Mám dotaz. Jak se chová motorka při brždění dejme tomu ze 120km/h + ? Podmínky: Rychlost okolo 120km/h, relativně čistý asfalt, pěkné a teplé počasí (léto). To znamená asi za ideálních podmínek.
A jak se bude chovat za stejných podmínek, ale za počasí, které je v tomto období?
V obou případech se jede po rovině a brzdy zamáčknu na max.(překážka nebo jiné okolnosti, které mě nutí takto brzdit).
Díky moc za reakce a odpovědi!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prudké brždění?
Sefo>brzdi co to jde...až se přední smykne tak povol...a zase plný, přední se klidně může půl metru bloknout a nerosekáš se,mě se to stává docela často.
Tak tohle bych chtěla vidět, protože jinak neuvěřim
U zadního bych to žrala, u předního ne...
Sefo>brzdi co to jde...až se přední smykne tak povol...a zase plný, přední se klidně může půl metru bloknout a nerosekáš se,mě se to stává docela často.
v podstatě souhlas ale nikdy to nedělám cíleně
Naposledy editováno 16.10.2008 21:09:38
1 reakcí na tento příspěvek Prudké brždění?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prudké brždění?
Když se vyskytne najednou překážka, brzdit co nejvíc to jde, ale abys neupad a když vidíš, že to nedáš a překážka se pořád blíží, pustit brzdy a včas zkusit ještě uhnout, případně zahodit na zem, případně do pole a podobně.
Problém bude na mokru ten, že mnohem dřív ztratíš grip..vezmeš za brzdy, v lepším případě se ti blokne zadní a přední budeš dobržďovat, v horším ti klouzne i předek a to je 50 na 50 že už to neustojíš....takže tady ti pomůže jenom víc předvídat, reagovat s předstihem, hlídat si zrádný místa na cestě jako kluzkej asfalt, listí, bláto, vodorovný značení atd. Na mokru s tím prostě nejde dělat to samý jako na suchu a zvlášť smyk předního kola je trochu nevyzpytatelnej..
1 reakcí na tento příspěvek Prudké brždění?
Je jasné, že přečtením knížky se z nikoho nestane super jezdec. Je ale dobré vědět, proč třeba reagujeme tak, jak v určitých situacích reagujeme. Je dobré si podle návodu vyzkoušet, jak a jestli je možné se třeba vyhnout překážce při jízdě rovně nebo v náklonu a dozvědět se k tomu pár faktů podepřených fyzikálními zákony.
Naposledy editováno 17.10.2008 08:23:03
Karlie>Sefo>brzdi co to jde...až se přední smykne tak povol...a zase plný, přední se klidně může půl metru bloknout a nerosekáš se,mě se to stává docela často.
Tak tohle bych chtěla vidět, protože jinak neuvěřim
U zadního bych to žrala, u předního ne...
neboj až pujde do tuhýho a budeš brzdit pořádně tak to taky poznáš, když jedeš rovně tak je to ok.
Zadek si můžeš přibrzďovat až do blokování - ten ti vzadu bude jenom sem tam tancovat, ale nepředjede tě. Předku se taky neboj, když přebrzdíš a začne klouzat, tak to uslyšíš i ucejtíš - a instinktivně hned povolíš. Postupně si budeš čím dál víc troufat a během jednoho brzdění si troufneš přibloknout předek třeba 5x, 8x. Hlavně dodržuj to, jet vždycky rovně v ose...
Časem si přiblokovávání předku (ovšem mnohem jemněji) dovolíš oťukávat i v menším náklonu, jde to, jenom se nelekat. A časem taky zjistíš, že (na rozdíl od toho, co ses tu zatím dočetl) se dá hodně tvrdě brzdit i na suchejch dlaždičkách a taky mokrým asfaltu - ovšem jenom přímo rovně, to už v náklonu vůbec nezkoušej...
Na mokrejch dlaždičkách, mokrym mastnym asfaltu nebo bílejch čarách na silnici, na listí prachu štěrku - tam už platí jen jemný přibržďování a voči na šťopkách... anebo plížením vpřed
Naposledy editováno 19.10.2008 00:52:04
1 reakcí na tento příspěvek Prudké brždění?
Ale fakt by me zajimalo zda ma vliv na brzdeni chladna a tepla vozovka. Repsketive na prilnavost. Penumatiky se zahreji podle me stejne...ale zda se mi ze za studeneho pocasi to hur proste sedi.
tomtnt>brzdeni me taky zajima...dneska jsem bloknul zadni kolo pred zatackou a pekne to se mnou zacvicilo, ale ustal jsem to. Nicmene uz hledam nejaky letiste kde si to vyzkousim kam az se da jit.
Ale fakt by me zajimalo zda ma vliv na brzdeni chladna a tepla vozovka. Repsketive na prilnavost. Penumatiky se zahreji podle me stejne...ale zda se mi ze za studeneho pocasi to hur proste sedi.
za by se ti za studena pomaleji zhrivaly gumy a na mensi teplotu gumy nebudou mit stejnou teplotu v 10stupnich jako ve 30 .. leda ze bys je progumoval