1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto Guzzi Stelvio (2024->)
combust píše: A je tam nějakej postřehnutelnej rozdíl v chování oproti předchozím modelům s CARC? Jak jsem tak koukal tak V100 nemá snad ani žádnej tlumič rázů (pokud to teda neřeší ten kus gumy na kardanu u kloubu). V souvislosti s tim co tu bylo jinde napsáno to vypadá jako krok zpět.
tam je napsána celá řada nepřesností, kardan s ramenem není proaktivní, ale reaktivní, nemá vůbec za úkol tlumit nějaké škubání kola nebo co to tam píše, ale má zachycovat moment kardanu, co u verzí s vyšším točivým momentem má za následek zdvihání zadku motorku při zrychlení.
U V100/Stelvia se jim podařilo udělat geometrii tak, že zachycení momentu probíhá právě tou geometrií. Měl jsem V100 S a teď Stelvio a před tím Grisa 850 i silnou 1200 s CARCem. CARC celkově byl mnohem topornější, tužší a celkově byl ten kardan mnohem víc znát. Na V100/Stelviu se fakt téměř nepozná, že to má nějaký rigidní finální převod, motorka se chová příkladně, nezdvihá se jí zadek při akceleraci a celkově je přenos síly mnohem uhlazenější, než u CARCu. Takže spoustu pohádek, jak to nejde a jak je to krok zpět jsem již taky slyšel. Jenže oproti většině těch pohádkářů já na obou řešeních jel a mám srovnání. A současná generace V100/Stelvio považuju na poli kardanů dneska fakt k tomu nejlepšímu technickému řešení na trhu. BTW nikde žádná guma na kardanu Stelvia není, je tam jen prachovka v místě, kde se je osa kyvky. Jinak já ještě trochu Guzzi podezřívám, že ten záchyt momentu možná i trochu supluje uložení pružící jednotky s tlumičem.
Naposledy editováno 06.05.2024 21:41:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto Guzzi Stelvio (2024->)
Co se týče tý gumy tak v jednom z prvních článků o V100 se objevilo cosik takovýho -
Ale pokud je to jen kus gumy na hřídeli tak to bude jen tlumit nějaký vibrace.
Naposledy editováno 06.05.2024 21:44:37
combust píše: Honzus75> Jo, mě ten Seikosův popis taky vrtal hlavou protože jsem v tomhle ohledu nikdy nepostřehl nějakej problém ani na jinejch strojích.
Co se týče tý gumy tak v jednom z prvních článků o V100 se objevilo cosik takovýho -
Ale pokud je to jen kus gumy na hřídeli tak to bude jen tlumit nějaký vibrace.
hezký vidíš, to jsem si nevšiml a ano, podle mě máš pravdu, že to bude tlumit nějaký možný vibrace, protože jak to je celý vyosený a tak, tak by to mohlo někdy zavibrovat....
Honzus75 píše: štítek je v pohodě, turbulence žádné, ale úplná izolace od větru taky ne, přemýšlel jsem nad touringovým, ale pak jsem si říkal, že stejně člověk jezdí většinou když je někde horko a tam aspoň já ocením, když se štítek nechá dát dolů a pustit na sebe vítr. Proti V85 TT Travel s tím vysokým štítkem je to nebe a dudy, na V85 mi to mlátilo hlavou do stran od 90 km/h až jsem měl rozmazané vidění, na Stelviu nic jen čistý vzduch nebo utlumený, ale čistý.
Samé dobré zprávy Ten elektronicky ovládáný štítek beru také jako velké plus, To by motorka tohodle typu měla mít automaticky.
1 reakcí na tento příspěvek Moto Guzzi Stelvio (2024->)
Podas píše: Tak jakpak Honzus 75, či jiní majitelé ? Spokojenost s novým strojem, nějaké postřehy , poznatky, připomínky?
V pátek jsem byl na garančnce po zajetí v 1500 km, čekal jsem 3 týdny, páč nejsou termíny.
Ke Stelviu zatím jen spokojenost, ta motorka má pro moje potřeby ideální kombinaci motor - podvozek - brzdy - pohodlí. Nebál bych se říct, že to je nejlepší motorka, co jsem kdy jel a měl. Osobně se na Stelviu cítím řádově jistěji než na V100 a dle apky dosahuju i větších náklonů v zatáčkách. Přesto na Stelviu zůstávají cca 2 cm poserpruhy, tady člověk bude za neklopiče pro ty, co řeší poserpruhy a myslí si, že jejich šířka určuje kvalitu jezdce. Jsou na tom gumy Micheli Anakee Adventure a já je miloval už na V85 a po přestávce a návratu na tuto gumu jsem zase jako doma, fakt mi hodně vyhovují, že jim i odpustím mírné zahučení při mírném náklonu. Co se týče pléga ano mám kus, kde to vibruje, ale je na to postup od fabriky, kde to servis změří a pokud tam bude větší vůle, mění se mechanizmus. Takže to není konstrukční chyba, ale dodavatel měl asi moc velkou výrobní toleranci, nicméně to je jediná věc, co mi vadí a navíc bude odstraněna. Plégo necloní úplně, ale funguje velmi dobře a nechává vzduch čistý zcela bez trubulencí. Vyšší kupovat nebudu, protože v létě chci, abych na sebe mohl pouštět více vzduchu.
Spotřeba odpovídá údajům výrobce už při zajíždění, takže 5,1 a čekám, že to klesne pod 5. S V100 jsem při stejném zajíždění měl skoro o litr větší spotřebu.
Výfuk krásně prská při podřazení a/nebo ubrání plynu hlavně na trojku, často i na čtyřku.
Quickshifter je proti V100 o několik levelů lepší, už teď funguje plynuleji a hladčeji než na V100, kde se pěkně zajel a v 10 000 km už fungoval parádně. Celkově má Stlevio celé řazení mnohem lehčí a řekl bych i přesnější než V100. Velký kopnutí při zařazení jedničky zůstalo a je to vlastnost.To je v kostce vše po 1500 km, kdyby někoho zajímalo cokoliv konkrétního, na ce jsem zapomněl, ptejte se.
Naposledy editováno 01.06.2024 22:27:48
1 reakcí na tento příspěvek Moto Guzzi Stelvio (2024->)
ty gumy jsem měl i na Stelviu NTX, jakož všechny možné Scorpiony, a různé traily. Opravdu nebyly špatné. Nejhorší guma co jsem zkusil byla Dunlop Road smart
Ten Quick je tam tak nutný? Jak to testoval Sršeň , tak psal, že by ho snad ani nepotřeboval.
Spotřeba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto Guzzi Stelvio (2024->)
Když chci řadit bez spojky, tak za mě tam ten QS patří, kór když ho vyladili konečně takto. To že Pepík popletl podvozek a dopředu hodil Kayabu a dozadu Sachse, když je to přesně naopak, tak to je jen ta největší do očí bijící blbost.
Jezdil jsem Stelvio chvilku a můžu říct že to řadí tak rychle a plynule že než jsem stačil vymáčknout spojku a pomyslel na zařazení tak už jsem měl zařazeno a to jsem ho ani nechtěl použít.
A při přímým porovnání z TT jsem si všiml lehčího nasednutí i snadné manipulace na místě i za jízdy. To zatřesení plexi je způsobeno těmi dlouhými tenkými táhly , si teda myslím. Při vysunutí a jízdě na kostkách, se to trochu mele. Motor mi přišel skvěle pružnej. Design zase lepší u V100, ale to bude individuální.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto Guzzi Stelvio (2024->)
Honzus75 píše: Podas> No Pepík a jeho testy, on dokáže zvorat prostě všechno a dělá to evidentně totálně bez přípravy a soustředění, hlavně hodně mačo
Když chci řadit bez spojky, tak za mě tam ten QS patří, kór když ho vyladili konečně takto. To že Pepík popletl podvozek a dopředu hodil Kayabu a dozadu Sachse, když je to přesně naopak, tak to je jen ta největší do očí bijící blbost.
Pepkovi v testu to vyšlo jako taková v podstatě tuctová nic moc motorka pro lehkou turistiku... Design prý taky takový jako všechno ostatní..
to kdyby to bylo CF moto, to by byly jiný chvalozpěvy...
A ty kecy to už se nedá poslouchat… Na koho to ještě může dneska fungovat, já teda nevím...
Popravdě já už dneska nesleduju žádný testy, co si člověk neotestuje sám tak neví... Jeden tester řekne ,že podvozek je měkkej, druhej že je moc tvrdej , Na jednoho strašně fičí, druhý u té stejné motorky chválí perfektní krytí , a tak dále... Naprosto k ničemu.
Naposledy editováno 02.06.2024 20:27:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto Guzzi Stelvio (2024->)
Už jen to, že všude skálopevně tvrdí, že si můžeme přitvrdit podvozek, protože tam je nastavení předpětí. To bych vždycky vyskočil z kůže takže páni redaktoři, ne, předpětí opravdu nemění tuhost odpružení a jeho charakteristiku, jen s tím zdviháte nebo snižujete zadek motorky, aby po příslušném zatížení klesla pr.el přesně do středové polohy tlumiče a mohl fungovat v plném rozsahu. Ale ne, všude se přitvrzuje tím, že přidáte předpětí
Naposledy editováno 02.06.2024 20:33:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto Guzzi Stelvio (2024->)
Honzus75 píše:
Už jen to, že všude skálopevně tvrdí, že si můžeme přitvrdit podvozek....
jojo přesně BTW nastavoval jsi už na Stelviu SAG? Jak vychází předpětí při tvé váze a 30% SAGu. Díky
2 reakcí na tento příspěvek Moto Guzzi Stelvio (2024->)
nosiče V100 Stelvio 2024 firmy MYTECH
Má někdo jiné řešení?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto Guzzi Stelvio (2024->)
spike-cz píše: Hledal jsem na Stelvio nosiče hliníků místo plastových kufrů. A našel zatím jen toto:
nosiče V100 Stelvio 2024 firmy MYTECH
Má někdo jiné řešení?
Hepco Becker už má svoje řešení (mají i klasiku C-Bow)
https://www.hepco-be...io-2024/653560-00-01
Naposledy editováno 03.06.2024 14:03:31
1 reakcí na tento příspěvek Moto Guzzi Stelvio (2024->)
Díky Honzo.
Koudy01> Na současném Steivu od nich mám jen doplňky, schránku na maličkosti a ochranu kardanu. A věřím, jsou dobří.
Fakt je, že asi bych po zkušenostech věřil MYTECHu, protože když jsem kupoval na Quotu padací rámy od H-B, po namontování a chvíli provozu praskla jedna strana u úchytu. Zjistil jsem to při výročním leštění motorky, tj. po měsíci provozu. A ne, nikdy mi nespadla, natož na ten padák. Holt asi blbej svár.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto Guzzi Stelvio (2024->)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto Guzzi Stelvio (2024->)
Koudy01 píše: Mají nějakej novej systém na zámek.
Když si ten obrázek zvětším, tak ať to prohlížím sebevíc, je to stejný, jako systém, co mám na hlinikáčích já, a to je rok 21....
Výrobce nevím, dali mi to k motorce jako originály (z boku je reliéfní nápis moto Guzzi).
Líbí se mi ty úchytky na víku kufru, to je dobrá vychytávka. Leč tu nemám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto Guzzi Stelvio (2024->)
Bylo to perfektni a rychly reseni. Ale asi to slo ukrast. A mozna nekoho stvalo, ze kvuli sundani kufru musi kufr otevrit.
Je mozny, ze MYTECH dodava i origo MG kufry.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|