globalmoto_kveten





Téma: Vysoká nadmořská výška - co s tím?
 
10.3.2009 v 10:01
Zdar všichni. Jak velký je problém s motory ve vysoké nadmořské výšce (cca 3500 m.n.m.)? Kamarád tvrdí, že mu stále chcípal. Jde tomu nějak zabránit (úprava motoru atd.) ???
Prosím o Vaše zkušenosti s ježděním ve vysokých výškách a popřípadě možnosti řešení tohoto prolému (pro různé motorky - jede nás banda), před tím, než vyjedeme. Dík moc.
Předchozí
1 2
Následující

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

10.3.2009 v 10:16 | Nahoru | #1
No praktickou zkušenost nemám, ale vysoká nadm. výška=řídkej vzduch=míň kyslíku=bohatá směs. Stříkačka by si měla poradit, karbec asi jedině přetryskovat, popřípadě nějakej "otevřenej filtr". A určitě klesne výkon, s tím neuděláš nic.
Pro zajímavost, kam se chystáte - Evrapa asi ne, Himaláje, Pamir?
Čau, Tom

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

10.3.2009 v 10:25 | Nahoru | #2
Zdar. Já byl se svou v 2400 a už tak kolem 1500 jsem cejtil, že tolik netáhne. Musel sem dost rozdejchávat na nižší převodovej stupeň. Takže určitě se bude motka trošku trápit. I kolegové se stříkačkama cítili snížení výkonu. Je to prostě normální. Já ti napsal osobní zkušenost, ale neporadím co s tím....

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

10.3.2009 v 10:44 | Nahoru | #3
chcípá motor... zvyš si aspoň volnoběh

1 reakcí na tento příspěvek Vysoká nadmořská výška - co s tím?

10.3.2009 v 11:46 | Nahoru | #4
3500mnm??? kam to jedete? nejvyssi prusmyk je 2802 pokud se nepletu, nechce se mi to hledat

s jawou jsem byl na stelviu cca 2,7km a zadny problem jsem nezaznamenal

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

10.3.2009 v 13:35 | Nahoru | #5
Tak už jsem viděl jak si jeden blázen dělal úpravu na velký vejšky a řešil to kyslíkovou lahví pro potapěče a klasickej tlakovej ventil, vyštelovanej na nadmořskou výšku. Hadicí přivádíš kyslík přímo ke karbecu. nicméně nevím jak dopadl ale osobně s myslím :
+ dodávka kyslíku
+ zvýšená dodávka kyslíku s nadmořskou výškou

- váha
- pracnost
- nepřivádí to kyslík, při akceleraci ( kdyby se tohle dořešilo, obětoval bych tomu i čas i místo )

jinak tedy nevím o ničem tedy mě napadá ještě vymyslet něco na principu prvního turba založeného na systému KKK. Turbo bylo poháněno spalinama ve výfuku a jak se to roztočilo, vytvořilo to přetlak paliva i s kyslíkem, ale to je asi pro inženýry.

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

10.3.2009 v 13:39 | Nahoru | #6
předně by bylo dobrý vědět, jestli je motorka s karburátorem nebo stříkačkou.

(reakce na) Vysoká nadmořská výška - co s tím?

10.3.2009 v 14:02 | Nahoru | #7
lukfa: Taky jsem byl na Stelviu a jediný rozdíl byly mírně snížené otáčky volnoběhu. Ale nestálo to ani za seřízení, stejně jsme na druhé straně zase sjeli do nížiny.

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

10.3.2009 v 16:09 | Nahoru | #8
jak už bylo psané,stříkačka by sa s tím měla vypořádat,každopádně na výkonu to určitě poznáš

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

10.3.2009 v 16:16 | Nahoru | #9
na stelviu sem nic nepocítil,ale při výjezdu na edelweispitze se mi fazer nějak zadejchal,chvíli lapal po dechu a pak se to zas roztočilo,záleží dast na nastavení karburace...

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

12.3.2009 v 10:18 | Nahoru | #10
Díky za info všem. Snad to nějak zvládneme i bez zásahů do motorů. Holt když se nám nepodaří vyjet až na vrchol hory, tak to zapíchneme pár zatáček pod ním a bude to taky v cajku. Díky

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

15.3.2009 v 10:12 | Nahoru | #11
Ahoj

Já s tím mám také negativní zkušenosti, mě se stává kolem 2000 metrů, že se "hadá" elektronika, která se snaží upravit poměry vzduchu a paliva. Dokonce vím přesně v kterých místech v dolomitech se mně to pravidelně stává. Projevuje se to cukáním, jako kdybych natankoval špatný druh benzínu. Nicméně potom už to odezní, ale nepříjemné to je.

... OM

1 reakcí na tento příspěvek Vysoká nadmořská výška - co s tím?

15.3.2009 v 10:34 | Nahoru | #12
Jak uz tu bylo receno, min kysliku - bohata smes. Nejlip a nejlavnejs to vyresis tak ze si koupis motorku ktera ma lampda regulaci bohatosti (vsechny strikacky to nemaj).

Ale ja si nemyslim ze by to stalo za nejaky velky reseni, GSu na edelweisptze trosku trosku houpal volnobeh a sla hur do vyssich otacek ale nic s cim by se nedalo jet.

Spis bych potreboval neco pro sebe, nad 2000m me vzdycky rozboli hlava :\

(reakce na) Vysoká nadmořská výška - co s tím?

15.3.2009 v 16:07 | Nahoru | #13
otas1> paralen

1 reakcí na tento příspěvek Vysoká nadmořská výška - co s tím?

17.3.2009 v 10:07 | Nahoru | #14
Pokud jedete do výšky 3500m.n.m tak nemusíte s motorem nic dělat, dojde pouze z snížení volnoběhu a k snížení výkonu.Zkušenost -vstřikování si poradí s výškou bez větších problémů.Karburátor začne více kouřit a sníží se výkon, ale stále jede vyzkoušeno na motorce až do výšky 5600m.n.m.
Radek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysoká nadmořská výška - co s tím?

17.3.2009 v 13:23 | Nahoru | #15
Radek big> kde si byl s motorkou v 5600m.n.m.???

(reakce na) Vysoká nadmořská výška - co s tím?

18.3.2009 v 06:45 | Nahoru | #16
lukfa> Himalaye

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

18.3.2009 v 07:04 | Nahoru | #17
tedy nejvýše jsem byl jenom na Grossglockneru a žádný problém (ale to sem nepatří, to je z tvého pohledu beztak kopeček pro začátečníky... )

četl jsem, že největší rozdíl je v tom, jestli má motorka karburátory a nebo je stříkačka. Prý
stříkačka = problém
karburátory = žádný problém
ale osobně to ověřené nemám.

Pokud ale chcete jet někam jako Himaláje, měl by jsi spíš číst a ptát se na nějakých cestovatelských webech, jestli někdo jiný někam nejel na motorce do vyšší nadmořské výšky a jakou si vybral.

Třeba zjistíš, že nejideálnější bude do těhc zemí nějaký starší cestovatelský stroj, třeba BMW 1100GS nebo ještě starší 100GS.... a nebo lehčí enduro s karburátorem, třeba Suzuki DR350, nebo klasický motocykl, který místní znají a dokáži opravit, pravděpodobně Royal Enfield.... kdo ví jak to vypadá tam, kde chcete jet, jaké cesty, poměr šotolinová cesta/hrubší terén (šutry jak hlava) a na kolik kg věcí sebou budete chtít na každé motorce vézt....

A taky jaké tam jsou rozestupy benzínek.... kolik litrů benzínu si sebou budete muset vézt. Např. nádrž lehké enduro třeba 5 až 8 litrů, BMW GS normálně asi 20 litrů ale ve verzi adventure jsou myslím nádrže kolem 40 litrů. To pak dělá obrovský rozdíl v dojezdu, na jedné dojedeš na jedno natankování 100 km a na druhé 800 km....(při spotřebě 5l). Navíc pokud se budete někde trápit krokem, tak není problém aby spotřeba byla v tom úseku 2x vyšší... taky při vyšší nadmořské výšce prý je spotřeba vyšší a při nižším oktanovém čísle je určitě o něco vyšší spotřeba.... ale to už beztak všechno víš.

Někde jsem zahlídl nějaký cestopis, dva kluci letěli někam do Indie nebo Pakistán (či jiná země v okolí), půjčili si dva Enfieldy a na nich jeli přes hory, ale nevím kde jsme to viděl a v jaké nadmořské výšce jeli....

Každopádně vám tu cestu v dobrém smyslu slova závidím a držím palce ať vyjde

Naposledy editováno 18.03.2009 07:27:11

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

18.3.2009 v 16:40 | Nahoru | #18
V Strom 650-3700m.n.m, bez potíží, pouze volnoběh o cca 200 otáček nižší. Není potřeba to vůbec řešit, maximálně doladit volnoběh a u karbecu bohatost směsi.

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

19.3.2009 v 08:04 | Nahoru | #19
není nad to, když napíše někdo, kdo tam opravdu byl

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

23.3.2009 v 22:41 | Nahoru | #20
No popravde loni jsem byl na Grossglockneru a tam myslim ze se tomu rika Bikers Point mi to dvakrat chciplo nez jsem tam dojel. Ale zase je pravda ze mam babicku vsech sportovne cestovnich motorek..

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

23.3.2009 v 22:48 | Nahoru | #21
Také přidám zkušenosti u 2T. Loni jsem byl s ČZ 471 na GG a rostoucí nadmořská výška byla částečně znát. Po překonání hranice 1800 m. n. m. vypověděly službu svíčky Brisk (motorka vynechávala). Po výměně za NGK jsem bez větších problémů vyjel až nahoru (2571 m. n. m.) . Jediný problém co jsem pociťoval je pokles volnoběhu.
U SV jsem si ve stejné nadmořské výšce nevšiml ani poklesu volnoběhu

1 reakcí na tento příspěvek Vysoká nadmořská výška - co s tím?

24.3.2009 v 06:17 | Nahoru | #22
no kamarádi podobnou zkušenost, jeli s CBR600 a SV650 přes Alpy, 4-válec problémy, 2-válec do V v pohodě.

Já taky dvouválec do V a v pohodě.
Jestli Miškin myslel CBR1000F, tak opět sportovní 4-válec = problémy.

takže závěr s výběrem motoru je jasný

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

24.3.2009 v 10:57 | Nahoru | #23
prostě jak to není "dvojvál", tak to není ono

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

24.3.2009 v 11:05 | Nahoru | #24
kompenzaci nadmorske vysky (barometrickej tlak) maji i prehistoricke strikacky ... u karbce to nema smysl, leda ze by se ve vetsi nadmorske vysce jezdilo dlouhodobe...

to ze to ma ve velky vejsce mensi vykon s tim se neda nic delat, tomu zadny "serizeni" nepomuze ...

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

24.3.2009 v 11:23 | Nahoru | #25
U Diversionu to kolem 2300m už bylo znát, člověk musel dát při rozjezdu o dost víc plynu, pak už to jelo tak nějak +/- normálně. U Tenerky zatim nevim, ale docela by mě to zajímalo..má to nějakej udělátor, kterej otevře v určitý nadmořský vejšce další vzduchový kanálky..

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

24.3.2009 v 11:46 | Nahoru | #26
Jsem byl v Beskydech a jelo to jak cip

Ne ale na GG jsem nepocítil vůbec žádnou změnu

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

31.7.2009 v 22:58 | Nahoru | #27
kluci právě ted se vrátili z himalájí a podle vyprávění přejížděli u lehu nějaké sedílko nad čtyři tisíce - měli třistapadesátky enfieldy a skoro to prej nejelo - místy se museli vodstrkovat .

(reakce na) Vysoká nadmořská výška - co s tím?

31.7.2009 v 23:02 | Nahoru | #28
Roman2bk> HIMALÁJE JEZDÍ C.K RAJBAS Z BRNA - MÁ STÍM SPOUSTU ZKUŠENOSTÍ - DOPORUČUJU .
jinak lze i individuálně .- slišel sem a četl dost cestopisů . já tento rok nejel - nepustili mě doma .

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

1.8.2009 v 00:09 | Nahoru | #29
2V Transalp 650ccm - okolo 2000m n.m. od sředních otáček výpadky (bohatá směs) a méně výkonu - povrzeno u Tří Transalpů s podivem zjištěno, že to někdo s 600ccm randíkem nespozoroval a i s 650ccm, čím to netuším, kolega s Afrikou říkal že nic taky nezaznamenal tak jsem z toho blbej a k tomu i Jelen

Jak se to projevuje, za prvé motor má takovej hrubější zvuk, při rychlém otočení rukojeti začne pocukávat od sředních otáček, eliminace postupným přidáváním plynu a nevytáčením do maximama - tak za mě...







PS: tak třeba nové svíčky by tomu pomohli, filtr vzduchu apod.

Naposledy editováno 01.08.2009 00:19:37

Vysoká nadmořská výška - co s tím?

1.8.2009 v 00:25 | Nahoru | #30
Tak taky přidám aktualizované zkušenosti s ČZ 471
Dnes jsem se s ní vrátil ze Stelvia musím konstatovat, že u 2T je nadmořská výška znát opravdu hodně. Na těch 2000 m jede motorka vpodstatě jen na 3 kvalty. Na čtverku odmítá táhnout i z kopce. Hlavní ale je, že se navrch vyhrabala
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist