Jde treba merit kompresi valcu, ale to sem nikdy nedelal....a to uz sem motorek koupil celkem dost.
Radsi bych si sebou vzal nekoho hodne zkusenyho. Nevim jak cbr, ale mel sem zx6r, ktera vypadala super, po pul sezone jezdeni mi zacal "chrastit" rozvodak a spojka stala taky za prd. No a motor trochu kouril ( kdyz se tomu nalozilo )....
cebro ma ale urcite lepsi reputaci
Radši tedy vyber moto s více kilometry, které jsou doložené servisní knížkou a jinak koukej na celkový stav moto - oprava, lakování, neoriginální díly, opotřebení brzd, řetezové sady atd. - leckdy to také něco napoví, jak se o motorku předchozí majitel staral!
Ať dobře vybereš
2 reakcí na tento příspěvek Bazarovy prodej,stacene kilometry,rady
Tady je vidět názorný příklad - když to nejde se 42 s 12 už to jde.
Správně tady padlo, že CBR F Ti najede 100 t. km bez problému - respektive bez nějakého vrtání se v motoru. Mám na něm 65 t. km, ale když Ti budu tvrdit, že má 20 t. km uvěříš mi.
Ovšem potřebuje chování "NEIDIOTA" = studené ohřát, originál výfuk, žádné samodomo úpravy, nepřejíždět servisní intervaly-12 tkm.oil už je od výrobce mírně natažené a tááák. Já u svého v 50 změřil vůle na ventilech - 1 výfuk menší, ale poladím podložky až nyní-nebylo to tak hrozné. Jinak mám 2 řetězovou sadu, 5x desky přední, 4x zadní(jezdím hodně zadní brzda+plyn), druhé svíčky, spojka originál-už někdy ve 30t.km jsem si říkal, že bude brzy potřeba, ale má dvojnásobek a ještě drží a POZOR=2x jsem měnil olej v přední vidlici a simeringy jsou originál!!! Jo vlastně ložisko zadního kola a rozety odkráčelo v 35 t. km-velká vůle.
Zkrátka kdo píše "výměna rozvoďáku", výměna řetězové sady ve 12, spojky ve 20, simeriky vidlice ve 20 a tááák máš obrázek.
1 reakcí na tento příspěvek Bazarovy prodej,stacene kilometry,rady
1 reakcí na tento příspěvek Bazarovy prodej,stacene kilometry,rady
U moji zx6 ten typek jezdil po zadnim a asi ji ani nenechaval ohrat. Spatnym zachazenim se zivotnost rapidne snizuje, obvzlast u masiny, ktera toci treba 14000rpm ( kdyz ji nedej boze potaha za studena, tak ji to asi nebude delat dobre ).
Co se týče okruhu tak svoje CBR.ko se nestydím honit jak po okruhu tak dálkové cesty. Každý rok najezdí nejméně 1-3 t. km po firemních dnech a volných jízdách. A po zadním dříve často - nyní občas z radosti a "zamachrování".
Co se týče řetězovky - bráchova předchozí R1/99, honěná pravidelně po okruhu, ale také dokázala objet Rumunsko 4,5t.km vydržela žetězovka 45 000km!!! Je dedy pravdou, že brácha při každé očistě umyl arvou řetěz, vyčistil vyfoukal projel a namazal. Ale stejně výsledek Par Exelence. A ten řetěz jezdí ještě dnes na Fazeru - kamarád byl švor a tak mu jej brácha sundal ze zdi "cti" garáže. On sice chrastí, že šuplerou měřený není ještě KO a "červené bláto" také ještě nepustil.
Tahle R1 má dnes najeto 95 t. km a zatím běhá jak hodiny - teda kupec servisuje u bráchy=blbne pořád po zadním a tak 2x za rok potřebuje simerinky do vidlí.
Já první model FZR 1000/88 bez exup-u dojel na 85 t.km také bez vrtání v motoru a nového vlastníka jsem naposledy potkal se 115 t.km a to s motorkou blbnul stále na letišti.
Nakonec ta údržba a chování bude to nejpodstatnější.
1 reakcí na tento příspěvek Bazarovy prodej,stacene kilometry,rady
Presto jsou lidi, ktery maji moto i starsi ne 2001 a najedou treba 25.000 a jeste maji servisku.. A pak uz jen kontaktujes servis, ktery je v ty knizce uvedenej a zeptas se zda neni majitel kokot... Pokud kokot je, mohli by ti to i rict...
podle me moto, ktery ma najeto 50.000 a ktery si chces nechat dyl nez 1 nebo 2 sezony ma najeto moc, i kdyz se o nej majitel dobre staral... Protoze pokud mu budes Ty davat trochu sodu - tedy jezdit "rychle", vyuzivani vykonu, obcas maximalka, 2x do roka na hodku na okruh.... budes tak cinit na moto, ktery ma uz pres 60, pak pres 70 a dalsi rok se blizi 80... a chte nechte ty mechanicky veci budou mit uz hodne nacvakano.
A vubec se nebavim o spatne koupi nejake hyeny, ktera bude mrtva uz mesic pote co se projevi retuse ktere majitel udelqal aby to prodal...
Dle meho jedine moto v dobrem stavu, klidne o rok starsi, s malym poctem km a ne bez servisky - sakra proc asi nema servisku? no protoze to nekdo nekde vojebal... a klidne se o ni "potom" posledni dva majitele mohli starat dobre.. ale nikdy uz pak nevis zda tech tachometrovejch napr. 42.000 neni 82.000 a kolik ti potazmo jeste zbejva. A potom overeni udaju v servisce - motorek preci neni malo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazarovy prodej,stacene kilometry,rady
Spijker>akorat kdyz bude mit uz 50.000 km tak se klidne muze stat, ze po trech letech tveho masivniho uzivani bude mit 110.000 respektive po 2 letech 90.000 a to uz preci jen neni zadna radost...
Presto jsou lidi, ktery maji moto i starsi ne 2001 a najedou treba 25.000 a jeste maji servisku.. A pak uz jen kontaktujes servis, ktery je v ty knizce uvedenej a zeptas se zda neni majitel kokot... Pokud kokot je, mohli by ti to i rict...
podle me moto, ktery ma najeto 50.000 a ktery si chces nechat dyl nez 1 nebo 2 sezony ma najeto moc, i kdyz se o nej majitel dobre staral... Protoze pokud mu budes Ty davat trochu sodu - tedy jezdit "rychle", vyuzivani vykonu, obcas maximalka, 2x do roka na hodku na okruh.... budes tak cinit na moto, ktery ma uz pres 60, pak pres 70 a dalsi rok se blizi 80... a chte nechte ty mechanicky veci budou mit uz hodne nacvakano.
A vubec se nebavim o spatne koupi nejake hyeny, ktera bude mrtva uz mesic pote co se projevi retuse ktere majitel udelqal aby to prodal...
Dle meho jedine moto v dobrem stavu, klidne o rok starsi, s malym poctem km a ne bez servisky - sakra proc asi nema servisku? no protoze to nekdo nekde vojebal... a klidne se o ni "potom" posledni dva majitele mohli starat dobre.. ale nikdy uz pak nevis zda tech tachometrovejch napr. 42.000 neni 82.000 a kolik ti potazmo jeste zbejva. A potom overeni udaju v servisce - motorek preci neni malo...
Tak ty rikas, ze 50tkm je moc a sam mas gepezetko z vosumdesatyhodevatyho... :) Ja rikam, pokavad se vo motor staras a je to zrovna povedenej typ, tak vydrzi hrozny naloze kilometru...
Tady je vidět názorný příklad - když to nejde se 42 s 12 už to jde.
Kdepak nepřiznal Koupil ji ode mne kamarád a kilometry vůbec neřešil
Ale pro normální prodej bych asi musel hodně "couvat", aby se mi někdo ozval
A takovéhle názory panují i za hranicí - třeba Taliáni. Předloni jsme to snimi probírali v Alpách - na moje CBR s 55 t.km málem upadli do propasti a kamarádův Fazer s 78 je na chvíli oněměl.
A italský názor je: motorku koupit, honit a okolo 10 t.km se jí zbavit, neboť už je ojetá.
vidim to u sebe(a to mám vše v xls.) že se kolikrát ztratim, kdy měnit hento či tento).
Důvěřuj a prověřuj a ať těch šmejdíků se stáčenýma km a přejížděním intervalů ubývá
Kompresni tlaky motoru je dobre zmerit protoze muzou odhalit vazny problem, ale kolik ma najeto ti nereknou. Moje Honda ma po 200tis km s puvodnima krouzkama porad zdravych 11Atm, prestoze ventily maj opravdu hodne vybehany driky, zere olej (pres saci ventily) a 6-ty kvalt uz hrozne rve. Krome asi 4x menenyho rozvodaku a 3x volnobezky je vse origo.
Koukni na ojetost brzdovych kotoucu, stav gum na stupackach a radicce, korozy skrytych mist a vyfuku, deformace uchytu a drzacku, atd.
1 reakcí na tento příspěvek Bazarovy prodej,stacene kilometry,rady
Mám prachy na to abych si koupil dvácu, tak čekám jen co sleze sníh a udělá se teplo: protože celý co chci při koupi zkusit je projet jí - na sněhu toho moc se svýma zkušenostma nezkusím a v mrazu ji budu startovat půl hodiny.
Dokonce si říkám, že vynechám i tyto dva body nějak vážně, protože to stejně nic nepoznám.
Jak to myslíte sundat kapotu. To jako pojedu koupit motorku a začnu ji rozebírat a měřit nějaký tlaky to si nějak neumím představit...
EDIT: Otázka tedy je tato - Co tedy má fakt cenu kontrolovat a jestli počkat na dobrý počasí a zkusit aspon kloudnou jízdu...
Naposledy editováno 11.01.2009 20:27:41
SmokinCBR>Spijker>akorat kdyz bude mit uz 50.000 km tak se klidne muze stat, ze po trech letech tveho masivniho uzivani bude mit 110.000 respektive po 2 letech 90.000 a to uz preci jen neni zadna radost...
Presto jsou lidi, ktery maji moto i starsi ne 2001 a najedou treba 25.000 a jeste maji servisku.. A pak uz jen kontaktujes servis, ktery je v ty knizce uvedenej a zeptas se zda neni majitel kokot... Pokud kokot je, mohli by ti to i rict...
podle me moto, ktery ma najeto 50.000 a ktery si chces nechat dyl nez 1 nebo 2 sezony ma najeto moc, i kdyz se o nej majitel dobre staral... Protoze pokud mu budes Ty davat trochu sodu - tedy jezdit "rychle", vyuzivani vykonu, obcas maximalka, 2x do roka na hodku na okruh.... budes tak cinit na moto, ktery ma uz pres 60, pak pres 70 a dalsi rok se blizi 80... a chte nechte ty mechanicky veci budou mit uz hodne nacvakano.
A vubec se nebavim o spatne koupi nejake hyeny, ktera bude mrtva uz mesic pote co se projevi retuse ktere majitel udelqal aby to prodal...
Dle meho jedine moto v dobrem stavu, klidne o rok starsi, s malym poctem km a ne bez servisky - sakra proc asi nema servisku? no protoze to nekdo nekde vojebal... a klidne se o ni "potom" posledni dva majitele mohli starat dobre.. ale nikdy uz pak nevis zda tech tachometrovejch napr. 42.000 neni 82.000 a kolik ti potazmo jeste zbejva. A potom overeni udaju v servisce - motorek preci neni malo...
Tak ty rikas, ze 50tkm je moc a sam mas gepezetko z vosumdesatyhodevatyho... :) Ja rikam, pokavad se vo motor staras a je to zrovna povedenej typ, tak vydrzi hrozny naloze kilometru...
presne tak, mam GPZ100RX z 86 roku a motor odesel drive, nez najel 130.000 km. Je to moje prvni velka. A Vim kolik najedu a uz nechci mit na motorce ve tretim roce uzivani (ale po nem uz totalne) najeto pres 100.000km.
Nakonec svoji koupi rozhodujes a platis sam, takze vse je na tobe
jednu starou uz proste mam, neprodam ji, ale dalsi stara mi uz na normalni velk jezdeni do baraku nesmi. Neco jinyho kdyz budu preci jen shanet GSXR750 jako sperk a hracku, pak by mela bet rv 86-91, ale na ni se pak svezu opravdu jen vyjimecne... takze opravdu nebudu koukat na km, ale jen na stav.
Jenze kdyz chci denne jezdit, musi byt v dobrem stavu a s malo km. Muj nazor.
Naposledy editováno 12.01.2009 00:38:02
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zapalovací cívky Honda CBR 600F | gogo25 | 3 | 24.5.2024 v 22:53 Milda69 |
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F | Novasek21 | 3 | 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750 |
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F | juri23 | 23 | 8.5.2024 v 21:14 juri23 |
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F | Mxbike | 6 | 8.3.2024 v 17:48 Mxbike |
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F | GaučMaster | 7 | 6.3.2024 v 03:41 kokoška. |