globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MZ 301, 251
 
30.7.2008 v 23:19
Zdravim , máte s nimi někdo nějaké zkušenosti? Popřípadě jaké? Jaká je cestovní rychlost, spotřeba, kvalita podvozku? Je něco na co tyhle motorky hodně trpí? A zajímalo by mě srovnání s Jawou 350

Dík moc

edit: zajímá mě hlavně ta 301 předpokládám že motorka bude +- stejná jako 251 ale co motor- je stejný s větší válcem nebo jsou to různé motory?


Naposledy editováno 30.07.2008 23:23:38
Anketa: Zkušenosti z MZ?
Kladné
70%
7
Záporné
30%
3
Předchozí
1 2
Následující

MZ 301, 251

31.7.2008 v 10:51 | Nahoru | #31
Lord_Lee> Já jí měl s bezdotykem, tak jsem se o to nějak nezajímal...sory, moje chyba

Je hezký že tvoje motorka je spolehlivá.Plno MZ je spolehlivejch.Ale nalej si čistého vína a přiznej, že plno majitelů s nima prostě válčí.
A prosímtě...jel jsi někdy vůbec v dešti?Chceš mi tvrdit že ten kotouč brzdí mokrej stejně jako suchej?Ale prosímtě.

MZ 301, 251

31.7.2008 v 10:52 | Nahoru | #32
Potvrzuju zkušenosti Lorda Lee... Spotřebu jsem měl na 251čce o něco nižší a dalo se dostat i pod 4, ale to si musel jezdit fakt tak kolem 70km/h. Cestovní rychlost mi přišla ideální tak kilčo a maximálku jsem měl fakt až do konce tachometru tzn. 140-145km/h, ale to byl už rachot a byla taky po výbrusu, takže jezdila jak z praku... Bohužel při této rychlosti to byl pomalu, ale jistě neovladatelný stroj, neboť rám se už pěkně kroutil...

Co se rozdílů mezi 301 a 251čkou týče, tak by se ve stručnosti dalo říct, že je to opravdu jen těch necelých 5kw a taky roky výroby. Většinou 301čky seženeš novější než 251, ale bohužel jich opravdu moc není... Bylo tam taky trošku víc plastu a myslím, že právě kanuni seyhan 301 měla i takový atypický podsedlák...

Kde jsou ty časy, kdy jsem měl stejné dilema jako ty...

MZ 301, 251

31.7.2008 v 10:55 | Nahoru | #33
Bago: Za celé dvě sezóny nic vážnějšího! Rozhodně žádná závada, která by mě něchala někde ve štychu...

P.S. Ani R1 nebrzdí naprosto stejně v dešti, jako za sucha a to jsem teď kupoval zlaté SBKčka za 2200, takže tak

MZ 301, 251

31.7.2008 v 12:50 | Nahoru | #34
Asi si nechám TDRko a nebudu vymejšlet kraviny lol

TDR-výkonější,modernější,točivější,lepší podvozek a brzdy
MZ- bude táhnout víc od spodu, levnější údržba, o trošku menší spotřeba až to někam pošlu jako každou svou moto tak mě to bude stát míň lol

co jsi o tom myslíte? mám si nechat Japonce nebo koupit MZtu?

MZ 301, 251

31.7.2008 v 12:53 | Nahoru | #35
můj názor je jasnej, MZ forever

MZ 301, 251

31.7.2008 v 12:57 | Nahoru | #36
Lord_Lee> protože si určitě na TDRku nejel lol

MZ 301, 251

31.7.2008 v 13:37 | Nahoru | #37


co jsi o tom myslíte? mám si nechat Japonce nebo koupit MZtu?


To máš jak z bláta do louže

MZ 301, 251

31.7.2008 v 13:38 | Nahoru | #38
měl jsem v 17ti ETZ 251, bezkontakt vzadu s 16"kolem za 4roky bez závad projetý skoro celý Čechy dost ve dvou, spotřeba při pijánko jízdě na dovče 3,5l/100km jinak 4/100 pak jsem měl ještě jednu ETZ 250 rv.85, takhle už měla kotoučovku, ale vzadu 18"kolo a trochu jinou nádrž a kontaktní zapalování, měl jsem ji jako překlenovací motorku, jízdní vlastnosti byly možná lepší než u tý novější 251.

Největší pozor si dej na vymlácenou kliku, nad 4tis.ot to začne dělat ošklivej zvuk, pak se ještě koukni aby nebyla zkřížený, dost často bývaj lehlý.

Jinak ty řeči o tom že za deště nebrzdí a nejede je blbost

MZ 301, 251

31.7.2008 v 13:40 | Nahoru | #39

Bago>
co jsi o tom myslíte? mám si nechat Japonce nebo koupit MZtu?
To máš jak z bláta do louže


no právě taky si řikám

MZ 301, 251

31.7.2008 v 19:08 | Nahoru | #40
kup MZ nemá to cenu kupovat nějaký TDR Mz poslouží při tvým cestování stejně

MZ 301, 251

1.8.2008 v 23:44 | Nahoru | #41
firetomas> TDR už mám

MZ 301, 251

2.8.2008 v 13:59 | Nahoru | #42
MZ 251 je lepsi nez jawa 350 to bez reci... tahne lip... je mladsi... atd.

MZ 301, 251

2.8.2008 v 14:24 | Nahoru | #43
Chlapy vim že to teď bude znit asi ftipně teda ale jestli jsem to pochopil tak ma MZ startování na tlčítko ?

MZ 301, 251

2.8.2008 v 18:37 | Nahoru | #44
Skyline6230i> mz má nakopávačku

MZ 301, 251

3.8.2008 v 17:12 | Nahoru | #45
Firetomas> ok ok dikec sem se mohl vlastne kouknout na obrázek

MZ 301, 251

3.8.2008 v 22:23 | Nahoru | #46
Mam MZ 150 ETZ je to dobrá motorka, az na par much,
1. Elektřina, na tak jednoduchý stroj až zbytečně složitá, Bezkontaktní zapalování je taky kámen úrazu, dokud funguje, tak je to OK, ale casto se v nem neco stane a je to většinou na výměnu(ale dá se vyrobit doma i snímač)
2. docela problém je u 251 a i u 301 se spojkou, nastavit ji to bývá docela nadlidký úkol
3. hlavně 150ka je hodně lehká hlavně na předek, takže pokud se motorka osadí kufrem, nebo spolujezdcem tak potom začnou při ubrání plynu hodně vybrovat řdítka!!!!! a motorka je hodně neklidná. z toho dúvodu je lepší pro cestování zvolit jawu 350, ta je líp vyvážená.
4. už je probém sehnat i běžné náhradní díly

výhodou je pěknýý vzhled,"živost" motorky, a poměrně dobré jízdní vlastnosti když je motorka nezatížená, oproti jawě

Více na http://mz-world.wz.cz/list.php?f=1

MZ 301, 251

4.8.2008 v 01:24 | Nahoru | #47
Najezdil jsem mnoho km na MZ150 a hlavně pak na 251 a podle mě dvěpade je v kategorii s papírama do 18.OOO nejlepší volba. Má svý mouchy, ale je to kus od kusu. Já jsem si na ní krásně zajezdil (i zaopravoval... ale kladných vzpomínek mám mnoehm víc).
Jinak rozdíl 251ETZ vs. 301ETZ je jen 2kw, zato ale nějakých 5Nm (to už musí být znát), aspoň v letech 1991-1993 to tak bylo. To je ale jen papírovej údaj, tříkilko by mohlo jet pocitově znatelně líp. 301 se k nám nikdy nevozily a ani v Německu jich není moc k mání. Dá se sehnat třístovkovej válec s pístem za asi 7.OOO a nechá se to s nějakýma úpravama namontovat na zbytek agregátu 251.

Naposledy editováno 04.08.2008 01:29:02

MZ 301, 251

16.8.2008 v 10:09 | Nahoru | #48
jirka mz> mě teda elektřina nepřijde moc složitá, stim zapalováním máš pravdu často odchází snímač,ale ten se dá lehce opravit

MZ 301, 251

25.8.2008 v 17:20 | Nahoru | #49
rastakvajanasta> Jen pro upřesnění - 301 se sem vozily, začátkem 90-tých let. V Praze v Máji, dnes Tesco stála nová 301 65 tisíc. Oproti tomu novou stopadinu jsem kupoval v roce 1991 v obchoďáku za 17,5 litru. Ty 301 se tu objevily o něco později, nevím jestli 92 nebo 93, ale moc se už nekupovaly, byly prostě drahé. Navíc sis ji musel objednat a pak nějakou chvilku čekat, až ji z Německa přivezou, nebyly tu skladem. Možná taky proto se jich tu prodalo tak málo, ale byly moc pěkný, mít tenkrát zbytečnejch 65 tis. peněz, tak ji mám.

MZ 301, 251

25.8.2008 v 18:19 | Nahoru | #50
251 a 301 se po roce tuším 92-93 přestaly vyrábět v německu a výroba se přesunula pod značkou kanuni do turecka kde se bez výraznějších změn vyráběla ještě kolem roku 2002, myslím že sehnat takovou 251 r.v. třeba 2001 by byl dobrej kauf ne? :) otázkou zůstáva jak na tom byla kanuni s kvalitou...já osobně na NDRáckou výrobu nedám dopustit, soudruzi dobře věděli jak co udělat.

MZ 301, 251

26.8.2008 v 11:46 | Nahoru | #51
Lord_Lee> To máš recht, MZ-ty byly na svou dobu a na socialistickou produkci poměrně vymakaný motorky, škoda naší Jawy, nebejt toho, že pokrok ve výrobě motocyklů komouši blokovali, mohla být taky jinde...

MZ 301, 251

26.8.2008 v 13:26 | Nahoru | #52
Chlapy potřeboval bych z předního světla to zadní černou část nemáte někdo navíc ?
[URL=
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist