Jednotka dostává dva různý příkazy:
klíčem-VYPNOUT KONEC JÍZDY
spínačem-VYPNOUT STAV NOUZE-to je u některých novějších jednotek problém
Naposledy editováno 10.01.2009 17:15:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1
Bože, tahle předposranost... To už je fakt lepší vypínat motor vyklopením bočáku, protože přes tamněší čidlo neteče skoro žádný proud.
Nikde nic není o doporučeném a jediném správném "vypínání" motoru!
U klíčku jen popis - imobilizér!
U spínačky popis poloh!
U "vypínače " pouze "ON" a "OFF"!
Neznám nikoho komu by "odešel" za normálního používání u motocyklu od r.v. cca 2000 ,kdy se začali používat "elektronické " systémy standartně, "spínací skříňka" nebo "vypinač" chodu motoru!
A sám to vypínám jak mě "napadne" bez rozmyslu!Dojedu vypnu!
3 reakcí na tento příspěvek Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1
2LEKO>Neznám nikoho komu by "odešel" za normálního používání u motocyklu od r.v. cca 2000 ,kdy se začali používat "elektronické " systémy standartně, "spínací skříňka" nebo "vypinač" chodu motoru!
Tak to já znám dost lidí komu se vypálila spinačka, hlavně choperistů, přidá si dvě světla nechá svítit a vše vypne klíčkem a stříbro teče.
Robertek>Protože u auta máš relátka, jinak stím bočákem máš pravdu tam je taky dimenzovaný vypínač stejně jako ten na řidítkách.
2LEKO>Neznám nikoho komu by "odešel" za normálního používání u motocyklu od r.v. cca 2000 ,kdy se začali používat "elektronické " systémy standartně, "spínací skříňka" nebo "vypinač" chodu motoru!
Tak to já znám dost lidí komu se vypálila spinačka, hlavně choperistů, přidá si dvě světla nechá svítit a vše vypne klíčkem a stříbro teče.
....jsem psal .....by "odešel" za normálního používání u motocyklu
Jinak v motorkách jsou samozřejmě relátka taky, i když méně, protože motorka nemá klimu, elektrické okýnka a podobné vymoženosti.
Relátka tam jsou,ale nestartuješ otočením klíčku,ale tlačítkem které teprve sepne relátko.Opravdu je ta spinačka dělaná aby přes ni šel co nejmenší proud a to i při zapínání tak i při rozpínání.
Naposledy editováno 09.01.2009 11:20:13
Při jízdě ŘJ komunikuje z motorem,při např. úbytku oleje už ví,že se něco děje(stav nouze),ale nemůže vypnout motor sama,protože se může jednat třeba o jízdu po zadním nebo větší náklon.
Když dojde k pádu,ulomí se klíč,předprogramovaný počet nouzových vypnutí je vyčerpán,pak ve zmatku může dojít k nevypnutí-zadření.
Napsal jsem to zjednodušeně,neplatí to pro všechny motorky stejně,nedá se orientovat např. podle roku výroby,ale záleží na naprogramování ŘJ.
Držel bych se pokynů výrobce.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1
Robertek>Protože u auta máš relátka, jinak stím bočákem máš pravdu tam je taky dimenzovaný vypínač stejně jako ten na řidítkách.
2LEKO>Neznám nikoho komu by "odešel" za normálního používání u motocyklu od r.v. cca 2000 ,kdy se začali používat "elektronické " systémy standartně, "spínací skříňka" nebo "vypinač" chodu motoru!
Tak to já znám dost lidí komu se vypálila spinačka, hlavně choperistů, přidá si dvě světla nechá svítit a vše vypne klíčkem a stříbro teče.
To je pravda, připojit přídavná světla přímo paralelně k původnímu je hazard. Většinou začne hořet pojistka, a když ji zesílíš, budou přetížené kabely a kontakty - může skončit až požárem!!! Přídavná světla (a jiné silné spotřebiče, např. vyhřívané hefty) je nejlepší zapojit tak, že jsou napájena přímo ze svorek aku. a spínají je relátka, jejichž cívky jsou napájené z ovladače světel, popř. přímo ze světla. Tím se nepřidá žádná další zátěž ke stávající instalaci. Sám jsem takto měl na Fiatu 128 rampu se 4 "dělovkami" a dvě mlhovky, fungovalo to bez problémů. Jen jsem místo původního altíku (33A) musel namontovat silnější (65A). Proto v těchto případech také pozor na výkon alternátoru.
Jinak, to s tím opalováním kontaktů je také pravda, cívka se totiž "brání" změnám protékajícího proudu a pri rozepnutí indukuje napěťový ráz způsobující jiskření kontaktů. Dá se tomu u relátek zabránit zapojením diody paralelně k cívce, v ZÁVĚRNÉM SMĚRU!!!, ta pak ráz "pohltí" a kontakty zůstanou ušetřeny. POZOR: toto nejde použít u zapalovací cívky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1
Jinak zpětná špička u relátek je zanedbatelná a nastane i při chcípnutí nouzákem, protože relátka se stejně odpojí až při otočení klíčku. Špičky alternátoru pohltí přes usměrňovač a stabilizátor baterie, protože ta se od alternátoru neodpojuje - zůstává připojená i po vypnutí klíčku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1
Jinak, zmiňované ochranné diody se používají především u relátek spínaných tranzistory, které by jinak samoindukční špička zničila, nejedná-li se o speciální vysokonapěťové tranďáky. Je-li však relé spínáno kontaktovým spínačem, pak jde víceméně o luxus, který zvyšuje jeho životnost, zejména když má cívka relé větší indukčnost.
1 reakcí na tento příspěvek Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1
1 reakcí na tento příspěvek Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1
1 reakcí na tento příspěvek Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1
EAU1266
Engine stop switch "on/off"
Set this switch to "on" before starting
the engine. Set this switch to "off" to
stop the engine in case of an emergency,
such as when the vehicle overturns
or when the throttle cable is stuck.
Vypinac motoru "vypnuto/zapnuto"
Prepnete vypinac do polohy "zapnuto" pred
startovanim motoru. Prepnete spinac do
polohy "vypnuto" v pripade nebezpeci, napriklad
pri padu vozidla, nebo v pripade poskozeni
kabelu plynu.
-----------------------------------------------
Ale ze to ma takhle FZ6ka jeste neznamena, ze to maji jine masiny stejne, ani ze vypinani chcipakem je jakykoli problem.
Fakt jak je kosa tak lidi resej kraviny
Ozzy_>Dovolim si citat z manualu k fazeru:
EAU1266
Engine stop switch "on/off"
Set this switch to "on" before starting
the engine. Set this switch to "off" to
stop the engine in case of an emergency,
such as when the vehicle overturns
or when the throttle cable is stuck.
Vypinac motoru "vypnuto/zapnuto"
Prepnete vypinac do polohy "zapnuto" pred
startovanim motoru. Prepnete spinac do
polohy "vypnuto" v pripade nebezpeci, napriklad
pri padu vozidla, nebo v pripade poskozeni
kabelu plynu.
-----------------------------------------------
Ale ze to ma takhle FZ6ka jeste neznamena, ze to maji jine masiny stejne, ani ze vypinani chcipakem je jakykoli problem.
Fakt jak je kosa tak lidi resej kraviny
Tak pokud tam nemáš podobný varování jako já,tak není co řešit.
[URL= zastavení motoru, dvě pozice:
- pozice (Běh) = pracuje.
- pozice (OFF) = zastaví se.
Varování:
Tento vypínač je určený především pro použití v nehodě
případy když potřebujete zastavit motor rychle. Poté co
zastavíte motor,vraťíte přepínač do pozice běh.
Na další straně pak píšou vypínat motor vždy klíčem,jinak souhlas,že zima je dlouhá,už ať to skončí.
2 reakcí na tento příspěvek Jak chcípat Suzuli GXSR 600 K1
Bubrak ZX10R>Normalne jedu jedu, zpomaluju, zastavim a motor chcipne sam, nevim co tu resite. Jedine ze byste jak blbecci pred zastavenim vyradili na neutral nebo zmackli spojku.
hele nebo kdyby treba ubral volnobeh tak by to taky chciplo samo ne ?
ale pokud nekdo nechce chcipat vypinacema a nicit si tak elektroniku tak doporucuji chcipat pres rychlost
lulanek> presne jak jsi to napsal by to melo byt
TVGSXR>no další dement se našel...dík za rady chlapi..fakt dík
sám jsi dement, na co si myslíš že tam to tlačítko je? když tam máš startér tak taky přemýšlíš jestli roztlačit, nebo nastartovat? Se nediv, když tu dáš tak debilní otázku, že se lidi akorát chytnou za hlavu..
Je to jedno, prece jenom ten chcipak tam k necemu je tak proc ho nepouzivat?
Co myslis ze je lepsi vypnout pocitac stiskem tlacitka vypnout ve winech nebo stiknutim napajeciho tlacitka(kratce)? Je to to samy
Joi jeste sem zapomel nez to chcipnes dej plnej plyn vypni chcipak zapni chcipak a pak vypni klicek
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 | Zajda2004 | 5 | 7.11.2023 v 13:42 Kubák |
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 | malbbs | 8 | 15.9.2023 v 19:32 yurcko |
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 | Motomaniak | 16 | 24.5.2023 v 05:56 Maly1 |