Viděl jsem hodně gum, kde je sjetá pravá strana víc, než levá. Máte někdo vysvětlení?
ernest>Jednoznačně pravou a vysvětlené následující (mhohým možná prozradím, proč právě pravou): když jsi v náklonu do pravé zatáčky, tak nemáš obavy, jestli náhodou nepojede v pritosměru auto. Kdežto když jedu do levé, tak s jistou opatrností a rezervou - nikdy nevím, jaký hovado tam vylítne. A to by byl jistej smrťák - hlavou proti autu.. Takže asi tak.. Já to dělám podvědomě, a velká většina taky - ani o tom neví..
No vidiš, a je to přesně naopak, utáhnout zatáčku v krizi je větší problém, než jí povolit, proto do levé, kdž ti něco vyjede, můžeš ze středu povolit, do pravé, když ti něco vyjede středem, neutáhneš:)
A eště jedna věc, když letíš, letíš ven, teda v pravé do protisměru pod auto, do levé "jen" do pole, myslim, že většinou je to mimo silnici bezpečnější, než v protisměru:)
Naposledy editováno 18.12.2008 22:54:28
edit: slovíčko
Naposledy editováno 19.12.2008 09:57:23
Možná je to taky dáno tím,že při průjezdu levou zatáčkou(když vysedám) mám pravou ruku na gasu více nataženou a tím pádem více citu v ní,kdežto při průjezdu pravou je více pokrčená a pocitově pod tělem.Ale to jsou asi všechno pouze pocity.Takže pravej důvod neznám.
Naposledy editováno 19.12.2008 10:05:15
1 reakcí na tento příspěvek Jakou zatáčkou projedete ostřeji?
..nejlepší jsou levé kolem 140kmh do kopce - tam cítím nejlepší grip...
Naposledy editováno 19.12.2008 10:36:23
assassin>ja jedu stejne darebne na obe strany:) lip mi to jde do kopce:) a pak podle konkretni zatacky, jak je do ni videt, jestli jsou stromy apod v miste kam bych se sklouzl, provoz...
Jojo, tys na to kapnul ;) mezi pravou a levou neni takovej rozdil, jako mezi zatacko dokopce nebo zkopecka
1 reakcí na tento příspěvek Jakou zatáčkou projedete ostřeji?
A jsem obojetný pravák...a na tu teorii sem hodně zvědavej :)
Tak jen dvě věci mi zůstaly po lévákoj:
- hokejdu držím na levo
- v zatáčce do leva se cejtím 1000x bezpečněji i při velkém náklonu než napravo. /to samé i na lyžích s při bždění na bruslích/
Naposledy editováno 19.12.2008 14:53:14
2 reakcí na tento příspěvek Jakou zatáčkou projedete ostřeji?
Několikrát už to tu zaznělo, ale úplně opačně, než je moje "teorie", tak jsem zvědav na ohlasy a komentáře, za které předem děkuji.
1/ Jde o to, že pokud se jede zatáčka v pravo, je pravá ruka úplně odlehčená, tudíš jediné, co má na práci je ovládání plynu a brzdy. Na oboje má dost prostoru, jelikož je ruka pokrčená, takže oba prsty dobře dosáhnou na brzdu, aniž by to rušilo jemnou manipulaci s plynem. Průjezd je plynulý, takže jistější a rychlejší=větší náklon.
Na druhou stranu, pokud se jede v levo, je odlehčená ruka levá a vlasně se jen nečinně veze. Pravá ruka, která je natažená přes celou nádrž, musí vést stroj, manipulovat s plynem a popř. s brzdou, na kterou v tu chvíli ony dva prsty dosáhnou mnohem hůře, než v zatáčce pravé a tím pádem je ovládání plynové rukojeti daleko těžkopádnější.
To asi tak ve stručnosti, co vy na to?
Pak ještě:
2/K tomu se při jízdě na normální komunikaci připojuje ještě ten fakt, že do prava se zatáčka najíždí od středu silnice, kde se jezdec nemusí až tak obávat nečistot a utahuje se po čisté stopě. Narozdíl od levé zatáčky, kterou se jezdec snaží najet co nejblíže k pravé krajnici, aby měl možnost manévrovat na co největším rádiusu. Takže při nájezdu, kdy se dobržďuje a vysedává, musí ještě kontrolovat, kam ještě může najet, aby nechytil bordel na krajnici, což je ztráta několika desetin sekundy, které má v pravé zatáčce navíc a může je věnovat pouze jízdnímu manévru a né podrobnému zkoumání stopy.
Ale bod 2/ je jen můj názor na okraj, především mi jde o váš názor na bod 1/.
Omlouvám se za elaborát, ale kratší se mi to nepovedlo.
Vyska v tomdle pripade nehraje roli podle me vubec. Odlehceni prave ruky v prave zatacce? S tim taky nesouhlasim. Spis bych rekl ze pevnejsi sviras riditka vzdy levou rukou ( protoze prava zaroven ovlada plyn a brdu). Vubec mi to prijde uplne proti srsti :) .
K druhemu bodu... No tak tehle uz je just individualni. Leva je podle me bezpecnejsi. Pruh je snad dost siroky a kdyz nepojedu po stredove care, obavy o to ze mi auto urazi hlavu jsou zcestne, naopak kdyz to prezenu skoncim v prikope a ne pod koly auta. To ze se v leve najizdis k rpavemu okraji... no rekneme si, todle neni jizda na okruhu abys musel jet absolutne idealni stopu...
Me se asi taky jezdi lip leva, je pro me prijemnejsi jak k ovladani plynu tak i treba zadni brzdy, coz u prave zatacky tak jednoduche neni