Prosím o Vaše zkušenosti s ježděním ve vysokých výškách a popřípadě možnosti řešení tohoto prolému (pro různé motorky - jede nás banda), před tím, než vyjedeme. Dík moc.
Pro zajímavost, kam se chystáte - Evrapa asi ne, Himaláje, Pamir?
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek Vysoká nadmořská výška - co s tím?
s jawou jsem byl na stelviu cca 2,7km a zadny problem jsem nezaznamenal
+ dodávka kyslíku
+ zvýšená dodávka kyslíku s nadmořskou výškou
- váha
- pracnost
- nepřivádí to kyslík, při akceleraci ( kdyby se tohle dořešilo, obětoval bych tomu i čas i místo )
jinak tedy nevím o ničem tedy mě napadá ještě vymyslet něco na principu prvního turba založeného na systému KKK. Turbo bylo poháněno spalinama ve výfuku a jak se to roztočilo, vytvořilo to přetlak paliva i s kyslíkem, ale to je asi pro inženýry.
Já s tím mám také negativní zkušenosti, mě se stává kolem 2000 metrů, že se "hadá" elektronika, která se snaží upravit poměry vzduchu a paliva. Dokonce vím přesně v kterých místech v dolomitech se mně to pravidelně stává. Projevuje se to cukáním, jako kdybych natankoval špatný druh benzínu. Nicméně potom už to odezní, ale nepříjemné to je.
... OM
1 reakcí na tento příspěvek Vysoká nadmořská výška - co s tím?
Ale ja si nemyslim ze by to stalo za nejaky velky reseni, GSu na edelweisptze trosku trosku houpal volnobeh a sla hur do vyssich otacek ale nic s cim by se nedalo jet.
Spis bych potreboval neco pro sebe, nad 2000m me vzdycky rozboli hlava :\
1 reakcí na tento příspěvek Vysoká nadmořská výška - co s tím?
Radek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysoká nadmořská výška - co s tím?
četl jsem, že největší rozdíl je v tom, jestli má motorka karburátory a nebo je stříkačka. Prý
stříkačka = problém
karburátory = žádný problém
ale osobně to ověřené nemám.
Pokud ale chcete jet někam jako Himaláje, měl by jsi spíš číst a ptát se na nějakých cestovatelských webech, jestli někdo jiný někam nejel na motorce do vyšší nadmořské výšky a jakou si vybral.
Třeba zjistíš, že nejideálnější bude do těhc zemí nějaký starší cestovatelský stroj, třeba BMW 1100GS nebo ještě starší 100GS.... a nebo lehčí enduro s karburátorem, třeba Suzuki DR350, nebo klasický motocykl, který místní znají a dokáži opravit, pravděpodobně Royal Enfield.... kdo ví jak to vypadá tam, kde chcete jet, jaké cesty, poměr šotolinová cesta/hrubší terén (šutry jak hlava) a na kolik kg věcí sebou budete chtít na každé motorce vézt....
A taky jaké tam jsou rozestupy benzínek.... kolik litrů benzínu si sebou budete muset vézt. Např. nádrž lehké enduro třeba 5 až 8 litrů, BMW GS normálně asi 20 litrů ale ve verzi adventure jsou myslím nádrže kolem 40 litrů. To pak dělá obrovský rozdíl v dojezdu, na jedné dojedeš na jedno natankování 100 km a na druhé 800 km....(při spotřebě 5l). Navíc pokud se budete někde trápit krokem, tak není problém aby spotřeba byla v tom úseku 2x vyšší... taky při vyšší nadmořské výšce prý je spotřeba vyšší a při nižším oktanovém čísle je určitě o něco vyšší spotřeba.... ale to už beztak všechno víš.
Někde jsem zahlídl nějaký cestopis, dva kluci letěli někam do Indie nebo Pakistán (či jiná země v okolí), půjčili si dva Enfieldy a na nich jeli přes hory, ale nevím kde jsme to viděl a v jaké nadmořské výšce jeli....
Každopádně vám tu cestu v dobrém smyslu slova závidím a držím palce ať vyjde
Naposledy editováno 18.03.2009 07:27:11
U SV jsem si ve stejné nadmořské výšce nevšiml ani poklesu volnoběhu
1 reakcí na tento příspěvek Vysoká nadmořská výška - co s tím?
Já taky dvouválec do V a v pohodě.
Jestli Miškin myslel CBR1000F, tak opět sportovní 4-válec = problémy.
takže závěr s výběrem motoru je jasný
to ze to ma ve velky vejsce mensi vykon s tim se neda nic delat, tomu zadny "serizeni" nepomuze ...
Jak se to projevuje, za prvé motor má takovej hrubější zvuk, při rychlém otočení rukojeti začne pocukávat od sředních otáček, eliminace postupným přidáváním plynu a nevytáčením do maximama - tak za mě...
PS: tak třeba nové svíčky by tomu pomohli, filtr vzduchu apod.
Naposledy editováno 01.08.2009 00:19:37