globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F
9.5.2009 v 16:44
Zdravím,
chci poprosit nějakou dobrou duši, která má originál regulátor dobíjení na CBR 600F3 (ročník cca 96), a která by byla ochotná provést pár jednoduchých měření.

Prvním úkolem je přepnutí měřícího přístroje na možnost měření polovodičů (často to obnáší přehození měřícího červeného vodiče (fousu) do jiné zdířky.
Samotné měření probíhá následovně:
Červený vodič multimetru (+) připojit na plusový výstupní kontakt z regulátoru (pohled: trojice kontaktů je nahoře, dvojice je dole. Plusový je tedy vlevo dole), černý vodič multimetru (-) na postupně všechny kontakty které jsou ve trojici vedle sebe.
Měřitel by měl naměřit vždy přes 1,5 V.

Mě motorka nedobíjí (dobíjí takovým záhadným způsobem) a při měření regulátoru jsem hodnotu 1,5 V nedostal. Nedostal jsem vůbec nic. Hádám že je po regulátoru, ale než začnu řešit nový, rád bych slyšel potvrzení od někoho, kdo by byl ochotný svůj regulátor změřit, a kdo by tam těch 1,5 V dostal.

Ten záhadný způsob dobíjení je takový, že dobíjí jen, když nejsou zapnuté světla. Když je zapnu, na baterce naměřím tak 12,8 V.

Postup měření je přejatý z této stránky: http://motoride.sk/?ID=418

Tomu, kdo se do toho pustí, budu moc vděčný ;)

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

9.5.2009 v 17:07 | Nahoru | #1
vypada to že multimetr máš jestli ti všechny 3 fáze generujou stejny napětí, jestli ma vinutí mezi fázemi stejnej odpor a proti kostře nekonečnej, bude to určitě v tom zkratovym regulátoru. měřit ubytek na diodovým usmernovacím můstku je dost zavádějicí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

9.5.2009 v 19:18 | Nahoru | #2

krf>vypada to že multimetr máš jestli ti všechny 3 fáze generujou stejny napětí, jestli ma vinutí mezi fázemi stejnej odpor a proti kostře nekonečnej, bude to určitě v tom zkratovym regulátoru. měřit ubytek na diodovým usmernovacím můstku je dost zavádějicí



Vše co říkáš souhlasí. Měření tohoto napětí je poslední krok k vyhození regulátoru do nejbližšího kontejneru :)

Nevím jestli je toto měření zavádějící (popravdě jsem měření úbytku napětí na diodách nikdy před tím nepotřeboval a neprováděl), ale v návodu, na který jsem odkazoval výše, je to uvedeno.
Jestli chápu správně, měřím diody usměrňovače. A to, že jsem v závěrném směru dostal nekonečné napětí, je vlastně dobrá zpráva, ne? Každopádně ale nevím, proč (podle návodu) by se tam mělo objevit 1,5 V.

V propustném směru (+ multimetru na vstupy -> kontakty alternátoru, - multimetru na kladný výstup z regulátoru) dostanu hodnotu asi 0,5 V (jako je uvedeno v návodu). Když ale přehodím - multimetru na záporný (nulový) výstup regulátoru, naměřím zase nekonečno (žeby zenerova dioda?).

Můj náhled na tuto problematiku je asi hodně zjednodušený, ale zkouším to
Poraď...

Edit: Ještě dotaz, když teda dojde ke zničení regulátoru, co v něm odejde? Nemám schéma, ale je to usměrňovač? Nebo stabilizace?

Naposledy editováno 09.05.2009 19:23:15

(reakce na) Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

9.5.2009 v 20:09 | Nahoru | #3

pies>krf>vypada to že multimetr máš jestli ti všechny 3 fáze generujou stejny napětí, jestli ma vinutí mezi fázemi stejnej odpor a proti kostře nekonečnej, bude to určitě v tom zkratovym regulátoru. měřit ubytek na diodovým usmernovacím můstku je dost zavádějicí

Vše co říkáš souhlasí. Měření tohoto napětí je poslední krok k vyhození regulátoru do nejbližšího kontejneru :)

Nevím jestli je toto měření zavádějící (popravdě jsem měření úbytku napětí na diodách nikdy před tím nepotřeboval a neprováděl), ale v návodu, na který jsem odkazoval výše, je to uvedeno.
Jestli chápu správně, měřím diody usměrňovače. A to, že jsem v závěrném směru dostal nekonečné napětí, je vlastně dobrá zpráva, ne? Každopádně ale nevím, proč (podle návodu) by se tam mělo objevit 1,5 V.

V propustném směru (+ multimetru na vstupy -> kontakty alternátoru, - multimetru na kladný výstup z regulátoru) dostanu hodnotu asi 0,5 V (jako je uvedeno v návodu). Když ale přehodím - multimetru na záporný (nulový) výstup regulátoru, naměřím zase nekonečno (žeby zenerova dioda?).

Můj náhled na tuto problematiku je asi hodně zjednodušený, ale zkouším to
Poraď...

Edit: Ještě dotaz, když teda dojde ke zničení regulátoru, co v něm odejde? Nemám schéma, ale je to usměrňovač? Nebo stabilizace?



REGL
tohle by v tom asi mělo bejt jinak, se mi zdá , že to měříš zbytečně složitě ,(stejně ten REGL nerozděláš a neopravíš) změř baterku bez nastartovanýho motoru , pak s nastartovaným , nastarovanej a zaplý světla a napětní na baterii v otáčkách musí bejt kolem +-14 V od volnoběhu se musí trošku zvednout, ale ud určitejch otáček by růst nemělo (pak to přibijí) na volnoběh bych to viděl tak na 13 V

Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

9.5.2009 v 21:12 | Nahoru | #4
Bohužel, jak říkáš. Nerozdělám, neopravím. Ale nerad bych koupil nový například od Ignitechu a zjistil, že to jím nebylo.

Uvedu napětí na baterce v různých situacích:

- napětí při vypnutém zapalování 13 V
- volnoběh 12,8 V
- 5000 otáček bez světel 14 - 14,5 V
- 5000 otáček se světly 12,8 V

Musím ale dodat, že když jsem přišel na to, že motorka nedobíjí, jeden kontakt v konektoru regulátoru byl připečený. Byl to kontakt jedné fáze z alternátoru. Než jsem začal zjišťovat co dál, tento připečený problém jsem vyřešil, takže teď nemůže být v konektoru chyba.

Co se schématu týče (vycházím z toho, že by to tak v tom regulátoru opravdu bylo), při měření z alternátoru na výstupní mínus, naměřím na jednom kontaktu jen velmi malou hodnotu napětí. Na ostatních je napětí nekonečné. Řekl bych, že ten jeden kontakt (ten jeden tyristor) je usmažený.
Jestli hádám správně, můžu začít pořizovat nový regulátor.

Vylučovací metodou:
- baterka je nová, nabitá předevčírem
- mezi fázemi (vinutím) alternátoru naměřím při stejných otáčkách zhruba stejné střídavé napětí (asi 60 V při 5 tis. otáčkách)
- odpory mezi jednotlivými fázemi alternátoru jsou stejné (malé) a odpor ke kostře je nekonečný.

Že by za to mohly světla? Nemyslím si. Zbývá už jen opravdu regulátor.
Kdybych měl druhý regulátor, nezakládám tady zbytečně složité téma... bohužel ho nemám :D
Co byste zkoušeli vy? Mám jít natvrdo do nového Ignitechu?

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

9.5.2009 v 21:57 | Nahoru | #5
No nevím,ale Honda je s tím celkem pověstná dle toho kolikrát se to tu už řešilo..Vypadá to,že by moh být fakt některý tyristor hin,takže při větším odběru už to"nestíhá" .Ty regulátory se sice asi budou lišit páč každý výrobce si dělá podle sebe,ale něco na tom asi bude Jinak k tomu měření:polovodič.diody v usměrnovačích mají úbytek napětí asi 0,7V a jsou vždy dvě v"propustném směru=1,4Važ1,5Vtak proto.Odejít může i usměrnovač i stabilizátor a když se přidá altík .Zkus ještě pohledat nakého "Hondystu"a máš jistotu

(reakce na) Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

9.5.2009 v 22:28 | Nahoru | #6

Boda>No nevím,ale Honda je s tím celkem pověstná dle toho kolikrát se to tu už řešilo..Vypadá to,že by moh být fakt některý tyristor hin,takže při větším odběru už to"nestíhá" .Ty regulátory se sice asi budou lišit páč každý výrobce si dělá podle sebe,ale něco na tom asi bude Jinak k tomu měření:polovodič.diody v usměrnovačích mají úbytek napětí asi 0,7V a jsou vždy dvě v"propustném směru=1,4Važ1,5Vtak proto.Odejít může i usměrnovač i stabilizátor a když se přidá altík .Zkus ještě pohledat nakého "Hondystu"a máš jistotu



No, nerad bych, aby se k tomu ještě přidal alternátor... To už by byl asi větší problém. Doufám, že je chyba jen v regulátoru.

Ještě k tomu měření: 1,5 V (a více) má být naměřeno ve směru od výstupního + k fázi alternátoru (dle toho návodu). Na schématu v tomto směru diody (zapojené v propustném směru) nejsou. Když tedy měřím v propustném směru (od alternátoru k výstupnímu +), naměřím asi 0,4 V (dle manuálu asi 0,5 V).

Vím že bez správného schéma a trochu hlubších znalostí elektroniky nevymyslím nic. Navíc bych asi, jak říkáš, potřeboval "Hondystu", který tento problém řešil stejně "úchylně" jako já . Bojím se, že takového nenajdu . Dobré řešení by bylo sehnat člověka, který má takový regulátor někde v garáži třeba z bouračky.

Hold, regulátory jsou na těchto motorkách asi opravdu závadné zboží, takže do toho nového beztak budu muset jít.

Schválně pak zkusím proměřit ten nový stejným způsobem jako tento a porovnám výsledky.

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

10.5.2009 v 11:27 | Nahoru | #7
Ještě dotaz. Co byste doporučili za regulátor? Mám radši zvolit Ignitech za 2500,- nebo VAPE za cca 1900,-?
Nějaké zkušenosti?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

10.5.2009 v 12:57 | Nahoru | #8
pies: VAPE má oka na přišroubování, která u Ignitechu nejsou, takže se líp přidělává k motorce. Jinak je to prašť jako uhoď, kromě ceny.

(reakce na) Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

10.5.2009 v 13:05 | Nahoru | #9

1100Virago>pies: VAPE má oka na přišroubování, která u Ignitechu nejsou, takže se líp přidělává k motorce. Jinak je to prašť jako uhoď, kromě ceny.



Jestli jsou teda oba kvalitní a jak mi bylo řečeno, přežijou motorku, tak asi zkusím VAPE. Cena je lepší, a navíc budu mít i konektor, takže jen připevním samotný regulátor, spojím 2 konektory a mělo by to fungovat.

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

10.5.2009 v 20:57 | Nahoru | #10
Teď jsem to řešil a postačilo by ti změřit napětí mezi fázema.Měli by mít mezi sebou na volnoběh kolem 20V.Když jsou odpojený od relátka.Jestli máš tak je to regulátor.Dával jsem tam teď z R6.Ale teď koukám že už si to tu psal.Takže bych šel pro relátko

Naposledy editováno 10.05.2009 20:58:31

(reakce na) Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

10.5.2009 v 21:47 | Nahoru | #11

sportacek.>Teď jsem to řešil a postačilo by ti změřit napětí mezi fázema.Měli by mít mezi sebou na volnoběh kolem 20V.Když jsou odpojený od relátka.Jestli máš tak je to regulátor.Dával jsem tam teď z R6.Ale teď koukám že už si to tu psal.Takže bych šel pro relátko



Copak jsi řešil? Taky ti umřel regulátor?

Napětí mezi fázema alternátoru jsem měřil a snad dávají dobré napětí... už si nepamatuju kolik to bylo při volnoběhu, ale při 5000 ot dávají mezi sebou cca 60 V.

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

10.5.2009 v 21:54 | Nahoru | #12
pies:jojo,taky relé.Neměl jsem na cbr krom ventilátoru žádný spotřebičce.Tak se přehřejvalo až odešlo.Teď jsem tam dal 2 žárovky 55W tak snad se to zlepší

(reakce na) Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

10.5.2009 v 22:07 | Nahoru | #13
sportacek.: Pěkné... tak to potěší. No ten regulátor by měl být schopen dávat tuším 250 W (?), takže ty dvě žárovky by měly zafungovat

Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

12.5.2009 v 17:48 | Nahoru | #14
Takže abych to uzavřel, koupil jsem regulátor od VAPE a najednou vše funguje tak jak má. I se světlama to dává krásných 14,5 V.
Takže to opravdu bylo regulátorem (jak bývá u Hond zvykem).

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

27.5.2009 v 21:48 | Nahoru | #15
Taky jsem se trápil s podobným problémem,napřed jsem koupil novou baterku jenže to nestačilo,tak jsem musel zainvestovat i do relé.Teť v pohodě startuju atd. Baterka i relé musí být v poho inak to trpí a dříve nebo později se to projeví,čau.

(reakce na) Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

27.5.2009 v 22:59 | Nahoru | #16

Honda>Taky jsem se trápil s podobným problémem,napřed jsem koupil novou baterku jenže to nestačilo,tak jsem musel zainvestovat i do relé.Teť v pohodě startuju atd. Baterka i relé musí být v poho inak to trpí a dříve nebo později se to projeví,čau.



Udělal jsem to stejně. Nejdřív baterku, pak jsem se snažil vyzvědět tady na foru nějaké informace a nakonec jsem koupil regulátor. Snad to vydrží :)

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

4.4.2013 v 21:45 | Nahoru | #17
Zdravím

Na cbr 600 F sport 2001,mi nejde dobíjení, pouze při vypnutých světlech to mírně dobíjí, mám podezření na regulátor. Baterka je dobitá. Otázka zní, kde se na motorce nachází, kde bych sehnal nějaký nový, levný a spolehlivý.
Děkuji

(reakce na) Pomoc s regulátorem dobíjení na CBR 600F

5.4.2013 v 12:44 | Nahoru | #18
kraken5> Doporučuji zde: M-REG2
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zapalovací cívky Honda CBR 600F gogo25 3 24.5.2024 v 22:53 Milda69
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F Novasek21 3 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 23 8.5.2024 v 21:14 juri23
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.


TOPlist