1 reakcí na tento příspěvek ... Moto sraz Hlučín ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ... Moto sraz Hlučín ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ... Moto sraz Hlučín ...
1 reakcí na tento příspěvek ... Moto sraz Hlučín ...
1 reakcí na tento příspěvek ... Moto sraz Hlučín ...
popularita našeho clubu stoupá a roste i počet lidí zúčastňujících se našich srazů a společných vyjížděk. Blíží se náš další sraz a jak je vidět účast bude víc než slušná. Chtěl bych dát na naše stránky na přání několika kolegů a hlavně i některých batůžků, pár vyzkoušených dobrých rad a postřehů pro bezpečnou jízdu motocyklů ve skupině. Podotýkám, že to není z mé hlavy, ale čerpal jsem z řady jiných internetových motostránek, kde se již stejnou problematikou zabývali. Pokusil jsem se zde pro vás udělat takový sestřih toho nejdůležitějšího. Vím, že spousta z vás to bude brát jako „nic novýho“ a spíš jen jako nošení dříví do lesa. Ale přibyla nám řada nových motorkářů a ti dnes rozšiřují naše řady, a těm se tyto rady určitě hodit budou.
Sample Image
Pokračování:
Jízda v organizované skupině.
Jezdit v organizované skupině cik-cak s dostatečnými rozestupy je bezpečnější než jízda v houfu kde nikdo neví, kde má jet. Jezdci často jedou přímo vedle sebe, což je v případě náhlé situace - např. auta v protisměru - situace velice nebezpečná. V našem případě nejedou nikdy dvě motorky přímo vedle sebe (zakázáno) a nejbližší motorka před Vámi jede v jiné části jízdního pruhu - nikoliv přímo před Vámi. Rozestupy zajišťují dostatečný manévrovací prostor. Pokud si někdo myslí, že jízda jeden za druhým natěsno je bezpečnější, tak je na velkém omylu.
Je jasné, že pravidla skupinového ježdění vznikla především pro velké akce, kde jedou desítky motorek v těžkém provozu po mnohaproudových dálnicích USA. Je nesmysl dodržovat striktně pravidla jízdy ve skupině na úzkých okreskách naší země. To dá rozum. Ovšem stále platí, že jízda cik-cak je v případě skupiny bezpečnější, než houf s těsnými rozestupy nebo dokonce jízda vedle sebe, což navíc odporuje pravidlům.
V zásadě vždy při jízdě musí velet zdravý rozum a momentální dopravní situace. Ovšem kdo se zúčastnil vyjížděk na velkých srazech, kde v jednom okamžiku vyjede na silnici několik desítek nebo stovek motorek pochopí, že pravidla mají v těchto případech něco do sebe a kdo podle nich neumí jezdit, ohrožuje sám sebe i ostatní účastníky... V šachovnicové sestavě se cítí bezpečně i ti lidé, kteří ze zásady na “houfové” vyjížďky na srazech nejezdí.
Sample Image
Správné seřazení a rozestup motocyklů při jízdě ve skupině (cik-cak).
Z tohoto vyobrazení je rozmístění motocyklů v koloně asi každému zřejmé. První jezdec jezdí vždy v levém pásu kolony aby měl přes zpětné zrcátko co nejlepší rozhled na zbytek kolony. Poslední jezdec zajišťuje dohled nad kolonou popřípadě se stará o jezdce, který z nějakého důvodu zastavil. Během jízdy po silnici dodržujte dostatečný odstup za jezdcem, který jede před vámi ve vedlejším pruhu kolony - aby nedošlo ke kolizi v případě, že se bude muset vyhnout nenadálé překážce na silnici (kanál, díra). Neměli by jste jet na úrovni jeho zadního kola, ale zhruba s 2sec. odstupem.
Méně zkušení jezdci a jezdci se slabšími motocykly by měli vždy jezdit hned za prvním jezdcem. Na konci kolony se totiž musí vždy při různých překážkách dojíždět kolona s vyšší rychlostí než v jejím středu nebo na jejím začátku.
Sample Image
Jezdci v levém pruhu kolony by neměli jezdit příliš u středové čáry. Nezapomeňte, že váš motocykl není široký jako vaše přední kolo. Jezděte tak, abyste nezasahovali řidítky, stupačkami nebo brašnami do levého jízdního pruhu. V opačném případě zbytečně rozčilujete nebo lekáte řidiče protijedoucích vozidel a mohl by to pak později zbytečně nějakému motorkáři oplatit. Následky jsou pak mnohem horší. Nezapomeňte, že se při projíždění levotočivé zatáčky nakláníte ještě více do protisměru. Není příjemné trefit hlavou nárazník protijedoucího náklaďáku.
Pokud se nějaký nedočkavý automobilista rozhodne kolonu předjíždět, nebraňte mu v tom jen proto, že je vás v koloně více. Při srážce na tom budete zcela jistě hůře. Snažte se automobilu místo uvolnit a umožnit mu předjetí.
Pokud jezdec před vámi nebo první jezdec provede signál rukou, opakujte jej abyste upozornili i jezdce za vámi.
Hlídejte vzdálenost jezdce jedoucího za vámi. Pokud je méně zkušený nebo má slabší motocykl neujeďte tak daleko, že by ztratil kontakt s kolonou!
Signály při jízdě.
Sample Image Sample Image
Natočit motory. Zpomal!
Sample Image Stůj.
Sample Image
Pozor překážka! (písek, díra, olej.......)
Sample Image Sample Image
ŘIĎTE SE PŘEDEVŠÍM VLASTNÍM ÚSUDKEM A SIGNÁLY RUKOU BERTE JAKO DOPLŇKOVÉ !! Neukazujte zbytečně neustále na nerovnosti na vozovce, když předtím byla u silnice upozorňující dopravní značka.
Sample Image
Upozornění na zapomenutý blinkr.
SNAŽTE SE VŽDY V KOLONĚ JEZDIT TAK, ABY JSTE NEOHROŽOVALI JEZDCE JEDOUCÍ S VÁMI.
1 reakcí na tento příspěvek ... Moto sraz Hlučín ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ... Moto sraz Hlučín ...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ... Moto sraz Hlučín ...
a ještě je dobré když první má přehled o konci
znamená že na konci je někdo koho vedoucí přes celou kolonu dobře vidí
1 reakcí na tento příspěvek ... Moto sraz Hlučín ...
1 reakcí na tento příspěvek ... Moto sraz Hlučín ...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ... Moto sraz Hlučín ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ... Moto sraz Hlučín ...
John_cox>Na tom videu je videt proc je tolik mrtvych... Proc tam jel tak rychle a proc jel v protismeru? Blbost a nezkusenost. Tohle bych fakt nechtel videt, natoz zazit...
Dobry ridic = zkusenosti + chladna hlava.
To prvni jde ziskat praxi a jezdenim...
To druhe nekteri nebudou mit nikdy...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ... Moto sraz Hlučín ...
pro romano-přiště mi na motce zapozuješ a ja ti budu fotit ale ta tva moto tam je vic razy!!!!!!!!!!!!
Naposledy editováno 14.04.2009 14:41:19