celkem zajímavá cena oproti Zumo..
Používal bych jí 80% v autě a 20% na moto. Abych to upřesnil, používám gps tak všehovšudy 15x ročně, takže zase nepotřebuju kdejakou vymoženost, ale zároveň nechci aby mě to tahalo po silnici 6. třídy
Ted mám MIO C520 a jsem spokojenej, ale na motorku to není. diky za postřehy
Garmin Nuvi 550
1 reakcí na tento příspěvek Garmin Nuvi 550
cashe>TomasTT> nenašel jsem tam u vás nikde ceník, jenom na tu 550ku a za 25tis (pravda ve výbavě jak fík) mi přijde strašně moc. no jak polovina Biga :)
takže bych bral tu 500 v základu + mapy evropy (pokud u toho není)
tak mi kdyžtak písni do PM jaká by byla cena
Ahoj,
ceník navigací vypublikuju do konce týdne, čekáme na nové ceny od Garminu. 500 se oficiálně už nenabízí, musíme spočítat za kolik to udělat, protože je máme nakoupené za mnohem víc, než se dneska prodávají a i když to nechám za nákupku, je to víc. Od léta jsme prakticky prodávali jen ty naše 550 sety, chtěli jsme jich ještě pár ale je to složitý. Teď máme jednu a jednu slíbenou a zatím víc není.
K té 500 je pochopitelně jak mapa evropy, tak česká topo, protože to je z české distribuce. Spočítám cenu a dám ti vědět do PM.
T.
Universal scooter mount
Part Number: 010-11143-03
Suggested Retail Price: $ 29.99 USD
https://buy.garmin.c...p/shop.do?pID=27927#
TomasTT>pepek9:no jasně, já to bral tak, že navigace do auta třeba za 5000Kč plus pouzdro s držákem za 2000 to je pořád těžce pod cenou Zuma.
Ahoj Tomáši, tak tohle by mě zajímalo - 5+2=7, a to je velmi slušné. Máš konkrétní tip (navigace a pouzdro, které by pasovalo na mojí mašinu - nejlépe černé), díky!
1 reakcí na tento příspěvek Garmin Nuvi 550
Ještě záleží na umístění - pokud se to dá na nějakou pomocnou hrazdičku (něco jako tohle - příklad pomocné hrazdičky) tak se to otočí o 90 stupňů a je to. Totéž v případě upevnění RAM klouby (máš li třeba na foťák resp. kameru na řídítkách). Na dlouhou hrazdičku to je trošku složitější protože jsou zespodu 3 silentbloky a při otočení naležato jeden bude kolidovat s tou hrazdou. Dá se to ale podložit tak 10mm čehokoliv - kouskem hliníku a je to vyřešené. To bych musel vědět, kam to chceš dát. Jestli na toho sportstera co máš v avataru, tak by možná bylo i elegantnější řešení ale musel bych vidět ty řídítka jak to tam konkrétně je ale na 99% to jde na dva šrouby co drží klemu na levém heftu opět pomocí RAM.
No a navigace - to by záleželo na výběru. Všechny "do auta" mají slabší displej ale pokud se s tím smíříš, tak by fakt záleželo jen na tom, co si vybereš. Třeba taková docela normální je Nuvi 250W za asi přesně 5 tis s DPH, trošku lepší 255W za šest. Je to v rozsahu asi tak od necelých 4 do asi 13 tisíc s DPH asi patnáct modelů.
Já bych teda ještě zvážil nový a hyperjasný typ Nuvi 550 s kovovým držákem - je to sice tak asi za 11 tisíc s DPH ale podle mě to je nesrovnatelně lepší kvůli čitelnosti a možnostem té nové navigace. Kdybys měl někdy chvilku, tak asi nejlepší by bylo podívat se na nějaké ty věci v reálu, ideální je když je venku hezky, takže se dá porovnat ta čitelnost displeje na sluníčku a možnosti ovládání v rukavicích... to považuju za důležitou věc taky.
1 reakcí na tento příspěvek Garmin Nuvi 550
2 reakcí na tento příspěvek Garmin Nuvi 550
Skladem běžně MvG zamykací (065-0142) nebo odpružený zamykací (065-0141). Černé verze na přání do týdne.
http://www.touratech.com/shops/015/index.php?cPath=12_76_415
Jestli jsi z Jesenice a je to ta Jesenice u Prahy, tak to k nám máš asi tak 3km :)
1 reakcí na tento příspěvek Garmin Nuvi 550
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Garmin Nuvi 550
mam fotky jak nas to zavedlo az k nekomu do vrat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Garmin Nuvi 550
Je mi jasne ze si to budes branit - Garmin ma taky tisic chyb ale prekvapilo mne to, ze to zaclo blbnout chvili po tom, co to zacal dalsi pasazer (uzivatel tomtoma) taky pomlouvat - ze to vyfasl v praci...
Jinak na zapade snad funujou vsechny navigace - to bych jako meritko kvality nebral
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Garmin Nuvi 550
1 reakcí na tento příspěvek Garmin Nuvi 550
hele ne. My jsme normální dealer, nedovážíme to. Děláme prodej koncovým zákazníkům a speciálně na motorky ale holt je potřeba se stavit nebo si to nechat poslat, což dneska taky není tak moc problém a třeba na to školení si udělat někdy na jaře výlet. Jestli máš čas, tak si přečti tohle:
http://www.touratech.cz/html/navigace_gps.html
a tohle:
http://www.touratech.cz/html/vybirame_gps.html
Ty produktové stránky teprve dodělávám, je to příšerná práce a spousty psaní ale tohle už se dá prohlédnout. Třeba ti to pomůže při výběru.
Jirka.77>TomasTT> jak je to s tím IPX7? Někde píšou že ji Nuvi 550 má, ty píšeš že ne.
Tak podle konzultace s člověkem z Garmin USA - je to testované podle IPx3 a zkouší to podle IPx7 ale certifikaci na to nemají. Nový typ 660 (už ho asi měsíc testujeme) bude mít IPx7 ale testovaný bude maličko víc. Problém je, že tlak vody v prudkém dešti při jízdě třeba 120km/h je vyšší, než při těch testech, takže by to chtělo ještě lepší odolnost ale prý to "pro danou cílovou skupinu stačí". Horší je třeba odolnost proti prachu a písku, tím se nikdo moc nezabývá. Sice je fajn, že reproduktor je z materiálu, který voda nepoškodí ale když se prach a písek dostanou do miniaturního otvoru mikrofonu, tak to je mimo rozsah záruky. Asi budeme doporučovat pro enduro použití přelepit ty dvě kritický místa páskou.
1 reakcí na tento příspěvek Garmin Nuvi 550
Takhle asi - vem si Nuvi 550, širší, jinak udělaný zadek (systémový konektor ne USB), výrazně větší, těžší.. Ovládání na podobné logice jako Nuvi, prakticky stejné menu. Zatím k tomu máme asi 25 vážných a 10 méně důležitých připomínek a asi 10 vyložených chyb. Je to ve vývoji. Některé připomínky ve včerejší aktualizaci zase opravili, něco prý neudělají ze všech možných důvodů. Rozhodně to není cestovatelská GPS nebo offroad killer proti 278C. Pokud nechají tuhle platformu hw a software se bude vyvíjet, tak to bude dobrý. Hardwarově proti tomu nemám výhrady, ten displej mě fakt baví. Ale zase nejdou vypnout stínované reliéfy u topo map, takže to vykresluje a vykresluje. Má to plynulý zoom a rotace ale když se to pak sekne na vykreslení reliéfu, tak to štve. Je to ještě dlouhá cesta než to bude vyladěné jako Zumo 550. Tam taky ta první verze a současná verze - to nejde vůbec porovnávat. První verze ani neuměla zobrazit souřadnice. 660 má nejlepší současný A2DP BT čip, dva profily (audio a telefon) a zkoušel jsem to s Nokia A2DP sluchátky a hraje to fakt krásně. Oproti Nuvi 550 čekej tak asi 2x vyšší cenu ovšem. Ale uvidíme, čekám že to bude highend model a možná bude nějaký atraktivní balíček - držáky, doplňky, co třeba bezplatné mapy na celý život v ceně apod?
http://www.touratech...ml/vybirame_gps.html
Zumo 550, Zumo 660 i Nuvi 550 nebudu nabízet na hardcore enduro nebo rallye a nejsou vhodné ani pro extrémní cestovatele. Tyhle modely tam jsou uvedené u kategorie Touring a cestovní enduro a tam podle mě patří. Cestovní enduro beru mix silnice a offroad ale určitě ne v poměru 1:3 apod. Ani jeden z těch modelů nemá funkce pro čistokrevný offroad. Pokud srovnávám možnosti třeba GPSMAP a řady Nuvi/Zumo, tak to prostě porovnat nejde, je to jiný zaměření. Jak chceš se Zumem řešit situaci, kdy potřebuješ 30 offroadových tras o délce třeba 100km, kde na každém legu máš 50-70 lomových bodů. S GPSMAP naprosto v pohodě, se Zumem to nejde, protože to nemá kapacitu (ani "staré" ani to nové). Navigace po projeté trase jen vizuálně a bez počítače vidíš jen aktuální záznam a ne všechny. Jenže cestovatelé najedou třeba na jedné cestě 15 tisíc km. Tak jim mám říct, že holt uvidí jen posledních 2500 a až pojedou třeba z Burkiny zpátky přes Maroko, tak bohužel své vlastní stopy neuvidí? Takže tak asi. To rozdělení jsem udělal dost pečlivě a podrobně - nároky dálkových cestovatelů (t.j. lidí, kteří tráví na cestách měsíce až roky) jsou jiné, než nároky někoho, kdo jede na 3 týdny. Takový cestovatel nemůže vláčet obrovskou GPS, nebylo by to praktické a ani jí nepotřebuje. Ale zkus jet Bamako s kapesní navigací. To taky nejde. Takže jsem to rozdělil na touring (čistě silnice), cestovní enduro (typicky 70% silnice, 30% šotolina, vyjímečně terén), cestovatelé (>měsíc na cestách, desítky tisíc km), offroad adventure (klasický příklad - z Prahy do JAR během 2 měsíců) a hardcore enduro (včetně amatérských rallye). V textu to není rozdělené až takhle dopodrobna ale ikony a doporučení u jednotlivých modelů (včetně letošních novinek) jsou už dělané takhle.
Jenže ono to je trošku složitější. Tlak vody při jízdě dejme tomu 150km/h v dešti je někdy horší než staticky metr pod vodou. Máme to ověřené u Oregonu, který má taky IPX7 a prokazatelně se voda dostala při jízdě na motorce až k baterkám. A druhý problém u Nuvi i nového Zuma je ten mikrofon a reproduktor - ale ne kvůli dešti ale kvůli bahnu a prachu, o kterém se vůbec nemluví. A prach třeba na pistě je něco, co bych viděl jako horší problém než voda.