![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Jasně že modernímu OilMasteru bych věřil, třeba Aprilia RS125 má taky OilMaster pokud se nemýlím, a můj známej jí sice zadřel, ale né vinou OilMasteru, ten je ok... lol lol lol
Naštěstí to ale nemusim řešit, protože žádnej 2T neplánuju a moje vysněná Vespa GT250 už má čtvertakt...
biker900> Týjo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
http://www.cyberscoo...e/agility16125_1.htm
V češtině nevím. Obrázky jsou ale také pěkné
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Motoricky to bude shodný se Super 8 a jestli i tak dobře bude fungovat podvozek, tak to tutově bude dobrej kup.
Naposledy editováno 29.08.2008 12:41:19
http://www.cyberscoo...e/agility16125_1.htm
jak to že na těch odkazech má ten skůtr dvě péra vzadu a kotoučovou brzdu a na odkazu Kymco.cz jenom jednopéro a brzdu bez kotouče???????????????????????????
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
18.katka>Tak motor je rozebranej....je to prej zadřený.... Takže bude objednávat nějaký díly na to a dělat výbrus. Jo a žádná kontrolka nesvítila...a věděla jsem,že tam ten olej není,ale smůla...jak jsem ted pochopila...mám dvoutakt a ten potřebuje mazání...nechápu popravdě proč...to mi nějak nebere. Proč ty blbci teda nědělají jen motory kam se olej lejt nemusí?.... Jinak Monča se ptala a má čtařtakt...tak do toho olej dávat nemusí. Kluci ještě jsem koukala na Kymco CITY 125 s velkýma kolama...je taky super...je někde na netu na něj nějakej test?
Katko nemazes nejedes...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Zeptej se Prackare co je to picimazek... lol
Tam taky kdyz nemazes nejedes...
Uz chapes k cemu se musi mazat (olej a jine kluzadla)?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
18.katka>http://www.cyberscooter.it/modelli/kymco/redazione/agility16125_0.htm
http://www.cyberscoo...e/agility16125_1.htm
jak to že na těch odkazech má ten skůtr dvě péra vzadu a kotoučovou brzdu a na odkazu Kymco.cz jenom jednopéro a brzdu bez kotouče???????????????????????????
Jedno snad stačí nebo ne ? Si tak vzpomínám jak jsme chtěl dvě šlapky na kolo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Ani jsem si toho nevšimnul. Ani na kymco.com
http://www.kymco.com...4-AE77-EA0933EF92E3}
Možná tam má ital nějaký předprodukční vzorek. Nevím. Na tom it serveru to má trochu jiný název.
18.katka>Tak motor je rozebranej....je to prej zadřený.... Takže bude objednávat nějaký díly na to a dělat výbrus. Jo a žádná kontrolka nesvítila...a věděla jsem,že tam ten olej není,ale smůla...jak jsem ted pochopila...mám dvoutakt a ten potřebuje mazání...nechápu popravdě proč...to mi nějak nebere. Proč ty blbci teda nědělají jen motory kam se olej lejt nemusí?.... Jinak Monča se ptala a má čtařtakt...tak do toho olej dávat nemusí.
Jestli máš zájem tomu porozumět, shrnu to velice laicky. To že sis nechala poradit od holky s čtyřtaktem je nejhrubší chyba, ty motory fungujou úúúplně jinak.
Jak ve válci lítá píst nahoru a dolu si asi představíš.. nad ním dochází k výbuchu paliva, který ho vždycky kopne dolů a jak vyletí zase nahoru, dostane další pecku furt dokola.
4T motor je složitější,
1) když jde píst poprvé dolu, otevře se sací ventil nad ním a nabere se palivo,
2) pak jde píst poprvé nahoru, v palivu vznikne tlak a svíčka ho zapálí,
3) tou explozí jde píst podruhé dolu a
4) když jde podruhé nahoru, otevře se výfukový ventil a spálené palivo vytlačí do výfuku. Oba ventily jsou NAD pístem. Píst je utěsnen kroužky, a dole pod nimi je olej, který se s benzínem nedostane do kontaktu a neubývá a píst je s ním namazán.
U jednoduššího 2T motoru to vše proběhne ve dvou krocích, a nemá ventily ale jen kanálky.
1) Píst když jde nahoru, zavírá výfukový a přepouštěcí kanál, NAD pístem se stlačuje směs a POD pístem se nasává už další.
2) Když je úplně nahoře, dostane jiskru a výbuchem jde dolů, jeho dolní hrana uzavírá sací kanál, aby v tomhle momentě nenasával dole už další palivo, a to co už tam je se stlačuje a začne unikat kanálkama jedinou možnou cestou nahoru NAD píst, a ještě se i nad pístem odkrývá výfukový kanál a nové palivo vytlačuje to spálené ven do výfuku.
U 2T motorů je tedy velice důležité aby vejfuk kladl dostatečný odpor a nevycáklo z něj ven taky moc paliva...
Protože tady probíhá přelévání paliva zezdola nahoru, není možné aby Ti ty blbci vyrobili motor do kterého nemusíš lít olej, není oddělený prostor pod pístem a nad pístem a nemůžeš mít dole jen olej a nahoře jen benzín... Musí se prostě tyhle dvě sračky smíchat a plnit funkci jak zapalovací, tak i mazací.
Jestli si myslíš, že je to pěkná prasárna a dost špinavá práce, tak máš úplnou pravdu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
18.katka> Každopádně pokud chceš pochopit jak motory fungujou není nic lepšího než si s někým kdo tomu rozumí rozebrat fichtla a nějakej jednoduchej 4T a při rozebírání to bude vysvětlovat a ukazovat, třeba teď máš skvělou příležitoust prohlídnout si ten tvůj motor.
www.tipmoto.com/motorky/piaggio/95629-liberty-125-sport.html
Pěkný čtyřtakt s velkými koly - co víc si přát? A je to skoro téměř těch 60 000, když se jen trošku málo přihodí (zajede na účtu krapítek do mínusu)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Ale je fakt, že ty koukáš i na praktičnost, což teda palec
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
A ty holky co jezděj v sukni
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
Já bych si asi 8km po ránu v chladnu v sukni asi nedal, ale asi to zvládáš v poho ;)
18.katka>Ale když srovnáš cenu Kymca City 125 s Piagio Liberty 125 (Kola stejný, obsah stejnej a rozdíl v ceně je kolem 15000,-?). Víš co je za 15000,- hadrů a šminek .
Tak to je síla, to mě by spíš napadlo jak dlouho budu za 15000 jezdit (no já moc dlouho ne). Kupovat levnějšího skůtra kvůli novýmu oblečení
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Stráťa>18.katka>Ale když srovnáš cenu Kymca City 125 s Piagio Liberty 125 (Kola stejný, obsah stejnej a rozdíl v ceně je kolem 15000,-?). Víš co je za 15000,- hadrů a šminek .
Tak to je síla, to mě by spíš napadlo jak dlouho budu za 15000 jezdit (no já moc dlouho ne). Kupovat levnějšího skůtra kvůli novýmu oblečení
Tak asi to budou hadry na skútr
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)