V letech dávno minulých měla Jawa takové centrum vývoje jako málokdo dneska! Otázka neni jestli se Jawa dostane opět ,aspoň na dohled své slávy ,ale co s ní zamíšlí její majitel jestli z ních chce jen prachy tak můžem rovnou vyvěsit černý prapor, ale v koutku duše doufám ,že je to magor ,kterej má Jawu jako své děcko a hodlé z ní vypiplat to co Janeček z její babičky.
A nebo že se třeba holka aspoň dobře vdá?
trungsi>Jo hele sem si vzpoměl,že na výstavě motocykl jsem viděl i jawu 500 boxer s dvěma kotouči.Takže docela se někteří hlupáčci co tu sou pletou,že byly jen kývačky a panelky.Vždyť i jawa 350/640 byla designově docela hezká.
Jo to byly ale nikdo je nepustil do výroby, podle mě se měly vyrábět velký série spotřebních motorek a k nim menší serie nějakých lepších stejně jako to dneska dělaj japonci (velký serie rozpočtovejch motorek jako bandit a k ňim vyjimečný mašiny jako třeba MT-01) jenomže to jim zase nedovolili komouši.
Che>Repulsion> Dobrý - tak srovnej se Slovinskem - to v Asii není a mělo podstatně horší výchozí pozici než my
Slovinsko - máš pocit, že jseou nějak výrazně napřed? Možná za čas budou... Jsou jich dva milióny nebo kolik... slušný turistický ruch... Gorenje, Akrapovič dobrý... no my máme pořád to svoje pivo
Pár firem, co slušně vyvážeji ale máme taky, i když možná nejstou tak viditelné...
Ne, ze Slovinců mindrák taky nemám... ale jsou mi sympatičtí - párkrát jsem tam byl, pár lidí poznal osobně - jsou fajn...
Cobra357>To jak dopadla Jawa je skutečně k pláči. Ale jak se podařilo vymejt mozky mladý generaci to je daleko horší.Některým z Vás bych upřímě radil aby si přečetli něco z historie téhle továrny a nejenom z ní!Aby si laskavě uvědomili že Jawy byly dlouhou řadu let motocykly mistrů světa a nekompromisně nejlepší soutěžní motorky na světě. To, že Jawa vyráběla největší serie na světě a motocykly vyrobené za komunistů jezdí dodnes po celém světě a samozřejmě taky u nás. Uvědomte si laskavě, že Jawy na které dnes koukáte s despektem (přesto, že řada v Vás na nich pořád jezdí)jsou přes dvacet let staré a to většina těch mladejch hrdinů co na ně teď hází špínu ještě nebyla na světě.To, že se dělali jednoduché a laciné motorky ve velkých sériích mělo tehdy svůj dobrý důvod.Kdyby jste měli možnost svézt se třeba na takové 637, tak by jste do ní šli možná ještě dneska! Nemá smysl Vás tady přesvědčovat že všechno co se dělalo před revolucí a na čem pracovali Vaši tátové a dědové bylo špatně a že to za komunistů šlo jen do prdele.Bude trvat dlouho než pochopíte že trvalo skoro 20 let než se to podařilo po "revoluci" rozkrást bandě největších lumpů co kdy v týhle zemi vládli! A to jsem si blbec myslel, když mě komouši za politiku 2x zavřeli, že větší lumpové neexistujou. To jsem byl vůl! Tak laskavě přestantě nadávat na lidi kteří tenkrát pracovali v Jawě, kteří jí dovedlí k neuvěřitelné šňůře titulů mistrů světa, evropy atd. Podívejte se laskavě jak jsou na tom dneska naši reprezentanti na šestidenní! Když totiž vaše úvahy čtou lidi kteří šířili slávu značky Jawa po celém světě, kteří jsou ověšení medailemi mistrů světa ze šestidenní v takovém počtu, že se to už asi žádné jiné továrně a lidem nepodaří, o kterých se záměrně přestalo mluvit a kteří opravdu nemohou za to, že banda zločinných podvodníků záměrně rozkradla jak Jawu tak i ČZ, je jim z toho vážně smutno.Osobně by mě zajímalo, kolik je těm co tady vykřikují jak to stálo za hovno let a kolik toho už na motocyklech dokázali.
S.R.bývalý tovární zkušební jezdec VVZ JAWA
To ze se jawa neudrzela urcite neni vina nasich otcu a dedu nicmene vina komunismu to je. Jak pisete tak nikdo z tech trhu nemel zajem o modernizaci ale prave komunisti zavreli cestu na zapadni trhy kde by o to zajem byl. Co to je za vymysl ze nemohli vyrabet maly serie pokrokovejch motorek protoze museli delat spoustu tech overenejch? Kdyz meli takovej odbyt tak meli preci i penize na rozrustani vyroby... a jestli ty penize nemeli tak ci je to asi vina? Zeby nevyhodnej prodej? Mozna to pro ne bylo nejvyhodnejsi ale jenom proto ze jim komunisti nedali sanci prodavat za lepsich podminek.
Nikdo preci netvrdi ze jawy byly nebo sou spatny stroje. Prave naopak. Jenom proste mela jawa smulu ze musela existovat v centralne planovanem hospodarstvi. Kdyby musela souperit s konkurenci a mela moznost vyvijet a modernizovat tak by z ni pri trose stesti dneska byla svetova znacka. Proste komunisti
Tehdy bylo RVHP a tam asi jely většinou všechny ty vyprodukované motorky.
Se západem se moc neobchodovalo. Byla v tom , Ano , politika. Rozhodnutí Velkého Bratra? Nechtěl obchodovat Západ s Východem, nebo Východ se Západem.
Teď máme EU a nového Velkého Bratra. Máme přikázaný, kolik můžeme vyprodukovat mlíka, masa, cukru. Pokud je toho víc, platíme pokuty. Nadbytek se co? Vyleje, zaorá, spálí...
Od roku 1989 to máme pomalu 20 let. Jak už tu někdo napsal, opustili jsme trh se zbraněmi. Jestli se nepletu ČZ75 v licenci se vyrábí v Izraeli. Vem si třeba pasivní radiolokátory. Tamara a Vera.
A že vývoj může zaostat i v této době, mi nevymluvíš.
Cobra357> Hele poslechcni nevolil si KSCM? Ne kazdej kdo je mladsi nez ty musi bejt zakonite debil.
Naposledy editováno 15.09.2008 09:10:50
kdyby lidi brečeli alespoň pro nějaký svůj důvod ale teď a tady se brečí protože maminka říkala že si za komančů nemohla koupit ani banán... je to tu jak na přehlídce malých dětí.. :o
Naposledy editováno 15.09.2008 10:07:11
Cobra357> 39616> Už jsem to dávno rozdal lol
nj smůla měl jsem tě poznat dřív... Kluci ze škodovky mi pořád taky něco nosí tak mám skoro hotový MBéčko, leží mi v garáži spousta jawek a nechce se mi na o cpát ta druhovýroba co prodávají na tržištích.. to snad chápeš ne?! ani ty chromy nejsou co dřívviz:
Tyhle malé fabriky mají jedinou šanci - vytvořit si to, čemu se říká tržní nika. Chce to ovšem originální stroj, který si budou kupovat "srdcaři", kteří za ně budou ochotni zaplatit prémiovou cenu...
Repulsion>Problém je, že Jawa neví, co vlastně vyrábět... jak už jsem napsal - s levnými motocykly se nechytá na Čínu.
Tyhle malé fabriky mají jedinou šanci - vytvořit si to, čemu se říká tržní nika. Chce to ovšem originální stroj, který si budou kupovat "srdcaři", kteří za ně budou ochotni zaplatit prémiovou cenu...
Plně s tebou souhlasim, je to tak, jawa opravdu nevý co vyrábět. To už se nedá nic. Zasraní komunisti. Třeba příklad: Po válce jsme prodávali motorky více jak do 50zemí světa.
fort>toranaga> Jo, ale kouzlo spočívá v tom, že se pak najde nějaký nadšenec a značku znovu vzkřísí! Například Triumph, teď se o podobnou věc pokouší Indian (zásluhou jistého Angličana), a já mu držím palce. Vždyť by to bylo krásné, kdyby se po amerických prériích zase proháněli rudoší
viz:
ural to samý - pár zbohatlíků se rozhodlo, že si krakchující rodinný stříbro zachrání - koupili, zainvestovali, našli díru na trhu a lidem dokázali nabídnout motorku, kteoru budou chtít a v současný době jedou cca 2500 motorek ročně do celýho světa.
s jawou to mohlo bejt stejný, ale holt měla smůlu na majitele + impotence jawy byla přímo neskutečná - určitě pamatujete, v jak mizerným stavu byl oficiální web jawy pár let zpět..
Kteří zasraní komunisti potopili kdysi úspěšné anglické a americké značky? Vždyť i italské fabriky krachly a znovu se vyhrabávaly z hrobu. To nálepkování přes komunisty je jednoduché, ale nepřesné.
DoctorKiller007>Ale můj názor že jawu oddělali zmrdi komunistický my nikdo nevymlátí z hlavy a každej ať se do mně trefuje jak chce,já měl jawy moc rád a je mi líto jak to dopadlo a jsem pěkně nasranej.
a to že jde teď do prdele scéna našich závodních škodovek má taky na vrub komunismus viď?! :o
Jawa před válkou (tou druhou světovou) moc slavná nebyla a za války motorky nesměla vyrábět (německý správce nařídil jen zbrojní výrobu).
Nadšenci vyvinuli za války péráka (známý příběh).
1945 - fabrika znárodněna - tedy slovy místních znalců "zabrali ji komunisti" lol
1946 - začali vyrábět "péráka"
1952 - začali vyrábět slavnou Jawu 500 OHC (Kdo? No přeci "komunisti", protože Jawu ukradli už před 7 roky)
1954 - začala se dělat "kývačka" s dvoutaktem ( = "komunistický paskvil")
V následujících letech dvoutakty zcela převálcovaly nespolehlivý čtyřtaktní půllitr a ten pak přestali vyrábět - normální marketingové rozhodnutí.
Koncem 60.let se nepodařilo rozjet sériovou výrobu unifikované řady. Doplatil na to "komunista" - ředitel Hvězda (chybu ale udělali technologové - asi taky komunisti).
Jo - v polovině 60.let byl konečně vyroben miliontý motocykl Jawa (cca 35 let od zahájení výroby motocyklů). Druhý milion vyrobili komunisté za 12 a třetí pak za 11 let (rok 1987). Jenže to bylo svázáno s požadavky klientů - jednoduchost, robusnost, opravitelnost palicí. Spotřeba nikoho nezajímala.
Po roce 1989 začíná privatizační fraška. Na scéně dominuje jisý ing.Hr...a a jeho pomocníci. Není zájem Jawu udržet - je zájem ji co nejlépe podojit. Tehdy vzniká termín vytunelovat, který nevznikl pro Jawu, ale hodí se.
"Komunisté" přebrali 1945 Jawu bez jedoucí výroby motorek. V daných podmínkách ji rozjeli na světový gigant v kategorii levných jednoduchých motorek. Technická úroveň těchto motorek ale odpovídala nízké úrovni cílových zemí (SSSR, Indie, Egypt, ...). Složitější mašiny by se tam prostě neprodaly. Ivan na Sibiři nebo Abdulah na Sahaře by si těžko poradili se seřizováním něčeho složitějšího.
Krátkozraká orientace jen na Západ a přetrhání vazeb na Východ po roce 1989 postavilo Jawu do velmi obtížné situace. K tomu se přidávají tuneláři - a Jawa je tam, kde je.
Nikdo nevíme, kde by byla, kdyby ... Možná by tu bylo "BMW". Ale možná by tu nebylo nic - jako BSA, Zundap, ...
DoctorKiller007>Ale můj názor že jawu oddělali zmrdi komunistický my nikdo nevymlátí z hlavy a každej ať se do mně trefuje jak chce,já měl jawy moc rád a je mi líto jak to dopadlo a jsem pěkně nasranej.
Z te hlavy ti nikdo nic vyvracet ani nebude ,bo tam nic nenii....podle toho ,co jsi tu za celou dobu vypotil...Ty jsi fakt jelito...
Mam 2 syny ,kteri jsou od tebe o 3 roky starsi,alöe srovnat tve nazory na svet s jejich .....: v tve vychove se stala nekde chyba...