Mám motorku v servise a ještě nezměřili rám, tak mě tak napadlo jestliže bude ohlej (ohlej je, je to vidět i pohým okem)tak novej rám stojí cca 60 000. Motorka má cenu tak 110 000. Čili je velká pravděpodobnost že s prací a dalšíma dílama tato částka vzroste kamsi např. k 90 -ti tisícům. To je velká pravděpodobnost že z mojí milovaný motorečky udělá pojišťovna neopravitelný vozidlo.
A ptám se: Jestliže pojišťovna řekne že tu opravu už neproplatí a že z toho udělaj totální škodu pak se stane co? Předpokládám že mě něják vyplatěj a se samotnou motorkou se stane teda co? Nechá si jí pojišťovna nebo mi jí vrátěj jako vrak?
Naposledy editováno 03.03.2009 21:46:17
když pojišťovna zaplatila, zajel jsem znovu do servisu, že se motka chová divně - výměna vnitřností krku a spodních brýlí a rovnání rámu (lehce vyosený krk ve dvou z pěti měřených os) za cca 18 dohromady (samotné rovnání cca 8 včetně protokolu...kupci té motorky jsem ho dal k motorce s fotkami, jak bylo bouráno)
edit: byl to značkový servis a neoficiálně jsme se domluvili, že to tak spácháme
Naposledy editováno 03.03.2009 21:52:31
1 reakcí na tento příspěvek Pojistný plněnní z povinnéo ručení?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pojistný plněnní z povinnéo ručení?
v servisu mění poškozené díly za nové (což je hlavní finanční rodíl, než když si necháš dát "rozpočet" a pak to zbastlíš) a s protokolem o rovnání rámu nebudeš mít problém motorku prodat (co si budeme namlouvat, lehlá je skoro každá, ale kvalitně opravena málokterá)
v hondě nebyl problém se dohodnout na vrácení dílů mně zpátky - třeba přední ráfek je jen lehce odřený (mám v zásobě), lehce škrtlou nádrž jsem za bůra prodal, atp. - tak ještě pár peněz dostanu zpět
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pojistný plněnní z povinnéo ručení?
(V SRN např. je hranice opravitelnosti 50% ceny věci).
Nad touto hranicí předpokládané ceny opravy přichází tzv. totální/úplná škoda. Zde se vychází z ceny věci bezprostředně před vznikem události a ceny použitelného zbytku věci. Nutno podotknout, že pojišťovna jak v CZ tak v SRN ad. většinou podhodnotí cenu zbytku. Proto ty bitky v SRN Poláků i Čechů stát se odběratelem zahraniční pojišťovny.
Naše pojišťovny ještě neprohlédly a prodávají tyto zbytky místním spekulantům. Díky tomu se stává, že také na jedné věci(vozidlo, motorka) zaplatí také třeba i 2x totální škodu. Poprvé se zbastlí oprava první události a nastává další, kdy většinou v souladu s těžkou újmou nebo i smrtí jezdce
Vychytané to mají Amíci - Ti automaticky při totální škodě znemožňují vozidlo po zbastlené opravě dále dále provozovat v provozu a tak se stávají zásobárnou "závodních" motorek.
Takže na CZ trhu koupená motorka do 3let s druhým majitelem je téměř vždy opravená totálka. Dovoz z venku=pokud není koupena venku nová z důvodu lepší ceny(v takovém případě se ale samozřejmě nebude dříve jak za 5 let nabízet)pak je to úplně každá. Není potřeba si dělat žádné iluze.
(V SRN např. je hranice opravitelnosti 50% ceny věci).
Nad touto hranicí předpokládané ceny opravy přichází tzv. totální/úplná škoda. Zde se vychází z ceny věci bezprostředně před vznikem události a ceny použitelného zbytku věci. Nutno podotknout, že pojišťovna jak v CZ tak v SRN ad. většinou podhodnotí cenu zbytku. Proto ty bitky v SRN Poláků i Čechů stát se odběratelem zahraniční pojišťovny.
Naše pojišťovny ještě neprohlédly a prodávají tyto zbytky místním spekulantům. Díky tomu se stává, že také na jedné věci(vozidlo, motorka) zaplatí také třeba i 2x totální škodu. Poprvé se zbastlí oprava první události a nastává další, kdy většinou v souladu s těžkou újmou nebo i smrtí jezdce
Vychytané to mají Amíci - Ti automaticky při totální škodě znemožňují vozidlo po zbastlené opravě dále dále provozovat v provozu a tak se stávají zásobárnou "závodních" motorek.
Takže na CZ trhu koupená motorka do 3let s druhým majitelem je téměř vždy opravená totálka. Dovoz z venku=pokud není koupena venku nová z důvodu lepší ceny(v takovém případě se ale samozřejmě nebude dříve jak za 5 let nabízet)pak je to úplně každá. Není potřeba si dělat žádné iluze.