AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nebo pod tím deklem má nějaký udělátor pro sněhové řetězy. Existovaly samonasazovací řetězy, které držely přes šrouby kol na takovém kotouči.
Borntobewild píše: Tohle určitě ne. Ale vzhledem k rozvoji FVE, kdy se budou střídat období se zápornou cenou elektřiny a extrémně vysokou cenou, by se možná vyplatila kogenerační jednotka. Spouštěná v době vyšší ceny elektřiny, poháněná zemním plynem a teplem topit a ohřívat TUV.
Doufám že máš pravdu, ale pochybuji. Za pár let se zavřou v ČR všechny tepelné elektrárny a než se dostaví další zdroje, bude to pár let trvat. Navíc spotřeba elektřiny bude meziročně stále stoupat. Takže na trhu bude elektřiny nedostatek.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://liberecka.dr...&dop_id=27680241
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Používal jsem kdysi, ještě za komárů, suřík a fermež (suřík se moc sehnat nedá a nebyla to žádná sláva)
pak jsem používal Fest-B, pak Superkov, občas Formex, všechno matný, chtělo to přetřít vrchním, jakž takž to drželo, ale mělo svý mouchy.
Teď používám alkyton, je to základ i vrch v jednom a na věci uvnitř nemá chybu, ale venku už to taková hitparáda není
a to ani pokud kov pod ním zpasivuju bezoplachovým odrezovačem. Motorky a auta stříkám Epolexem profi S2300, ale je to dvousložka a chce to taky něco na ní. Máte tip na něco, čím to nafidlat a nevracet se k tomu alespon pár let?
Asi mi nejde úplně o peníze, spíš o to, aby to vydrželo.
MartinED250 píše: Na tyhle mrchy jsem byl na vojně na 3 měsíčním kurzu obsluh v Opavě. Řidič, strojník EC. Jsou to dobré a odolné mašiny. Jen ten hluk a spotřeba. Před časem jsem si jako vzpomínku zakoupil ČSAB 4-3/1-400/231. (stála mne hubičku) Páka + starter ze Škodovky, nabíjení aku, apod. Tuhle ještě má armáda ve výzbroji. Je to 344ccm. Na hodinku 2,5L benzinu. Občas jí z nostalgie nakopnu. Je jako nová, má necelých 60h provozu.
No jo, ale nová elektrocentrála, když nekoupíš mrdku, tak ti i silná jede za cca litr na hodinu, i trochu míň u jednofázové verze a čistej benzín se líp skladuje....
Takže je to spíš na hraní, než na to stavět svoji postapokalyptickou budoucnost....
dave-lister píše: PetrL3> Možná to má kvůli snížení aerodynamického odporu. Do dnešních aut dávají různé plastové dekly do kol, aby byly maximálně vyplněné mezery. Prý ty díry v elektronech zvyšují aerodynamický odpor.
Nebo pod tím deklem má nějaký udělátor pro sněhové řetězy. Existovaly samonasazovací řetězy, které držely přes šrouby kol na takovém kotouči.
No, tak to se ostatní výrobci dostali k tomu, co věděl Citroen už před válkou a Tatra to dělala taky... Plný kola a nebo plný dekly...
Naposledy editováno 10.04.2024 09:16:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Čím natřít ocelovou konstrukci venku?
Používal jsem kdysi, ještě za komárů, suřík a fermež (suřík se moc sehnat nedá a nebyla to žádná sláva)
pak jsem používal Fest-B, pak Superkov, občas Formex, všechno matný, chtělo to přetřít vrchním, jakž takž to drželo, ale mělo svý mouchy.
Teď používám alkyton, je to základ i vrch v jednom a na věci uvnitř nemá chybu, ale venku už to taková hitparáda není
a to ani pokud kov pod ním zpasivuju bezoplachovým odrezovačem. Motorky a auta stříkám Epolexem profi S2300, ale je to dvousložka a chce to taky něco na ní. Máte tip na něco, čím to nafidlat a nevracet se k tomu alespon pár let?
Asi mi nejde úplně o peníze, spíš o to, aby to vydrželo.
Stejnou debatu sme tu vedli cca 7- 8 let zpátky. Na zákledě té sem zkusil koupit velkou plechovku něčeho v hornbachu (název si ale nepamatuju) a válečkem sem tím natřel silnou vrstvou velkou plechovou bednu, do který dávám sekačky, železo apod. Dodnes to drží. Jestli to byl ten eternal??? Museli bychom prohledat vlákno .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
navíc asi bude i víc zkušeností s odstupem času a aktuální nabídkou.
Eternal je snad u všeho pouze vodní báze ne?
Mám jeden typ na zemi v garáži a super ,
ale vodníka na ocel mi nepřišlo rozumný, ale třeba jen zbytečná nedůvěra, nevím.
Eternalem Stabil mam natrenou betonovou podlahu na balkone. A taky to vypada cajk.
e: Jo a loni jsme tim natreli rezavou maringotku. A taky to zatim drzi uplne v pohode.
Naposledy editováno 10.04.2024 12:28:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Marine Minio. Tahle barva by ještě suřík obsahovat měla. Nebo přes Allegro nebo tak něco koupit suříkovou barvu ze států mimo EU.
Marine Miniem mám natřených dost věcí a je to opravdu hodně odolná barva. Nevýhoda je koupit spešl ředidlo, pokud to chceš lakovat pistolí.
Na auta po vyvaření používám přelakovatelný epoxidový odrezovač z kelly (žlutý a stojí asi 350,-) a to Minio. Obojí se mi osvědčilo. Dobré jsou i epoxidové barvy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše:
Na auta po vyvaření používám přelakovatelný epoxidový odrezovač z kelly (žlutý a stojí asi 350,-) a to Minio. Obojí se mi osvědčilo..
Což znamená kolik let odolnosti proti korozi?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Venku na vyřezaném železu z aut různé přípravky testuji, nakonec jsem skončil u XCP, minio a epoxidový odrezovač. XCP strašně smrdí, ale plech jím natřený nejeví známky koroze snad ani po 4 měsících venku. Nehoří, což je bomba. Takže ho dávám do dutin, kde snad zpomalí korozi svárů.
Alkyton je taky fajn, protože ho mají všude, za dobrých peníz a je ředitelný obyč ředidlem.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Alfu?
Naposledy editováno 11.04.2024 05:25:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: Mám to zatím první zimu po vyvaření,
Aha.
Dám ti tipy, na co sem za ty roky přišel:
1) začít na holém plechu bezoplachovým odrezovačem a nespěchat. Vždy čekat do druhého dne, přejet šmirglem a opakovat. Vyžrat co nejvíc důlkové koroze. Před další úpravou zbrousit šmirglem 240 nebo hrubším.
2) pak epoxid - vždy si namíchat 2K. Je mechanicky mnohem odolnější, než 1K. Dávam silnou vrstvu a raději víc než míň (na místech, kde si o síle můžeš rozhodnout a nevadí to esteticky)
3) Kde jsou spoje nebo zákoutí, následuje karosářskej tmel (lepidlo). Pokud je to jakékoliv místo, co není vidět, je to asi nejlepší mechanická ochrana.
4) Kam lítají šutry a není tam karosářský lepidlo a má ta část být v barvě, dávám přelakovatelný nástřik, teprv potom lak.
Edit: No a přes to na spodku zlatý Dinitrol a ML do dutin.
Naposledy editováno 11.04.2024 07:30:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3> Můj postup je vyřezat, vnitřek odrezit a kam se dostanu vystříkat XCP. Navařit nový práh/lem, znovu odrezit. Rukou dostat hliníkový kit mezi body. Většinou ale dělám housenku. Pokud to je kapota nebo spodek prahu, stříknu to základ Miniem, pokud tam budu kitovat tak ho zbrousim hrubým šmirglem, ať má kit nějakou adhezi. Pak plnič a barva. Když kamínek prorazí lak i plnič, ale ne základ, tak to stačí. Nejsem profík a dělám to za směšné ceny oproti lidem, čím se tím živí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak jsem zpět a díky všem co drželi palce. Chodit, mluvit i jezdit zvládám jenom nevím jestli budu dostatečně v cajku na delší výletění v brzkém čase.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |