Já samozřejmě preferuju řazení na vyšší kvalt bez vymáčknutí spojky. Jaký kdy máte fíhly, zkušenosti atd. ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
Kdo konkrétně to tam říkal a jakou má funkci?
Které motorky to mají? Určité modely jedné značky? Všechny modely všech značek? Modely od určitého roku výroby? Pochybuju, že to by to platilo univerzálně.
Proč Yamaha ve svých manuálech řazení bez spojky zakazuje, když na to má mít převodovky uzpůsobené?
Bubrak ZX10R>Ulv.>Bubrak ZX10R>dneska sem byl na skoleni jizdy v Brne na Yamaha dni a rikali tam, ze maj motorky smerem nahoru poloautomat, od 2 do 6, tj mezi 1-2 by se mela pouzivat spojka, ale jen lehce odlehcit
Takže se o tom tady hafo lidí baví 19 stran a najednou výjde na jevo, že mají Yamahy poloautoty, tak je spojka k ničemu... To jako nikdo nevěděl, nebo je to výmysl?
No evidentne to neni poloautomat jako ma Jawa, zejo, aby se slo i rozjet bez spojky. Ac to pri roztlaceni taky jde, ale ne z mista. Ale i tady se psalo, ze ty soucasny prevodovky maji nejake uzpusobeni aby slo radit nahoru bez spojky, jinak by to preci nebylo tissi a hladsi nez se spojkou. To ukazuje praxe.
Zajímavé, ale nějak se mi to nezdá. To je dost nepodložené a jedná se spíše o spekulaci, když na základě zvuku chceš rozhodnout jestli je to lepší nebo ne. Nejlepší by bylo udělat normální test. Nalítat třeba 30000 km na jedné mašině se spojkou a u druhé bez spojky, pak by se vidělo co a jak. Já osobně jsem vždy pro řazení se spojkou, ale i tak by mě to zajímalo jak by to dopadlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
1100Virago>Bubrak ZX10R: Pár dotazů -
Kdo konkrétně to tam říkal a jakou má funkci?
Které motorky to mají? Určité modely jedné značky? Všechny modely všech značek? Modely od určitého roku výroby? Pochybuju, že to by to platilo univerzálně.
Proč Yamaha ve svých manuálech řazení bez spojky zakazuje, když na to má mít převodovky uzpůsobené?
Nevim kdo to byl, jezdi zavody prej, na zadech mel na kombineze 'Srsen'. Rikal, ze od 80. let to maj motorky normalne.
U Yamahy se to snad nezakazuje, jen se pise, ze se ma radit se spojkou. U ZX se zase pise, ze se ma podrazovat az kdyz klesnou otacky pod 5tis. (to uz sme urcite nekde aspon 3x probirali) Proste samy obrovsky rezervy.
A rozdíl mezi Yamahou a Kawasaki je ten, že u Kawy je psáno, že se MÁ, podřazovat pod 5 zisíc, zatímco Yama řazení bez spojky opravdu zakazuje. Dokonce je tam výslovně napsáno, že převodovka NENÍ konstruována na řazení bez spojky. Tož to výrobce neví, že tam už třicet let montuje mechanismus, který to dovoluje?
2 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
RadekFZ1Fazer: ...Když výrobce napíše do manuálu, že se může řadit bez spojky, tak právě těch 50% lidí které jsem před chvilkou popisoval to tam budou prát bez citu, převodovky půjdou kvapem do řitě a blbec se bude domáhat na výrobci reklamace, protože řazení bez spojky povoluje...
Když je převodovka dle Sršně stavěná na řazení bez spojky a má jakýsi záhadný poloautomat, tak ji přece nemůže odrovnat ani blbec, který to tam pere bez citu. A pokud to ten blbec odrovná, tak na to logicky ta převodovka stavěná nebyla, ne?
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
marianch>už jste někdy dělaly převodovku? skuste si to a ono vás to přejde
¨No tak holky, sup sup.. ozvete se kdyz jste tazany ne?
1100Virago>RadekFZ1Fazer: ...Když výrobce napíše do manuálu, že se může řadit bez spojky, tak právě těch 50% lidí které jsem před chvilkou popisoval to tam budou prát bez citu, převodovky půjdou kvapem do řitě a blbec se bude domáhat na výrobci reklamace, protože řazení bez spojky povoluje...
Když je převodovka dle Sršně stavěná na řazení bez spojky a má jakýsi záhadný poloautomat, tak ji přece nemůže odrovnat ani blbec, který to tam pere bez citu. A pokud to ten blbec odrovná, tak na to logicky ta převodovka stavěná nebyla, ne?
Treba ten poloautomat funguje prave jen kdyz odlehcis zaber. Kazdopadne nevim proc neradit tisseji a bez cukani, nez se spojkou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
Bubrak ZX10R>dneska sem byl na skoleni jizdy v Brne na Yamaha dni a rikali tam, ze maj motorky smerem nahoru poloautomat, od 2 do 6, tj mezi 1-2 by se mela pouzivat spojka, ale jen lehce odlehcit
jezismarja prej poloautomat, ja se asi po... smichy , dyt je to obycejnej dogbox
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
2 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
A nebo to jsou kokoti co si na rozpadlou felicii nalepí logo 46 aby se pak mohli cítit jako hustokrutí závodníci, pro které je řazení bez spojky prostě kůl.
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
1100Virago>RadekFZ1Fazer: Nemá a nemůže mít, má úplně odlišné uspořádání než převodovka v autě.
No výborně!! Tak jsi mě jenom potvrdil to, co jsem si myslel, ale raději jsem to chtěl ještě potvrdit od někoho jiného. Každopádně když nemá synchrony, tak ani při vymáčknuté spojce nejsou otáčky hřídelý vyrovnány a tudíš ty řeči které se tady vedou o vymačkávání spojky jsou úplně o hovně. Prostě když má člověk cit a strčí tam ten kvalt při nezatížené převodovce (myslím tím stav kdy motor ani nebrzdí ani nezabírá) tak je to úplně jedno jako s vymáčklou spojkou. Protože jestli si někdo myslí, že otáčky hřídelí vyrovnává spojka, tak to je s odpoštěním pěkná píčovina. To vyrovnávání mají nastarost právě ty synchrony, které ale motorka nemá a tudíš by se muselo řadit jako ve starých autech nebo náklaďácí přes neutrál s meziplynem, což pochopitelně na motorce nejde!!!! A jestli má někdo nějaký rozumný argumenty, tak ať je napíše, rád se něčemu přiučim!!!
A ještě k tomu co tu psal Číkus o řazení na závodních motorkách, tak tam to bývá řešeno ještě úplně jinak. Tam se řadí klidně pod plyným plynem a elektronika na zlomek vetřiny vypne zapalování přesně v momentě, kdy dochází k přeřazení a tudíš ten motor v dobu neni v tahu. To vše samozřejmě platí za předpokladu, že je ta motorka tím zařízením vybavena. Ale někde jsem to našel na netu že je to namotovatelné skoro do každý motorky se vstřikováním a stojí kolem 10 litrů.
Naposledy editováno 06.06.2009 18:41:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
"Je třeba si také uvědomit, že každá akce vyvolává reakci a tedy největší ráz na dosedacích plochách hnací a hnané hřídele se šíří oběma směry - jak do motoru, tak k zadnímu kolu. A přebytečná/chybějící pohybová energie celého motoru se mění na teplo při pružných deformacích hřídelí, řetězu, pneumatiky ... Spojka při tom také zlehka proklouzne, ale pulz pokračuje i dál a deformuje klikovou hřídel, ojnice ... " (Toď výňatek z toho článku) A jak se v tom článku píše o pulze oběma směry jak na kolo, tak na motor, tak ten pulz, a to se na mě nezlob, by musel být cítit. A vzhledem k tomu, že když se přeřazení nahoru provede správně a s citem, tak celý drbanec je rapidně menší než se spojkou. Takže kam se poděl ten šílený pulz kterej kurvý vše od převodovky přes ojnice až na kliku????
RadekFZ1Fazer>Číkus> Moc pěknej článek, ale....
"Je třeba si také uvědomit, že každá akce vyvolává reakci a tedy největší ráz na dosedacích plochách hnací a hnané hřídele se šíří oběma směry - jak do motoru, tak k zadnímu kolu. A přebytečná/chybějící pohybová energie celého motoru se mění na teplo při pružných deformacích hřídelí, řetězu, pneumatiky ... Spojka při tom také zlehka proklouzne, ale pulz pokračuje i dál a deformuje klikovou hřídel, ojnice ... " (Toď výňatek z toho článku) A jak se v tom článku píše o pulze oběma směry jak na kolo, tak na motor, tak ten pulz, a to se na mě nezlob, by musel být cítit. A vzhledem k tomu, že když se přeřazení nahoru provede správně a s citem, tak celý drbanec je rapidně menší než se spojkou. Takže kam se poděl ten šílený pulz kterej kurvý vše od převodovky přes ojnice až na kliku????