globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přetržení sek. řetězu
 
29.7.2008 v 14:06
Čauc,
stalo se už někomu, že se mu při jízdě přetrhl řetěz? O jednom připadě jsem slyšel. Bylo to někdy loni v Brně na okruhu a stalo se tam kvůli toho i nějaké neštěstí. ...myslim, že to byl nějaký polák, ale to je jedno. Stalo se vám to někdy?
Předchozí
1 2
Následující

Přetržení sek. řetězu

29.7.2008 v 14:08 | Nahoru | #1
Jo, stalo se mi to třikrát... Na silničním kole

Přetržení sek. řetězu

29.7.2008 v 14:08 | Nahoru | #2
Viděl jsem to na vlastní oči...na Husabergu Fe550...borec to chtěl na dvojku roztáhnout, řetěz rupnul...chvíli klid, borec se rozhlížel co se jako děje...a najednou dostal tím žetězem přes záda...mým odhadem ten řetěz vylítnul tak 20-30m vysoko...
no a borec odcházel značně shrben, asi to nic příjemnýho nebylo...

Přetržení sek. řetězu

29.7.2008 v 14:10 | Nahoru | #3
Bago> no dostat řetězem po zádech, to se dá rozdejchat... spíš je horší, že řetěz sebou občas bere i kartery, podsedlák, místy i převodovku...

Přetržení sek. řetězu

29.7.2008 v 14:13 | Nahoru | #4
Mě na horskym kole už víckrát a kámošovi na dachlu,když jsem s nim jel a zůstal mi olejový otisk na noze

Přetržení sek. řetězu

29.7.2008 v 14:14 | Nahoru | #5
Mě prasknul řemen ve variátoru na čtyřkolce.. škody žádný, guma je pod krytem, horší bylo jak dostat čtyřkolku 55 km zpátky do garáže

Přetržení sek. řetězu

29.7.2008 v 14:32 | Nahoru | #6
no mně prasknul na cagivě v lese a od tý doby nejezdim je to už asi 3 měsíce...
nenašel jsem zatim nikoho kdo by byl schopnej udělat pouzdro na gufero řadičky a vyyfrézovat to...
všude mě poslali do prdele že nemaj čas že maj všichni s frézou hafo práce a nejdřív po sezóně...takže asi tak...

Přetržení sek. řetězu

29.7.2008 v 14:58 | Nahoru | #7
a da se tomuto jevu vubec nejak prechazety, jasne ze pravideůnym mazanim a vcasnou vymenou... ale jeste nejak?

Přetržení sek. řetězu

29.7.2008 v 15:52 | Nahoru | #8
Allan> hele a v jakém stavu byl ten retaz? mel byt uz na vymenu?

Přetržení sek. řetězu

29.7.2008 v 15:56 | Nahoru | #9
TombaRider> Jo, po kazde projizdce sundat, vycistit a provezt kapilarni zkousku pod UV, jestli tam nahodou neni nejaka ta trhlinka lol Jinak mozna obcas promerit delku, jestli uz neni vytahany pres povolene maximum.

Přetržení sek. řetězu

29.7.2008 v 15:58 | Nahoru | #10
kámošovi na NSR se to stalo,je to sice dávno,ale pulka motorky zařvala

Přetržení sek. řetězu

29.7.2008 v 16:02 | Nahoru | #11

frontwheal>Allan> hele a v jakém stavu byl ten retaz? mel byt uz na vymenu?



Byl v pořádku...
prasknul ve spojce...
nejspíše se v terénu o něco uvolnila spojka...
sic byla ve směru...

Přetržení sek. řetězu

29.7.2008 v 16:06 | Nahoru | #12
motomaniakGSX-R> ...to musi potesit

Přetržení sek. řetězu

29.7.2008 v 16:09 | Nahoru | #13
Allan> pozdní ale přece jen dobrá rada... já sponku ještě zajišťuji. když ji zacvaknu tak podvleču motex pásku a konce ohnu do té mezery. drží to 100%

Přetržení sek. řetězu

29.7.2008 v 16:15 | Nahoru | #14
nepoužívat pojistky,ale nýtování

Přetržení sek. řetězu

29.7.2008 v 16:29 | Nahoru | #15
Jednomu známému prasknul na firebladu tuším ´95 při 120kmh... Na rovném úseku, řetěz se nahrnul do motoru a vymrdal co se dalo... Jak znám toho kluka, tak na údržbu totálně sral, ta motorka byla typická vesnická mrdka, slepená z X jiných motorek po X různých majitelích, ani nevím, jestli to mělo papíry. Mně prasknul řetěz ve spojce na simsonu, když jsem se rozjížděl... Nedávno někdo roztrhnul řetěz v MotoGP, takže se to občas stává...

Přetržení sek. řetězu

29.7.2008 v 18:38 | Nahoru | #16
Jednou sem přetrh řetěz na kole..pak na babetě, když sem jí chtěl pomoct rozšlápnutím šlapkama z křižovatky, už to pak jelo, tak sem se jen ohlídnul a nechal ho tam No a nakonec na XJ6, nekvalitní řetězový kolečko(XG) + nepravidelně vytahanej řetěz..těma rázama od řetězu se kolečko uvolnilo na ose, zničilo pojistnou podložku + závit na matce a jak to bylo volný, kolečko chvíli nenápadně putovalo po ose sem tam. Podřel se bok řetězu o kryt řetězovýho kolečka a zničila se spojka..a jednoho pěknýho dne mi to při rozjezdu najednou zahulákalo a vyběhnul ven..byl dokonce na dva kusy.. :\ To jak to asi bylo sem si domyslel pak po rozborce..docela sem byl překvapenej. Nijak jinak, než že byl mírně nepravidelně vytahanej řetěz, se to neprojevovalo, na řetězu to z boku ani nebylo vidět, že by se dřel, to musel až uplně ve finále..tak bacha.

Přetržení sek. řetězu

29.7.2008 v 21:06 | Nahoru | #17
Prasknout může bohužel i zánovní řetěz. Je to blbý, ale je to bohužel tak. Jistý výrobce kvalitních řetězů s touto možností sice moc nepočítá, nicméně ji připouští.

Přetržení sek. řetězu

30.7.2008 v 07:57 | Nahoru | #18
Kamos na XTZ750 - stalo se mu to uz 2x s DID 520, ted ma 530 a zatim nic nerikal

Přetržení sek. řetězu

30.7.2008 v 08:21 | Nahoru | #19
jsem se koukal tady www.retezy-vam.com/pages_cz/c48.html ...ono mezi tou 520 a 530 nemi moc velky rozdil 2,5kN. Na tu 530 potrtebujes i sirsi kola, co?

Naposledy editováno 30.07.2008 08:21:26

Přetržení sek. řetězu

30.7.2008 v 08:23 | Nahoru | #20
Jenik789> 2x? v jake to bylo situaci co mu prasky ty retezy, vis?

Přetržení sek. řetězu

30.7.2008 v 11:38 | Nahoru | #21
Zlatej kardan lol

Přetržení sek. řetězu

30.7.2008 v 12:26 | Nahoru | #22

dedek new>Zlatej kardan lol


ale kam potom chceš strkat neposlušným plechovkářům prsty??

Přetržení sek. řetězu

30.7.2008 v 12:29 | Nahoru | #23
Jurawood> na poradne rozpalene kolena

Přetržení sek. řetězu

30.7.2008 v 12:44 | Nahoru | #24
Mě se to stalo. Jel jsem asi tak lehce přees 100km/h když rupnul. Dostal se mi mezi kyvku a rozetu a zablokoval tak zadní kolo. Naštěstí se to stalo na rovině takže jsem nespadl. Škody: odřená kyvka, orvané šrouby co drží rozetu a okolí rozety.
Řetez to byl ČZ Okroužek a vydržel vlastně to co mi prodejce říkal. Nicméně zdaleka nebyl našponován na max ale byl nerovnoměrně vytahán. Prasknutí předcházely nepěkné rázy kdy jsem měl pocit že na mě vyskočí celá převodovka.
myslel jsme si že už to domů dojedu a vlastně mi chybělo jen asi 25 km když řetez praskl.
Asi půl hodiny mi trvalo abych ten zapříčenej řetez z kyvky vydoloval.
Tímto děkuji svému andělu strážnému že mi řetez nepraskl v zatáčce nebo někde v hustčím provozu neb jsem tu už nemusel být.
Takhle po mě jen na asfaltu zůstala dlouhá černá čára od zablokovaného kola...
PS přes 100km/h jsem jel protože při plynulé jízdě na konstantní otáčky ty rázy byly menší.
PS 2 Ted mám DID Xkroužek a poctivě mažu.

Přetržení sek. řetězu

30.7.2008 v 13:00 | Nahoru | #25

frontwheal>jsem se koukal tady www.retezy-vam.com/pages_cz/c48.html ...ono mezi tou 520 a 530 nemi moc velky rozdil 2,5kN. Na tu 530 potrtebujes i sirsi kola, co?



JJ jiny kola, rozdil to je . Uz si nepamatuju jak rikal ze se mu to stalo, ale 2x mel stesti. Na jeho obranu musim rict, ze o motorku se stara naprosto vzorne a retez se pretrhnul v pulce oka.

Přetržení sek. řetězu

30.7.2008 v 13:57 | Nahoru | #26
Mně prasknul kdysi na fichlovi primární, naskládal se mezi kolečko na klikovce a karter, udělal jsem docela dlouhou čáru zadním kolem ... . Ale byla "jen" ohlá klikovka. Se sekundárním jsem zatím neměl tu čest a ani o to moc nestojím ... .

Přetržení sek. řetězu

14.8.2008 v 14:41 | Nahoru | #27
tak vcera mi taky rupnul sekundarni na R1 asi pri 200km/h
nastesti na rovince a po pravde z pocatku jsem nevedel co se stalo pac motor bezel ale padly otacky !?!
radit slo taky
ted je to v servisu takze dam vedet co `vsechno` bude nakonec v haji, doufam ze jen ten retez ...

Přetržení sek. řetězu

17.8.2008 v 10:34 | Nahoru | #28
HausO> Nepochopil jsem, jak ti mohly klesnout otacky??? podle me, se retez bud zasekne mezi pastorek a kartry, nebo jednoduse vyklouzne. V tom druhem pripade by spise mely otacky vylitnout ne?

Přetržení sek. řetězu

17.8.2008 v 12:38 | Nahoru | #29
Jo to se mě stalo asi v 70kmh mě prasknul a protrhlo mě to blok motoru, a od tý doby nejezdim protože nemám na opravu

Přetržení sek. řetězu

18.8.2008 v 08:24 | Nahoru | #30
Tak jsem konecne vcera vymenil retez. Koupil jsem D.I.D x krouzek. Trosku jsem se bal toho jak to spojit, ale pomohl mi stary stahovak, kousek zeleza, kladivo a par dulciku. Predtim jsem mel taky D.I.D a vydrzel cca 20tkm mozna i vice. Je pravda, ze byl zraly na vymenu uz delsi dobu, ale prezil to
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist