globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co s prednimi tlumici?
1.2.2009 v 19:52
Cau chci se zeptat mate nekdo praxi s prednimi tlumici na VZ800
Mam je temer porad na dorazech neda se na tom jezdit,jsou pretesnene a novy olej,ale presto se propruzi max 8cm a jsou na dorazu. Nebo z ceho by tam sli nahradit?
DIKY
Předchozí
1 2
Následující

Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 19:57 | Nahoru | #1
takže se ti zdaj měký?buď hustší olej,než tam máš,nebo podložky pod pružiny,tím vlastně zvýšíš předpětí pružiny,efekt stejnej ,jako u stavitelné vidle...

Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 20:05 | Nahoru | #2
Olej hustší ti nepomůže , má tam funkci tlumení perování tzn.aby se vidle vracela pomaleji z propružení,hustým olejem by sis to ještě zhoršil;to podložení pružin můžeš zkusit ale jestli je máš už hodně utahaný tak si tím mírně zkrátíš krok propružení.

Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 20:09 | Nahoru | #3
Olej hustší ti nepomůže , má tam funkci tlumení perování tzn.aby se vidle vracela pomaleji z propružení,hustým olejem by sis to ještě zhoršil;to podložení pružin můžeš zkusit ale mírně tím zkrátíš krok propružení.(jinak v např v brně je firma která delá pružiny na zakázku ,možná by to vyšlo levněji než origo,mě dělali pružiny do spojky.

Naposledy editováno 01.02.2009 20:12:30

Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 20:20 | Nahoru | #4
ja tam daval predepsany olej,ale proste to je nejake utahane
pokousel jsem sehnat nove pruziny,ale nikdo je nevede pry v tom nejdou menit. Se pry meni celej vnitrek,ani tam pruziny nejsou videt. Tam jsou ty obraceny savli dolu a obalen¨m do brejli

Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 20:34 | Nahoru | #5
u viraga 11 to bylo v pohode se udali trubky nad pruzina a bylo po ptakach,ale tohle je fakt na kokot

Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 20:35 | Nahoru | #6
já jsem si nechal přetěsnit šavle před dvěma týdny,prvně mě šli až na doraz,po přetěsnění vše ok. Výměna pružin je asi zbytečná,já mám 15 let starou motku,šavle jsou púvodní a mechanik mě řekl že pružiny jsou zcela v pořádku. Hele dělal jsi si přetěsnění sám,nebo nějakej servis? Já jsem si na to netroufl,páč těch kroužkú je tam jak najebanejch a stačí nějaký podobný prohodit a už to nefachčí jak má.

Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 20:38 | Nahoru | #7
Kdepak, hustší olej rozhodně pomůže, tlumení funguje obousměrně a má na chození na dorazy velký vliv.
VZ 800 jsem zkoušel a fakt je předek ve velký nerovnováze se zadkem.
Takže šup tam hustší olej a můžeš ho tam nalít trochu víc (+20% třeba) než je předepsáno, zvětší se vzduchová "pružina".
Jakou tam máš viskozitu? 10W? Lupni tam nejhustší co seženeš, tuším 20W a pokud ani to nepomůže tak zkus hustej hydraulickej olej nebo jako poslední možnost převoďák.

Další co pomůže je podložení pružin, odmontuj vrchní "zátky" a podívej se jak to tam funguje, a kdyžtak si nech vysoustružit z duralu nebo silonu podložky, nebo použij nějakej polotovar (kus silonový trubky apod) Neboj se toho, není to žádná věda. jen je potřeba najít vhodný místo kam tu podložku dát, aby se z ní pružina nesesmekla, a nejlíp na vrchní stranu.
Běžně se předpětí dělá tak kolem centimetru, nejvíc sem viděl 3 cm, ale to bylo u motárdu s dlouhýma zdvihama.. je třeba to vyzkoušet.
Nastav to tak, že když sediš na motorce tak by vidle měly být stlačený do 25% zdvihu, plus mínus autobus.
Ale hlavní příčina chození na dorazy je ten olej, to určitě vyzkoušej.

Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 20:40 | Nahoru | #8
Poprve to delali v servisu v Liberci,ale jedne hned tekla na guferu. Tak jsem je rozebral vycistil,dal nova gufera a olej a zas je tam dal zpet
Na Shadovce sou jake tlumice,take pistem dolu?

Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 20:43 | Nahoru | #9
na shadowce jsou přesně obráceně než máš ty. Píst nahoře.

1 reakcí na tento příspěvek Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 20:46 | Nahoru | #10
ja je mel rozebrane jen jednou,me to nevadi,ja se toho nebojim :) Jen me to strasne SERE. Vubec nevim kam tam dat ty podlozky,pac nikde sem tam pruzinu nevidel. Vytahl jsem cely vnitrek a ten je pertlovany

Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 20:51 | Nahoru | #11
nejradci bych tam dal klasicky savle z neceho a bylo by po prdeli,jsou jednodusi

Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 20:52 | Nahoru | #12
pružiny máš pod těma maticema u brýlí,nebo alespoň já je tam mám,ale bacha rádo to střílí. a nebo ti tam ty pružiny nedali,japonci jedni hlópí a to je jádro problému

Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 20:59 | Nahoru | #13
jako pruziny pod maticema nejsou covece,je pouzita jako vicko a kontramatka k trubicce co leze do te savle,co ma jako perovat,ale pruzi jen pra centaku a je tvrda. Jestli tam nekdo fakt neco zapomel dat

(reakce na) Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 21:01 | Nahoru | #14
Myšák22> přendávat vidlice je hromada zbytečný práce.
Hrkni tam ten hustej olej a uvidíš že to zabere. Co tam teda je teď? Desítka? Nebo dokonce pětka?

Díval jsem se na microfiche a ty vnitřky tam jsou fakt takový podivný, ale určitě nějak rozdělat jít musí, protože se na to prodávají progresivní pružiny.

2 reakcí na tento příspěvek Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 21:11 | Nahoru | #15
Co tam mam nalito nevim,kouknu se zitra v dilne,mel bych tam byt flasku se zbytkem oleje.
Tak to budu muset jeste jednou rozhodit a zjistit zda to nepujde nako rohodit do dilu,aniz bych to pokurvil.
Je to fakt divnej vynalez je to vlastne pist a do nej zaleza asi 10tyc a ta v tom zapruzi,ale az na konci,jak kdyby byly pruziny kratke,nebo praskle.
Pokad vis nejake stranky kde to maj rozkreslene,nebo nabizi ty pruziny bud od te dobroty a posli mi to. Diky

Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 21:19 | Nahoru | #16
teď jsem se díval do manualu,ja mam pod tou maticí kovovou podložku,pak trubku a potom je teprv pružina,nevím ale asi se ta pružina vydělává tak že odděláš tu vrchní matici a dole na vidli je imbus,je strčenej zespodu.Ten musíš vytočit a celá vidla se ti rozpadne

1 reakcí na tento příspěvek Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 21:20 | Nahoru | #17
mám to psaný v němčině a tak to odezírám dle obrázkú

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 21:21 | Nahoru | #18
Myšák22> tady je nějaká diskuze v angličtině:
http://groups.google.com/group/rec.motorcycles.tech/browse_thread/thread/48f1f004c62446ec
automatický překlad
vyplývá z toho že dostat se k pružinám je pěkně nap**u protože je to tam všechno zaloctitovaný.
Takže bych se spolehnul hlavně na ten olej, bude to fungovat, uvidíš.

microfiche:

Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 21:24 | Nahoru | #19
aha tak u tohoto je to obráceně

(reakce na) Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 21:25 | Nahoru | #20
Myšák22> jinak to že vyndanej vnitřek péruje tak jak říkáš je podle mě tím že nemá roztahovací doraz, takže ho mimo nosný trubky můžeš roztáhnout nad jeho běžnej pracovní zdvih

(reakce na) Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 21:28 | Nahoru | #21
mirďa-1> jo to je prave nejlepsi co muze byt celou rozeberes,vycistis a je klid. Vzdyck ty tesnitka odejdou kvuli tomu humusu co se tam usadi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 21:30 | Nahoru | #22
Vespa> jo super to je presne ono
Jak to mohla naka pica japonska vymyslet,to nechapu
Pac naka pruzina tam byt musi,ale je nejaka kratka,pac tatycka zaleze temer do pulky bez namahy a pak jen trosek zapruzi a je natvrdo

1 reakcí na tento příspěvek Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 21:35 | Nahoru | #23
ta pružina by měla být pod těma slabýma trubkama v těch spodních vidlich,to ti vlastně pruží,měly by jít vytočit a ta co se na to nastrčí z vrchu,v ní je olej a tak tlumí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 21:36 | Nahoru | #24
Myšák22> natvrdo? To to jako rukou zmáčkneš nadoraz? A to takhle dělají obě vidlice? Fakt divný.
Zkus to co sem ti psal v prvním příspěvku, změř si v jaký části zdvihu je vidlice když na motorce sedíš.
Normálně to hoď na stojan aby bylo přední kolo ve vzduchu, nějak si poznač zdvih, zhoď to, sedni na to a změř zase a porovnej.
rozdíl by měl být 25% celkovýho zdvihu.

(reakce na) Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 21:40 | Nahoru | #25
mirďa-1> jo ja si tak nak myslim ze by meli byt v tom jenze je to lisovane. Vubec nevim pokad to rozdelam,jestli to pujde jeste slozit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 21:43 | Nahoru | #26
Vespa> rukou to zamacknu pod pulku urcite a o zem to zamacknu jako bez namahy. Delaji to obe vidle.kdyz masinu zvednu tak sou dlouhe jak tyden a dam ji na kola tak normalne zaleyou o pulku sami a pokad na to sednu tak zbyva max 7-8cm

1 reakcí na tento příspěvek Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 21:49 | Nahoru | #27
hele než něco zkurvit,je lepší to dat do servisu,já jsem jim tam hodil celý vidle a i s origo těsněním od hondy který stálo na jednu 850kč jsem platil cca 2500kč a to vč. práce a oleje (Motoman Brno) Dívej nová vidla stojí na Shadowku 15000kč JEDNA!! a tak radši obětuju dva a púl tácu,než abych potom nusel dát 30 hadrú,to je skoro polovina pořizovací ceny mé krásky .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 21:52 | Nahoru | #28
Myšák22> tak to je nějakej úlet :\
Zeptám se kamaráda s Maraudrem jestli to má taky tak, ale nezdá se mě to vůbec
Tady na fotce je jasně vidět že trčí ze zdvihu minimálně tak 12 cm.

Ale nechápu čím by to mohlo být, třeba se v tom někdo vrtal nebo to máš nějak blbě složený..??
Obě pružiny prasklý je blbost, nebo by mohly být nějak hodně unavený, ale to snad jen kdyby ta motorka strávila 100 let zkurtovaná na dorazy...
nechápu :)

a tohle je přímo tvoje? Tady na tý fotce mě zdvihy přijdou normál


Naposledy editováno 01.02.2009 21:54:42

(reakce na) Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 21:53 | Nahoru | #29
mirďa-1> kdyz to tak sleduju,tak se stavim v suzuce a zkusim vymamit zda umi sehnat pruziny. Popripade bych je nechal v tech savlich prehodit a doma si je pak zas slozim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s prednimi tlumici?

1.2.2009 v 21:57 | Nahoru | #30
Vespa> jo to se mi take nezda,ale vzhledem k tem upravam na motoru,bych nedal ani na to,ze to nekdo treba i snizil,aby to bylo tuzsi. Ma to ostre vacky a komplet ladaky tak 37kW udali 66,coz v servisu potvrdili,ze motor je predelanej.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nejde benzín do válce Suzuki VZ 800 Marauder linhic 4 19.5.2024 v 11:18 pepe100
Zadní karburátor Suzuki Marauder VZ... Suzuki VZ 800 Marauder linhic 6 7.5.2024 v 12:56 Dano998
Divný problém s V2 motorom Suzuki VZ 800 Marauder Dano998 3 7.5.2024 v 07:42 panTerek
Škrtený Marauder 800 Suzuki VZ 800 Marauder Dano998 1 1.5.2024 v 22:14 Faier
Zadní karburátor na VZ800 Marauder ... Suzuki VZ 800 Marauder linhic 2 7.1.2024 v 13:59 1100Virago


TOPlist