paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Řazení se spojkou nebo bez?
5.7.2009 v 00:04
Jakmile se někde na srazu, nebo pumpě a pod. přesměruje téma hovoru na styl a způsob jízdy a na samotné řazení, rozběhne se diskuze zda-li řadit rychlostní stupně na supersportech a konkrétně na R 1 se spojkou či bez? A to jak ,,nahoru,, tak někdy i ,,dolů,,.
Proto by mě zajímalo jaký je Váš názor na tuto otázku jakožto u široké veřejnosti z obce motorkářské.

Otázka tedy zní:

řadit na Yamaha YZF - R 1 ,,nahoru,, se spojkou ANO, NE a popř. proč?
řadit na Yamaha YZF - R 1 ,,dolu,, se spojkou ANO, NE a popř. proč?

Děkuji všem za příspěvky a zájem o toto téma.

P.S.: prosím buďte věcní - vím, že je to pro některé z Vás těžké, ale zkuste se oprostit od slovníku jako ,,pi.., vo.. atd.,, a od příspěvku stylu ,, např. mě je to jedno hlavně, že to letí ať se to pak třebas rozletí :D a pod.)
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?

5.7.2009 v 12:41 | Nahoru | #31

Whistler>Stařec> ten avatar je bomba


dyky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?

5.7.2009 v 12:46 | Nahoru | #32
Leon007> doufam, že oblečení máš už nakoupený a kůže vs textil nebude

(reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?

5.7.2009 v 12:56 | Nahoru | #33

Leon007>firecracker>nahoru tak od trojky se dá bez spojky, a ani by to ničemu nemělo vadit, jen je potřeba abz motor nebyl příliš v zátahu ani nebrzdil(neříkám, že to nejde), ale co jsem se dočetl tak bz to mělo být nejlepší(nejvíc šetrné pro součástky) jinak jezdím se spojkou, ale nahoru už jsem si to zkusil i bez spojky a řekl bych že je to hladší než se spojkou. Dolu samozřejmě jedině se spojkou, to jsem ani nezkoušel Jinak zásadně kůže, občas i textil, chcípat jedině a zásadně stojánkem no občas teda i klíčkem a nebo chcípákem.

Jenom poznámka mimo téma spousta lidí považuje tlačítko nouzového vypnutí motoru za ,,chcípák,,. Např u R 1 je psáno, že se má používat jen např. při havárii a pod. (klíč vs. tlačítko nouzového vypnutí - to by bylo zase asi na jiné téma a to už tu určitě je ..nebo ne? :D)

¨

jo jo, jsou toho tady mraky. Jsou tady totiž obecně takové tři stálice co se opakují do nekonečna a to:
1. Textil vs. kůže
2. Chcípákem vs. klíčkem pro fajnšmějkry stojánkem
3. se spojkou a nebo bez ní

Řazení se spojkou nebo bez?

5.7.2009 v 13:02 | Nahoru | #34
to je provokace jako cyp

Řazení se spojkou nebo bez?

5.7.2009 v 13:05 | Nahoru | #35
syncy běšte radši jezdyt mysto takych cyparen nechte to aš na zymu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?

5.7.2009 v 13:38 | Nahoru | #36
Leon007: Dávám stejný dotaz, jako spoustě jiným: Kolik z těch lidí, kterých ses ptal, někdy konstruovalo převodovku? Počítali dimenzování zubů, navrhovali povrchovou úpravu materiálu, počítali zatížení včetně rázového, atd.? Tipuju, že ani jeden, takže o tom vědí hovno a říkají jen to, co si MYSLÍ, ne co doopravdy vědí.
Navíc se ptáš kšeftařů a závodníků. Dají ti vždycky tu odpověď, která se hodí jim.

(reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?

5.7.2009 v 16:51 | Nahoru | #37

Leon007>1100Virago>Leon007:P.S.: a pokud se odkazuješ na manuál výrobce tak ten třeba říká v US verzi že do R 1 se má dávat polossinta a to je krávovina jak barák já bych jí tam nikdy nedal jen full a pod. věci v příručce najdeš vícekrát ...



asi si z takového moudra cvrknu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?

5.7.2009 v 17:04 | Nahoru | #38

P.S.: a pokud se odkazuješ na manuál výrobce tak ten třeba říká v US verzi že do R 1 se má dávat polossinta a to je krávovina jak barák já bych jí tam nikdy nedal jen full a pod. věci v příručce najdeš vícekrát ...



je přeci jedno jestli tam liješ minerálné olej, polosyntetyku a nebo plnou syntetiku, když to splňuje výkonostní a viskozní parametry ... to, že se minerální olej TŘEBA nedělá s takovýma výkonostníma parametrama je jiná věc, protože ho tam nenaleju ne protože je minerální, ale protože nesplňuje danou výkonostní třídu...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?

5.7.2009 v 17:42 | Nahoru | #39
Leon007: Převodovku jsem konstruoval jen jednou a je to dost let, ale pár věcí si z toho pamatuju dodnes. Proto jsem si jistý, že řazení bez spojky prostě už z fyzikální logiky nemůže být nikdy šetrnější, než se spojkou.
Ano, převodovka takových přeřazení snese tisíce, možná desítky nebo stovky tisíc. Podstatné je to jedno přeřazení, při kterém to vzdá - a ono jednou přijde. Většinou tou dobou má motorku jiný majitel, takže ten předchozí žije v blahé nevědomosti a přesvědčení, že tomu nijak neublížil.
Pro představu - vyndej si z rozety gumový tlumič záběru a nahraď ho kovovým. A pak si změř, oč dříve ti takové ježdění vytahá řetěz a sežere zadní gumu. Vsadím se, že u obojího bude životnost kratší, než s tlumičem z gumy. Popřemýšlej nad tím.

P.S. Dal jsem si tu práci a stáhnul manuál R1 2008, US verzi. O nějaké polosyntetice tam není ani slovo (a taky bych se dost divil, protože tohle je terminologie, která se už nějakou dobu nepoužívá). Tu informaci máš taky od svých odborných rádců?

(reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?

5.7.2009 v 17:49 | Nahoru | #40

Leon007> a pokud se odkazuješ na manuál výrobce tak ten třeba říká v US verzi že do R 1 se má dávat polossinta a to je krávovina jak barák já bych jí tam nikdy nedal jen full a pod. věci v příručce najdeš vícekrát ...



Teda chlapce, ty perlis cim dal vic Je videt, ze jsi opravdovy odbornik

(reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?

5.7.2009 v 19:10 | Nahoru | #41
1100Virago> Zbyňa je odporník na všechno.

(reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?

5.7.2009 v 19:12 | Nahoru | #42
Leon007> sy tam njechej namontofať faryjator a njemusiš se ptať na take cyparni !!

Řazení se spojkou nebo bez?

5.7.2009 v 22:37 | Nahoru | #43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?

5.7.2009 v 22:45 | Nahoru | #44

Leon007>Leon007>.
.
nevím jak jezdíš ty ale 0,01 sekund to rozhodně není ty nikdy ani spojka se spojkou nejsi schopen při brutálním akcelerování např. z 2-3 , tak aby nedošlo k úbytku hnací síly na kolo a neztrácel si tuto sílu na spojce. Někdy si to zkus a uvidíš jaký to má ,,mrdy,, já při výjezdu např. z 2- 3 bez spojky jedu po zadku a motorky se chová úplně jinak.



Jak to čtu, tak musíš být hustokrutý jezdec a brzo Tě uvidíme v MotoGP..

Chlapi proč mu to žerete? Dyť to je čistá provokace, už jen podle toho avataru, kdo by si dal do avataru takový ksicht?

Řazení se spojkou nebo bez?

6.7.2009 v 08:59 | Nahoru | #45
Tak jsem se snažil přečíst si přispěvky,ale samé kraviny.Kdo jezdí nemusí se na takovou blbost ptat,zvlast kdyz je tímhle sasrane forum uz nekolikrat.Neverim cloveku co ma v nicku 007,avatvar fotku z občanky a R1(mozna).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?

6.7.2009 v 09:25 | Nahoru | #46
Leon007: V US manuálu je 10W30 nebo 20W40 (podle okolní teploty), API SG nebo vyšší, JASO MA. Slovo syntetický, polosyntetický nebo minerální se tam nevyskytuje. Tečka.
Kromě toho, v tomto článku od Ing. Jaroslava Černého, CSc. z Ústavu technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha, tedy osoby nad jiné povolané, je psáno:
"...Fenomén syntetických, polosyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních olejů lze namíchat olej s jakoukoliv viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě oleje.Výkonové vlastnosti, tzn.kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje...."
"Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezměme si jako příklad oleje SAE 15W-40, 10W/40, 5W-40 a 0W-40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp.i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W-40 a 5W-40 či 0W-40, může být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.
Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?"
Takže kdo mele o polo- a plné syntetice, prokazuje akorát neznalost z oboru. Tečka.
S tou gumou a řetězem jsi to nepochopil, ale to mě až tak nepřekvapilo.
A jestli znám někoho, komu odešla R1 na převodovku? Naposledy teď Indi na závodech na Manu kvůli toho nedojel, převodovka se mu kousla. A třeba tady Bubrak ZX10R tvrdí, že R1 doskakují na převodovku po 30 000 km, ať řadíš, jak řadíš, takže jeden z vás asi kecá
Ale když prohldáš fórum, zjistíš, že témata "vyskakuje mi kvalt" případně "mám vylomený zub" tu nejsou až tak ojedinělá. Vzhledem k tomu, že převodovka je dimenzována tak, aby přežila životnost motoru, je jediné možné vysvětlení - nesprávné řazení.

Řazení se spojkou nebo bez?

6.7.2009 v 09:38 | Nahoru | #47
ten kery nepouživa spojku by měl řect temu co prodava motorky že by měl dat slevu aspon polovynu dolu jak ju kupuje
nekdy si řykam teš na keru pyču to tam je jak to tam narvu nohu aš mě pychne f kotniku

(reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?

6.7.2009 v 09:55 | Nahoru | #48

Leon007>firecracker>P.S.: a pokud se odkazuješ na manuál výrobce tak ten třeba říká v US verzi že do R 1 se má dávat polossinta a to je krávovina jak barák já bych jí tam nikdy nedal jen full a pod. věci v příručce najdeš vícekrát ...

je přeci jedno jestli tam liješ minerálné olej, polosyntetyku a nebo plnou syntetiku, když to splňuje výkonostní a viskozní parametry ... to, že se minerální olej TŘEBA nedělá s takovýma výkonostníma parametrama je jiná věc, protože ho tam nenaleju ne protože je minerální, ale protože nesplňuje danou výkonostní třídu...

To si nemyslím protože dle mě minerál má jiné vlastnosti jak sisnta ,,usazování a pod.,,
http://www.motorkari...iva-2937.htm [/quote]

to usazování platilo u starých minerálních olejů teď už je to jedno. Bavím se přesně o tom co sem postnul virago takže asi tak ...

1 reakcí na tento příspěvek Řazení se spojkou nebo bez?

6.7.2009 v 16:43 | Nahoru | #49
na zavodech bez spojky nahoru i dolu, kdyz jsem jezdil pohodu nebo po silnici nebo naky dlouhy sotoline tak se spojkou

Řazení se spojkou nebo bez?

6.7.2009 v 19:57 | Nahoru | #50
tak jezdi na kole kdyz se ti nechce radit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?

6.7.2009 v 21:16 | Nahoru | #51
Leon007> seš divnej kořene. Opravdu a bez urážky

Řazení se spojkou nebo bez?

6.7.2009 v 21:47 | Nahoru | #52
nahoru se da i bez, kdyz to poradne umis a dolu vzdy se spojkou... ja osobne poread se spojkou... jedine kdybych radil nahoru bez by bylo na sprintu...

(reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?

6.7.2009 v 23:49 | Nahoru | #53
LeosT> Ty jsi ale opravdu divnej

Řazení se spojkou nebo bez?

7.7.2009 v 00:35 | Nahoru | #54
Pokud máš trochu cit tak nahoru v pohodě bez,pokud ho nemáš tak to vylágruješ i se spojkou .A kecy že převodovka odchází po třiceti tis,že bere olej atd jsou nesmysl,měl jsem pár R1 i starší a s dost nalítanými km a žádný problém,kamarád má na R1 01 56 tis km,jede super,olej nebere,úplně v pohodě.Je to o tom jak se kdo k motorce chová a v jakém stavu ji koupíš.Nevěř kecům těch co ji viděli někde na obrázku,nebo to někde slyšeli

Řazení se spojkou nebo bez?

7.7.2009 v 17:34 | Nahoru | #55
Chlapi já vám říkám že de řadit nahoru na jakévkoliv motce bez spojky ať je to čopr nebo supersport bez sebemenších problémú.A už toto téma hoďte za hlavu.

Řazení se spojkou nebo bez?

7.7.2009 v 18:55 | Nahoru | #56
....Leon007 -> LeosT...a z Králova pole, ty vole

1 reakcí na tento příspěvek Řazení se spojkou nebo bez?

7.7.2009 v 21:19 | Nahoru | #57
Rad jak ti to vyhovuje
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1196, 1197] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35882 Dnes v 14:26 SWENSON83
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 600 Včera v 14:08 IvanDvoutakťák
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 StillFlyingMust 6 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65


TOPlist