globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Potřebuji poradit.....
 
21.6.2009 v 14:38
Potřeboval bych radu ohledně ježdění. téměř před rokem jsem si koupil modrou hondu CBR125R. Od té doby jsem nejel asi tak 12 000 km. prakticky celou tu dobu jsem jezdil v klidu a tak "bezpečně". říkal sem si že se v klidu vyjezdím, než začnu jezdit svižně a ostře. No ale tady je ten problém. Když jedu rychle "střelu" tak je to úžasný..ALE...mám problémy se zatáčkami když chci jet palbu. Myslel sem že za těch 12 000 km už se nabral alespoň nějaké zkušenosti, abych už si taky mohl zařádit. Ale ne. jistotu v řízení mám, to ano, ale v zatáčkách mi dělá problém průjezd. nejvíc odhad rychlosti(často mě to vynese:( ) jasně...nemá se jezdit jak hovado, ale někdy mě to láká se projet "ostřeji".. A tak někoho prosím jestli by mi nemohl dát opravdu podrobnou radu, ohledně rychlého průjezdu zatáčkou. na kurz na okruhu nemám peníze:(. vím že je to blbý dotaz, nicméně doufám že se tu nadje alespoň jeden, který by mi poradil. nějaký popis tak celkově. Jak odhadnout rychlost do zatáčky, jak s bržděním(před/v zatáčce), práce s plynem, jakou stopu a tak podobně. Vysedávání mi docela jde, i klopení...nechci hned od začátku jezdit jako Rosi, ale chtěl bych aspoň znát tu správnou techniku. Počítám s tím že 90% lidí se do mě pustí-typu "dement" a tak, ale třeba se najde jedna dobrá duše, která poradí. Předem vám moc děkuji.

Potřebuji poradit.....

21.6.2009 v 14:40 | Nahoru | #1
To jsem zvedav co se po internetu naucis
Ja bych ti asi doporucil jezdit normalne

Potřebuji poradit.....

21.6.2009 v 14:43 | Nahoru | #2
brzdit pred zatackou spicku nohy na stupacku vysednout na stranu kam jdes klopit. tesne pred vyjezdem uz muzes davat plnej

predni brzda vic se klopi, zadni brzda te srovna bacha na to!!

jeste si tu muzes najit tema o tom ze zatlacis na riditko a ono se to klopi jeste vic - jako kdyby si zatacel na opacnou stranu, chce to jen zkouset...

Potřebuji poradit.....

21.6.2009 v 14:46 | Nahoru | #3
vyber si jendu zatáčku, na které si budeš zkoušet, ale nejlépe dvě, pravou i levou.. a jezdi.
Nejlepší je, když do zatáčky vidíš, najedeš si do protisměru-ted myslím pravotočivou a z protisměru sjíždíš do svého pruhu. Já brzdím před zatáčkou, v zatáčce max když jsem moc rychlej nebo dlouhej. Nejezdím pod plným plynem, ten mám před zatáčkou, v zatáčce jen tak na půl plynu a při výjezdu plný.

snad něco z toho použiješ

Potřebuji poradit.....

21.6.2009 v 14:59 | Nahoru | #4
Kluci to tu shrnujou docela dobre, ja jenom poradim priste zakladat fora s trosku smysluplnym nazvem - potrebuju poradit - to by mohl byt nazev kazdeho 3.ho fora, co takhle to priste trosku specifikovat?

Potřebuji poradit.....

21.6.2009 v 15:06 | Nahoru | #5
tak jak čtu ty příspěvky,tak asi neumím jezdit,před zatáčkou si přibrzdím v zatáčce nebrzdím naopak přidávám plyn,to mě víc položí,na přední brzdu nesahám,ta mě narovnává a na zadní maximálně na lehké dobrždění (viz knížka dokonalá jízda na motocyklu)

1 reakcí na tento příspěvek Potřebuji poradit.....

21.6.2009 v 15:11 | Nahoru | #6
a jak odhadujete tu rychlost při nájezdu do zatáčky????

(reakce na) Potřebuji poradit.....

21.6.2009 v 15:16 | Nahoru | #7

moto4ever>a jak odhadujete tu rychlost při nájezdu do zatáčky????



to je dost těžké říct,prostě člověk ježděním získá tak nějak odhad(radši si víc zabrzdím před zatáčkou a pak v zatáčce víc přidávám než abych se tam nevešel),jo a jinak jak psal milion o kontra řízení tak to je pravda

1 reakcí na tento příspěvek Potřebuji poradit.....

21.6.2009 v 15:54 | Nahoru | #8
Reknu ti to jednoduse..v zatacce by se nemelo ani brzdit ani pridavat...ovsem okolnosti to nekdy vyzadujou to zaprvy..za druhy..najezdil si 12000km a to uz by tim mohlo dojit ze v provozu se nezavodi..Motorka neni od toho aby se na ni clovek zabil ale proto aby si na ni uzil jizdu..ten pocit volnosti..Mozna sem prave ta dobra duse co ti poradi jak ze sebe neudelat reklamu na strome nebo dekoraci na prednim narazniku plechovky...jezdi tak jak umis a nedelej picoviny...na takovy veci tady mame okruhy..az se to tam naucis muzes to zkouset v provozu i kdyz je to zbytecny...

Potřebuji poradit.....

21.6.2009 v 16:03 | Nahoru | #9
já bych si šel bejt tebou zajezdit na okruh. když nemáš prachy na motoškolu, dej si alespoň volné jízdy. nedáš za to víc než za dvě nádrže benálu a můžeš se tam naučit dost. stačí se držet za někým zkušenějším, podle kterého si srovnáš nájezdové rychlosti i průjezdy zatáčkou.

jinak můžeš samozřejmě trénovat na silnici, nebo si udělej okruh na nějáké dálniční křižovatce, ale je to nebezpečný. sice jedeš pořád prakticky v jednosměrce ale když to náhodou položíš tak nemáš únikový zóny. motku rozbiješ vo svodidlo a sám budeš rád když ti svodidlo neufikne hlavu...

Potřebuji poradit.....

21.6.2009 v 16:12 | Nahoru | #10
no musíš prostě jezdit jezdit a jezdit jak bylo řečeno radši pomalejc a v zatáčce přidávat ale ne zase moc aby si nedopadnul špatně!(no ikdyž na 125 to je asi jedno) hlavně opatrně s chladnou hlavou nikdy nevíš co může být za zatáčkou!!! nazemi seš hned ani nevíš jak rychle!!!! tak hlavně opatrně!!! jo a ještě bacha na pneu do kraje to beztak nemáš ojetý tak at ti to na tom neujede jinak hodně štěstí

(reakce na) Potřebuji poradit.....

21.6.2009 v 16:18 | Nahoru | #11
S tou rychlostí ti asi není rady.Na správnou rýchlost musíš prijít sám.Jediná osvěčená zásada je,že jedu podle toho co vidím-jak je zatáčka dlouhá a ostrá.Pokud nevidíš a nevíš a pálíš,lehce tě může něco zaskočit.Pak je to nekdy dost blbý a bolí to!

Okruh je dobrý ale oproti reálu je někde úplně jinde.Vidíš krásne témeř každou zatáčku,povrch je taky trochu jinde,nepřekvapí tě tam štěrk,bláto,olej,pes,dítě,odstavený auto.....atd atd!

Naposledy editováno 21.06.2009 16:26:27

Potřebuji poradit.....

22.6.2009 v 20:41 | Nahoru | #12
dokud sy nezedřeš pysk su fšycky teoryje na chuja

Potřebuji poradit.....

22.6.2009 v 21:10 | Nahoru | #13
jezdi dál a pomalu zrychluj. jezdi tak, aby ses zbytečně nezahodil.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist