27.10.2009 v 18:09 | Nahoru | #30

LukyCat>Blbá koudel a lepidlo na závit a budeš to pak povolovat násadou,jak to drží-na T-Catu jsem měl stejný problém-rozhodně bych to nesvařoval(bodoval)-pač neznám větší prasečárnu,ale proti gustu.......


namísto koudele tohle "lepidlo"GARANT METAL
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vůle v kloubku řazení Yamaha FZS 600 Fazer alinn 15 2.5.2024 v 20:39 alinn
Jaký používáte plexi štít na Yamaze... Yamaha FZS 600 Fazer salzi 0 23.3.2024 v 14:15 salzi
házení nových kotoučů [1, 2, 3] Yamaha FZS 600 Fazer alinn 62 17.2.2024 v 21:50 MilanR1
Ověřený servis Praha Yamaha FZS 600 Fazer Langobardi 5 11.2.2024 v 20:39 Rooks
žárovka Osram Yamaha FZS 600 Fazer alinn 16 16.12.2023 v 13:40 Krovak


TOPlist