globalmoto_kveten





Téma: Konstrukce výfukového plamenometu:))))
 
28.5.2008 v 15:47
Znovu otevírám toto téma. Na CBR jsem to před prodejem už neřešil, ale na Daytoně to chci mít.

je tu někdo kdo dovede postavit za úplatu zdroj jiskry pro zapálení vstříknutého benzínu do výfukové koncovky?

Specifikace:

1. rozměrově nenáročné, na daytoně není vůbec na nic místo! (hlavně samotné jiskřiště)
2. zdroj 12V, jiskra "na tlačítko". Pravděpodobně to bude světelná houkačka
3 jiskra nejlépe opakovaná třeba v sekundových intervalech, případně jen jedna, ale s malým zpožděním po stisku tlačítka (aby benzín vstříknutý do koncovky stihl doletět k jiskře)

jako palivo použiju benzín vstříknutý do svodu výfukové koncovky. Připojím to na hlavní čerpadlo a uvidíme jestli motor poběží.

viděl bych to na princip malé indukční cívky a VN oblouku mezi dvěmi póly u koncovky.


Naposledy editováno 05.02.2010 14:02:49

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

15.3.2009 v 19:51 | Nahoru | #121
zkousel bych to jinak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

15.3.2009 v 20:08 | Nahoru | #122
SonicX> s tranzistorovým zapalováním a indučkou ze škodárny jsem při napájení baterií 6V 6Ah dostal jiskru 5cm dlouhou - z10ti pokusů přeskočila 9x.
Mám tady indučku, nějaká ruská, a s tou sem udělal jisku 12cm a pokud byla ta indučka v motorce tak mi běžně od vyskonapěťového kabelu šlo několik jisker skrz izolaci.

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

15.3.2009 v 20:36 | Nahoru | #123
Ondrasher> to je nuda....chci metrový plamen ne takovou prskavku:))

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

16.3.2009 v 14:43 | Nahoru | #124
Dingo> s tranzistorovým zapalováním a indučkou ze škodárny jsem při napájení baterií 6V 6Ah dostal jiskru 5cm dlouhou - z10ti pokusů přeskočila 9x. Mám tady indučku, nějaká ruská, a s tou sem udělal jisku 12cm a pokud byla ta indučka v motorce tak mi běžně od vyskonapěťového kabelu šlo několik jisker skrz izolaci.

Zajímavé, s indučkou ze škodárny jsem dostal s trandem 1,5cm a s kondenzátorovým buzením něco málo přes dva cm a to z 12V. Buď mám smůlu a nebo ta cívka měla někde prošlehnutej sekundár. :( Jiskru 12cm z indučky jsem ještě neviděl, to odpovídá nějakým 120000V, leda že by měla zabudovanej násobič napětí, každopádně bych ocenil foto, rád se poučím.

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

22.8.2009 v 23:35 | Nahoru | #125
sonic..helé, ty vypadáš, že to máš docela v ruce...nechtěl by jsi mi postavit na zakázku ten "zapalovač" ?:) jde mi jenom o zdroj jisker, palivo bych si už nějak vyřešil jinak... na tom jsem se totiž zasek:(

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

23.8.2009 v 03:01 | Nahoru | #126
Pak nahoď video

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

24.8.2009 v 21:56 | Nahoru | #127
Hehe klidně, jen mi řekni jak to má být velký jako krabička

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

25.8.2009 v 07:51 | Nahoru | #128

SonicX>Hehe klidně, jen mi řekni jak to má být velký jako krabička


čéče co nejmenší...z čeho to budeš napájet? indučky nemám, mám to přímo ve fajkách... takže bych musel přidat indučku? a ta by byla napájená prostě z baterky? varovali mně v ignitechu, abych si dal pozor na to přidávat jednu cívku, protože prý můžu zničit řídící jednotku a to bych fakt nerad. ten tvůj vehement hodí jenom jednu jiskru je tak? neopakuje ji...

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

25.8.2009 v 08:16 | Nahoru | #129
No heledte na delani jisker je i paradni vec v noteboocich .) pouziva se to na podsvetleni displaye a nazývá se to invertor. staci na to pripichnout 12v a kablíky dát dostatečně daleko od sebe a nebo mozna pripojit i na tu svíčku a to budou blesky jako blázen :)) mě to upalilo nehet na vzdalenost asi 2cm :)) a to jsem to nepripojil na nic jenom jsem se toho nešetrně dotknul . Jinak to kope zhruba jako ohradník na krávy :))

Naposledy editováno 25.08.2009 08:18:33

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

25.8.2009 v 08:17 | Nahoru | #130

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

25.8.2009 v 08:20 | Nahoru | #131
Jinak Rutane vdit ty prece nepotrebujes aby to bylo pripojene na inducku atd. normalne to hod na baterku das tlacitko na riditka ON/OFF pri zaplem ti to bude hazzet stále a hotovo. Podle mě tohle zbytečně komplikuješ.

Naposledy editováno 25.08.2009 08:20:25

2 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

25.8.2009 v 08:40 | Nahoru | #132
joraell - já nevím, tomuhle moc nerozumím..jakože ten invertor bude při přísunu 12V pořád dávat jiskry? to by bylo fajn:) pak už jenom zkusit jestli utáhne palivové čerpadlo další vstřik (což pochybuju a asi bude nutná montáž dalšího čerpadla do nádrže) a je to..:)

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

25.8.2009 v 08:51 | Nahoru | #133
RUTAN> přesně tak, pouze to připojíš na něco přes co to bude jiskřit, ale bacha na to má to solidní volty takže aby jsis s tím něco neodpálil na motorce

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

25.8.2009 v 09:35 | Nahoru | #134
co nejaky zapalovaci trafo?

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

25.8.2009 v 09:50 | Nahoru | #135
dost mozna by to zapalila i zhavici svicka co se s ni zapaluje smes v modelarskejch motorech... a mas to bez VN....

ty jo uz to tu resis takovou dobu pritom mi to prijde jako projekt na jedno odpoledne....

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

25.8.2009 v 09:54 | Nahoru | #136
já mám invertory v BMW - rozsvěcej mi Angel eyes - jsou to CCFL kroužky... jeden mám navíc, tak ti ho na tuto akci klidně věnuju (běhá to na 12V

jinak já na tvým místě bych si objednal něco takovýdleho

Naposledy editováno 25.08.2009 10:02:51

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

25.8.2009 v 11:51 | Nahoru | #137

assassin>dost mozna by to zapalila i zhavici svicka co se s ni zapaluje smes v modelarskejch motorech... a mas to bez VN....

ty jo uz to tu resis takovou dobu pritom mi to prijde jako projekt na jedno odpoledne....



no jo jenže já jsem svině líná víš?:))

bubrák - jak je to velké? ideální by pro mně bylo co nejmenší jiskřiště. Mám vstřik z auta, napojit na čerpadlo, zabudovat do výfuku a pak už jenom zkusit jestli to utáhne čerpadlo....

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

25.8.2009 v 12:09 | Nahoru | #138
opravdu chces pouzit ten vstrik?
takhle vypada flamekit se vstrikem....

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

25.8.2009 v 12:21 | Nahoru | #139
lobo - joo přesně tak to chci :))))

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

25.8.2009 v 12:34 | Nahoru | #140
asi si zacnu kupovat mrazeny kure a vzdycky se zastavim na pokec a grilling

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

25.8.2009 v 13:49 | Nahoru | #141
RUTAN> Hehe žádná indučka nic, použiju malý VN trafo z televize a samokmitající budič, při 12V si to vezme kolem 3A a hodí souvislej plazmovej oblouk o teplotě asi 8000°C. Tomu inventoru bych nevěřil, pochybuju že vydrží trvale proud obloukem

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

25.8.2009 v 14:24 | Nahoru | #142
sonic...ok...a protože to bude na chvostu mašiny pod výfukama, jak tam ty volty dovedu? to bude kábl jako prase ne?:))) jak by vypadaly ty "elektrody" ? stačilo by normálně z kabelu vyvést dvě kovová tělíska a dát je třeba 50mm od sebe napříč vyústěním výfukové koncovky? bude to fakčit?

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

27.8.2009 v 14:35 | Nahoru | #143
tyvado, jenom at te nezabije na masine proud :D

jinak ja uz se tesim na vysledek - jenom projizdka mestem, az te bude tailovat nejaky duchodce ve fabii :D

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

27.8.2009 v 14:53 | Nahoru | #144
to by byl titulek v novinách... motorkář na motorce se zabil proudem při zkoušení plamenů z výfuku

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

27.8.2009 v 15:06 | Nahoru | #145

jacobo>tyvado, jenom at te nezabije na masine proud :D

jinak ja uz se tesim na vysledek - jenom projizdka mestem, az te bude tailovat nejaky duchodce ve fabii :D



no ty krávo jako udělat si z mašiny paralyzér to by mi moc nesvědčilo:)))
a na tailing by to bylo vynikající:))))) třeba na motomanii bych to mohl zkusit při spanilé jízdě:))))

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

27.8.2009 v 16:15 | Nahoru | #146

RUTAN>joraell - já nevím, tomuhle moc nerozumím..jakože ten invertor bude při přísunu 12V pořád dávat jiskry? to by bylo fajn:) pak už jenom zkusit jestli utáhne palivové čerpadlo další vstřik (což pochybuju a asi bude nutná montáž dalšího čerpadla do nádrže) a je to..:)


co nejake male cerpadlo primo na hadici (in line)? jenom mem napadlo ze dawe02 mel neco podobneho na sradovi a ze by to bylo jednodussi jak dalsi cerpadlo v nadrzi

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

27.8.2009 v 18:15 | Nahoru | #147
RUTAN> Při 12V si to nevezme víc jak 3A. Dva kabely dáš k baterce (+ a -), další kabel bude k libovolnýmu spínači, kterým budeš ovládat relé. Další dva kabely budou VN, ty povedou k jiskřišti. Ideální mezera bude něco kolem 5mm.

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

27.8.2009 v 20:08 | Nahoru | #148
Drn...no já potřebuju pro vstřik vysokotlakou pumpu a ta většinou musí do nádrže..chci to zkusit napojit na tunel vstřikovací jednotky..akorát čekám, že to při poklesu tlaku ztratí tlak pro vstřiky a zakucká se mi motor..no uvidíme..

Sonic...Ok, tak prosím pusť se do toho.. Bylo by možné ty jiskřiště mít dvě? mám dvě koncovky výfuku pod sedlem a chci to dát za ně aby zapalovaly obě stejně...

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

27.8.2009 v 20:41 | Nahoru | #149
mno uvidím, bojím se aby se vůbec doutnavej výboj v tom průvanu zapálil..

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

28.8.2009 v 07:12 | Nahoru | #150

SonicX>mno uvidím, bojím se aby se vůbec doutnavej výboj v tom průvanu zapálil..



vyzkoušíme, uvidíme. co to bude stát?
R.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist