globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Repase vidlic CB500
25.4.2009 v 10:23
Zdravím. Po koupi motorky jsem zjistil, že moc netlumí přední vidle. Šlo to hrozně měkce zpátky. Nasvědčovala tomu i oskákaná pneumatika. Ale odjezdil jsem na tom loňskou sezonu. Teď jsem se do toho teda pustil. Výměna gufer, prachovek a oleje. Rozebral jsem, vyčistil, dal nový gufera, složil, nalil (opět 10W jak píše výrobce). Přesně podle manuálu 15cm od okraje trubky hladinu, 320ccm. Dal jsem je na moto a zkusil propružit a vypadalo to dobře. Přitom jsem ještě přezouval gumy (Michelin Pilot Activ). Včera jsem ale vyjel a když jsem asi ve 100-120kmh předjížděl auto a vracel se do pruhu tak na nějaký nerovnosti se mi rozkmitalo řízení, už jsem myslel, že jdu k zemi. Hodně mě to znepokojilo, takovou krizovku jsem ještě neměl. Trošku mi to kmitalo i při jízdě rovně. Potom jsem si zkusil znovu propružit vidli a už je zase měkká. Prostě netlumí zpětnej ráz. Že by olej vytekl tomu nic nenasvědčuje. Chci se hlavně zeptat, zda-li to rozkmitání řízení může být od těch tlumičů a co ještě bych měl udělat na vidlicích novýho abych to zlepšil. Matěj Smrž mi poradil dát hustší olej než má bejt, pokud už je mám opotřebený. Mám najeto 65 000km. A mohli by mít vliv na tlumení i futra? Ty jsem nový nedával a nejsou asi nic moc. Co jiného ještě nového? Už nevim. Taky mě napadly špatně vyvážený pneu, ale to by asi takovejhle bordel nedělalo. Jsem trošku zoufalej když jsem teď nasypal tolik peněz do řetězovky, vidlí, pneumatik a ono to funguje hůř než loni a ještě se můžu zabít. CBčko mi zatím plně vyhovuje. Díky za každou radu.
Předchozí
1 2
Následující

Repase vidlic CB500

25.4.2009 v 11:24 | Nahoru | #1
Dejme tomu, že bys měl ten předek v pořádku... co zadek? Zadní kolo nehází? U MZ mi kmitaly řidítka od zadní gumy. Koupil jsem závažíčka a přestalo to v těch určitej km/h co to dělalo.
EDIT : mohl jsem koupit novou gumu (ač tahle neni moc ojetá), ale ty Mitase by snad házely všechny a něco dražšího mi na MZ přišlo zbytečný.

Naposledy editováno 25.04.2009 11:30:08

Repase vidlic CB500

25.4.2009 v 12:31 | Nahoru | #2
Nevim jak by to mohl ovlivnit zadek. Ta vidle ale nefunguje to je jasný. Myslíš závažíčka do řídítek? Ty tam mám. A gumy můžeme vyřadit rovnou. Michelinkám věřim. Kola jsem vyvažoval sám, ale úplně stejně jako jsme to dělali v servisu, takže by to mělo být OK. Ale nemyslim si, že by to bylo od toho. Mě to nedělá v určitejch km/h, ale vždycky na nerovnostech, a to i když se snažim to držet rovně. Podle mě prostě jak přední kolo poskočí nad silnici tak vlastně s řídítkama se může hejbat volně. A nikdy je neudržíš přesně, vždycky se pohnou a jak znova dopadne kolo na silnici tak se to rozkmitá. Takhle si to vysvětluju a je to podle mě od tej vidle. Dneska jí znova rozeberu, zkusim zachránit olej, zjistim jestli je tam stejný množství. Guma co jsem jí sundaval byla vepředu pěkně oskákaná, tzn. že to bylo od špatnýho tlumení. A možná jak jsem dal nový gumy a zadní neni tak plochá tak se to rozkmitá snáž než předtim.

Repase vidlic CB500

25.4.2009 v 14:37 | Nahoru | #3
Ahoj, já bych zkusil až budeš mít tu vidli rozdělanou přeměřit Délku pružiny jestli je podle manuálu v normě.

Repase vidlic CB500

25.4.2009 v 17:36 | Nahoru | #4
mrkni na ty futraa to ze ti nejaka dira nebo vetsi nerovnost kopne do rizeni tak to je celkem normalni ne ja mam vydle ted delany a mam v nich hustci olej a nemuzu si stezovat

Repase vidlic CB500

25.4.2009 v 21:33 | Nahoru | #5
Acory: No zrovna dneska jsem to měl zase rozebraný, volnou délku pružiny mě teda přeměřit nenapadlo, ale stejně by to tím nemohlo být. Kdyby byla pružina moc měkká, tak by to muselo tlumit zpětnej ráz ještě víc.

jirka: Vidle jsem dneska znovu otevřel, vylil jsem olej a zjistil, že je to ho tam tolik kolik má bejt. V manuálu je psáno 320ccm a 15cm od horního okraje trubky když je tlumič plně zasunut a vyndaná pružina. To všechno odpovídá. Jenže tlumič se vysouvá skoro stejně rychle jako stlačuje. Pravej teda trošku tlumí, ale stejně to neni nic. Takže si myslíš, že by to mohlo propouštět přes ty futra? Jinak k tomu oleji, hustší by asi nebyl na škodu, dal jsem tam předepsaný 10W. Mam zkusit 15W, nebo co tam máš ty? A věř mi, že neni normální když se ti i při jízdě rovně rozkmitají řidítka takovým stylem že tě to málem schodí. Zejtra máme s klukama vyjížďku a já na to radši kašlu, asi by to špatně dopadlo. Nový gumy to ještě umocnily. Podle mě ta stará zadní plochá to jakš takš stabilizovala. Teď s novou se to rozkmitává hrozně.

EDIT: A taky by mě zajímalo jak poznám, co mám za model. V příručce jsou psaný objemy oleje do vidlí různý pro modely R, T a V. V techničáku neni nic takovýho. Jen pod sedlem mám na samolepce CB500R, tak z toho jsem vycházel a dal jsem tam náplň pro R což je 320ccm a 15cm od horního okraje. Ale co když je to jiný model a mam tam mít míň oleje? Mohlo by to znemožnit tlumení kdyby ho bylo moc? To se mi nechce zdát. To by spíš zatuhli úplně ne?

Naposledy editováno 26.04.2009 00:23:10

Repase vidlic CB500

26.4.2009 v 10:51 | Nahoru | #6
hele ty jsi daval novy gumy a mas to dobre vyvazeny kamarad taky menil gumy a upadlo mu zavazi a rikal ze se mu to v urcity rychlosti rozkmitalo tak ze ho to malem zchodilo. Jinak olej tam muzes dat klidne hustci...jo a co pruziny na ty jsi koukal jestli nejsou spatny?

Repase vidlic CB500

26.4.2009 v 10:52 | Nahoru | #7
no ten typ to nevim ale ja mam r mozna je to podle vykonu ale nejsem sijenm vym ze se delolo jeste cb s maskou a to bylo S jinak jsou trit vykonovy typy tam mozna podle toho se to rozlisuje

Repase vidlic CB500

26.4.2009 v 12:30 | Nahoru | #8
Tak to nevim, já mám 43kW. S je s kapotáží to vim. Pružiny jsou bez známek poškození, ale neměřil jsem jejich délku. Závažíčka mi nespadli, ale asi bude lepší nechat to převyvážit. Každopádně mě spíš zajímá, co ještě udělat na těch vidlích, protože ty prostě nefungujou to vim.

Repase vidlic CB500

26.4.2009 v 19:03 | Nahoru | #9
no vsak 43 kw je nejsilnejsi verze cb

Repase vidlic CB500

26.4.2009 v 19:38 | Nahoru | #10
No však, ale jakej je to ten model? R, T, nebo že by V?

Repase vidlic CB500

26.4.2009 v 20:03 | Nahoru | #11
R

Repase vidlic CB500

26.4.2009 v 21:20 | Nahoru | #12
ja bych ztoho nedělal vědu, zkus tam nalejt klidně motorovej M6 a uvidíš. Vraž tam dvě tři podložky na péra a bude to tak akorát. Maximálně to vyleješ a necháš si zrepasovat vidle. Tohle tĚ BUDE stát pár kaček.

Repase vidlic CB500

26.4.2009 v 22:22 | Nahoru | #13
Co si mám představit pod pojmem zrepasovat vidle? To jsem myslel, že jsem dělal. Co tam ještě můžu repasovat? Maximálně vyměnit futra a nevěřim, že na tohle mají vliv. A pak už jedině nový trubky nebo kluzáky. A to vzhledem k hodnotě motorky je celkem rána přes rozpočet.

EDIT: A zas u motorky bych nerad něco podcenil a lejt tam nějakej blivajz se mi nechce, aby se vlastnosti tlumení nedojebali úplně. Ten M6 to je mogul do starých motorů ne?

Naposledy editováno 26.04.2009 22:24:23

Repase vidlic CB500

27.4.2009 v 08:24 | Nahoru | #14
Futra vyměnit můžeš, ale na tlumení by to fakt nemělo mít vliv, ale na životnost trubky jo. Nicméně jestli ti to neteče, nebude to tak hrozný, dal bych hustší olej. U staršího stroje je to skoro nutnost. Nevim jak ty tlumiče vypadaji, ale nemaji na sobě třeba štelování odskoku? Asi ne co? to bys tu tohle neřešil. No nicméně na vlastní oči sem viděl kluka kterej si stěžoval, že se mu vlní motorka a měl to na každý vidli nastavený jinak. Jen pro jistotu. Pak je dost důležitý, aby ty vidle byly nasazený stejně v brejlích. I půl milimetru tam může dělat neplechu. Když nasazuješ kolo, zkontroluj si, že vidlice se nestahujou k sobě. Jestli jo, budou trochu křivý trubky, což u staršího stroje je celkem normální, v brejlích s nima pak pootáčej, tak aby se to srovnalo, nebo bylo co nejlepší. Pak bych zkontroloval hlavový, když je volnější, rozkmitává se to o moc líp, než když je dotažený správně.
Takhle bych asi postupoval já, když bych věděl, že kolo je dobře vyvážený.

Repase vidlic CB500

27.4.2009 v 14:25 | Nahoru | #15
No pořád se tady mluví o jiných možnostech závady, ale když prostě vim, že ty vidle nefungujou jak maji, tak nejdřív chci vyřešit tohle. Tak teda asi zkusim ten motorovej olej M6. Štelovatelný nejsou. Když utahuju kolo, tak se vidle k sobě malinko stahnou, ale to je asi v rámci normálu. Chodí ale pěkně, až na to že netlumí. Jinak nahoře mam odměřenej přesah trubky přes brejle a mám to na každý straně na desetinu přesně. Zkontrolovat hlavový je co? Ložisko řízení?

Repase vidlic CB500

27.4.2009 v 14:52 | Nahoru | #16
hlavovy slozeni takze loziska a jestli je dobre dotazene

Repase vidlic CB500

27.4.2009 v 17:06 | Nahoru | #17
No tak já zkusim ještě jednou kola vyvážit, kouknu na ten krk jestli tam neni vůle a asi ten M6 olej. Futra asi zatim ne. Jinak nevim co je špatně. Ještě změřim pružiny a případně podložim, ale tim si zase zkrátim krok.

Repase vidlic CB500

28.4.2009 v 15:07 | Nahoru | #18
sak se na ty futra muzes podivat jedtli nejsou prodrene a pokud jsou a nevymenis je tak to nema smysl ani delat

Naposledy editováno 28.04.2009 15:08:33

Repase vidlic CB500

28.4.2009 v 16:51 | Nahoru | #19
Futra jsem viděl, ten teflonovej povrch nebo čim je to potažený nebyl nikterak vážně poškozený, jen na krajích trošku slouplej, ale žádný rýhy nebo škrábance, jezdí to v tom pěkně.

Repase vidlic CB500

28.4.2009 v 18:01 | Nahoru | #20
zdarec.... asi ti neporadim,ale tyjo me dela tohlensto to uplne sami!!!taky cekam jestli sem nekdo do fora pripise neco chytryho co by mi pomohlo... ja mam fazera po bouracce... mel jsem dost ohnuty trubky...tak jsem je nechal srovnat a pri jizde cca 160km/h a vic se mi motorka mrte rozvlni,musim ju poradne chytnout do rukou abych ji udrzel a nerozviklala se natolik abych to polozil... mno kazdopadne,delal jsem uplne to sami,novy gufera,oil a vsechno poradne dotahnul a nasadil... predtim mi to nedelalo... tedkom jsem spozoroval ze leva vidlice mi mrte chcije... vyteklo mi zni 2dcl.... tak jsem koupil novy trubky a ted to budu predelavat... kazdopadne taky jako netusim,proc se to rozvlnilo...pricemz motorka sama o sobe narovince jede rovne a nikam netahne a ram je OK.. jenom mi nepruzila ta leva vidle,ktera je ocividne vhaji... a prava byla jaks taks... takze si myslim ze to dost dela to ze ty vidle nepruzej stejne... vyzkousej: uchyt predni kolo pevne mezi nohy a krut riditkama... podle tohodle miho spozorovani jsem prisel na to,ze ta guma u predni vidlice se mi hejbe cca 1mm... coz je proste moc... takze budu menit tu vidli a pak to budu resit

Repase vidlic CB500

30.4.2009 v 17:51 | Nahoru | #21
Tak futra by mě vyšli zhruba na nějakých 1200Kč, takže do toho zatim nejdu. Koupil jsem Mogul M6AD tak zkusim, uvidíme co to bude dělat. Pak už si nevim rady. Kolo zkusim znovu vyvážit. Nebo spíš dám vyvážit.

Repase vidlic CB500

1.5.2009 v 18:38 | Nahoru | #22
Tak dneska jsem opět rozebral vidle. Vylil jsem olej a nalil tam Mogul M6AD. Pocitově to tlumí pěkně. Měřil jsem i délku pružin a je to na délce standart 308mm takže s tím jsem nic nedělal. Složil jsem to teda dohromady a jel to projet. Bohužel problém přetrvává. Na nerovnostech se motorka rozvlní jako prase, ještě víc na nerovnostech v zatáčkách. Nevím už čim to může bejt. Ještě jsem znovu vyvažoval kolo hodně pečlivě. Už prostě nevim, asi pujde do servisu. Nedá se takhle jezdit. Vůle v krku řízení neni. Kolo neháže. Přišel jsem akorát na docela vytahaný ty gumový unašeče v rozetě. Trošku se mele rozeta, ale to asi nebude ten problém.

Repase vidlic CB500

5.5.2009 v 00:02 | Nahoru | #23
No tak to ti nezávidím , doufám že na to přídeš a opravíš

pak tu pisni, celkem mě zajímá kde je zakopaný pes

Repase vidlic CB500

5.5.2009 v 23:10 | Nahoru | #24
V servisu jsem dostal radu: Po namontování tlumičů a nainstalování kola mám tlumiče ve spodních brejlích povolit a vidle propružit, ono si to prej sedne do správný polohy a pak to mám utáhnout. No a mam jim dát vyvážit kola. Potom by to mohly být ještě vůle v těch futrech, ale to se mi nezdálo a nebo ložisko v kole. Ale to jsem taky nevypozoroval. No a v neposlední řadě vůle v zadní kyvce nebo nesouosost kol. V nejhorším případě celá motorka zkroucená

Repase vidlic CB500

10.5.2009 v 17:27 | Nahoru | #25
Tak hlásím, že olej Mogul M6AD je moc hustý. Dost mi to tlumí i kompresi a tudíž na hrbolkách mi to dost nadskakuje a tudíž se to opět rozkmitává. Zkusím dát normální fork oil 15W. To už musí fungovat.

Repase vidlic CB500

10.5.2009 v 21:09 | Nahoru | #26
Po kolikáte už máš ty tlumiče rozebrané ?

Doufám že jak tam dáš 15W tak už to bude šlapat jak má

Repase vidlic CB500

11.5.2009 v 14:38 | Nahoru | #27
Asi 3x nebo 4x už jsem to měl rozhozený, taky doufám, že s 15W už to bude fungovat. Už je to docela nuda. I když tenhle víkend jsem najezdil 300km a dalo se když se jede s rozumem.

Repase vidlic CB500

17.5.2009 v 22:10 | Nahoru | #28
Tak jsem dal 15W. Předek se mi jeví dobrej. Dneska jsem jezdil ve dvou a je to naprosto něco jinýho. Motorka nádherně dřží stopu i když jedu přes podélný švi na záplatách. Nikde se nikdy nezavlnila. Najezdil jsem dnes opravdu velkou porci kilometrů na všem možným. Jak ale jedu sám, je to s tou stabilitou horší. Takže jsem po příjezdu domu povolil zadní pružiny na nejmenší předpětí, mam za to, že to může bejt od příliš tvrdýho zadku. Uvidíme jak se to bude chovat. Ale i tak už se na tom dá, bylo to lepší než kdykoliv jindy. 15W je správná volba.

Repase vidlic CB500

17.5.2009 v 22:11 | Nahoru | #29
Podotýkám, že sám mám asi jen 65kg.

Repase vidlic CB500

19.5.2009 v 18:22 | Nahoru | #30
Myslim že tam vůle neni, bral jsem za to.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 PidaCZ 7 2.5.2024 v 16:27 Gahan37
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
radost Honda CB 500 Sunshine011 16 20.11.2023 v 07:08 ja1
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 Starouš1968 4 14.10.2023 v 21:40 Kokin


TOPlist