1 reakcí na tento příspěvek Názor na stáčení tachometrů?!
akai> vetsina tehle "staceni" je jen zmenenej udaj na budikach a v jednotce nechaj puvodni hodnotu, popripade se staci podivat na inspekce, vymeny oleju, rozvodu apod. ono pak kdyz rozvody byly delany v 240k km a na tachu je 150k km tak to taky nestymuje :)
jinak trestat, na aute to jde poznat i vizualne a lehce, kdezto na masine kdyz neni domlacena tak 50+k km vicemene nepoznas
1 reakcí na tento příspěvek Názor na stáčení tachometrů?!
Tam to mají ošéfované docela dobře.
Vozidla starší tuším 3 let jezdí velmi pravidelně na technickou prohlídku (každého půl roku).
Součástí prohlídky je report té stanice do centrálního evidenčního systému (online z počítače) o výsledku prohlídky a aktuálním stavu km.
Při koupi vozidla potom novému majiteli přijde poštou doklad o vlastnictví vozidla (něco jako u nás TP s uvedením vlastnictví tam neznají) a tam je vždy uvedeno, kolik mělo vozidlo evidovaných km při poslední WOF (technická prohlídka) každého předchozího majitele.
Měl jsem tam koupenou dodávku upravenou pro turisty, prostě kempinkové auto, které střídalo majitele každou chvíli - takže jsem před sebou viděl asi 10 záznamů a bylo vidět, jak to průběžně najíždělo kilometry.
Myslím že takový systém by se dal zavést všude. A technické co půl roku maximálně schvaluju, to co se pohybuje u nás po silnicích je často děs.
Lobo>jujdys> ja takhle v nemecku chodim s kablem a diagnostikou normalne a zatim mi nikdo nic nerek, teda krom zvlastnich pohledu v cr sem to nezkousel, ale rekl bych ze treba v Ackach na tebe moc stastne koukat nebudou
akai> vetsina tehle "staceni" je jen zmenenej udaj na budikach a v jednotce nechaj puvodni hodnotu, popripade se staci podivat na inspekce, vymeny oleju, rozvodu apod. ono pak kdyz rozvody byly delany v 240k km a na tachu je 150k km tak to taky nestymuje :)
jinak trestat, na aute to jde poznat i vizualne a lehce, kdezto na masine kdyz neni domlacena tak 50+k km vicemene nepoznas
Ti lepší stáčeči to většinou přepíší i v motorovce a ostatních jednotkách (Posilovač, BSI ...) Ale kupovat auto podle čísla na tachometru je zhovadilost. Miluju služební TDI které po 5 letech provozu mají najeto jen 80 - 120 000. Ono se s nima moc nejezdilo Proboha kdo uvěří takovým řečem, nezaslouží si nic lepšího ...
1 reakcí na tento příspěvek Názor na stáčení tachometrů?!
§ 250 Podvod
(1) Kdo ke škodě cizího majetku sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci.
(2) Odnětím svobody na šest měsíců až tři léta nebo peněžitým trestem bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 škodu nikoli malou.
(3) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebo
b) způsobí-li takovým činem značnou škodu nebo jiný zvlášť závažný následek.
(4) Odnětím svobody na pět až dvanáct let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 škodu velkého rozsahu.
Nevidim problem trestat. A tvrde - presne se da zjistit, kdy ke stoceni doslo. Na kazde evidencni kontrole se hlasi stav kilometru, ktery se zapisuje - ten udaj je pak bud na STK (to nevim jiste), ale papir se odevzdava na inspektoratu. Takze se da presne zjistit, kdo stocil (pokud je to teda stacec profi a dela to za ucelem businessu).
edit.mezera
Naposledy editováno 20.05.2009 13:29:11
Eso_Rimmer>jujdys>Raději koupím např. VW Passat s 250 tis. km najeto z Německa než u nás to stejné auto s 90 tis. km, protože má na 99% stočený km. Jsem pro postavit to mimo zákon ... BTW můžu chodit po bazarech s diagnostikou?
zalezi ma tom, jak se k tomu postavi bazarnik. z me zkusenosti s tim vetsinou nebyva zadny problem.
Půjdu to zítra zkusit, tak doufám, že nedostanu do džky ...