kola rotují a to všechny, a s minimálním rozdílem otáček
takže žádný klikovka 1500 otáček a mrd zastavit na fleku...
při vrknutí plynem(zavřít/otevřít) dostanou kola dokonce opačnou rotaci vůči sobě, o tom že se nevyrovnají otáčky to fakt není
Celkově se životnost snižuje délkou přeřazení, tzn. kdo na převodovku spěchá skončí jako já, v 60-80% podaří přeřadit stejně kvalitně jako bez spojky, ovšem těch 20-30 % kdy se prostě nepodaří dokonale sladit rychlost a zuby narazí hranama do sebe tam máme ten průser... , se spojkou se kola okamžitě zastaví, bez ní kola díky podbrusu taky zaskočí, křesat si ponitridovanýma hranama je blbost
procenta jsou pouze můj odhad
Naposledy editováno 17.12.2008 21:38:07
1 reakcí na tento příspěvek Řazení se spojkou nebo bez
2. motor při zavřeným plynu , s odpojením od pohonu kol, je schopen ten 10% rozdíl za zlomek vteřiny přesně vyrovnat
1 reakcí na tento příspěvek Řazení se spojkou nebo bez
1 reakcí na tento příspěvek Řazení se spojkou nebo bez
Jen já se to nenaučím, jsem hňup a co jednou chytím do pařáty to už nikod nedá dohromady
Ozzi: ještě tebe se zeptám jak dlouho už tuto moto máš a zdali má najeto aspoň těch prvních 100.000?? = čerstvě zajetý motor?
Naposledy editováno 18.12.2008 09:28:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení se spojkou nebo bez
Jurawood>tak zaprvé kola v převodovce se netočí dle otáček kliky
2. motor při zavřeným plynu , s odpojením od pohonu kol, je schopen ten 10% rozdíl za zlomek vteřiny přesně vyrovnat
Chces rict ze kola v prevodovce se netocej v zavislosti na otackach kliky? Ja nerikam ze maj stejnou rychlost ale stejne jestli maj nizsi rychlost tak zas se nasobi sila. A k tomu druhymu bodu. Pohon kol se preci od motoru oddeluje spojkou a jestlize ji nekdo nezmackne tak tam nikde zadny oddeleni neni.
1 reakcí na tento příspěvek Řazení se spojkou nebo bez
no a většina taky řadí bez spojky až od trojky
Naposledy editováno 18.12.2008 22:47:42
1 reakcí na tento příspěvek Řazení se spojkou nebo bez
1 reakcí na tento příspěvek Řazení se spojkou nebo bez
2 reakcí na tento příspěvek Řazení se spojkou nebo bez
Výhody
1)Je to rychlejší
2) Šetří to spojku
3)?
Nevýhody
1) Snižuje životnost převodovky
2) ?
Libor67>Dobrá otázka, v čem je to lepší ? Zkusím odpovědět, když tak mě opravte, doplňte.
Výhody
1)Je to rychlejší
2) Šetří to spojku
3)?
Nevýhody
1) Snižuje životnost převodovky
2) ?
Přesně tohle si myslim a přesně kvůli tomu řadim se spojkou, protože rychlejší (o těch pár setinek) být vážně nemusim, spojka je spotřebák, nejvíc trpí rozjezdama a tak, či tak se jednou vyměnit musí, kdežto převodovka spotřebák neni, ta je v motorce na celou její životnost a každá její oprava je poměrně složitá a drahá - z toho jasně vyplývá, že spojku MAČKAT.
Vldouš: Dost teorie,ale praxe je praxe. Řadit nahoru bez spojky, dolů meziplyn. Jinak když to pustíš z kopce na neutral pojede to taky a langsam
Když to pustíš z kopce na neutrál dostatečnou rychlostí a na dost dlouho, tak taky můžeš poslat do kopru ložiska v převodovce, protože se při volnoběhu blbě mažou