Téma: Hurá po zadním!
 
3.7.2008 v 19:56
Zdarec motorkáři! Chtěl bych založit diskuzi, která se bude týkat jízdy po zadním kole, hlavně techniky a zkušeností. Poslední dobou se o to pokouším.. ale pořád dělám nějaké ty chyby Tak sem chtěl poprosit o radu, nebo i pokud by měl někdo zájem a bydlel poblíž Hustopeč, můžem zajet na letiště a zadovádět si

Naposledy editováno 03.07.2008 19:57:26
Předchozí
1 2 3
Následující

Hurá po zadním!

3.7.2008 v 20:23 | Nahoru | #1
na co sanitku? lol lol lol lol

Hurá po zadním!

3.7.2008 v 20:29 | Nahoru | #2

fugien>Počkejte si až se budete cítit připravený a zkontrolujte, jak dlouhou dráhu máte k dispozici. I na letišti po pár pokusech budete na konci. Důležitý je povrch, musí být čistý a bez písku!
Za prvé - dejte nohu na páku zadní brzdy. Včasným zašlápnutím zabráníte saltu vzad.
Za druhé – uvolněte se. Nebuďte v křečích. Všechno připravené? Tak tedy GO!!
1) Zvednutí přes spojku
Jeďte pomalu na volnoběh. Trochu přidejte plyn (asi o 20 %) a ucítíte, jak vás zrychlení tlačí dozadu. V tomto momentě, jak motorka začne akcelerovat, zmáčkněte spojku, ale jen trochu. Hned jak ji stlačíte, přidejte víc plynu a spojku rychle, ale plynule pusťte. Nepouštějte ji moc rychle, jinak vám motorka vystřelí nahoru moc zběsile, a to my zatím nechceme.
Trik je v rychlosti pouštění spojky. Ze začátku se vám určitě ani neodlepí kolo od země, ale postupným trénováním vám ten „grif“ přejde do krve a začne se vám dařit. Hlavně se vyvarujte rizika převrácení dozadu. Původcem tohoto problému je buď moc plynu, nebo rychlé uvolnění spojky. A nebo oboje...

U motorek s obsahem okolo 600 ccm je optimální rozmezí otáček 6 – 7 tisíc, u silnějších okolo 4 tis.
2) Pokračujeme ve zvedání
Představte se, že jedete s předním kolem ve výšce asi 30 cm. Teď máte na výběr. Buď přidáte plyn (asi 85 %) a motorka bude pokračovat ve zvedání a nebo to necháte tak a předek vám spadne na zem. Vypadá to na tu první možnost, co? Tak fajn. Jakmile se začne předek zvedat, udržujte svoje tělo kolmo k cestě, takže motorka se vlastně zvedá směrem k vám, dokud nedosáhne rovnováhy. Toho je možné dosáhnout při prvním rychlostním stupni, ale jednodušší a bezpečnější je to na dvojku.
3) Řazení
Jet dokonale po zadním kole doporučuji zkoušet, až když dokonale zvládnete plynule a úplně pod kontrolou motorku zvednout. Trochu přidejte (opravdu jen trochu), tím pomůžete dvojce pohodlně zabrat, protože po přeřazení vám trochu spadne dolů.

POZOR: Pokud jedničku vytočíte až do červeného pole, po zařazení dvojky se otáčky dostanou na úroveň nejvyššího výkonu (kousek před červeným polem) a hrozí salto vzad. Tady se vám hodí noha připravená na brzdě. Ideální moment na přeřazení je střední pásmo. Na dvojku je motorka lépe ovladatelná, protože motor není tak citlivý na pohyb plynu.
4) Rovnováha
Teď už opravdu jedete po zadním kole. Na dvojku se dá jednoduše balancovat. Zkrátka...zatím můžete být spokojení. Existuje několik úhlů, při kterých je držení rovnováhy jednoduché.
První je někde mezi 70 – 80°, to ještě můžete zvedat motorku než se ustálí. Snahu přední části spadnout vyvažuje zrychlování (pod plynem) a částečně také odpor vzduchu.

POZOR: Předpokládám, že už máte slušnou rychlost, tak si dávejte pozor na citlivé zacházení se zadní brzdou. Větší přibrzdění vám přibije kolo na zem, což většinou končí pádem. V mrtvém bodě se jezdí zpravidla max. 100 km/h.
Jakmile se naučíte držet rovnováhu, budete mít víceméně úplnou kontrolu nad jízdou po zadním. Teď už si jen můžete hrát s výškou předního kola, a zkoušet jaké to je jet víš nebo níž a naučit se instinktivně používat zadní brzdu, pokud se dostanete příliš vysoko.

5) Pro machry
Konečně máme úhel 91 – 100° tzv. mrtvý bod, a ten je vyhrazen jen profesionálním kaskadérům. Těžiště motorky při něm leží nad bodem styku zadního kola se zemí. Je to velmi nestabilní poloha, kde naopak musíte použít zadní brzdu, aby šla motorka zpět nahoru. Tohle si můžou dovolit opravdu jen ti nejzkušenější (nebo sebevrazi).
Pokud už to opravdu přeženete, snažte se alespoň spadnout na stranu. Máte tak šanci, že motorka spadne vedle a ne na vás.
6) Zpět na zem
Wheelie na první rychlostí stupeň většinou končí tvrdým dopadem předního kola zpět na zem. Tímto hodně trpí ložiska v hlavě řízení, ráfky...atd. Nečekejte proto až na konec otáčkového pásma a uberte plyn nepatrně dřív. Jakmile začne kolo padat dolů, zase trochu přidejte, aby jste zbrzdily dopad. Čím rychleji se motorka pohybuje, tím je dopad měkčí. Pokud se vám podařilo opravdu dobré wheelie, přední kolo měkce dosedne a plynule se přizpůsobí rychlosti, kterou jedete.!



Kdes to opsal??? lol

Hurá po zadním!

3.7.2008 v 20:37 | Nahoru | #3
Raduzek> motohouse

Hurá po zadním!

3.7.2008 v 20:42 | Nahoru | #4
No supr a mám to tady hned 2x. Rád bych ale ještě nějaký info. Něco mi tam pořád chybí.. Můj problém je, rozpoznat v jakým úhlu vlastně sem a jak motorku navádět správným směrem.. Někdy se točím příliš ke kraji a to pak musím položit motorku zpátky na zem. Taky mi někdy dělají problém dopady, kdy se třeba leknu a motorka mi spadne moc rychle. Na 1čku jde motorka dobře plynem ale je moc citlivá na motor.. na dvojku mi to zatím nejde přez spojku.

Hurá po zadním!

3.7.2008 v 20:47 | Nahoru | #5
Paráda!! Teorie by byla,Ted tu prax, snad to nebude moc bolet,ani mě ani motorku.Ještě když jste u toho tak jaká moto je na tyhle kousky nej??

Hurá po zadním!

3.7.2008 v 21:02 | Nahoru | #6
Můj Firebůade 00 bych řekl, že je na to jako stvořenej.. a ještě s rozetou dělanou do sílý.. Vidím ho často u profíkuů

Hurá po zadním!

3.7.2008 v 21:21 | Nahoru | #7
co ninja zx6r, 99 nebo kawa
Z-750

Hurá po zadním!

3.7.2008 v 21:32 | Nahoru | #8
...počkejte na bubráka až objeví toto téma - ten Vám předá víc než načtenou teorii Jinak na zadek půjde jak zx6r, tak Z-750... Většinou jsou limity v jezdci a né mašině!

Hurá po zadním!

3.7.2008 v 22:06 | Nahoru | #9
přijeď na streetfighter weekend na začátku srpna do mimoně a naučíme tě to raz dva..

Hurá po zadním!

3.7.2008 v 22:12 | Nahoru | #10
[URL= včera trenoval

Hurá po zadním!

3.7.2008 v 22:17 | Nahoru | #11
Palec_caferacer> Slušné:) ještě kousek výš, aby jsi tak nezrychloval a je to ono...jak neuvidíš přes budíky, tak je to TEN náklon:)

Hurá po zadním!

3.7.2008 v 22:23 | Nahoru | #12
jj potrebuju jeste vejs no...do mirnýho kopečka už to je good a na 2ku se to da tahat pekne dlouho

Hurá po zadním!

3.7.2008 v 22:24 | Nahoru | #13
Neni dobrý podhustit zadní kolo?

Hurá po zadním!

3.7.2008 v 22:27 | Nahoru | #14
[URL= jeste jedna fotečka....škoda ze je mazla ...ale honil nas dest takze poslední před slejvakem na rychlo

Hurá po zadním!

4.7.2008 v 00:23 | Nahoru | #15
Palec_caferacer> dobrá fotka

Hurá po zadním!

4.7.2008 v 02:48 | Nahoru | #16
cau, no machri tu sou vetsi, podstatny je zkouset zkouset zkouset a pak jeste zase zkouset zkouset zkouset

dobry je nekde trenovat s nekym kdo to umi a rekne a ukaze na vasi motorce

tvrdy dopady se obcas vyskytnou i po letech, clovek to spatne odhadne zvlast kdyz chce najednou dolu a pred necim zastavit/zpomalit, kazdopadne pri dopadu zpet to chce pridat plyn, proste nejdriv ubrat a jak to zacne padat dolu tak hned zase pridat a pujde to jak do perin, tady se mi myslim povedlo hodne ladny pristani, je tam i nazorne slyset jak pred dopadem pridavam plyn



pokud to tahne vzdy na jednu stranu, tak je dobre sundat nohu ze stupacky (tu na strane na kterou to tahne), viz foto (to to tahlo doprava, se sundanou nohou rovne):


a uhel je jednoduchy poznat - pokud zrychlujes pri konstantnim uhlu, tak muzes jeste nahoru, ja nikdy nepotreboval zadni brzdu, parkrat jsem byl za mrtvym uhlem, ale to se clovek tak vystrasi, ze zavre plyn a to staci (motor to zbrzdi zpet), podstatne je nikdy z motorky neslejzat, snazit se to zavrit/zabrzdit i v zaklonu, ale neslejzat

tady jsem prelozil navod z nejakeho stunt fora, je to trochu kostrbate ale neco to taky da (treba tlak v gume, brzda atp.)

http://bubrak.musich...sc/wheelie_howto.txt

Naposledy editováno 04.07.2008 02:49:32

Hurá po zadním!

4.7.2008 v 02:51 | Nahoru | #17
jinak samozrejme kdyz to tahne do strany tak se to da korigovat i telem, uz se mi parkrat podarilo zatocit po zadnim do zatacky, ale neni to nic o cem bych rekl ze uz umim

Hurá po zadním!

4.7.2008 v 08:53 | Nahoru | #18
A jak říká puschkin - do zadního kola 1 bar tlaku...mašina je pak podstatně stabilnější a podle mého si můžeš dovolit ještě větší náklon aniž by tě to přehodilo.

Hurá po zadním!

4.7.2008 v 14:44 | Nahoru | #19
Tak teď už jsem o dost chytřejší.. Rady vyzkouším hned, jak bude trošku hezky Pak dám vědět, jak sem dopad. lol

Hurá po zadním!

5.7.2008 v 10:15 | Nahoru | #20
NO a jak, chlapci, vyvažujete motorku stranově? Rameny, koleny, prdelí nebo celym tělem? Nebo si pomáháte i natočením předního kola?

Hurá po zadním!

8.7.2008 v 20:54 | Nahoru | #21
Mno motorku tak dlouho nemam ,ale kdyz sem myslim na youtube videl jak borec zvedal tu samou jako mam ja i na 3ku nedalo mi to . Parkrat ,kdyz jsem se rozjizdel hodne agresivne sem mezi 1 a 2 dal dost vysoky otacky a povedlo se mi ji zvednout taky ,ale ne ucelne Na 1 jsem to zkousel ,ale spis ji musim pomoct . Povedlo se mi ji zvednout asi do 45° a na par metrech . Myslim ,ze je brzo jeste .

BTW: To s tím 1barem na zadni se sikne . Popravde jsem ve stadiu ,kdy se spis nez jizdu po prdeli ucim poradne klopit do zatacek . Pokud to pomaha ,super . Za to díky .

Hurá po zadním!

8.7.2008 v 21:23 | Nahoru | #22
Dam plnej a drzim ho a pri 6,5 tuknu do spojky a az kdyz se zvedne uberu....predtim jsem zkousel jet, zmacknout spojku, pridat a pustit ji ale to moc neslo....jak to delate vy?

Hurá po zadním!

8.7.2008 v 21:26 | Nahoru | #23
Frajer> až se uzdravím, možem si dat scuka v Popicách a pokecat

RUTAN> aj bych si mohl udělat malou motodovolenou, Mimoňský starosta je náš známý, tak ho uctím svou návštěvou

Hurá po zadním!

8.7.2008 v 23:12 | Nahoru | #24
ja to taham přez plyn . se spojkou se bojím

Hurá po zadním!

8.7.2008 v 23:25 | Nahoru | #25
hosi hlasim se na akci "Sjezd lam v Popicich" ...termin prosim umistit zde.. proste na zada to jde samo, ale nak se mne za jizdy nechce trenovat, zveda se to na vyjezdech i krizovatkach furt, obcas to prubnu rovne za dva a vylitne to ze jdu malem na zada, takze lekanec a trada dolu, ikdyz zatim zadnej tvrdej dopad.. kazdopadne kazda rada je tady skoro na prd, proste jemnou ruku a nebat se a trenovat..rad uz jsem precetl tisic stranek, ale nalhavat si, ze to nactu a druhej den budu litat po zadech jak Bubrak je jen iluze

Hurá po zadním!

9.7.2008 v 12:35 | Nahoru | #26
uncompromised>
sors>

Nějakýho scuka teda v Popicích na letišti uděláme!!
uncompromised se uzdraví a můžem.

Jinak se chci pochlubit.. ty rady sto-péro nejsou na prd!!!! Včera jsem to zkoušel zvedat na polňí cestě od Starovic do Hustých a učil sem se to jemně pokládat. Místama my pomohly hodně rady s vyvažováním.. hlavně po těch informacích co jsem se tady dočet sem si připadal klidnější, což je na tom jedna z těch zásadně důležitých věcí. Povedl se mi dobrej kousek.. udělal sem svou první svíčku! Trošku nechtěně jsem zatáh za plyn víc než jsem chtěl a bylo to. lol Dá se to ale přibržďovat zase plynem, nemusel sem ani šlapat na brzdu .. jel sem jen chvilku.. ale SUPER pocit

Hurá po zadním!

9.7.2008 v 18:53 | Nahoru | #27
kamos taky porad zvedal na zadek a pak udelal skodo na moto BMW F 650 GS pres 20 000kc....tak sup kluci do toho at ho predbehnete.

Hurá po zadním!

9.7.2008 v 20:13 | Nahoru | #28
1Mates1> Mno asi takhle . Myslím si ,že zvedat motorku je to z posledních co by si měl zkoušet ,pokud ho měl měsíc a lítal s ní po prdeli znát ji mohl těžko ... Nesoudím ,nevím jak to je

Hurá po zadním!

9.7.2008 v 20:21 | Nahoru | #29
CarrierOfDeath--- ne to ne mel ju dost dlouho uz nekolik let ale delal to porad vis tak vono to nemuze pokazdy vyjit.

Hurá po zadním!

10.7.2008 v 00:55 | Nahoru | #30
3 roky jezdim po zadech a zatim mi jen jednou prdnul chladic, na zx9, to se zalepilo za 200,-, nicmene pravda je, ze parkrat jsem mel namale (hlavne dopady na bok)
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist