mam ted obe masiny (FZS600) na takove pologenerelce/jarni kontrole.
Zjistili, ze nekdo kdo mi kdysi menil retezovku bud mel moc sily nebo nasrouboval matici co drzi kolecko retezovky na vystupnim hrideli prevodovky pres zavit a ten uplne dokurvil tim zpusobem ze jsem nekde behem 2 let ztratil tu matici a jezdil jen s volne ulozenym kolem. Zavit nepouzitelny.
Reseni nova hridel tak za 5 tisic, puleni motoru, tesneni, prace.
Jde to vyresit nejak jinak? Jde na hrideli namontovane na motoru vyriznout novy zavit?
Jde vubec vyriznout novy zavit do kalene hridele? I kdyby se teda nakonec vyndala z toho motoru?
Co s tim?
Uzavřeno 15.07.2010 v 09:38 uživatelem Nostromo
Hoď sem fotku, pokud máš. Možná přijdem i na jinej způsob. Tobě jde asi hlavně o to, aby se to obešlo bez půlení motoru, viď? Dle mého ta položka za práci bude asi několikanásobně vyšší než cena dílu
Naposledy editováno 21.04.2009 15:25:11
Takže rada zní: Z hrušky dolů,vytáhnout chechtáky a koupit novou.
1 reakcí na tento příspěvek Pruser...
-------
Tak mi to nedalo, na FZ6 pro zajimavost:
Hridel + podlozka + matka (bez dane, marimoto):
5SL174210000 AXLE, DRIVE 1858.75
902152129000 WASHER, LOCK(3LD) 68.50
901791866700 NUT(3LD) 193.00
Malickost to neni ale silena darda taky ne. Horsi ta prace + tesneni ..
Naposledy editováno 21.04.2009 15:56:28
whats_my_name>My teda v práci posílali hřídele na moto první do kalení a brousily se až potom..a teď v práci taky děkáme přesný závity až po tepelný úpravě..
Není tepelná úprava jako tepelná úprava.Vyřezat závit do zušlechtěného materiálu není problém.Do kaleného docela jo.Jsou k tomu potřeba nástroje které běžný garážista k dispozici nemá.Pro info.Cena jednoho břitu s CBN se pohybuje někde mezi 2000-3000kč.V každém případě nemá cenu vymýšlet nesmysly a za každou cenu bastlit.Koupit novou hřídel,vyměnit,jezdit.Takové bastly většinou stojí za pytlík otrub. :\
2 reakcí na tento příspěvek Pruser...
Leda že by to nebylo tak extra
Předpokládám, že ta matka bude z lepšího matroše ale i tak ta hřídel nebude kdovíco.
Takže co? no říznout nový závit a nesrat se s tím
Naposledy editováno 21.04.2009 16:30:19
Dingo>Blbej dotaz jak obyčejný šroubek-matička zničí závit z "extramateriálu" ????
Leda že by to nebylo tak extra
Předpokládám, že ta matka bude z lepšího matroše ale i tak ta hřídel nebude kdovíco.
Takže co? no říznout nový závit a nesrat se s tím
To bych samo zkusil jako prvni, bud to pujde, a nebo nastoupi velky kladivo ....
Naposledy editováno 21.04.2009 16:58:50
1 reakcí na tento příspěvek Pruser...
Je to ted v servisu v Yamaze v Liberci a snad na to maji nejake reseni, ktere se zitra dozvim.
Novou hridel a tedy roborku motoru nebo opravit starou hridel a rozborku motoru bych chtel az jako posledni moznosti. Rad bych reseni opravy na namontovane hrideli.
1 reakcí na tento příspěvek Pruser...
Je to ulne napikacu, ze zavitu tam nezbylo nic pouzitelneho.
Nova hridel + tesneni, gufera celkem 4800,- plus prace tak 10 hod.
Nouzove reseni na sezonu, protahnout zavit matici a privarit ji na hridel.
Sezonu to vydrzi a na zimu pujde motor na vymenu toho hridele.
Jirka
buď zkus to co ti tu radí los fazeros, nebo ještě jednodušší (otázka je, jak moc funkční) je sehnat si syntetickej kov (takovej kovovej prášek + epoxidová pryskyřice), opatlat to tim a říznout závit do toho, do podzimka by to mělo vydržet.
1 reakcí na tento příspěvek Pruser...
Nemuzu zase obchazet kazdeho mechanika ve meste a shanet.
Tlaci me cas, 5.5. mam Yamaha Den a 9.5. jedu do Italie.
Nostromo>To s tim vyriznutim drazky/zapichu pro segrovku jsem jim rikal, to prej nejde.
Nemuzu zase obchazet kazdeho mechanika ve meste a shanet.
Tlaci me cas, 5.5. mam Yamaha Den a 9.5. jedu do Italie.
Udělej to co ti radí los fazeros když to tam udrželo bez matičky kdo ví jak dlouho udrží to i s tenším šroubev zašroubovaným do středu hřídele
Naposledy editováno 22.04.2009 12:46:33
http://www.partsdepo....gif&fullscreen=
Naposledy editováno 22.04.2009 15:07:09
Další způsob ještě je - ovšem záleží na přístupu - malej kotouček z flexy do vrtačky a u kolečka vybrousit do cca 0,5 mm hloubky po obvodu hřídele drážku,do které pak dáš segerovku.
A ted mi volali z Yamahy, ze nechali udelat "tesnejsi" matici a projeli ten zavit.
Utahovaci moment, predepsany je 7Nm, bez problemu to prej drzi na 6Nm aniz by se ten zavit hnul.
A jeste tam daji lepidlo.
Pak, az se vratim z dovci, necham nekde udelat asi ten zavit v hrideli a sroub a upravenou podlozku.
Udelali na miru matici s vetsi delkou zavitu (original matice ma zavit docela kratky), zavit na hrideli projeli zavitovym ockem a bez problemu to slo utahnout danym momentem a zajistit podlozkou.
Takze to vlastne az takovy veliky pruser nebyl, jak mi hlasili na zacatku.
1 reakcí na tento příspěvek Pruser...
LukyCat>Blbá koudel a lepidlo na závit a budeš to pak povolovat násadou,jak to drží-na T-Catu jsem měl stejný problém-rozhodně bych to nesvařoval(bodoval)-pač neznám větší prasečárnu,ale proti gustu.......
namísto koudele tohle "lepidlo"GARANT METAL
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vůle v kloubku řazení Yamaha FZS 600 Fazer | alinn | 15 | 2.5.2024 v 20:39 alinn |
Jaký používáte plexi štít na Yamaze... Yamaha FZS 600 Fazer | salzi | 0 | 23.3.2024 v 14:15 salzi |
házení nových kotoučů [1, 2, 3] Yamaha FZS 600 Fazer | alinn | 62 | 17.2.2024 v 21:50 MilanR1 |
Ověřený servis Praha Yamaha FZS 600 Fazer | Langobardi | 5 | 11.2.2024 v 20:39 Rooks |
žárovka Osram Yamaha FZS 600 Fazer | alinn | 16 | 16.12.2023 v 13:40 Krovak |