Nebo jakým stylem?
Jinak totiž přemýšlí patnáctiletý a jinak padesátník.
Předemnou je dilema prodat sportovní bike a přeorientovat se na Gran Turismo,objet a ojet Evropu.Mám vážného zájemce a myslím,že opustím svět supersport.
A začíná se mi pořádně stýskat už teď.
Po prvních 2 měsících na padesátce Mustang jsem hned v sedmnácti začal jezdit na Jawce 350.Po 5 sezonách jsem pořešil prvního sportovního Japonce,šestku Yamaha Thundercat.A začalo období hledání limitu.Po 5 sezonách bylo 100 koní málo a logicky,tehdy jsem přešel k litrovému Superbike,GSX-R 1000.A následovalo hledání dalších hranic.Ta přišla jednoho krásného červencového dne roku 2006.Právě ono hledání limitu skončilo highsiderem při pokusu dát kolínko při co největší rychlosti.Slider dřel v kilu osmdesát,radost trvala tak vteřinu.Česká silnice s nerovností a 160 koní s plným plynem ve výjezdu v kombinací s tehdejší mou blbostí udělalo svoje.
Děkuji,že jsem netrefil překážku-strom,svodidla.Nebyl bych zde.Že v protisměru nejelo auto,motorka,kolo,chodci.Mrazí mě z toho.Díky firmě PSÍ za ochranu zdraví-no něco zlomeného bylo.
Ale hlavně děkuji,že jsem po této příhodě začal jezdit jinak.
Koupil jsem jinou motorku,SV1000S,první funglovku,bomba pocit.Možná i s tím vědomím,že by byla velká škoda takovou voňavku rozbít,jezdím zodpovědněji.Sliderem si občas škrtnu,ale ne za každou cenu,jako léta předtím.Vždy mi hlavou přebleskne:Hlavně to ty vole nerozbi! A ono to vychází.Mašina má téměř 22000km a nepadla ani ze stojánku.
Jenže dilema,zda jezdit sportovně dál,ač s rozumem je veliké.
Práce mě živí manuálně,studium VŠ bylo taky náročné a respekt,že se něco muže stát je při mě pořád.Proto taky pořád jezdím,pořád jsem.
Předvídám,že v zatáčce je štěrk,olej,hlína.Na podruhé ji projedu rychleji,ale už mám jistotu.
Předvídám,že i když jsem na hlavní,u křižovatky zpomalím téměr předpisově.A kolikrát se mi to vyplatilo.
Předvídám,když předjíždím,že auto muže začít odbočovat vlevo.Nebo klasika v koloně,předemnou začne někdo předjíždět taky.A spousta dalších věcí,které mě 80 000 km naučili.
A pořád mi je úzko,když vidím rozsekaný bike,nebo reportáž na Nově.
Nebo když vidím,jako sotva dvacetiletí kluci na supersportech jezdí na ucho v provozu.Sám jsem nebyl jiný.Dnes ano.
Zapnu TV,zprávy,další mrtví,řeknu si,že při současném počtu dostupných rychlých mašin je to normál.Bohužel.
Dnes jsem se účastnil jedné veliké zahajovačky,nepořádal jsem to jako minule,tentokrát jako standartní člen kolony.A nestačil jsem se divit.I když drtivá většina jezdila podle domluvy,pár individuí se předvádělo.Věkový pruměr kolem dvacítky,supersport.
Asi si každý machr potřebuje pořádně narazit kokos,jako já.Já ale dopadl skoro bez následku-pouze doživotně zkroucený malíček.Známemu crash-náraz hlavou do stromu- poškodil mozek.I když intelekt zustal neporušen,porušila se mu funkce motorická.Na okolí pusobí jako retardovaný a z toho vyplývající následky.Na motorce si už nikdy zajezdit nemuže...
Když vyjedu,respekt především.
Vlastně ani nevím,proč jsem to najednou tady takhle napsal,do fóra už moc nepíšu.Podobné věci už jistě někteří nesčetněkrát popsali.Tak já jsem se k nim dnes přidal.
Ježdění na motorce miluji ze všeho nejvíce,nikdy se toho nevzdám.Ale už se nebudu řídit heslem dohnat a předjet.
Spíše si to bezpečně užít a vrátit se,být zdráv.I když asi budu jezdit vždy rychlostně nadpruměrně,už nikdy na úkor bezpečnosti.
Přesto opuštím kelímkáře,budu hlavně cestovat ale stejně vím,že za nějakou dobu si pořídím džiksra už jenom pro ten pocit,že ho budu mít v garáži.
Tak trošku podumejte a hlavně i sportovně se dá jezdit relativně bezpečně,pokuď se biker nepředvádí,nemá na to a má houno najeto.
1 reakcí na tento příspěvek Vývoj motorkáře
Jinak hezky napsáno..
ps: zahajovačka OBF že? jsem tam byl takyy
1 reakcí na tento příspěvek Vývoj motorkáře
Určitě chci přežít, snažím se jezdit hlavou a moc ráda si přečtu, jak to viděj zkušenější.
A
1 reakcí na tento příspěvek Vývoj motorkáře
V roce 93 jsem se ke dvěma kolům vrátil, a jelikož jsem na "větší kousky" pořídil si Hondu 900 Bol d or. Nebyl to moc povedený stroj, věčně na ní něco odcházelo, tak jsem s ní jezdil pouze "kolem komína" a snil o nějaké větší cestě. V roce 94 byla v Havířově pořádána rally FIM, kde bylo k vidění u zahraničních účastníků i několik motocyklů GOLD WING. To musím někdy mít, blesklo mi hlavou, no tom by se cestovalo.
V roce 98 jsem si konečně svůj vysněný cesťák koupil. Prvních pár dní úcta k váze, strach, že mě to monstrum někde zalehne. Později (po mnoha tisících km) jsem zjistil, že se s tímto drobečkem dá v zatáčce i driftovat, nebo jezdit po zadním. Rok na to jsem za něj postavil i přívěs na bagáž a jal se brázdit Evropu. Mám tuto motorku dodnes, zatím jsem na ní ujel asi 90000 km, nutno říci, že bez jediné poruchy a pouze s nejnutnější základní údržbou (vyměnit olej a filtr, vyměnit brzdové desky a vyměnit gumy).
A tady se asi začínám v příběhu od zakladatele vlákna lišit. Zatím co on šel od sportovnější motky k cestovní, mě přece jen začaly lákat i lehčí a svižnější brčka. Loni v srpnu jsem to již nevydržel, a po návratu na Golďáku z Korsiky jsem se rozhodl, že přikoupím menšího sourozence. Ohýbat hřbet na supersportu se mi ale nechtělo, rozhodl jsem se pro něco se vzpřímenějším posezem. Nakonec jsem rozhodoval mezi Tuonem a Fazerem a vyhrály to čtyři válce. (Stydím se přiznat, že k dnešnímu datu je Golďák v garáži stále ještě od Korsického prachu a od loňského srpna ještě nevyjel - slibuji že hned zítra ho vyvětrám). Fazer mi perfektně sedí, je skvěle ovladatelný a pokud ho člověk pěkně potočí (nad 8tis) i slušně vzteklý. Nutno říci, že po dvou měsících jsem taky provedl asi sedmdesátimetrovýho tučňáka po asfaltu a byl nucen vyměnit kapotu a levý dekl na motoru, protože "komu není rady, ..." , ale teď už jezdím zase jen pro radost a blbnutí nechávám jen těm, kteří jsou adepty do zpráv na Nově.
Vlastně nevím ani, proč se tu tak rozepisuji, asi je zase v televizi hov..
K litru sem se nedostal, motám se kolem šestek. Minulé léto sem taky seknul s kapotou pak s nahačema a koupil cestaka ... super, bomba. Je to uplně o něčem jiném, sem tam ssi vyjet na jinou cestu do přírody, nehonit se za rychlsotí atd... Nicméně neuplynul ani rok a už sekoukám po nějakém naháčim ale ne že bych vyměnil, ale přikoupil Něco sportovnějšího na cesty kolem komína + nějaký ty vyjíždky s klukama a cesták na dovolený, celodenní vejlety, ...
Jinak s cestákem stoprocentně chybu neuděláš, ale tipuju že tak do měsíce tě zase bude honit mlsná po tvrdším posezu a nějakejma těma kobylkama
Ja jsem se taky vymlatil, do te doby jsem jezdil opatrne, ale v kreci. Po nehode jsem si uvedomil, ze cele to je o tom jezdit jen podle sebe a kdyz te nekdo predjede, treba na slabsi motorce, nebo v trabantu, tak te proste predjel a hotovo...
Dnes vim, ze clovek se ma pri jizde uvolnit a predevsim myslet za ostatni a neustale predvidat.
Ahoj
1 reakcí na tento příspěvek Vývoj motorkáře
Již dávno si pohrávám s tím že prodám sporta a koupím něco "hodnějšího"ale vím že to nebude ono ..nevěřím tomu že pokud přesedláš na něco jiného tak to bude přinášet to potěšení z jízdy jak sport...koně ničím nenahradíš.. :\
I mě srdce pláče vždy když se podívám kolik suprovejch kluků je pryč....Ale je to něco jako "DPH".z rychlosti a pocitu volnosti...jen je to zbytečné...
1 reakcí na tento příspěvek Vývoj motorkáře
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vývoj motorkáře
1 reakcí na tento příspěvek Vývoj motorkáře
Je mi 24, cely zivot jezdim na slabsich strojich a nakonec az asi pristi sezonu pujdu do sportu.
Na druhou stranu neco mne to naucilo - jezdil jsem klidne tech +90000km, takze kdyz mne na sportu nekdo predjede, tak to resit nebudu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vývoj motorkáře
Nori>Ale nic. Názory se mi zdají býti náctileté.Proč by měl někdo při předjíždění na kolínko zdravit?Právě to je ta blbost.
No já jsem to nechtěl rozepisovat,ale myslel jsem na pozdrav,když se na rovince otočil a posilnil sve ego a jel proti mně zpátky a už vůbec ne na kolinko...protože ,byl vymasirovanej už předtim co předjel stareho chuja.........
Ale proč,já vůbec tady něco pišu to fakt nevim
2 reakcí na tento příspěvek Vývoj motorkáře
Já to cítím poslední dobou (rok) docela podobně, narodil se nám prcek a to se v člověku hodne vecí v hlave změní.
Ted jsem zrovna dojel, potřeboval jsem si trochu provětrat hlavu, tak jsem jel kolem komína. Ty cesty se snad ani nedají označit jako 3, ale okolí nádherné. Hlava krásně proluftovaná, myšlenky utříděné, ale proste na zx10r to jaksi není to pravé ořechové
A když vidím, kolik pitomců (na motorkách, autaři se chovají pořád stejně) na sportech se těd po cestách motá, a jak se chovají nabývám dojmu jestli tlr a zx neprodat a nepořídit si neco, v čem se dá vyjet i mimo cesty a hledat ten "feel" tam a A taky začít pořádně cestovat, jenže na to se mě nedostává zrovna času
Na druhé straně, když se vyjíždka vydaří je to bomba a myslím, že SS by mě určite chyběl..