Proto by mě zajímalo jaký je Váš názor na tuto otázku jakožto u široké veřejnosti z obce motorkářské.
Otázka tedy zní:
řadit na Yamaha YZF - R 1 ,,nahoru,, se spojkou ANO, NE a popř. proč?
řadit na Yamaha YZF - R 1 ,,dolu,, se spojkou ANO, NE a popř. proč?
Děkuji všem za příspěvky a zájem o toto téma.
P.S.: prosím buďte věcní - vím, že je to pro některé z Vás těžké, ale zkuste se oprostit od slovníku jako ,,pi.., vo.. atd.,, a od příspěvku stylu ,, např. mě je to jedno hlavně, že to letí ať se to pak třebas rozletí :D a pod.)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?
Leon007>firecracker>nahoru tak od trojky se dá bez spojky, a ani by to ničemu nemělo vadit, jen je potřeba abz motor nebyl příliš v zátahu ani nebrzdil(neříkám, že to nejde), ale co jsem se dočetl tak bz to mělo být nejlepší(nejvíc šetrné pro součástky) jinak jezdím se spojkou, ale nahoru už jsem si to zkusil i bez spojky a řekl bych že je to hladší než se spojkou. Dolu samozřejmě jedině se spojkou, to jsem ani nezkoušel Jinak zásadně kůže, občas i textil, chcípat jedině a zásadně stojánkem no občas teda i klíčkem a nebo chcípákem.
Jenom poznámka mimo téma spousta lidí považuje tlačítko nouzového vypnutí motoru za ,,chcípák,,. Např u R 1 je psáno, že se má používat jen např. při havárii a pod. (klíč vs. tlačítko nouzového vypnutí - to by bylo zase asi na jiné téma a to už tu určitě je ..nebo ne? :D)
jo jo, jsou toho tady mraky. Jsou tady totiž obecně takové tři stálice co se opakují do nekonečna a to:
1. Textil vs. kůže
2. Chcípákem vs. klíčkem pro fajnšmějkry stojánkem
3. se spojkou a nebo bez ní
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?
Navíc se ptáš kšeftařů a závodníků. Dají ti vždycky tu odpověď, která se hodí jim.
Leon007>1100Virago>Leon007:P.S.: a pokud se odkazuješ na manuál výrobce tak ten třeba říká v US verzi že do R 1 se má dávat polossinta a to je krávovina jak barák já bych jí tam nikdy nedal jen full a pod. věci v příručce najdeš vícekrát ...
asi si z takového moudra cvrknu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?
P.S.: a pokud se odkazuješ na manuál výrobce tak ten třeba říká v US verzi že do R 1 se má dávat polossinta a to je krávovina jak barák já bych jí tam nikdy nedal jen full a pod. věci v příručce najdeš vícekrát ...
je přeci jedno jestli tam liješ minerálné olej, polosyntetyku a nebo plnou syntetiku, když to splňuje výkonostní a viskozní parametry ... to, že se minerální olej TŘEBA nedělá s takovýma výkonostníma parametrama je jiná věc, protože ho tam nenaleju ne protože je minerální, ale protože nesplňuje danou výkonostní třídu...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?
Ano, převodovka takových přeřazení snese tisíce, možná desítky nebo stovky tisíc. Podstatné je to jedno přeřazení, při kterém to vzdá - a ono jednou přijde. Většinou tou dobou má motorku jiný majitel, takže ten předchozí žije v blahé nevědomosti a přesvědčení, že tomu nijak neublížil.
Pro představu - vyndej si z rozety gumový tlumič záběru a nahraď ho kovovým. A pak si změř, oč dříve ti takové ježdění vytahá řetěz a sežere zadní gumu. Vsadím se, že u obojího bude životnost kratší, než s tlumičem z gumy. Popřemýšlej nad tím.
P.S. Dal jsem si tu práci a stáhnul manuál R1 2008, US verzi. O nějaké polosyntetice tam není ani slovo (a taky bych se dost divil, protože tohle je terminologie, která se už nějakou dobu nepoužívá). Tu informaci máš taky od svých odborných rádců?
Leon007> a pokud se odkazuješ na manuál výrobce tak ten třeba říká v US verzi že do R 1 se má dávat polossinta a to je krávovina jak barák já bych jí tam nikdy nedal jen full a pod. věci v příručce najdeš vícekrát ...
Teda chlapce, ty perlis cim dal vic Je videt, ze jsi opravdovy odbornik
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?
Leon007>Leon007>.
.
nevím jak jezdíš ty ale 0,01 sekund to rozhodně není ty nikdy ani spojka se spojkou nejsi schopen při brutálním akcelerování např. z 2-3 , tak aby nedošlo k úbytku hnací síly na kolo a neztrácel si tuto sílu na spojce. Někdy si to zkus a uvidíš jaký to má ,,mrdy,, já při výjezdu např. z 2- 3 bez spojky jedu po zadku a motorky se chová úplně jinak.
Jak to čtu, tak musíš být hustokrutý jezdec a brzo Tě uvidíme v MotoGP..
Chlapi proč mu to žerete? Dyť to je čistá provokace, už jen podle toho avataru, kdo by si dal do avataru takový ksicht?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?
Kromě toho, v tomto článku od Ing. Jaroslava Černého, CSc. z Ústavu technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha, tedy osoby nad jiné povolané, je psáno:
"...Fenomén syntetických, polosyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních olejů lze namíchat olej s jakoukoliv viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě oleje.Výkonové vlastnosti, tzn.kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje...."
"Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezměme si jako příklad oleje SAE 15W-40, 10W/40, 5W-40 a 0W-40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp.i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W-40 a 5W-40 či 0W-40, může být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.
Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?"
Takže kdo mele o polo- a plné syntetice, prokazuje akorát neznalost z oboru. Tečka.
S tou gumou a řetězem jsi to nepochopil, ale to mě až tak nepřekvapilo.
A jestli znám někoho, komu odešla R1 na převodovku? Naposledy teď Indi na závodech na Manu kvůli toho nedojel, převodovka se mu kousla. A třeba tady Bubrak ZX10R tvrdí, že R1 doskakují na převodovku po 30 000 km, ať řadíš, jak řadíš, takže jeden z vás asi kecá
Ale když prohldáš fórum, zjistíš, že témata "vyskakuje mi kvalt" případně "mám vylomený zub" tu nejsou až tak ojedinělá. Vzhledem k tomu, že převodovka je dimenzována tak, aby přežila životnost motoru, je jediné možné vysvětlení - nesprávné řazení.
Leon007>firecracker>P.S.: a pokud se odkazuješ na manuál výrobce tak ten třeba říká v US verzi že do R 1 se má dávat polossinta a to je krávovina jak barák já bych jí tam nikdy nedal jen full a pod. věci v příručce najdeš vícekrát ...
je přeci jedno jestli tam liješ minerálné olej, polosyntetyku a nebo plnou syntetiku, když to splňuje výkonostní a viskozní parametry ... to, že se minerální olej TŘEBA nedělá s takovýma výkonostníma parametrama je jiná věc, protože ho tam nenaleju ne protože je minerální, ale protože nesplňuje danou výkonostní třídu...
To si nemyslím protože dle mě minerál má jiné vlastnosti jak sisnta ,,usazování a pod.,,
http://www.motorkari...iva-2937.htm [/quote]
to usazování platilo u starých minerálních olejů teď už je to jedno. Bavím se přesně o tom co sem postnul virago takže asi tak ...
1 reakcí na tento příspěvek Řazení se spojkou nebo bez?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení se spojkou nebo bez?
1 reakcí na tento příspěvek Řazení se spojkou nebo bez?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1196, 1197] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35882 | Dnes v 14:26 SWENSON83 |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 600 | Včera v 14:08 IvanDvoutakťák |
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 | StillFlyingMust | 6 | 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust |
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 | Blacky94 | 7 | 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf |
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 | Richard65 | 3 | 13.4.2024 v 20:57 Richard65 |