Máte někdo zkušenosti od nového roku s palivy E10 u starších (2001-) banditů 600?
Ta mantra zní ze začátku jednoduše: "Motorky Suzuki starší jak 2002 nejsou kompatibilní s E10 palivem". Jenže... Není E10 jako E10. Nechci tu polemizovat nad tím, jestli (a jak moc) je E10 svinstvo, nicméně zjevně záleží jen na podílu lihu, který může vymývat změčkovadla z gumových dílů.
Takže například Verva 100 je sice E10, ale místo biolihu je tam ETBE a to na gumu špatně nepůsobí.
Jenže na stojanu nevidím napsáno E10 (ETBE) a tak je často celkem kryptický zjistit, co tam můžu na nějakém náhodném stojanu kam přijedu, nalít.
Proto se teda ptám majitelů banditů 600 r.v. 2002 a starší, co tankujete a případně jak lze vyřešit tenhle pitomý problém s palivem.
Díky moc!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit vs E10
Straza.ninja píše: Jezdím na Avia 98 která je E5, soused jezdí drahou vervu a už mu na banditu rozežrala karburátory, na jaře nenahodí sekačku. ale leje to tam pořád.
A to jeste kdyby soused vedel, ze CSN norma urcuje. ze ETBE muze byt v benzinu az 22% ,takze ty "lepsi" benziny by se melo spravne znacit E22 a ne E10, tak mozna by to tam prestal lit ne?
1 reakcí na tento příspěvek Bandit vs E10
1 reakcí na tento příspěvek Bandit vs E10
když to tak čtu tak nakoupim 4x20l kanystry a když pojedu za mamkou na moravu taj natankuji v Olomouci nebo v Přerově u Eurooilu, kde je opravdu N95 delší dobu bez bio. Kdo bude chtít, jsem u Praglu (Drahelčice) tak klidně nějaký ten kanystr pustím za cenu co jsem nakoupil . Super by bylo, kdyby se do toho zapojilo víc lidí a ten kdo to řeší bude mít tímto krokem pořešeno
Kdo bude chtít 20l, klidně info do sz. Účtenku ukážu + vyfotím si i závoz list co to obsahuje. Na moravu pojedu cca za měsíc.
Bohužel, Eurooil kolem Práglu cca už 2 měsíce jenom s biosrajdou a prý to tak i bude takže máme vysráno.
Pajas
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit vs E10
Rooks píše: v Olomouci nebo v Přerově u Eurooilu, kde je opravdu N95 delší dobu bez bio.
Bohužel, Eurooil kolem Práglu cca už 2 měsíce jenom s biosrajdou a prý to tak i bude takže máme vysráno
Dají se tyhle informace vyhledat i někde na www stránkách? Nebo jen v té mobilní Srdcovce?
FJRPEPA píše: Nevím co tu řešíte, dávám do motorky furt to co mají na čerpačce to nejlevnější z benzínu a nemám problém se startováním či jinak.
Ozzy_ píše: Protoze jezdis, misto abys resil picoviny na foru V klidu, divnej nejsi, mam to stejne
Měl jsem v garáži auto kterému ty sračky v benzínu prožraly gumové spojovací kolínko od nádrže. Pár litrů z ní přes noc vyteklo na podlahu (naštěstí nebyla plná). Takže to co někomu jeví jako "řešení pičovin" je pro spoustu lidí reálný problém. A to bylo v době kdy byl N95 jen E5.
bazin. píše: Měl jsem v garáži auto kterému ty sračky v benzínu prožraly gumové spojovací kolínko od nádrže. Pár litrů z ní přes noc vyteklo na podlahu (naštěstí nebyla plná). Takže to co někomu jeví jako "řešení pičovin" je pro spoustu lidí reálný problém. A to bylo v době kdy byl N95 jen E5.
Mel sem v garazi motorku dost zanovni, a tam se nektery gumovy veci rozpadli i jen na vzdychu uplne sami za ~8 let ... mizernej vzduch, ktera slozka to asi udelala, budu to muset nejak prefiltrovat, abych nemel v garazi takovou sracku.
Podel se s nami, co za vykrik techniky to bylo, co se tomu rozezralo spojovaci kolinko od nadrze .... a jeste by me zajimalo jak si poznal, ze to udelala zrovna bioslozka v benzinu
...o "lepším" benzínu z Reichu se toho nakecá strašně moc. A má ho jedině Eurooilka.
Rakouský benzín je hlavně dražší a daleko!
Jako obchodník s palivy musíš prokázat, že prodáš určité procento biosložek v palivu. Pokud prodáváš něco bez bio, musíš to jinde dohnat. A to se nejlépe "dělá" provozovateli terminálů a správci státních rezerv.
...lokomotivám nikdo emise neměří, těm je jedno, kolik biosložky je v "naftě".
No, a tak může někdo vesele prodávat bez a rezervy se neustále obnovují.
...ale doopravdy je to sofistikovaný systém.
1 reakcí na tento příspěvek Bandit vs E10
A co? Nic... funguje.
Jezdím dost, palivo řeším, ale vždyť na tu desítku už roky jezdí celý jih EU. A že tam těch motorek je vic jak tady a jezdí denně.
1 reakcí na tento příspěvek Bandit vs E10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit vs E10
Ahoj, na dotaz jestli by i v Čechách nemohli dodávat N95 bez bio jsem dostal okecávačku
Dobrý den,
Co se týká prodeje benzínu, jeho norma E10 požaduje splnění podmínky obsahu biolihu v rozmezí 0 -10 %.
Benzín na našich čerpacích stanicích tuto normu splňuje.
Produkt na jednotlivých čerpacích stanicích je zavážen z různých našich skladů, na který je tento produkt dodáván od výrobců.
Každý sklad má produkt s jiným obsahem biolihu a tak je taktéž na čerpací stanici dodáván.
Bohužel nejsme schopni zaručit dodávky s konkrétním obsahem biolihu, každopádně vždy bude splňovat normu.
Co se týká produktu bez biolihu, můžeme doporučit BA98, kde biolíh není. Zde se používá jako biosložka jiný produkt.
Děkujeme za pochopení.
Tým EuroOil Srdcovka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit vs E10
Rooks píše:
Ahoj, na dotaz jestli by i v Čechách nemohli dodávat N95 bez bio jsem dostal okecávačku
Co se týká produktu bez biolihu, můžeme doporučit BA98, kde biolíh není. Zde se používá jako biosložka jiný produkt.
Když jsi v tom dopisování, můžeš se jich zeptat na složení BA98?
Já se totiž ptal na EuroOilu v Kostelci na Hané a obsluha mi řekla že je v něm 7%(zaokrouhleno) biolihu. Četla to předemnou z lejstra. A taky z ní vypadlo že ETBE EuroOil nedává, takže o tom musela něco vědět. Pistole byla označena E10.
1 reakcí na tento příspěvek Bandit vs E10
Já tedy všem doporučuji tankovat bez bio pokud můžou, taky tankuju. Ale že bych kvůli tomu jezdi a hledal pumpu, to ne. Prostě natankuju.
Moje dlouholetá zkušenost:
10 let jsem měl Bandita 650, stříkačka , vodník. Tankoval jsem co bylo, za celou dobu jsem dal 100 oktan jen asi 4x a jednou na zimu. 10 let jsem parkoval moto jen venku, v létě i v zimě, za sněhu i mrazu, jen pod plachtou. Ani baterku jsem nevyndával (takové hovado jsem, vydržela 7 let). Na jaře shodil plachtu, zapnul klíček, brnknul po startéru a na drc to chytlo. Tankoval jsem před zimou do plna a to je asi to důležité.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit vs E10
pepe100 píše: chlapi, přestaňte to brát tak vážně ty bio složky.
Já tedy všem doporučuji tankovat bez bio pokud můžou, taky tankuju. Ale že bych kvůli tomu jezdi a hledal pumpu, to ne. Prostě natankuju.
Moje dlouholetá zkušenost:
10 let jsem měl Bandita 650, stříkačka , vodník. Tankoval jsem co bylo, za celou dobu jsem dal 100 oktan jen asi 4x a jednou na zimu. 10 let jsem parkoval moto jen venku, v létě i v zimě, za sněhu i mrazu, jen pod plachtou. Ani baterku jsem nevyndával (takové hovado jsem, vydržela 7 let). Na jaře shodil plachtu, zapnul klíček, brnknul po startéru a na drc to chytlo. Tankoval jsem před zimou do plna a to je asi to důležité.
Já to taky neřešil a jezdil na N95 E5 ale od letoška je to už jinak, když to přešlo na E10. Samo že někde po cestě, když budu potřebovat dotankovat, tak tam tu E10 smrknu, když nebude na výběr, ale primárně to do svejch motorek a auta lejt nechci. Vozím si teď 100oktan E5 bez lihu z OMV v kanystrech, cestou autem stejně občas jedu kolem, tak je to cajk a vždycky naberu něco do zásoby. Ještě sem si stáh aplikaci OMV a mám litr 100 oktanu prakticky za cenu N95, takže na pohodu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit vs E10
bazin. píše: Když jsi v tom dopisování, můžeš se jich zeptat na složení BA98?
Já se totiž ptal na EuroOilu v Kostelci na Hané a obsluha mi řekla že je v něm 7%(zaokrouhleno) biolihu. Četla to předemnou z lejstra. A taky z ní vypadlo že ETBE EuroOil nedává, takže o tom musela něco vědět. Pistole byla označena E10.
Jak psal kolega vejš, tu 98 má EuroOil fakt málokde, to je tak jedna pumpa z deseti asi.. Je v něm ETBE a je to E5, to maj i uvedený na webu. Možna na tý konkrétní pumpě v tom maj bordel.. Nakonec je to státní podnik, tam se nelze divit ničemu
Web, pdf: https://www.ceproas...a_odpovedi_k_e10.pdf
Pro zdejší oplývající nepodloženým optimismem:
11. Mohu tankovat benzín typu E10 do staršího modelu, co hrozí, pokud začnu tankovat benzín E10 do staršího modelu?
Pro tankování paliva E10 do starších modelů platí určitá omezení vztahující se primárně k zvýšenému obsahu ethanolu. Zejména se to týká vlivu na určité konstrukční materiály palivové soustavy. Některé starší materiály jsou náchylné na vyplavování změkčovadel, což vede k jejich křehnutí, ztrátě pružnosti a následně k netěsnostem soustavy. To se týká převážně modelů do roku 2005.
Jiné problémy jsou spíše hypotetické a mohou souviset se skutečností, že vozidlo není dlouhodobě provozováno, neboť benzín s ethanolem má vyšší tendenci vázat vzdušnou vlhkost. Problémy tohoto charakteru se spíše týkají malé zahradní techniky než běžných vozidel.
Pro normálně uvažující lidi:
Jaké mám možnosti, pokud jsem vlastník staršího modelu?
V případě produktu BA 98 Super Plus je v současnosti jedinou aplikovanou kyslíkatou složkou, která je uplatnitelná při plnění biopovinnosti, Etyl-Terc-Butyl Ether (ETBE).
Jaký benzín je vhodný pro dlouhodobé skladování?
Pro dlouhodobé skladování je vhodný benzín, který neobsahuje ethanol (biolíh). Jedná se zásadně o vysokooktanový benzín BA 98 SUPER Plus, který je výhradně na bázi stabilního ETBE. V ostatních případech je nutno se řídit informacemi obsluhy čerpací stanice nebo údaji v mobilní aplikaci Eurooil Srdcovka.
Je třeba věnovat vozidlu zvýšenou pozornost, pokud je dlouhodobě mimo provoz?
Ano. Je třeba se řídit ustanoveními normy ČSN 65 6500. Benzín obsahující ethanol, resp. s neznámým složením, by neměl být skladován déle než 3 měsíce. V případě nutnosti je třeba tankovat až do plna, aby došlo k snížení objemu volného vzdušného prostoru v nádrži a pokud možno garážovat, aby nedocházelo k tepelným výkyvům paliva a okolního prostředí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit vs E10
2 reakcí na tento příspěvek Bandit vs E10
Lidi neblázněte a jezděte....Ano, může se stát, že jedné motorce z tisíce to neudělá dobře. Nikdy nic není na 100%. To je prostě život. Představa, že někam jezdím s kanystry, ty někde skladuji a když mi to dojde, tak nikam nejedu? To snad ne.....benzinek je u nás neurekom, stačí si jen vybrat a tam jezdit. A pokud máte problém s tím, že je benzín v motorce přes zimu, tak ho prostě vypustím, všechno vyčistím a na jaře zase naleju. Alespoň proběhne nějaká údržba.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit vs E10
2 reakcí na tento příspěvek Bandit vs E10
Ale kdyz se Vam chce tahat s kanistrama z nejakym zazracnym benzinem buhvi odkud, tak Vas boj
Naposledy editováno 16.05.2024 11:19:46
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit vs E10
Krautkopf píše: Rescoo> Takže na E10 jezdíš už čtyři měsíce a ještě se to nerozpadlo? Bravo!
Já na E10 jezdím již přes rok, celou zimu jsem měl s E10 zazimováno. Nastartovalo na druhé otočení motoru. Motorka také 20 roků stará. Nevidím jediný problém.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
motoservis Suzuki GSF 600 Bandit | miksenzo | 3 | 2.9.2024 v 16:54 nevo7 |
Suzuki Bandit GSF 600 má problém ve... Suzuki GSF 600 Bandit | Lonestar | 6 | 25.6.2024 v 22:17 Lonestar |
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |