globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1
8.1.2009 v 14:49
Zdravím..prosím o radu..Někde jsem četl že by se mělo správně chcípat moto pomocí vypínače co je na to dělanej..Někde zas psali že spíš kličkem že to je pro moto lepší...tak bych chtěl radu od vás..díky moc

(reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

9.1.2009 v 10:17 | Nahoru | #91
2LEKO> Zabývám se komunikací s řídícíma jednotkama(hlavně auta),podobný případy znám z praxe,jak už jsem psal vysvětlování je na hodinovou slohovou práci,která by asi nebyla pro všechny srozumitelná a pointa zústává stejná.
Jednotka dostává dva různý příkazy:
klíčem-VYPNOUT KONEC JÍZDY
spínačem-VYPNOUT STAV NOUZE-to je u některých novějších jednotek problém

Naposledy editováno 10.01.2009 17:15:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

9.1.2009 v 10:22 | Nahoru | #92
1100Virago> Jasné je, že každý vypínač je stavěný na vypínání určitého proudu svou konstrukcí, mrkni na velikosti kontaktů na chcípáku a na spinačce a hned Ti dojde co bude mít vetší životnost.Já osobně si raději vypálím kontakty na chcípáku než na spinačce.

(reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

9.1.2009 v 10:50 | Nahoru | #93
Robertek: To jako že jsou kontakty na spínačce poddimenzované? Proč by se proboha měly vypálit? Proč teda nemá většina aut chcípák, aby se nevypálila spínačka?
Bože, tahle předposranost... To už je fakt lepší vypínat motor vyklopením bočáku, protože přes tamněší čidlo neteče skoro žádný proud.

Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

9.1.2009 v 10:51 | Nahoru | #94
Manuál- Honda CBR 1000,GSX R 1000,GSX R 600,R1

Nikde nic není o doporučeném a jediném správném "vypínání" motoru!
U klíčku jen popis - imobilizér!
U spínačky popis poloh!
U "vypínače " pouze "ON" a "OFF"!
Neznám nikoho komu by "odešel" za normálního používání u motocyklu od r.v. cca 2000 ,kdy se začali používat "elektronické " systémy standartně, "spínací skříňka" nebo "vypinač" chodu motoru!
A sám to vypínám jak mě "napadne" bez rozmyslu!Dojedu vypnu!

3 reakcí na tento příspěvek Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

9.1.2009 v 10:59 | Nahoru | #95
Protože u auta máš relátka, jinak stím bočákem máš pravdu tam je taky dimenzovaný vypínač stejně jako ten na řidítkách.

2LEKO>Neznám nikoho komu by "odešel" za normálního používání u motocyklu od r.v. cca 2000 ,kdy se začali používat "elektronické " systémy standartně, "spínací skříňka" nebo "vypinač" chodu motoru!

Tak to já znám dost lidí komu se vypálila spinačka, hlavně choperistů, přidá si dvě světla nechá svítit a vše vypne klíčkem a stříbro teče.

(reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

9.1.2009 v 11:03 | Nahoru | #96

Robertek>Protože u auta máš relátka, jinak stím bočákem máš pravdu tam je taky dimenzovaný vypínač stejně jako ten na řidítkách.

2LEKO>Neznám nikoho komu by "odešel" za normálního používání u motocyklu od r.v. cca 2000 ,kdy se začali používat "elektronické " systémy standartně, "spínací skříňka" nebo "vypinač" chodu motoru!

Tak to já znám dost lidí komu se vypálila spinačka, hlavně choperistů, přidá si dvě světla nechá svítit a vše vypne klíčkem a stříbro teče.



....jsem psal .....by "odešel" za normálního používání u motocyklu

(reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

9.1.2009 v 11:03 | Nahoru | #97
Robertek: A je to tady! Když si trouba natáhne dráty navíc, tak se nikdo nemůže divit, že mu to hoří. pak je ale fuk, jak to vypíná - hoří to kvůli větším proudům, než na které ty kontakty jsou stavěné. Kdyby ti magoři připojili světla na chcípák, vyhoří jim taky.
Jinak v motorkách jsou samozřejmě relátka taky, i když méně, protože motorka nemá klimu, elektrické okýnka a podobné vymoženosti.

Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

9.1.2009 v 11:15 | Nahoru | #98
Jo myslel jsi celého motocyklu, tak to pak je ta životnost určitě delší.Já jsem měl dost motorek stáří 15-20 let a tam už se to začalo projevovat, je jasné že koupit funglovku na dva roky tak mužeš zdechat čím je libo a nepoznáš to.

Relátka tam jsou,ale nestartuješ otočením klíčku,ale tlačítkem které teprve sepne relátko.Opravdu je ta spinačka dělaná aby přes ni šel co nejmenší proud a to i při zapínání tak i při rozpínání.

Naposledy editováno 09.01.2009 11:20:13

Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

9.1.2009 v 11:36 | Nahoru | #99
Tady se ale nejedná o to,že by něco zhořelo,jde o to,že řídící jednotka přestane poslouchat na nouzové volání a dál už na stisknutí tlačítkem"jen vypíná".
Při jízdě ŘJ komunikuje z motorem,při např. úbytku oleje už ví,že se něco děje(stav nouze),ale nemůže vypnout motor sama,protože se může jednat třeba o jízdu po zadním nebo větší náklon.
Když dojde k pádu,ulomí se klíč,předprogramovaný počet nouzových vypnutí je vyčerpán,pak ve zmatku může dojít k nevypnutí-zadření.
Napsal jsem to zjednodušeně,neplatí to pro všechny motorky stejně,nedá se orientovat např. podle roku výroby,ale záleží na naprogramování ŘJ.
Držel bych se pokynů výrobce.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

9.1.2009 v 13:07 | Nahoru | #100

Robertek>Protože u auta máš relátka, jinak stím bočákem máš pravdu tam je taky dimenzovaný vypínač stejně jako ten na řidítkách.

2LEKO>Neznám nikoho komu by "odešel" za normálního používání u motocyklu od r.v. cca 2000 ,kdy se začali používat "elektronické " systémy standartně, "spínací skříňka" nebo "vypinač" chodu motoru!

Tak to já znám dost lidí komu se vypálila spinačka, hlavně choperistů, přidá si dvě světla nechá svítit a vše vypne klíčkem a stříbro teče.



To je pravda, připojit přídavná světla přímo paralelně k původnímu je hazard. Většinou začne hořet pojistka, a když ji zesílíš, budou přetížené kabely a kontakty - může skončit až požárem!!! Přídavná světla (a jiné silné spotřebiče, např. vyhřívané hefty) je nejlepší zapojit tak, že jsou napájena přímo ze svorek aku. a spínají je relátka, jejichž cívky jsou napájené z ovladače světel, popř. přímo ze světla. Tím se nepřidá žádná další zátěž ke stávající instalaci. Sám jsem takto měl na Fiatu 128 rampu se 4 "dělovkami" a dvě mlhovky, fungovalo to bez problémů. Jen jsem místo původního altíku (33A) musel namontovat silnější (65A). Proto v těchto případech také pozor na výkon alternátoru.

Jinak, to s tím opalováním kontaktů je také pravda, cívka se totiž "brání" změnám protékajícího proudu a pri rozepnutí indukuje napěťový ráz způsobující jiskření kontaktů. Dá se tomu u relátek zabránit zapojením diody paralelně k cívce, v ZÁVĚRNÉM SMĚRU!!!, ta pak ráz "pohltí" a kontakty zůstanou ušetřeny. POZOR: toto nejde použít u zapalovací cívky.

(reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

9.1.2009 v 13:35 | Nahoru | #101
BikerJim> Konečně někdo kdo se dívá i pod plasty, přesně proto se chcípákem propojuje 15 na indukční cívce s kostrou, aby se ztratil napěťový ráz a nerozepínal se klíčkem pod zátěží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

9.1.2009 v 13:50 | Nahoru | #102
BikerJim: Proč by to nešlo použít u zapalovací cívky? Já mám v TCI právě tyhle diody na koncových tranzistorech, aby nebyly namáhané zpětnými špičkami. Tipuju, že je to tak u většiny (ne-li u všech) TCI.
Jinak zpětná špička u relátek je zanedbatelná a nastane i při chcípnutí nouzákem, protože relátka se stejně odpojí až při otočení klíčku. Špičky alternátoru pohltí přes usměrňovač a stabilizátor baterie, protože ta se od alternátoru neodpojuje - zůstává připojená i po vypnutí klíčku.

Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

9.1.2009 v 15:42 | Nahoru | #103
vydelej faje ze svicek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

9.1.2009 v 23:59 | Nahoru | #104
1100Virago> Velikost napětí, které cívka (zde je to vlastně trafo) naindukuje, nezáleží jen na velikosti změny proudu, ale i na její RYCHLOSTI (U = L x (dI/dt)). Proto je třeba, aby proud primárem cívky zanikl co nejrychleji. Ochranná dioda pohlcující samoindukční ráz ale umožňuje průtok proudu vyvolaného indukcí, čímž se zánik proudu primárem zpomaluje=> výsledné napětí na sekundáru pak bude menší. Proto, jsou-li u TCI tyto diody použity, cívky pak musejí být tomuto přizpůsobeny, aby dávaly dostatečné napětí i při pomalejším "vypínání" primárního proudu. Klasická zapalovací cívka (používaná ve starých autech) po připojení ochranné diody dává tak malé napětí, že prakticky není schopna dát jiskru (v praxi odzkoušeno).
Jinak, zmiňované ochranné diody se používají především u relátek spínaných tranzistory, které by jinak samoindukční špička zničila, nejedná-li se o speciální vysokonapěťové tranďáky. Je-li však relé spínáno kontaktovým spínačem, pak jde víceméně o luxus, který zvyšuje jeho životnost, zejména když má cívka relé větší indukčnost.

Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

10.1.2009 v 10:02 | Nahoru | #105
Teda pánové jak já vám závidim takovéhle starosti.. už 15 let marně dělám vše pro to aby mi to furt nechcípalo
Harley Davidson FL 1953 kikstart only

1 reakcí na tento příspěvek Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

10.1.2009 v 15:36 | Nahoru | #106
Já to chcípám klíčkem i chcípákem zároveň a mám jistotu

(reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

10.1.2009 v 15:45 | Nahoru | #107
MirasRS> úplně zároveň a nebo jedním o trošičku dřív?

1 reakcí na tento příspěvek Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

10.1.2009 v 16:15 | Nahoru | #108
Musíš uplně naprosto přesně zároveň jinak se to ničí víc než jenom jednim

(reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

10.1.2009 v 16:58 | Nahoru | #109
MirasRS> No to právě asi ne, protože k jednomu máš delší kabely, než k druhému, musíš tedy počítat s rychlostí posuvu elektronů v kabelu a jedním cvaknout o chvíli dřív, než druhým. Jinak opravdu hrozí, že se to zničí.

1 reakcí na tento příspěvek Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

10.1.2009 v 17:30 | Nahoru | #110
Dovolim si citat z manualu k fazeru:

EAU1266

Engine stop switch "on/off"
Set this switch to "on" before starting
the engine. Set this switch to "off" to
stop the engine in case of an emergency,
such as when the vehicle overturns
or when the throttle cable is stuck.

Vypinac motoru "vypnuto/zapnuto"
Prepnete vypinac do polohy "zapnuto" pred
startovanim motoru. Prepnete spinac do
polohy "vypnuto" v pripade nebezpeci, napriklad
pri padu vozidla, nebo v pripade poskozeni
kabelu plynu.

-----------------------------------------------
Ale ze to ma takhle FZ6ka jeste neznamena, ze to maji jine masiny stejne, ani ze vypinani chcipakem je jakykoli problem.

Fakt jak je kosa tak lidi resej kraviny

(reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

10.1.2009 v 21:10 | Nahoru | #111
BikerJim: Jo, už jsem si mezitím uvědomil, v čem je zásadní rozdíl - diody u TCI nejsou paralelně na cívce, ale na výkonovém tranzistoru. Takže chování cívky zůstane neovlivněné, protože dioda je s ní vlastně v sérii, zatímco závěrné napětí na tranzistoru nepřekročí otevírací napětí diody.

(reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

10.1.2009 v 22:48 | Nahoru | #112

Ozzy_>Dovolim si citat z manualu k fazeru:

EAU1266

Engine stop switch "on/off"
Set this switch to "on" before starting
the engine. Set this switch to "off" to
stop the engine in case of an emergency,
such as when the vehicle overturns
or when the throttle cable is stuck.

Vypinac motoru "vypnuto/zapnuto"
Prepnete vypinac do polohy "zapnuto" pred
startovanim motoru. Prepnete spinac do
polohy "vypnuto" v pripade nebezpeci, napriklad
pri padu vozidla, nebo v pripade poskozeni
kabelu plynu.

-----------------------------------------------
Ale ze to ma takhle FZ6ka jeste neznamena, ze to maji jine masiny stejne, ani ze vypinani chcipakem je jakykoli problem.

Fakt jak je kosa tak lidi resej kraviny



Tak pokud tam nemáš podobný varování jako já,tak není co řešit.
[URL= zastavení motoru, dvě pozice:
- pozice (Běh) = pracuje.
- pozice (OFF) = zastaví se.
Varování:
Tento vypínač je určený především pro použití v nehodě
případy když potřebujete zastavit motor rychle. Poté co
zastavíte motor,vraťíte přepínač do pozice běh.
Na další straně pak píšou vypínat motor vždy klíčem,jinak souhlas,že zima je dlouhá,už ať to skončí.

Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

10.1.2009 v 23:29 | Nahoru | #113
MirasRS

2 reakcí na tento příspěvek Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

11.1.2009 v 02:50 | Nahoru | #114
Normalne jedu jedu, zpomaluju, zastavim a motor chcipne sam, nevim co tu resite. Jedine ze byste jak blbecci pred zastavenim vyradili na neutral nebo zmackli spojku.

(reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

11.1.2009 v 11:12 | Nahoru | #115

Bubrak ZX10R>Normalne jedu jedu, zpomaluju, zastavim a motor chcipne sam, nevim co tu resite. Jedine ze byste jak blbecci pred zastavenim vyradili na neutral nebo zmackli spojku.





hele nebo kdyby treba ubral volnobeh tak by to taky chciplo samo ne ?

ale pokud nekdo nechce chcipat vypinacema a nicit si tak elektroniku tak doporucuji chcipat pres rychlost

lulanek> presne jak jsi to napsal by to melo byt

Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

12.1.2009 v 09:11 | Nahoru | #116
lulanek>Proč kraviny, náhodou je to poučné a jsem rád když i v takové věci se najdou rozdíly k debatě.

Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

12.1.2009 v 09:33 | Nahoru | #117
Ale tak to tedy vypadá,že asi "šetrnější" a "bezpečnější" je to asi vypínat klíčkem!
A jek je to třeba u endura bez klíčku!?
Elektronika tam je taky a pouze "chcípák"!

(reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

12.1.2009 v 12:38 | Nahoru | #118

TVGSXR>no další dement se našel...dík za rady chlapi..fakt dík



sám jsi dement, na co si myslíš že tam to tlačítko je? když tam máš startér tak taky přemýšlíš jestli roztlačit, nebo nastartovat? Se nediv, když tu dáš tak debilní otázku, že se lidi akorát chytnou za hlavu..

Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

12.1.2009 v 17:39 | Nahoru | #119
to by me zajimalo k cemu tam to tlacitko "chcipak" je? asi ochrana proti kradezi jinak nevim

Je to jedno, prece jenom ten chcipak tam k necemu je tak proc ho nepouzivat?
Co myslis ze je lepsi vypnout pocitac stiskem tlacitka vypnout ve winech nebo stiknutim napajeciho tlacitka(kratce)? Je to to samy

Joi jeste sem zapomel nez to chcipnes dej plnej plyn vypni chcipak zapni chcipak a pak vypni klicek

(reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1

12.1.2009 v 17:41 | Nahoru | #120
Bubrak ZX10R> nejlip na jednicku na vid? co tomu rika retezovka?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1


TOPlist