globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pojistný plněnní z povinnéo ručení?
 
3.3.2009 v 21:16
Zdraec plantážníci.
Mám motorku v servise a ještě nezměřili rám, tak mě tak napadlo jestliže bude ohlej (ohlej je, je to vidět i pohým okem)tak novej rám stojí cca 60 000. Motorka má cenu tak 110 000. Čili je velká pravděpodobnost že s prací a dalšíma dílama tato částka vzroste kamsi např. k 90 -ti tisícům. To je velká pravděpodobnost že z mojí milovaný motorečky udělá pojišťovna neopravitelný vozidlo.
A ptám se: Jestliže pojišťovna řekne že tu opravu už neproplatí a že z toho udělaj totální škodu pak se stane co? Předpokládám že mě něják vyplatěj a se samotnou motorkou se stane teda co? Nechá si jí pojišťovna nebo mi jí vrátěj jako vrak?

Pojistný plněnní z povinnéo ručení?

3.3.2009 v 21:30 | Nahoru | #1
samo že ti ji vráti

Pojistný plněnní z povinnéo ručení?

3.3.2009 v 21:33 | Nahoru | #2
pojišťovna si jí nemůže nechat, protože neni jejim vlastníkem, provozovatelem a ani to nemáš ve smlouvě

Pojistný plněnní z povinnéo ručení?

3.3.2009 v 21:38 | Nahoru | #3
pojištovna vyplatí zůstatkovou cenu moto po amortizaci a na to oni bejvaj svině , moto ti vrátí

Pojistný plněnní z povinnéo ručení?

3.3.2009 v 21:43 | Nahoru | #4
ahoj to samé jsem měl se svojí dodávkout transit ford a měl jsem havárku anebyla to moje vina a pojištovna mě zaplatila totálku a s autem jsem ještě půl roku a pak jsem to prodal na náhradní díly

Pojistný plněnní z povinnéo ručení?

3.3.2009 v 21:45 | Nahoru | #5
Řeknu ti to na 99% -Pokud bude škoda totální,dostaneš cenu běžnou na trhu a pojištovák tvou motku nabídne na aukci kde se prodá tomu kdo nabídne nejvíc ,nebo si jí necháš . Příklad v roce 2006 jsi koupil motku za 150000kč.V roce 2009 má hodnotu 110000kč.Na vrak ti najdou kupce za 20000kč a tobě dají na ruku 90000kč. Prodat vrak jim samozřejmě nemusíš,můžeš si ho nechat,opravit nebo prodat sám. VLASTNÍ ZKUŠENOST

Naposledy editováno 03.03.2009 21:46:17

Pojistný plněnní z povinnéo ručení?

3.3.2009 v 21:50 | Nahoru | #6
udělal jsem to tak, že pojišťovna zaplatila opravu (cca 120, což bylo tehdy na hraně ceny motorky), krycí dopis a vytáhl jsem motorku ze servisu.
když pojišťovna zaplatila, zajel jsem znovu do servisu, že se motka chová divně - výměna vnitřností krku a spodních brýlí a rovnání rámu (lehce vyosený krk ve dvou z pěti měřených os) za cca 18 dohromady (samotné rovnání cca 8 včetně protokolu...kupci té motorky jsem ho dal k motorce s fotkami, jak bylo bouráno)

edit: byl to značkový servis a neoficiálně jsme se domluvili, že to tak spácháme

Naposledy editováno 03.03.2009 21:52:31

1 reakcí na tento příspěvek Pojistný plněnní z povinnéo ručení?

3.3.2009 v 21:51 | Nahoru | #7
Aha tak díky, uvidíme jak se pochlapí. A ještě jedna otázka. Je možný že kdybych to chtěl vyřídit rozpočtem tak to bude nejspíš levnější než v Yamaze oprava ne? Teď mi jde o to kdyby to chtěli zlikvidovat jestli mám nějákou šanci že bych to rozpočtem srazil tu cenu pod onu likvidační hranici páč v yamaze si za výměnu rámu asi řeknou ranec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pojistný plněnní z povinnéo ručení?

3.3.2009 v 22:15 | Nahoru | #8
simisim> na spoustě věcí "rozpočtem" ušetříš, ale...
v servisu mění poškozené díly za nové (což je hlavní finanční rodíl, než když si necháš dát "rozpočet" a pak to zbastlíš) a s protokolem o rovnání rámu nebudeš mít problém motorku prodat (co si budeme namlouvat, lehlá je skoro každá, ale kvalitně opravena málokterá)
v hondě nebyl problém se dohodnout na vrácení dílů mně zpátky - třeba přední ráfek je jen lehce odřený (mám v zásobě), lehce škrtlou nádrž jsem za bůra prodal, atp. - tak ještě pár peněz dostanu zpět

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pojistný plněnní z povinnéo ručení?

3.3.2009 v 22:22 | Nahoru | #9
mariano> Se divim že ho v Hodně rovnali. Já myslel že většina autorizovaných servisů si rovnání neveme na triko a spíš to řeší výměnou.

Pojistný plněnní z povinnéo ručení?

3.3.2009 v 22:46 | Nahoru | #10
Pokud by ti pojišťovna uznala totální škodu, tak ti určej cenu před bouračkou a po bouračce. Tobě vyplatí rozdíl a motorku ti samozřejmě nechaj.

Pojistný plněnní z povinnéo ručení?

4.3.2009 v 00:08 | Nahoru | #11
Každá věc má hladinu ekonomické opravitelnosti, která není specifikována. Tedy v CZ se vychází z nepsaného pravidla do 80% ceny věci (je celkem logické, že opravovat poškozenou věc v ceně stejné nepoškozené věci na trhu je ekonomický nesmysl). Tedy pojišťovna bude vycházet z ceny opravy při dodržení technologické opravy dle výrobce věci-tedy značka.
(V SRN např. je hranice opravitelnosti 50% ceny věci).

Nad touto hranicí předpokládané ceny opravy přichází tzv. totální/úplná škoda. Zde se vychází z ceny věci bezprostředně před vznikem události a ceny použitelného zbytku věci. Nutno podotknout, že pojišťovna jak v CZ tak v SRN ad. většinou podhodnotí cenu zbytku. Proto ty bitky v SRN Poláků i Čechů stát se odběratelem zahraniční pojišťovny.
Naše pojišťovny ještě neprohlédly a prodávají tyto zbytky místním spekulantům. Díky tomu se stává, že také na jedné věci(vozidlo, motorka) zaplatí také třeba i 2x totální škodu. Poprvé se zbastlí oprava první události a nastává další, kdy většinou v souladu s těžkou újmou nebo i smrtí jezdce

Vychytané to mají Amíci - Ti automaticky při totální škodě znemožňují vozidlo po zbastlené opravě dále dále provozovat v provozu a tak se stávají zásobárnou "závodních" motorek.

Takže na CZ trhu koupená motorka do 3let s druhým majitelem je téměř vždy opravená totálka. Dovoz z venku=pokud není koupena venku nová z důvodu lepší ceny(v takovém případě se ale samozřejmě nebude dříve jak za 5 let nabízet)pak je to úplně každá. Není potřeba si dělat žádné iluze.

Pojistný plněnní z povinnéo ručení?

4.3.2009 v 00:08 | Nahoru | #12
Každá věc má hladinu ekonomické opravitelnosti, která není specifikována. Tedy v CZ se vychází z nepsaného pravidla do 80% ceny věci (je celkem logické, že opravovat poškozenou věc v ceně stejné nepoškozené věci na trhu je ekonomický nesmysl). Tedy pojišťovna bude vycházet z ceny opravy při dodržení technologické opravy dle výrobce věci-tedy značka.
(V SRN např. je hranice opravitelnosti 50% ceny věci).

Nad touto hranicí předpokládané ceny opravy přichází tzv. totální/úplná škoda. Zde se vychází z ceny věci bezprostředně před vznikem události a ceny použitelného zbytku věci. Nutno podotknout, že pojišťovna jak v CZ tak v SRN ad. většinou podhodnotí cenu zbytku. Proto ty bitky v SRN Poláků i Čechů stát se odběratelem zahraniční pojišťovny.
Naše pojišťovny ještě neprohlédly a prodávají tyto zbytky místním spekulantům. Díky tomu se stává, že také na jedné věci(vozidlo, motorka) zaplatí také třeba i 2x totální škodu. Poprvé se zbastlí oprava první události a nastává další, kdy většinou v souladu s těžkou újmou nebo i smrtí jezdce

Vychytané to mají Amíci - Ti automaticky při totální škodě znemožňují vozidlo po zbastlené opravě dále dále provozovat v provozu a tak se stávají zásobárnou "závodních" motorek.

Takže na CZ trhu koupená motorka do 3let s druhým majitelem je téměř vždy opravená totálka. Dovoz z venku=pokud není koupena venku nová z důvodu lepší ceny(v takovém případě se ale samozřejmě nebude dříve jak za 5 let nabízet)pak je to úplně každá. Není potřeba si dělat žádné iluze.

(reakce na) Pojistný plněnní z povinnéo ručení?

4.3.2009 v 00:37 | Nahoru | #13
simisim> nerovnala honda, rovnali u halbicha

(reakce na) Pojistný plněnní z povinnéo ručení?

3.4.2009 v 14:06 | Nahoru | #14
simisim> jak to nakonec dopadlo?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist