globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
 
11.5.2008 v 08:59
Pochlubte se jak kdo řadáte na vyšší kvalt, jak nejlépe řadit...
Já samozřejmě preferuju řazení na vyšší kvalt bez vymáčknutí spojky. Jaký kdy máte fíhly, zkušenosti atd. ....

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

6.5.2009 v 09:01 | Nahoru | #571
Bubrak ZX10R> nesmysl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

6.5.2009 v 11:04 | Nahoru | #572
Bubrak ZX10R: Pár dotazů -
Kdo konkrétně to tam říkal a jakou má funkci?
Které motorky to mají? Určité modely jedné značky? Všechny modely všech značek? Modely od určitého roku výroby? Pochybuju, že to by to platilo univerzálně.
Proč Yamaha ve svých manuálech řazení bez spojky zakazuje, když na to má mít převodovky uzpůsobené?

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

6.5.2009 v 14:52 | Nahoru | #573

Bubrak ZX10R>Ulv.>Bubrak ZX10R>dneska sem byl na skoleni jizdy v Brne na Yamaha dni a rikali tam, ze maj motorky smerem nahoru poloautomat, od 2 do 6, tj mezi 1-2 by se mela pouzivat spojka, ale jen lehce odlehcit

Takže se o tom tady hafo lidí baví 19 stran a najednou výjde na jevo, že mají Yamahy poloautoty, tak je spojka k ničemu... To jako nikdo nevěděl, nebo je to výmysl?

No evidentne to neni poloautomat jako ma Jawa, zejo, aby se slo i rozjet bez spojky. Ac to pri roztlaceni taky jde, ale ne z mista. Ale i tady se psalo, ze ty soucasny prevodovky maji nejake uzpusobeni aby slo radit nahoru bez spojky, jinak by to preci nebylo tissi a hladsi nez se spojkou. To ukazuje praxe.



Zajímavé, ale nějak se mi to nezdá. To je dost nepodložené a jedná se spíše o spekulaci, když na základě zvuku chceš rozhodnout jestli je to lepší nebo ne. Nejlepší by bylo udělat normální test. Nalítat třeba 30000 km na jedné mašině se spojkou a u druhé bez spojky, pak by se vidělo co a jak. Já osobně jsem vždy pro řazení se spojkou, ale i tak by mě to zajímalo jak by to dopadlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

6.5.2009 v 23:42 | Nahoru | #574

1100Virago>Bubrak ZX10R: Pár dotazů -
Kdo konkrétně to tam říkal a jakou má funkci?
Které motorky to mají? Určité modely jedné značky? Všechny modely všech značek? Modely od určitého roku výroby? Pochybuju, že to by to platilo univerzálně.
Proč Yamaha ve svých manuálech řazení bez spojky zakazuje, když na to má mít převodovky uzpůsobené?



Nevim kdo to byl, jezdi zavody prej, na zadech mel na kombineze 'Srsen'. Rikal, ze od 80. let to maj motorky normalne.

U Yamahy se to snad nezakazuje, jen se pise, ze se ma radit se spojkou. U ZX se zase pise, ze se ma podrazovat az kdyz klesnou otacky pod 5tis. (to uz sme urcite nekde aspon 3x probirali) Proste samy obrovsky rezervy.

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

7.5.2009 v 06:13 | Nahoru | #575
Bubrak ZX10R: Při vší úctě, Pepa Sršeň není ani konstruktér, ani mechanik.
A rozdíl mezi Yamahou a Kawasaki je ten, že u Kawy je psáno, že se MÁ, podřazovat pod 5 zisíc, zatímco Yama řazení bez spojky opravdu zakazuje. Dokonce je tam výslovně napsáno, že převodovka NENÍ konstruována na řazení bez spojky. Tož to výrobce neví, že tam už třicet let montuje mechanismus, který to dovoluje?

2 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

7.5.2009 v 09:15 | Nahoru | #576
Tak já si teda dovolím taky jeden názor. To, že Yamaha píše v manuálu řadit pouze se spojkou je naprosto pochopitelné. Řadit bez spojky se nechá celkem bez problému, ale musí k tomu být cit. Mě třeba jednou prasklo lanko od spojky v trojkovém Golfu a bez problému jsem s tím dojel 25 km do servisu ke známému. Jediná prasečinka byl rozjezd se zařazenou jedničkou přes startér, protože to prostě jinak nejde, ale pak byla jízda bez jediného zarachtání zubů v převodce. Prostě je to o tom mít cit kdy ten kvalt lehce vyndat, což jde jen při takovém stavu, kdy motor převodovku ani nebrzdí ani netahne!!! A potom taky jak tam dát jiný kvalt, což zase záleží na citu kolik roztočit ten motor meziplynem a najít ten správný moment, kdy tam šaltrem vrazit kvalt. Je mi jasný, že pro spoustu z vás je tohle co tu píšu zcela jasné, ale klidně si troufnu tvrdit, že pro 50% jezdících lidí je to španělská vesnice. A o tom to je. Když výrobce napíše do manuálu, že se může řadit bez spojky, tak právě těch 50% lidí které jsem před chvilkou popisoval to tam budou prát bez citu, převodovky půjdou kvapem do řitě a blbec se bude domáhat na výrobci reklamace, protože řazení bez spojky povoluje. Vím, že jsem to tady popisoval na autě, ale ono s tou motorkou je to hodně podobný. Když se tam bude někdo snažit kopat kvalty pod plným plynem, je to stejně špatně, jako když ten plyn nejdřív úplně zavře a pak teprve řadí. Z vlastní praxe vim, že když se tam ten kvalt dá správným způsobem ve správný okamžik(někdo to už v tomhle vlákně popisoval, jak lehce nohou přizvedne řadičku a během ubrání plynu tam ten kvalt skočí jak po másle sám), tak to tam jde jak po másle a motorka ani necukne. Oproti tomu, když se řadí se spojkou, tak ty otáčky motoru padnou moc nízko a pří puštění spojky to prostě cukne. Nejlíp je to poznat při jízdě ve dvou kdy se o sebe tlučou helmy . Každopádně já pokud nejedu zrovna nějakou střelbu, tak řadím se spojkou nahoru i dolů. Pokud už řadim bez spojky, tak jedině až od 2 nahoru a dolů vždy jen se spojkou. Přijde mi totiž zbytečný při jízdě normálním tempem zbytečně se soustředit na precizní řazení bez spojky. Toď konec mé slohovky

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

7.5.2009 v 09:22 | Nahoru | #577
RadekFZ1Fazer> ty máš motorku s neutrálem mezi každým kvaltem..?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

7.5.2009 v 10:49 | Nahoru | #578

RadekFZ1Fazer: ...Když výrobce napíše do manuálu, že se může řadit bez spojky, tak právě těch 50% lidí které jsem před chvilkou popisoval to tam budou prát bez citu, převodovky půjdou kvapem do řitě a blbec se bude domáhat na výrobci reklamace, protože řazení bez spojky povoluje...


Když je převodovka dle Sršně stavěná na řazení bez spojky a má jakýsi záhadný poloautomat, tak ji přece nemůže odrovnat ani blbec, který to tam pere bez citu. A pokud to ten blbec odrovná, tak na to logicky ta převodovka stavěná nebyla, ne?

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

7.5.2009 v 10:52 | Nahoru | #579
už jste někdy dělaly převodovku? skuste si to a ono vás to přejde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

7.5.2009 v 11:03 | Nahoru | #580

marianch>už jste někdy dělaly převodovku? skuste si to a ono vás to přejde

¨
No tak holky, sup sup.. ozvete se kdyz jste tazany ne?

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

7.5.2009 v 12:38 | Nahoru | #581
Dawe02> a ty už mrkni na toho čokla konečně..

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

7.5.2009 v 13:21 | Nahoru | #582

1100Virago>RadekFZ1Fazer: ...Když výrobce napíše do manuálu, že se může řadit bez spojky, tak právě těch 50% lidí které jsem před chvilkou popisoval to tam budou prát bez citu, převodovky půjdou kvapem do řitě a blbec se bude domáhat na výrobci reklamace, protože řazení bez spojky povoluje...
Když je převodovka dle Sršně stavěná na řazení bez spojky a má jakýsi záhadný poloautomat, tak ji přece nemůže odrovnat ani blbec, který to tam pere bez citu. A pokud to ten blbec odrovná, tak na to logicky ta převodovka stavěná nebyla, ne?



Treba ten poloautomat funguje prave jen kdyz odlehcis zaber. Kazdopadne nevim proc neradit tisseji a bez cukani, nez se spojkou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

9.5.2009 v 15:38 | Nahoru | #583

Bubrak ZX10R>dneska sem byl na skoleni jizdy v Brne na Yamaha dni a rikali tam, ze maj motorky smerem nahoru poloautomat, od 2 do 6, tj mezi 1-2 by se mela pouzivat spojka, ale jen lehce odlehcit



jezismarja prej poloautomat, ja se asi po... smichy , dyt je to obycejnej dogbox

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

9.5.2009 v 17:51 | Nahoru | #584
spojka není k ničemu,ta je na rozjezd hlavně třeba.jinak nevim radit bez spojky se dá nahoru i dolů,ale jak se na to tváří převodovka nevim.to chce někoho kdo tomu opravdu rozumí,než se hádat.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

10.5.2009 v 18:11 | Nahoru | #585
ja řykam řadit bes spojky trocha to škubne musytě se fest držet řydytek a pude to bambelacy

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

11.5.2009 v 07:39 | Nahoru | #586
TomasVF: Tím slavným "poloautomatem" se bezpochyby myslí mechanismus, kdy řadička netlačí natvrdo na řadicí kulisu, ale natáhne pružinu, která ve vhodný okamžik natočení kol "nastřelí" boční ozubení do sebe. Tohle opravdu pomáhá chránit vidličky proti zdeformování nebo nadměrnému bočnímu opotřebení (i když hovado dokáže neúměrným tlakem i tohle), ale nijak to neřeší namáhání a opotřebení samotného ozubení.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

26.5.2009 v 16:41 | Nahoru | #587
Kluci spojka na rozjezd chytit optimální otáčky( ani tah ani brzda motorem něco mezi...) a nahoru bez spojky ale doporučuji dolů se spojkou bo zuby dostávají pohul. Jinak na BABETĚ jsem si taky pohrával s plynem a řadilo to čuči muči

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

26.5.2009 v 17:48 | Nahoru | #588
jardatoma> Na jaký motorce jezdíš a jak dlouho ji máš? (pokud se teda můžu zeptat)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

31.5.2009 v 13:17 | Nahoru | #589
Číkus> TDM 850 pročpak?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

1.6.2009 v 19:18 | Nahoru | #590
jardatoma> chudák motorka, (nejen) převodovka asi bude potřeba brzo vyměnit jestli opravdu řadíš bez spojky

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

1.6.2009 v 19:26 | Nahoru | #591

Číkus>jardatoma> chudák motorka, (nejen) převodovka asi bude potřeba brzo vyměnit jestli opravdu řadíš bez spojky



Tovyzene, prevodovka je cuci muci.

2 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

1.6.2009 v 19:29 | Nahoru | #592
dotaz blbý ženský.....a to je pro takovej problém tu spojku vymáčknout?od toho tam je ne?

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

6.6.2009 v 06:24 | Nahoru | #593

certice>dotaz blbý ženský.....a to je pro takovej problém tu spojku vymáčknout?od toho tam je ne?


je to problem jak cyp ja se osobně stydym že ju mačkam

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

6.6.2009 v 11:29 | Nahoru | #594
certice> Ti, co řadí bez spojky si potřebujou zlepšovat čas na okruhu tím, že zařadí bez spojky a za cenu vyššího opotřebení motorky ušetří ~0.2 sekundy. Oni už to ani jinak dělat nemůžou, protože jejich styl už je natolik dokonalý, že jedou 100% času na hranici adheze a jinde už prostě čas zlepšovat nejde.

A nebo to jsou kokoti co si na rozpadlou felicii nalepí logo 46 aby se pak mohli cítit jako hustokrutí závodníci, pro které je řazení bez spojky prostě kůl.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

6.6.2009 v 13:06 | Nahoru | #595
Měl bych jeden takovej technickej dostaz. Má převodovka v motorce synchrony?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

6.6.2009 v 13:12 | Nahoru | #596
RadekFZ1Fazer: Nemá a nemůže mít, má úplně odlišné uspořádání než převodovka v autě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

6.6.2009 v 18:28 | Nahoru | #597

1100Virago>RadekFZ1Fazer: Nemá a nemůže mít, má úplně odlišné uspořádání než převodovka v autě.



No výborně!! Tak jsi mě jenom potvrdil to, co jsem si myslel, ale raději jsem to chtěl ještě potvrdit od někoho jiného. Každopádně když nemá synchrony, tak ani při vymáčknuté spojce nejsou otáčky hřídelý vyrovnány a tudíš ty řeči které se tady vedou o vymačkávání spojky jsou úplně o hovně. Prostě když má člověk cit a strčí tam ten kvalt při nezatížené převodovce (myslím tím stav kdy motor ani nebrzdí ani nezabírá) tak je to úplně jedno jako s vymáčklou spojkou. Protože jestli si někdo myslí, že otáčky hřídelí vyrovnává spojka, tak to je s odpoštěním pěkná píčovina. To vyrovnávání mají nastarost právě ty synchrony, které ale motorka nemá a tudíš by se muselo řadit jako ve starých autech nebo náklaďácí přes neutrál s meziplynem, což pochopitelně na motorce nejde!!!! A jestli má někdo nějaký rozumný argumenty, tak ať je napíše, rád se něčemu přiučim!!!

A ještě k tomu co tu psal Číkus o řazení na závodních motorkách, tak tam to bývá řešeno ještě úplně jinak. Tam se řadí klidně pod plyným plynem a elektronika na zlomek vetřiny vypne zapalování přesně v momentě, kdy dochází k přeřazení a tudíš ten motor v dobu neni v tahu. To vše samozřejmě platí za předpokladu, že je ta motorka tím zařízením vybavena. Ale někde jsem to našel na netu že je to namotovatelné skoro do každý motorky se vstřikováním a stojí kolem 10 litrů.

Naposledy editováno 06.06.2009 18:41:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

6.6.2009 v 18:52 | Nahoru | #598
RadekFZ1Fazer> přečti si pořádně

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

6.6.2009 v 19:30 | Nahoru | #599
Číkus> Moc pěknej článek, ale....

"Je třeba si také uvědomit, že každá akce vyvolává reakci a tedy největší ráz na dosedacích plochách hnací a hnané hřídele se šíří oběma směry - jak do motoru, tak k zadnímu kolu. A přebytečná/chybějící pohybová energie celého motoru se mění na teplo při pružných deformacích hřídelí, řetězu, pneumatiky ... Spojka při tom také zlehka proklouzne, ale pulz pokračuje i dál a deformuje klikovou hřídel, ojnice ... " (Toď výňatek z toho článku) A jak se v tom článku píše o pulze oběma směry jak na kolo, tak na motor, tak ten pulz, a to se na mě nezlob, by musel být cítit. A vzhledem k tomu, že když se přeřazení nahoru provede správně a s citem, tak celý drbanec je rapidně menší než se spojkou. Takže kam se poděl ten šílený pulz kterej kurvý vše od převodovky přes ojnice až na kliku????

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

6.6.2009 v 19:32 | Nahoru | #600

RadekFZ1Fazer>Číkus> Moc pěknej článek, ale....

"Je třeba si také uvědomit, že každá akce vyvolává reakci a tedy největší ráz na dosedacích plochách hnací a hnané hřídele se šíří oběma směry - jak do motoru, tak k zadnímu kolu. A přebytečná/chybějící pohybová energie celého motoru se mění na teplo při pružných deformacích hřídelí, řetězu, pneumatiky ... Spojka při tom také zlehka proklouzne, ale pulz pokračuje i dál a deformuje klikovou hřídel, ojnice ... " (Toď výňatek z toho článku) A jak se v tom článku píše o pulze oběma směry jak na kolo, tak na motor, tak ten pulz, a to se na mě nezlob, by musel být cítit. A vzhledem k tomu, že když se přeřazení nahoru provede správně a s citem, tak celý drbanec je rapidně menší než se spojkou. Takže kam se poděl ten šílený pulz kterej kurvý vše od převodovky přes ojnice až na kliku????

Možná bych to ještě chápal u motorek s velkým setrvákem, kde když se motor vytočí na volnoběh, tak padá na neutrál 5 vteřin, ale to rozhodně u supersportů nehrozí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist