Mike26>nie za dazda brzdim obama brzdami v zatacke samozrejme nie ale celkovo som si neisty za dazda hlavne na tych skur.... kruhacoch sa bojim ze nieco poserem a uleti mi zadne kolo a som v pi..
No hlavne je to o gumach, kamarad je schopnej drid koleno o zem i na mokru, ale dan za to sou gumy za cca 15 000
Mike26>nie za dazda brzdim obama brzdami v zatacke samozrejme nie ale celkovo som si neisty za dazda hlavne na tych skur.... kruhacoch sa bojim ze nieco poserem a uleti mi zadne kolo a som v pi..
já bych se měl větší obavu z předního kola
Hejnoptaku>Mike26>nie za dazda brzdim obama brzdami v zatacke samozrejme nie ale celkovo som si neisty za dazda hlavne na tych skur.... kruhacoch sa bojim ze nieco poserem a uleti mi zadne kolo a som v pi..
No hlavne je to o gumach, kamarad je schopnej drid koleno o zem i na mokru, ale dan za to sou gumy za cca 15 000
koleno na vodě dám taky a mám to obutý na Qualifierech. Ty jak uznáš 15 nestojej lol
1=brzda
0=pauza
101101101101101001011
Prostě podle situace . Hlavně ať ti nesklouzne .Taky mám pocit ,že se tam do hry dostává i druhý kolo ,ale to nevím jistě . Aspoň myslím ,že to vysvětluju dobře ... Je to vlastně na vyhodnocení čidla ,ale možná jsem tu funkci řekl blbě ,nevím ať mi někdo pořpípadě hodí korekci ...
edit://
Jinak samozřejmě brždění v zatáčce tě vynáší do druhýho jízdního pruhu a to může být osudný . Jde o to vychytat stoppu a rychlost před zatáčkou ,pak už jen projíždíš a nemáš moc času na korekci ...
Naposledy editováno 07.08.2008 11:47:14
1. Zalezi hlavne na tom ,jaky typ motorky v desti jedes:
pokud je to stara Jawa ,nebo podobny stroj s bubnovymi brzdami ,tak na mokru v zadnem pripade nesmis brzdit pouze predni brzdou ,nebo prvne predni brzdou !! Ta se kousne a kdyz ti ulitne predek ,nemas sanci to ustat. Na takovem stroji slapnes prvni zadek ,a potom s citem predek ,pritom zadkem brzdis silneji ,jak predkem a intenzitu brzdeni zvysujes podle situace..Zadek se ti kolikrat roztancuje ,ale da se to v pohode srovnavat.Brzdna draha je o par metru vetsi(radove primoumerne rychlosti) jak u motorek s modernimi kotoucovymi brzdami.
Na dnesnich sportech s kotoucovymi brzdami se zase saha prvne na predni,kdyz potrebujes zabrzdit v krizovce ,tak zaslapnes v zapeti i zadek ,jeste drive ,nez ti ho predni brzda uplne odlehci,jinak kolo zablokujes a jdes do smyku (coz je na mokru kolikrat driv ,nez se nadechnes)Tady je dulezite hlavne to ,kdyz se dostanes na mokru do takove situace ,at se neleknes a nezahamsnes ten predek na doraz ,vesmes ti to vytoci riditka a podseknes predek-pak uz se neda nic delat.
Na endurech jsem brzdil za mokra v takovych situacich vzdy obema brzdama najednou. Vesmes sedly diky vysokym zdvihum pouze v pruzeni a drzely stopu ,i kdyz to bylo v naklonu a v zatacce.Na rovne ceste se roztancuje trochu zadek ,ale da se to v pohode usedet.I kdyz je vzadu poze 1 kotouc a v predu 2 ,tak se blokuje zadni kolo drive ,pac pri soucasnem brzdeni predni brzdou ,se zadek odlechci a vaha stroje jde vic na predek.Proto zadni kolo ztraci adhezi a blokne se driv.
Ted jezdim na motorce ,co ma Dual brzdy + ABS ,tam je tohle na mokru vyreseno uz technikou-sahnes po predni brzde a o par milisekund pozdeji ti zabira automaticky i zadni brzda ,muzes si dovolit zahamsnout naplno ,protoze ABS ti hlida zablokovani kol ,takze tobe zustava pouze to ,abys drzel balanc ,popripade vyrovnaval zavlneni motorky a drzel smer..Jsou to na mokru ty nejlepsi brzdy ,ktere jsou momentalne v provozu a zabrzdis s nema nejbezpecneji a na nejkratsim useku.
Jinak zalezi i na tom ,co mas za gumy ,jsou nektere ,ktere jsou primo na mokro ,ale nevydrzi v normalnim provozu hodne km ,a bezne univerzalni -kde jsou nektere na mokru lepsi a nektere horsi-to si musi vyzkouset kazdy individualne ,co mu sedi..
Pokud se budes chtit jeste ne neco optat ,tak se ptej..
SKACE>Hele, jak je to s tím ABS u motorky?
Na rovině můžu zaťápnout obě brzdy naplno, nebo ne? (na předek?)
A v zatáčce se asi nebrzdí, není-liž pravda, liž?
sorry jsem lama
Brzdit se dá i v zatáčce, ale chce to cit. Motorka se při brždění přední brzdou snaží narovnat a vynáší tě ven ze zatáčky.Musíš tu motorku tlačit zpět.Na mokru je lepší v zatáčce nebrzdit, ale jde to. Jinak Alex GSX-R to napsal velmi dobře.
spojení ABS a brzdné dráhy ...
ABS zásadně prodlužuje brzdnou dráhu,ale umožní ti řídit kam se řítíš to je moc super věc,ale rozhodně brzdnou dráhu nezkracuje
alespon to platí v autě ,na mokru na motorce ti podle mého umožní nejintenzivnější možné brždění než bez ABS takže ta délka brzdné dráhy může být kratší,ale princip funkce je spíš o tom že bržděné kolo je na hranici adheze a je nadále řiditelné,alespon tak nás to učili na kursu posádek Rychlých záchraných vozů
jinak popsaný velmi pěkně
A odkdy? Od tý doby co jsem na mašině 30 metrů tančil a nohy mi lítaly kolem mašiny, bo jsem nakloněnej v zatáčce jel přes přechod pro chodce a na tý mokrý bílý barvě mi ustřelilo zadní kolo o hóóódně velkej kus do strany, chytlo se když bylo snad půl metru vedle stopy předního kola.
Ale zase to bylo naposled, co jsem za jízdu na mašině sklidil potlesk kolemjdoucích, těch pár vteřin slávy už snad nezažiju.
Mozem inak povedat ak sa mi nic nestane tak moja buduca motorka bude urcite s ABS
Davajte si vsetci bacha a jazdite opatrne lebo ak som uz pisal predtym jazdim v UK a aj tu je ta bilancia umrti strasna
(sorry ale niektore otazky sa mozu pre cloveka so skusenostami zdat hlupe pre mna to je normalna vec)