Téma: Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC
 
1.12.2008 v 12:12
Chtěl bych zkusit přidat trochu závaží na zapalování u svojí KTMky. Slibuju si od toho hladší chod, lepší trakci, menší divokost a že to půjde líp přes spojku na zadní.

Ale teď jak na to? Sundal jsem víko zapalování a koukám na to jak cigán do motoru.
Jsou tam nějaký nýty a na nich zrezivělý ocelový kolečko, co s tím?
Doufal jsem že tam budou třeba předpřipravený díry se závitama.

Jak mám postupovat jestliže tam chci dát to závaží?
Snad nebude potřeba sundávat zapalko?

Předchozí
1 2 3
Následující

Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 12:46 | Nahoru | #1
no tady hlavne zadne nedas pac ho neni kam dat :) nedas pres to pak viko

2 reakcí na tento příspěvek Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 13:05 | Nahoru | #2
Tak to vypadá na Yamaze YZ 250 LC:



Tak to vypadá na EXC 250:



Pod víkem je málo místa, proto se to mění celé.

Na model EXC 300 2001-2003 dělají takové závaží:

Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 13:13 | Nahoru | #3
Aha, tak na to koukám můžu zapomenout :(

(reakce na) Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 13:16 | Nahoru | #4
RSWR> Z toho obrázku na Yamaze mi není úplně jasný jak je to k rotoru přichycený? Jestli jsou šrouby skrz ty dvě díry...což se mi moc nezdá protože to zapalko asi ani nemá takovej průměr jako je rozteč děr....a nebo je to chycený přímo na závitu klikovky? Uvažuju že bych to na Gáje zkusil dát taky, a přichycení si představuju výrobou nový matice co drží rotor, tak aby přichytla i závaží

Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 13:52 | Nahoru | #5
Tady je 05 200EXC

1 reakcí na tento příspěvek Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 13:58 | Nahoru | #6
Ještě dotaz - když bych se teda odhodlal to zapalko stáhnout, jaký nářadi je k tomu třeba?
Něco jako tohle?


A jak ho zase nasadím?

(reakce na) Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 14:04 | Nahoru | #7
Vespa> uf,ten stahovák mě připomíná,jak sem zprasil spojku na MZ

1 reakcí na tento příspěvek Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 14:07 | Nahoru | #8
vespa: stahovak je takovej, jestli je v tom zapalku .. v tom prumeru v ekterym sedi ta matka nakej zavit...

nasadis ho normalne, a tou matkou ho pritahnes na ten kuzel...

neco by tam asi nekde pridat slo, ale nebude to uplne easy job...

Naposledy editováno 01.12.2008 14:08:48

1 reakcí na tento příspěvek Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 14:10 | Nahoru | #9
z tech fotek to vypada ze je po obvodu jeste docela velka mezera mezi blokem a setrvakem... jestli tam je misto natahnul bych asi nakeprstynek zvenku, preci jen cim na vetsim prumeru tim je vetsi efekt, pridavat hmotu nekde u stredu nema u setrvacniku smysl...

(reakce na) Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 14:11 | Nahoru | #10
assassin> no a hlavně ten setrvačník musí být iedálně vyvážený. Nedokážu si představit tam v domácích podmínkách něco "nabastlit"

(reakce na) Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 14:11 | Nahoru | #11

assassin>z tech fotek to vypada ze je po obvodu jeste docela velka mezera mezi blokem a setrvakem... jestli tam je misto natahnul bych asi nakeprstynek zvenku, preci jen cim na vetsim prumeru tim je vetsi efekt, pridavat hmotu nekde u stredu nema u setrvacniku smysl...



co blbnu, zvenku je snimac....

ale tam by to bylo nejefektivnejsi...

Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 14:12 | Nahoru | #12
lada: to vyvazis docela presne bych rek...

Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 14:13 | Nahoru | #13
uff sem dneska nakej zpomalenej... to co daval rswr tak tam je natazenej nakej plast pres, ne? a dira na senzor? s tim ze se senzor trochu soupne? to by asi slo...

1 reakcí na tento příspěvek Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 14:19 | Nahoru | #14
Asi doma udělám test s plastelínou, abych viděl kolik místa je mezi víkem a samotným setrvačníkem

Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 14:48 | Nahoru | #15
a co tak dat zavazi z druhe strany od primaru. Sem to evidentne nevleze. A nebo zachovat maximalni prumer setrvacniku a jit jakoby do tloustky.
NA CZ to mam jednoduche.Mam setrvaniky tri a nebo tezkou klikovku.
Dotedka jsem jezdil 250 s lehkou klikou,ale zere to neskutcne spojkove lamely.
Na pristi sezonu tam soupnu 360 a na kliku navesim to nejtezsi,co mam:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 15:01 | Nahoru | #16

Vespa>Asi doma udělám test s plastelínou, abych viděl kolik místa je mezi víkem a samotným setrvačníkem



cim vetsi prumer tim vetsi efekt - moment setrvacnosti roste se ctvercem polomeru... tady bude asi zalezet hlavne na tom senzoru zapalka...

(reakce na) Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 15:03 | Nahoru | #17
assassin> na jakým principu ten senzor funguje? Opticky? Co když se teda trošku poposune?
Idea s tím prstýnkem se mě zamlouvá, to by šlo vytočit z nějaký tlustý trubky

Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 15:17 | Nahoru | #18
vespa: ten senzor bude neco na bazi indukce, civka kolem ktere probehne magnet, dost mozna je to rovnou primarni civka zapalovani - tzn to co vyrabi stavu pro hozeni jiskry, mam dojem ze tyhle endura maji sice strater, ale zapalovani je magneto jako na tech ktery baterku nemaj...

Naposledy editováno 01.12.2008 15:18:28

2 reakcí na tento příspěvek Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 15:59 | Nahoru | #19
Vespa: Mam to samý zapálko a sundat ho mi trvalo tři dny!!! Zaprvý jsem dva dny(no myslim tim spíš dvě tyhle zimní krátký odpoledne) povoloval matku, a že tam byly takový síly že mi to i utrhlo spojku,když jsem blokoval sekundár, takže poslední možnost byla sehnat pneumatickou pistoli nebo shodit válec... pistolí to šlo jak nic,s čim já sem se sral dva dny měli v servisu za půl minuty ... a druhej problém co zabral poslední odpoledne bylo sundání rotoru, stahovák našponovanej na max, nahřátej rotor, bušil jsem do toho palicí a lehce i kladivem a ani ťuk, až když se mi podařilo po obvodu zaháknout ještě navíc dvě takový spešl malý páčidla co jsem našel v dílne a do nich bouchal kladivem to povolilo, neskutečná jebárna... nikdy víc

Naposledy editováno 01.12.2008 16:00:39

(reakce na) Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 16:04 | Nahoru | #20
Carlos.> ok, odradils mě Pokud vyloženě nebudu muset tak na to nesáhnu.

Prozkoumám možnosti toho prstence, zkusím oddálit senzor, jestli to vůbec půjde, vyzjistit kolik tam je místa a podle toho uvidím.

Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 16:12 | Nahoru | #21
Vespa>>
Ty vymejšlíš hrozný cypoviny...

nj... když sou peníze...

Čím víc jsi bohatší, tím větší nároky na štěstí máš

2 reakcí na tento příspěvek Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 16:13 | Nahoru | #22
Tohle je jen špička ledovce, ty nejhorší zvěrstva si nechávám pro sebe :)

(reakce na) Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 16:18 | Nahoru | #23

Vespa>Tohle je jen špička ledovce, ty nejhorší zvěrstva si nechávám pro sebe :)



Twe já jsem rád že mi zase po dlouhé době a doufam že na dlouho jede tamanaco...
V sobotu jsem jel po lesní cestě a namotal se mi do kola drát takovej ten tvrdej s černou bužírkou... normálně se namotal na rozetu a řetěz ho tam slisoval takže mi zkurvil rozetu
Ta rozeta měla najetý tak 2 hodiny
Kultůra za 750:(
Ale aspoň že se nestalo nic horšího... takže já na Upgrady nemám finance.. furt něco opravuju

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 16:41 | Nahoru | #24
Vespa> já bych to vyřešil tak že bych nad ničím takovým nešpekuloval a ušetřený čas strávil v lese

jinak k seznamu výhod si ještě dopiš i mínusy - větší namáhání převodovky i spojky, větší namáhání samotné kliky a možné problémy s nevyvážeností

Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 16:48 | Nahoru | #25
vespa je největší motošpekulant jakého znám . Moh by si klidně na motošpekulanta změnit nick

(reakce na) Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 16:50 | Nahoru | #26
Vana666> ono to tak na 70% vypadá že to stejně bude příliš pracný a riskantní.. měl jsem představu že mě soustružník vytočí kolečko a já si je tam přišroubuju a hotovo, ale když se to takhle komplikuje...
Ale času strávenýho tuningem vzásadě nelituju, třeba ty vidle mám teď opravdu dobrý a řekl bych že to stálo za to.
Mohl jsem si je dát ladit k odoborníkům, ale už dvakrát jsem se takhle spálil a nevěřím mechanikům ani nos mezi očima.

Namáhání kliky a převodovky - není to spíš naopak? čím větší setrvačný hmoty, tím míň rázů a menší zrychlení
(jen se ptám)

1 reakcí na tento příspěvek Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 16:58 | Nahoru | #27
no kdyz roztocis vetsi setrvacnik a pak pusits spojku... tak tam mas vetsi koroutici moment nez predtim, o tu energii te rotujici hmoty... a ta da vic zabrat spojce i kolum za ni... ale to bych nevidel jako nejvetsi trageidii ...

to spis nakej nevyvazek by tam mohl delat vetsi neplechu, ono tak nejak celkove to prejde na na jinou soustavu a v extremu kdyz se to bude resit dynamicky tam muzou vychazet ruzna namahani navic... ale to uz je na me moc.. to uz by byla spis lahudka pro dawa:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 17:11 | Nahoru | #28
assassin> tak vzhledem k tomu že ta samá převodovka a spojka pracuje v 300EXC která je větší tahoun a vibrátor tak tam snad rezervy budou.

Ale pokud by to s tím víc vibrovalo tak to okamžitě letí do popelnice :) Spíš sem doufal že bych si s tím závažím mohl různě otáčet a zkoušet jestli to náhodou nebude v nějaký pomoze vibrace i tlumit, ale to je asi sci-fi

Naposledy editováno 01.12.2008 17:12:06

(reakce na) Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 17:47 | Nahoru | #29
Vespa> tak vibrace to nejspíš trochu zklidní, tedy lépe řečeno nerovnoměrnost chodu při nižších otáčkách

ale dejme tomu při řazení bez spojky bude namáhání koleček, spojky, primárního převodu i celé kliky a spousty dalších dílů jednoznačně větší

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závaží na zapalko/setrvačník 250EXC

1.12.2008 v 18:10 | Nahoru | #30
Čus, chci se zeptat jestli se to je i na Yamahu YZ 250F, kde se to dá koupit nebo stránky kde se to dá koupit.A jak mi to zvedne výkon?Díky

Naposledy editováno 01.12.2008 18:25:48
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist