![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
edit:pismeno
Naposledy editováno 09.09.2008 18:30:27
Brzdi hluboko do zatacky, jedou porad maximalni moznou rychlosti, napred max brzdeni a postupne jak se zmensuje polomer zataceni tak to povoluji a idealne az k bodu nejmensiho prumeru zataceni = konstantni rychlost. Dost brzdi i motorem. To ale vi kazdy moula. Ale o necem jinem to je i umet v realu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Pokud umis elementarni matiku tak existuje "kohosi" kruznice, kte je nakreslene, kolik procent ti zbyva na podelne zrychleni (brzda nebo plyn) pri danem naklonu. Jak pisu, teorie jednoducha, ale umet to jak Vale je o necem uplne jinem ...
A jasne, potom je teorie brzdeni nas mamlasu kdekoliv v terenu, kde se musi pocitat s piskem, nerovnostma, atd ...
F.i.s.h.men>Vytahl to plynem?...To mi prijde jako pekna kokotina.
Jako tady musim souhlasit s Cikusem, ale plynem se da povytahnout!
Co se tyce spojky, nevim, jestli jste si to nekdy zkusili, ale to udela s motkou naprosto peklo, nikdy nemackam, bud pribrzdim i v naklonu, nebo pomuze plyn k vytazeni a priklopeni, proste prekonat strach.
Na enduru (LC8) jsem v pohode v zatacce v naklonu(i v nejvetsim) po predku hrabnul..Motorka se zanorila do vidli a naklon mi vzdy zustal ,bez tendence toho ,ze by se masina rovnala.Na Jawce (s bubnovou brzdou) sahnes v zatacce po predku a hodis drzku,tam ti nepomuze ani svecena voda
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Takze z me praxe : na sportech s malymi zdvihy vidli brzdit s citem a lamat pri tom masinu do naklonu silou,na endurech to jde v pohode,na starych masinach s bubnovkama se tomu vyhybat..Ted jezdim na masine s televerem+ABS -ale to slyset nechces...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Brzdeni znamena predevsim duveru k predni gume, jejimu gripu a schopnosti predavat informace o tom, co se s ni prave deje.
ad brzdeni v zatacce> Kdyz jedes zatacku s minimalnim podelnym zrychlenim, jsi schopen vetsinou nejvetsi adheze, velikost setrvacnych sil je nejensi, ovsem casto je potreba, nebo vhodne zatizit (nebo odlehcit) predni ci zadni kolo. Z dynamiky vyplyva ze pokud chces zatizit zadni kolo, pridavas, pokud chces zatizit predni, brzdis... a brzdit se da i ve velmi hlubokem naklonu, stejne jako akcelerovat...pokud na to mas obuti!! Dobra guma ma malou tendenci zvedat moto z naklonu a pri brzdeni rovne se chova tak, ze zacne klouze podelnym smerem bez vyboceni, namisto zvedani do stoppie.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
V zatáčce moc nebrzdím, případně jenom regulací plynu. V nouzovce jsem zatím vždy využil narovnat - max.brzda - honem poklopit. Prošlo to vždy s úspěchem - ale nejsem žádný sřelec ;)
V podstatě na slušném asfaltu na slušných gumách (správně nafouknutých a zahřátých!) a při teplotě nad 15°C jsem dřív na stupačce než na hraně gumy - tak na to hřeším.
Průšvih je, když se změní kvalita povrchu v zatáčce - rovnám, brzdím co to jde a pak pošlu rovně když se dá nebo klopím, co si dovolím, když se nedá
Edit: S tou spojkou...používám u auta. Na motorce se můžu půl vteřiny pos.at, když omylem kopnu neutrál, než to zreguluju jinak
Naposledy editováno 10.09.2008 00:56:58
A rozhodně bych nebrzdil jen zadní brzdou. Jednou mě dostali na STK, když mi technik řekl že na předku mám destičky v háji, ale že je to jedno, že na motorce se stejně brzdí jen zadní brzdou
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
mariano>Číkus>spojku bych nemačkal, ale vytáhl to plynem
abys to mohl vytáhnout plynem, musíš nejdřív víc poklopit = měl jsi rezervu (což je sice dobře, ale Reno se na to neptá)
pokud nemáš žádnou rezervu a jseš moc rychlej tak prostě lehneš a nenaděláš nic
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 10.09.2008 14:47:02