Mám volné kotouče na nýtech (cca 4mm, takže vela moc), protose rozhoduji zda nové kotoče nebo přenýtovat.
Přenýtování u Tenaxu stoji 300/kus (paradni cena)
Vyroba novych kotouču od tenaxu vyjde zhruba na 2600/kus (vyrobi i zubate brakingy za tuto cenu - sirka je 5mm, nerezova ocel opracovana laserem)
Nebo koupit starsi kotouče ... cca 2000/kus.
Chtěl bych to zkombinovat s novými deskami - zn. Vesrah. Bude nejlepší volba fungl nový kotouč od tenaxu ?? Nebo přenýtování ma taky solidni zivotnost ?
Dík za rady a zkušenosti
kotouč jsem si taky dělal a použil jsem ocel 15142,zušlechtěná na 30HRC, materiál byl předem zušlechtěn a potom obroben .
tepelné žíhání je sice dobrá věc pro stabilizaci korouče ale zase se ztratí zlepšená pevnost kotouče u materíálu třeba třídy 12-15 u nerezu nevím jaký to má vliv na vlastnosti materiálu, tím se může kotouč dříve opotřebovat. dá se použít taky vibrační žíhání a to se provádí zastudena.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové kotouče - oprava
restore>Pěkná diskuze.Výrobou kotoučů jsem se léta zabýval a myslím že něco málo o nich vím.
Materiál: Je to přesně jak psal DAWE02.Nejlepší materiál na kotouče je nerez.V podstatě je to jedno jaká,ale na sportovních motorkách při festovním používání může dojít k vyžíhání u ocelí stabilizovaných titanem.Kotouč potom začne rezavět.Já osobně používal nerez využívanou na jad.reaktory.Číslo už si nepamatuju,ale byla odolná vůči vysokým teplotám-nad 1000°C.
Dalším často používaným materiálem jsou oceli třídy 12... a 15...
To jsou ty které po umytí a nevysušení nahodí lišku.Materiálově v pohodě,jen ta rez není nic estetického.
Opracování:Často čtu jak někdo opravuje kotoče na magnetce.No vcelku je to správně,až na nehezkou vlastnost magnetů a tou je zachování deformací.Pokud je kotouč zdeformovaný,magnet si jej přitáhne (jako že srovná) a po uvolnění je kotouč sice krásně přebroušený,ale křivý jak zákon káže.Dá se to eliminovat,ale nevím jestli má cenu vysvětlovat laikům jak. .V sériové výrobě se kotouče vyrábějí pálením laserem,vodním paprskem nebo přímo vystřihováním na lisech.Plechy projdou rovnačkou a obvykle se po vyrobení tvaru přesoustruží nebo přebrousí (podle typu)na spec strojích.
Každý kotouč i origo háže.Je to nutné pro snadnější uvolnění destiček a obvykle to bývá kolem 0,05 mm axiálně.
Na závěr bych varoval před podkročováním min.tloušťky.Takový kotouč je absolutně nevyzpytatelný a může to být doslova vstupenka na vozík.Samozřejmě se najde dost chytráků kteří budou tvrdit že oni mají pod limit a funguje to,ale pravda je že to jede dokud nepřijde opravdu velká zátěž a pak to končí nehezky.
Konečně někdo, kdo ví o čem mluví. Můžu mít pár dotazů? Kotouče, případně rozetu si chci už dlouho vyrábět sám. Vždycky mě odradila neznalost jakej zvolit materiál případně tepelný zpracování a technologickej postup při výrobě.Takže na kotouče doporučuješ libovolnou nerez odolnou vysokým teplotám? Případně oceli tř. 12, 15. Co tepelný spracování? Je něco, na co si dát pozor při výrobě?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové kotouče - oprava
Neber to jako vyfakování,ale víc než jsem napsal ve svém příspěvku výše psát nechci.Jednak nemám chuť vypisovat sáhodlouhé postupy,vychytávané v potu tváře a druhak nechci kazit kšeft lidem kteří se tím živí (viz.panteer).Soráč
1 reakcí na tento příspěvek Brzdové kotouče - oprava
Proč se ptám: na eBay nějaký maník nabízí dvojici předních kotoučů (nové); cenově jsou určitě zajímavé, ale váhám, jestli se to vyplatí. Tvrdí, že stejný materiál používá třeba Galfer.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové kotouče - oprava
maciiik>Ještě bych si tady dovolil přihodit dotaz: říká vám něco materiál "SUS420 high carbon stainless steel"?
Proč se ptám: na eBay nějaký maník nabízí dvojici předních kotoučů (nové); cenově jsou určitě zajímavé, ale váhám, jestli se to vyplatí. Tvrdí, že stejný materiál používá třeba Galfer.
Že by 17023?Přeloženo do lidského jazyka:Nerez.
Naposledy editováno 28.01.2009 00:07:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové kotouče - oprava
...když to shrnu, tak s Tonym veskrze dobrá zkušenost...jak slíbil, tak to bylo a to co udělal funguje...neberte to jako reklamu, jen popisuju zkušenost...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové kotouče - oprava
maciiik>restore> Tak ta angličtina je celkem jasná - "vysokouhlíkatá nerezová ocel"... Jen jsem doufal, jestli tady není někomu známá ta zkratka SUS420 - že by mi ji laicky přeložil, třeba jako: "jo, kup to, s tímhle to bude brzdit tak, že ti polezou oči z důlků" nebo případně "ne, nekupuj to, s tímhle to bude brzdit tak, že ti polezou oči z důlků"...
Takhle to nefunguje.Podle materiálu kotouče nepoznáš nic.Strašně moc záleží i na brzových deskách a jak moc si "sednou " s materiálem kotoučů.Klidně je kup když o ně stojíš,ale je docela možné že tě bude čekat laborování s deskama.Nebo taky ne. Tady je každá rada doslova a do písmene drahá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové kotouče - oprava
2 reakcí na tento příspěvek Brzdové kotouče - oprava
maciiik>restore> Dík za postřeh! Ten samý problém ale budu nejspíš mít i se značkovými disky, nebo ne? Jinak v ceně jsou i dva páry brzdových desek - "HH sintered, equiv. to EBC FA188hh"... Uvidím, prozatím jenom "špekuluju".
Jo je možné že i "značkové" kotouče z druhovýroby můžou mít s jinýma deskama problém.Tohle je fakt výzkum-vývoj za pochodu.
2 reakcí na tento příspěvek Brzdové kotouče - oprava
pošli prosim odkaz na ty kotouče co chceš koupit. Je to na ZX7R?? Já jsem si teď koupil jedny lehce jetý na Ebay od AP racing (PFM) a ty maj nevrtanou brzdnou plochu ani žádný odvodný drážky. Brzdná plocha je z nějaký litiny 6mm a rezne jak svině. Jsou to závodní kotouče, bez nýtů, drží pomocí spec. mechanismu - péra v čepech.
Jen mne zajímá co chceš koupit, neboj kupovat je nebudu, co bych s tím dělal...
jinak SUS420 je ocel třídy 14 (14021 a 14034), mrkni do odkazu, jsou tam jak chem. složení tak pevnostní vlastnosti, to už ti něco napoví...
http://www.stalforbu.../steel_stainless.htm
WARP>maciik
pošli prosim odkaz na ty kotouče co chceš koupit. Je to na ZX7R?? Já jsem si teď koupil jedny lehce jetý na Ebay od AP racing (PFM) a ty maj nevrtanou brzdnou plochu ani žádný odvodný drážky. Brzdná plocha je z nějaký litiny 6mm a rezne jak svině. Jsou to závodní kotouče, bez nýtů, drží pomocí spec. mechanismu - péra v čepech.
Jen mne zajímá co chceš koupit, neboj kupovat je nebudu, co bych s tím dělal...
jinak SUS420 je ocel třídy 14 (14021 a 14034), mrkni do odkazu, jsou tam jak chem. složení tak pevnostní vlastnosti, to už ti něco napoví...
http://www.stalforbu...tainless.htm [/quote]
Nechci tě poučovat,ale SUS420 není ocel tř.14.Pleteš si to.To co popisuješ je značení ocelí podle německé normy.Za jedničkou je tečka a to dost podstatná.
Kotouče se z oceli tř 14 nevyrábějí
Edit:Bacha na ty litinové kotouče.Potřebují extra brzdové desky.Není jedno co se tam dá!!!!
Naposledy editováno 29.01.2009 00:07:13
WARP>...
jinak SUS420 je ocel třídy 14 (14021 a 14034), mrkni do odkazu, jsou tam jak chem. složení tak pevnostní vlastnosti, to už ti něco napoví...
http://www.stalforbu...tainless.htm [/quote]
Jak muzes napsat ze je to trida 14 (u nas se stale bere apriori CSN) kdyz hned na to hodis odkaz na "stanless" neboli nerez, coz je odjakziva trida 17...?
Pokud se nepletu, tak to oznaceni co jsi hodil je nejaka Nemecka norma. Nas ekvivalent SUS420 je 17023 a SUS410 je 17021
Edit> aha, takze pozde
Naposledy editováno 29.01.2009 00:16:28
1 reakcí na tento příspěvek Brzdové kotouče - oprava
jo sorry, německá norma má jiný číslování než česká ČSN, holt jsem už dlouho mimo obor. Navíc je to i v názvu odkazu...holt jsem to neštudoval no
Naposledy editováno 29.01.2009 00:18:05
WARP>restore-ve druhé tabulce v druhém sloupci dole jsou ty čísla BEZ tečky za jedničkou, tak mi to vysvětli....
jo sorry, německá norma má jiný číslování než česká ČSN, holt jsem už dlouho mimo obor. Navíc je to i v názvu odkazu...holt jsem to neštudoval no
Nic se neděje.Každý je tvor omylný. Já musel reagovat protože za chvíli by tu někdo začal ty kotouče i cementovat,podobně jako v jiném tématu.
Edit:
Já prostě nejsem strojař, takže proto tyhle dotazy... Ale aspoň se tady něco dozvím, a navíc teď můžu před kámošema dělat "chytrého"... Škoda jen, že se z nich nikdo o mašiny nezajímá...
Naposledy editováno 29.01.2009 12:02:18
Edit - takže:
WARP > Ty kotouče jsou na ZX-7R a nejen na ni. Na eBay jsou tady, předpokládám, že když se prodají, tak nahodí další. Trochu jsem hledal po netu a dělá je tahle firma. Proti značkovým je ta cena hodně jinde, jestli se to vyplatí - těžko říct...
Naposledy editováno 29.01.2009 14:08:04
1 reakcí na tento příspěvek Brzdové kotouče - oprava
tak to vypada jako luxusni zboží. Hlavně ta cena za nový kusy je nádherná. Pokud by byl i matroš solidní, není co řešit. Mne přišly sice značkové, ale jeté kotouče na cca 200GBP!
šel bych do toho..máš k tomu i desky.