Jezdim 15let(i zavodne okruhy) a pravda vetsinu casu 150-250+ a zazil jsem desitky padu,v lete,v zime a nekdy i v rychlostech 160kmh i bocni primy stret s autem.A chtel jsem vymyslet tema kterym bych si spravil trosku reputaci a treba vam byl i necim dobrej..uvidime?
Nejvic me ovlivnilo ze neustale nekdy i 2X tydne tady ctu.Ze se nejaky motorkar celne srazil s autem a zemrel.Je mi z toho smutno a premyslel jsem jestli by se s tim neco nedalo delat primo pri te jizde(to ze jezdime rychle je fakt ktery necham stranou)
A druha vec ktera to ovlivnila jsou me osobni zkusenosti s dannou situaci...v rychlosti jen 3 posledni co si pamatuju:
Posledni tahla leva na dalnici od Liberce pred Prahou.Rychlost 220kmh-auto v mem rychlem pruhu jelo primo proti me!
Triproudova jednosmerna silnice centrem Prahy 500m pred Vaclavakem.Rychlost asi 70kmh-plne nalozene auto rychlym pruhem proti nam vsem..dal pokracoval asi jeste 500m nez mu doslo co udelal.Ja jel diky bohu pruhem prostrednim!
A vcera obchvat okolo Benesova.Osobak predjizdel cisternu a nemel kam uhnout.Ja 115kmh on asi 120kmh minuli jsme se vsichni 3 na urovni kabiny cisterny!
Nicmene vsechny tyhle situace smrdici celni srazkou s nasledkem smrti meli jednu zvlastnost.Do narazu jsem mel cas zhruba 2-3 sekundy bud brzdit,uhybat,premyslet co udelat, anebo cekat na naraz!
A vcera me pri tom napadlo,protoze vsichni vime ze nejdulezitejsi je se vyhnou celnimu stretu.Jestli by clovek dokazal z te motorky VYSKOCIT???A pripadne vyskocit tak vysoko aby cast tela od bricha vyse a hlava netrefila primo to auto(coz se jinak standartne deje viz YOUTUBE a krash testy-telo pokracuje vetsinou v primce rovne).To ze nam to urazi od panve nohy je jasne,ale prezili bychom.
A aby jste se mohli zapojit do debaty a zkusime to probrat jestli to jde a jak by to slo,chtel bych:
1. aby nam zde popsali vsichni kdo zazili celni stret a zijou jaka byla rychlost nez jste zacali brzdit,jaka byla brzdna draha(podle me by spravne nemela byt zadna,nejrychlejsi brzdeni nazanechava stopu,ale kdo z nas umi brzdit ostre v klidu,natoz kdyz mu jde o zivot ze?)a jak dlouho cela situace podle vas trvala???
2.jestli jsou tady hlavy studovane ktere by spocitali kolik metru ujede motorka pri 100,150 a 200kmh za vterinu(pri nizsich rychlostech bych volil preci jen jako uzitecnejsi se posledni chvile zivota venovat bzdeni)a nasledne i kolik metru je potreba k zastaveni z teto rychlosti obycejnemu motorkari.Ale nedulezitejsi vypocet bych prosil o kolik za vterinu klesne rychlost z techto rychlosti pri "silnem" brzdeni???Jestli to nekdo dokaze spocitat?A jestli je to tak velke zpomaleni,aby stalo za to bud brzdit,nebo se pripravit na vystup.Podle me to bude par desitek kmh a to pri tak velke rychlosti uz nehraje roli....nevim??
3.a pokud by se k tomu dokazali vyjadrit i zde se pohybujici kaskaderi,kteri se bez problemu dokazou vysvihnout v sekunde nohama na nadrz.Jestli by se i obycejny clovek mohl dokazat od stupacek odrazit tak,aby se mu motorka nezvrkla na jednu stranu a nebylo to jeste k horsimu a pripadne jak vysoko se asi da nadskocit(ted jsem se koukal a ikdyz clovek jenom stoji ve stupackach tak ma hlavu i cast tela hodne nad urovni strechy osobaku.
Dale me momentalne nic nenapada.Kdyby neco,tak to jeste editnu v hlavicce a ted je to na vas!!!!!
Jo vsechny na foru prosim temat na zasirani je tady mraky.Chtel bych aby alespon jedno moje vlakno a obzvlast tohle bylo brano naprosto vazne a vsichni se zdrzeli jakychkoliv debilni a zasiracich kometaru a nadavek!!! Dekuji.
A kdyz mi na konci sezony zavola aspon jeden clovek,ze tak jak vetsinu z nas automaticky napadne zmacknout brzdu,kdyz se neco deje,tak ze posledni vec na kterou si vzpomnel bylo tohle vlakno a ze muze skocit z motorky bud stranou nebo aspon hodne nad ni.Tak budu neskutecne stastnej
Jinak si myslím,že všechno le lepší než čelní střet tj.uhnout kamkoliv kam to jde.Každopádně bych řek motku pustit ať si letí kam chce.
Tolik teorie
Praxe.......jsou to jen milisekundy na rozhodnutí a čas na reakci brzdy a tak 1-2vteřiny a pak už to asi jde podle pána boha.
ale v souhrnu všech příspěvků si myslím, že reflexy budou silnější a nebude tolik času analyzovat situaci a dle toho reagovat...
asi většina lidí půjde po brzdách a bude hledat místo, kam to poslat....
ale pravda je, že s informací, že auto v cestě = postavit se do stupaček jsem již jezdit začal a v jedné krizové situaci to dokonce mimoděk udělal, i když sem to tehdy ubrzdil, automaticky jsem do stupaček šel, takže to asi někde v mozku je.... pravda, že to byla podstatně nižší rychlost a tím pádem víc času na dojití této informace z mozku do nohou....
každopádně asi dost lidí instinktivně nebude chtít opustit motorku už jenom z toho důvodu, že do poslední chvíle bude doufat, že to ustojí...pokud ji opustí, automaticky ji odsuzuje k rozbití... i to asi bude hrát svoji roli....
cccenda>nepřipadám si zdaleka jako magor.... :)
ale v souhrnu všech příspěvků si myslím, že reflexy budou silnější a nebude tolik času analyzovat situaci a dle toho reagovat...
asi většina lidí půjde po brzdách a bude hledat místo, kam to poslat....
ale pravda je, že s informací, že auto v cestě = postavit se do stupaček jsem již jezdit začal a v jedné krizové situaci to dokonce mimoděk udělal, i když sem to tehdy ubrzdil, automaticky jsem do stupaček šel, takže to asi někde v mozku je.... pravda, že to byla podstatně nižší rychlost a tím pádem víc času na dojití této informace z mozku do nohou....
každopádně asi dost lidí instinktivně nebude chtít opustit motorku už jenom z toho důvodu, že do poslední chvíle bude doufat, že to ustojí...pokud ji opustí, automaticky ji odsuzuje k rozbití... i to asi bude hrát svoji roli....
hele a jake to je brzdit ve stupackach..mimochodem dobra myslenka..hned vyzkousim jek intenzivne clovek dokaze brzdit kdyz stoji a mozna to zmerim i na metry treba ze 150 v sede a pak ve stoje dik za myslenku
Naposledy editováno 18.06.2008 13:34:11
david-haya>Jestli muzu par slov do pranice... dulezity je vzdycky koukat kam chcete jet. Pokud se bude pred vama blizit auto a budete mu cumet na kapotu, pak si budte jisty ze v ty kapote skoncite! A neni to jen o stretu s autem. Stejnej princip jako cumet v zatacce do skarpy... pojedete tam. A pokud jde o vyskakovani z motorky, myslim ze uplne staci postavit se na stupackach. Budete tak vysoko, ze vetsinu beznych aut preletite. Uplne vyskoceni je sice fajn, ale pustit riditka jeste za jizdy vam mozek nedovoli
posledně sem taky koukal kam chci jet..čekal sem tam malý auto v levotočivý.. která se zvedá.. a když malý auto projelo vynořil se tam za keři kamion..zatáčka je tak utažená a kamion tak vysokej a širokej že byl přesně v místě kam sem chtěl jet( stopou sem jel ve svém pruhu ale jak byla silnice úzká a já v náklonu tak sem šel hlavou přímo na něj)
čas nebyl vůbec na nic..narovnat ale přebrzdil sem..moto do náklaďáku a já to příkopu.. a to sem jel tak 70
motorka mě vyhodila sama a pěkně rychle.
Skousel sem jak rychly by bylo dostat se ze 100 km/h tak na 30...jedu kilo a predstavim si jako kdyby mi neco vjelo do cesty..nechavam tak vterinu jako reakci a pak dupu a zaroven obcasnym mackanim predni brzdy snizuju rychlost...behem asi 3 sekund se dostavam na rychlost zhruba 35 km/h co uz tak zavratna rychlost neni...sice nevim jestli bych to stihnul nez bych nalit do auta ale presto me brzdny ucinek moji 125 uklidnuje...mozna ze je to tim ze mi dozadu na brzdu vede nejakej kabel a na zadni brzde mam snimac neceho..vypada to jako snimac ABS ale jestli to podporuje brzdny ucinek to netusim..
Jinak myslim si ze se hlavne musi na motorce predvidat situace co by se mohlo stat....kdyz se blizite ke krizovatce a vidite blizici se auto tak uz zacit pomalu brzdit a bejt pripravenej na to ze vas nemusi videt a ze vam tam muze vjet..i kdyz ste na hlavni...vite co se rika: MOTORKAR NENI NIKDY NA HLAVNI...a za druhy je nejlepsi nejezdit jak magor..
tot muj nazor jakozto 17tiletyho parchanta...
picus>Tohle je na hovno debata,stejne nikdo nestihne vyskocit,zabrzdit a vsechno co tady pisete..jezdete podle zakona 50-90-130,a nereste tady picoviny...
Picusi ze jsi me vyrval do debilu a ja si o tobe nemyslim nic jineho podle me neni duvod,aby jsme aspon tohle vlakno nemohli udrzet na seriozni urovni.Dekuju za pochopeni...
A kdyz uz jsme u toho tak kdyz ty jedes svych 90 a proti tobe jede svych 90 auto tak je to dohromady kolik ty kluku usata?Kurva dost na to aby jsme tady mohli resit jak to prezit!!!
nofear4>WenCa>
Jo v tvem pripade a i ve vsech pripadech celnich stretu s autem v zatacce hraje roli jeden dulezitej faktor,ze naprosta vetsina z vas kouka a obvlast pri te krizovce jen par metru pred predni kolo motorky a tudiz ani nemuzes videt ze proti jede auto...kdyby byly oci namireny o 20-30 metru dal tak by ti to docvaklo a prestal by ses snazit to vybrat ale naklonil to presne do te skarpy abys to auto aspon minul..co by se delo ve skarpe je druha vec...
ve škarpě to už bude jednoduchý, tam se budeš mazlit s kudlibabkama a exkrementama různých živočichů a to buď při vědomí nebo bez něj
no a pokud to bude náklaďák, tak holt se smířím s tím, že si poklábosím s šoférem v kabině...
ale vážně, párkrát jsem boural čelně v autě, jednou dokonce i jako šofér autobusu, ale nikdy jsem v té chvíli neuvažoval, že bych opustil místo za volantem (a že v těch autobusech je člověk dobře na ráně, žádná traverza vepředu), přitom souhlasím s tím, že několik vteřin dopředu už člověk ví, že se vybourá, nicméně s tím vždy chce něco udělat
Marty>Woko_O> Ten snímač je na 99,9% pro tachometr. Já jen abys nespoléhal na něco, co tam opravdu není. (ABS, kontrola trakce apod. )
no ja nevim..ale neco na tachometr mam na prednim kole...tak nevim jestli by to dali i na zadek..nofear4>Marty>Woko_O> Ten snímač je na 99,9% pro tachometr. Já jen abys nespoléhal na něco, co tam opravdu není. (ABS, kontrola trakce apod. )
nic ve zlym,ale ja myslel ze Yuki 125 ma ABS v zakladni vybave kazda lol lol lol
no jo...jen to prostě chce uvědomit si co dělat v tu chvíli...
průser je, když zrovna jedeš v tričku..to by se mi příliš skákat nechtělo:))))
má to jen tři háčky: nedostatek času + instinkty + bídná fyzička. Než mi dojde, je-li to nízkej osobák nebo offroad nebo dodávka nebo kamión/autobus + stejně se neodhodlám vyskočit z motorky do vejšky + nejsem Sergej Bubka ani klokan
... takže plnou parou vpřed a do něj - lepší na krchov, než na vozejček
Jinak taková věc jako párkrát po sobě si zkusit krizový brzdy, to jsem dělal asi od tý doby co jsem si koupil první auto tak na všem co jsem delší dobu řídil. Další věc je uvědomit si že gumy jsou drahý, ale je to pořád jedinej kontakt s asfaltem, takže jsme na nich nikdy nešetřil. Na 2 kolech jsem ještě žádný neojel, (to jsem to vždycky před tím prodal :) ale na auto kupuju fakt každou zimu a každý léto něco co mě udrží ve stopě a včas zabrzdí. Leze to do peněz, ale kolik stojí vlastní život?
Takže nejenom o reflexech, ale i o technologii...
Joyrider>Já jsem se snažil si vyzkoušet a naučit že pokud průser kterej neubrzdím, tak stoupám do stupaček a jakmile letím tak po dopadu roztáhnout ruce/nohy, to mi vysvětlovali.
Jinak taková věc jako párkrát po sobě si zkusit krizový brzdy, to jsem dělal asi od tý doby co jsem si koupil první auto tak na všem co jsem delší dobu řídil. Další věc je uvědomit si že gumy jsou drahý, ale je to pořád jedinej kontakt s asfaltem, takže jsme na nich nikdy nešetřil. Na 2 kolech jsem ještě žádný neojel, (to jsem to vždycky před tím prodal :) ale na auto kupuju fakt každou zimu a každý léto něco co mě udrží ve stopě a včas zabrzdí. Leze to do peněz, ale kolik stojí vlastní život?
Takže nejenom o reflexech, ale i o technologii...
Hele jen bych se pozastavil u toho,ze ti nekdo radil roztahnout ruce a nohy???Ja jsem se uz fakt hodnekrat valel v ruznych rychlostech,ale priznam se,ze uz se jen velice tezce udrzuji ruce a nohy tam kde je chces drzet kdyz to s tebou mrda vsema smerama.Myslenka zabranit kutaleni je dobra a jen se sklouznout,ale rekl bych ze je to spis tezke nebo nemozne a hlavne u toho prave hrozi poraneni vsech tech koncetin.Pokud jsem padnul na okruhu tam je na to clovek asi nejak pripraven tak jsem pritiskl ruce na hrudnik a jen cekal az se dokutalim a zastavim...a myslim ze to takhle delaj i jezdci motoGP...?Nekdo nejaky nazor i na tohle...??
Naposledy editováno 19.06.2008 08:41:52
právě si lížu rány z šest dní starého střetu s autem, které vyjelo z parkoviště přímo přede mně - do té doby ukryté za jiným autem, takže řidiče jsem v něm neviděla ... byla to moje první a bohužel hned tak blbá zkušenost, ale když si to promítám zpět, nebyl v té vteřině čas (s mými nulovými zkušenostmi s haváriemi) ani sáhnout na brzdu nebo se vyhnout ... vůbec si nedovedu představit, že běžný uživatel motocyklu jako já (i když jezdím spousty let), by mohl použít některou z výše zmíněných rad ... většina z nás jsme amatéři, žádní profíci a žádné padací návyky se nám pod kůži neukládají ... ani sama pro sebe nevím, jaké si vzít z této nehody ponaučení
(jo a řidič auta měl v dechu 1,58 promile )
Ja treba jen jednu zajimavou radu...v dobach kdyz jsem jezdil hodne rychle i po meste,tak jsem treba dokazal jeste sledovat jakym smerem maji vytocena kola vsechny auta stojici v rade u krajnice!!!CHapes proc vid?Jezdi dal,sbirej zkusenosti a davej pozor
A ponaučení? Jaké si můžeš vzít ponaučení? Tam asi žádné není ne? On pil, on Ti nedal přednost a tys ho neviděla.. Kdybys ho viděla, tak alespoň předvídáš, řekneš si, vidí mě? Nevidí? Ale takhle jsi v tom úplně nevinně. Tak se dej brzo do kupy!