chtěl bych si v blízké budoucnosti kupovat motku tak do 60 tis.. Lítám na jawce ale projel jsem i něco víc.
Líbí se mi GPZ 500 s ale oproti např. GS, ER5, CB jich je, bych řekl, nepoměrně méně! přitom sem slyšel že jsou to dobrý mašiny...??!!to nechápu :marod:
a ještě: jsou nějaky rozdíly(krom výkonu- gs je nejslabší, nejvic CB) mezi GS500, ER5,CB500s, GPZ 500s a XJ 600S????(moji favoriti :P )
dík moc za odpověď nebo info o nějakych srovnáních!!! :cool:
1 reakcí na tento příspěvek Jaké pětikilo???co GPZ?
Protože ani ten se nedá prát do nekonečna, jak si ostatně mysleli předchozí majitelé té mojí GPZ-ky.
Na druhou stranu: společně s olejovým filtrem a svíčkam to jsou asi jedné investive, které je potřeba do toho čas od času vrazit. Takže pokud někde výš byla nadhozena otázka vyšší ceny náhradních dílů na motor, tak si myslím že to je zbytečný strach, že je sice možná fakt, že píst stojí XY-balík, ale u tohodle motoru ho prostě kupovat nemusí. Pokud tedy nebude tankovat písek a místo stojanu používat krumpáč.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké pětikilo???co GPZ?
2 reakcí na tento příspěvek Jaké pětikilo???co GPZ?
no a rychlosti na 150 mě na naháči teda moc nelákaj, bez větrnýho štítku , jednou jsem hnal svýho monstříka z jihlavy do brna kolem těch 180 (ne trvale) a v brně jsem netočil hlavou jak jsem měl namožený svaly na krku. a těch koní má monster 600 taky +/- stejně jako tyto pětistovky
krom toho brzdy a podvozek má to GS lepčejší nežli ostatní , GPZtu neznám , nicméně jezdí rychleji , tak bude mít určitě brzdy dimenzované na vyšší rychlost
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?
Ještě namám moč přehled co kolik stojí, kolik tak dám na GPZ za rok za svíce, filtry atd???když počítám že víc jak 6tis. km nenalítám.
A taky jsem slyšel že ty sériový koncovky nemají zrovna extra zvuk, prý jak vysavač :lol: je to pravda a kolik bych tak dal za laďák?? :D
Jo a je něco na co si dát při koupi spešl pozor?nebo snad téměř nic...(když už né u gpz tak i u jinejch zmíněnejch moto - na 100%ještě nejsem rozhodnutej :rolleyes: ,jen to srdíčko jde k tý GPZce :shy: ) :D
Nebo taky pobývám v Olomouci, na škole...
díky *yes*
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?
Teď tam mám filtr taky asi už pátej rok, každou zimu ho jenom vyperu a pořád je jako novej. Jenomže já to nemůžu moc porovnávat, protože na tý GPZ-tce jezdím minimálně.
Na ZZR-ku mám taky molitan a ten třeba stojí nepoměrně míň.
Celkově bych to u toho GPZ-ka prostě neřešil, když si ho nechá dva, tři roky tak i když bude muset novej filtr koupit, tak se prostě nic tragickýho neděje. Já bych to asi srovnal s jakoukoliv baterkou: tu tak musíš čas od času koupit novou, taky není úplně laciná, ale v celkových provozních nákladech je to nula nula nic.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké pětikilo???co GPZ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?
Brzdy: záleží na ročníku jakej koupí: montovaly se od jednostranného kotouče+ buben až po dvojitý kotouč+kotouč. Já mám třeba dvojitý kotouč+buben. Je fakt, že si nestěžuju.
Provozní náklady jsme tady dost rozebírali, takže jen v kostce: svíce tak jednou za dva roky, vzducháč při pravidelný údržbě může být i téměř věčnej; gumy sice podle toho jak jezdíš, ale většinou se na to dávaj cestovky, který vydržej bez problémů k 15.000; brzdový desky: totéž co gumy, pokud jsou v pohodě kotouče aby je "nežrali" naprosto zbytečně. Vesměs se nejedná o žádný rakety a ty dražší věci jsou vždycky na více sezón, takže spíš řádově vícestovkový záležitosti.
Pozor si dej u oleje: první motory (tuším že do ročníku 1995, všechny motory A + motory D1 a D2) měly předepsanej interval 10.000 olej+filtr, novější to maj každejch 6.000 jenom olej, každejch 12.000 olej+filtr. Pokud motor nechčije tak by ani neměl brát olej.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké pětikilo???co GPZ?
Zvuk nemá špatnej už v sérii, ale já tam měl svody 2-1 z erpěťoura a koncovku domácí výroby a to byl neskutečnej kravál :thmubup:
Taky jde vo to, vo který se budem bavit, jestli o tom novim modelu, nebo starym. Starší jsem měl a proti novýmu, kterej má brácha mi ten starej přišel sportovnější, než novej kterej mi připadá už víc do cestovna, ale to asi dělaj ty větší kapoty.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?
Já mám ročník 93 a i ten se mi zdá spíš cestovní, nebo sportovně cestovní, než vyloženě sportovní. Když budu extra jemnej detailista, tak třeba ZZR-ko mi připadá rozhodně sportovnější, ale i to mám právě jako cesťáka, obzvlášť na dálky. Navíc v době kdy první GPZ-ky vznikly, tak kategorie supersportů, tak jak ji známe dnes, v podstatě nebyla. Podstatný ale je: každýmu se líbí něco jinýho, takže tohle to bych rozhodně neřešil, to ať si vyber každý podle svého gusta.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?
za 7 litrů máš homologovanýho leo vince!!!!!!
možná za 8
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?
to by ses divil jakej je rozdíl i když ta kapota není "ala busa" a podobný. pokud máš možnost tak zkus max rychlost s kapotáží a na stejným úseku s podobnejma povětrnostníma podmínkama bez kapot. a pak můžeš říct. je fakt že průběh výkonu , koník navrch bude hodně znát , ale nejvíc přidá na top speed kapota
na SSku mám vyzkoušený že když jedu v polosedu trvale 120 , pak zalehnu s plynem nehnu tak rycholost vylítne o nějakejch 20km/h navrch , tak uberu plyn ať jedu zase stejně , ať mě zbytek kolony stačí .-)
zalehnutí na monstříku i bez štítku to bylo taky znát, a pokud vím tak SS620 jezdí taky rychleji než monster 620 a to maj ty motorky naprosto totožnej motor včetně naladění
Svíce, filtr, atd stojí všechno hovno. Ventily se štelujou šroubkama jako u Š120. Se všema se dá jezdit do 5 L / 100 km.
Gumice můžeš obout Conti Twisty SM, které stojí celá sada 2,5t CZK a vydrží skoro 10tkm.
Jsou to prostě super motorky pro lidi, kteří mají hlouběji do kapsy. V provozních nákladech nevyjdou dráž, než týnecká střela.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké pětikilo???co GPZ?
David 900SS píše: Ricard>
na SSku mám vyzkoušený že když jedu v polosedu trvale 120 ,
No jo, jenž to Tvoje SS-ko má řidítka jako třeba moja ZZR-ka - skolněný dost dolů, kdežto za GPZ-kový řidítka prostě nezalehneš. Teda aspoň já určitě ne, a to je fakt vyzkoušený a není to jenom vejškou. Mluvíme-li tedy o sériových řidítkách - ty jsou normálně vodorovně. Je fakt, že když na tom jela známá, která normálně jezdí na malým Viragu, tak tý sice připadalo, že na tom leží, jenomže jednak je prťavá a jednak Virago samozřejmě zas úplně jinej styl.
Třeba u ZZR-ka zalehnout samozřejmě jde, jenomže tam musíš zalehnout spíš kvůli tomu aby Ti to neutrhlo hlavu, než kvůli maximálce, nebo nedostatku koníků. Těch má dostatek na to aby upalovala naložná, ve dvou, vítr nevítr.
Ale stejně si myslím, že u toho GPZ-ka to není podstatný, to prostě není "závoďácká" motorka. Je to pohodlná motorka na svižný ježdění. Je fakt, že dřív jsme ji brali i na delší štreky, taky bez problémů, byť samozřejmě přiznávám, že jednáctka ZZR-ko je na dlouhý cestování, obzlášť ve dvou, lepší: pohodlnější, svižnější, těžší.
2 reakcí na tento příspěvek Jaké pětikilo???co GPZ?
http://winweb373.sr...p?album=8&pos=11
vypadá to hodně slušně a zvuk by mohl být taky dobrý :D .
Spolujezdkyně si také pochrochtává, že má spoustu místa v zadní části na sezení a nesjíždí dolů. Spotřeba kolem 5 litrů, nároky na údržbu minimální, náhradní díly by taky neměly být drahé a navíc nejsou potřeba. Jako další výhodu považuji to, že když zastavím mezi silnějšíma motorkama, tak nevypadám jako chudej příbuznej, což bych se například s GSkem nebo ER-5 kou určitě cítil. Takhle se cítím vcelku jako motorkář, ikdyž FZS600 určitě působí lepším dojmem ale jenom za ten pocit to určitě nestojí. Monžá po roce, po dvou změním názor ale prozatím jsem naprosto spokojený GPZkař.
Pokud máte někdo dotaz tak se ptejte, rád zodpovím i na icq 267527266.