Téma: Vybitá baterie
7.4.2024 v 22:29
Dnes po ujetí cca 500km a zastavení na semaforu jsem už nenastartoval. Baterie total vybitá. Přes kabely jsem to natočil ale na volnoběh to chciplo. Budu hledat měřákem zda není někde nějaký skrat nebo co by tu baterku mohlo vybít a kolik dobiji jestli vůbec.. Mám jen dotaz může altík baterku nedobijet a přitom se kontrolka dobijení nerozsvítí?
1 reakcí na tento příspěvek Vybitá baterie
Ahoj, svítí nebo svítila kontrolka dobíjení po zapnutí zapalování? Samozřejmě když ještě byla baterie nabitá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybitá baterie
JMan> Na 99,9% to bylo vpořádku. Je mi divné, že 30 min zpět jsem tankoval a na pumpě při startu nebylo nic poznat že by baterka byla slabší apod. A potom total vybitá rozsvítila akorat navigaci. Pak když jsem to startnul přes kabely tak jsem to musel vytočit a i přes to jakoby ta elektrika blbla že přístrojovka ktera žere skoro nic se nerozsvítila ale poblikávala.
1 reakcí na tento příspěvek Vybitá baterie
Pokud víš, že kontrolka po posledním zapnutí zapalování svítila a po nastartování normálně zhasla, bude to s největší pravděpodobností alternátor. Aby mohl alternátor vůbec vyrábět elektrický proud, potřebuje se jeho pracovní vinutí uložené na rotoru nejprve nabudit budícím proudem. Ten si alternátor bere z akumulátoru. Pokud se rotor nenabudí, mívá to tři příčiny. Od prodřených sběrných kroužků, kterými je napájena přes kartáče budící cívka (na rotoru), přes krátké uhlíky regulátoru, až po utržené nebo jinak přerušené vinutí rotoru. To se může stát, když se sekne volnobězka. Ta má za úkol odpojovat rotor od pohonu při prudkých poklesech otáček motoru. Zvlášť důležité u motorky, která nemá skoro žádný setrvačník. Při uvedených závadách alternátoru se kontrolka dobíjení vůbec nerozsvítí. Motorka pak jede jenom na baterii a ta se rychle vybije. Půlhodinka bohatě stačí. To, že pak poblikává pristrojovka je normální, ale dost nebezpečné pro veškerou elektroniku, zvlášť ŘJ.
Navrhuji:
1. nabít baterii, musí mít nejméně 12,4 ale radši 12,6V
2. zkusit nastartovat
3. změřit napětí na baterii, mělo by být 14,5 - 14,9V
Když bude menší, nedobíjí nebo málo, když větší, přebíjí. Obojí je špatně.
4. zapnout nějakou zátěž, např všechny světla a zkontrolovat napětí jestli neklesá a s přidáním plynu nestoupá.
Kontrolka:
- když po nastartování svítí nebo poblikává je vadný diodový můstek - nejčastější závada
- když nesvítí, ale napětí na baterce je 15 a víc voltů, může za to regulátor. To oddělá baterku spolehlivě. Ve velkém nebezpečí je i ŘJ.
Pokud není něco jasné, klidně se ptej.
Navrhuji:
1. nabít baterii, musí mít nejméně 12,4 ale radši 12,6V
2. zkusit nastartovat
3. změřit napětí na baterii, mělo by být 14,5 - 14,9V
Když bude menší, nedobíjí nebo málo, když větší, přebíjí. Obojí je špatně.
4. zapnout nějakou zátěž, např všechny světla a zkontrolovat napětí jestli neklesá a s přidáním plynu nestoupá.
Kontrolka:
- když po nastartování svítí nebo poblikává je vadný diodový můstek - nejčastější závada
- když nesvítí, ale napětí na baterce je 15 a víc voltů, může za to regulátor. To oddělá baterku spolehlivě. Ve velkém nebezpečí je i ŘJ.
Pokud není něco jasné, klidně se ptej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybitá baterie
Rodgerman> čau, mám otázku, o čom je tu reč? O motorke, alebo o skútri? Prosím ťa napíš o čo sa jedná, lebo som nejak nepochopil odpoveď a radu JMan. Jeho príspevok č.4 sa mi zdá prinajmenšom čudný, teda popis činnosti voľnobežky a motocyklového alternátoru. Ale, možno som len nechápavý a neviem o čom sa bavíte.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybitá baterie
krokoš> Čau, předpokládám, že se bavíme o motorce, ale v principu je to jedno. Nezaměňovat volnobězku u variátoru u skútru s volnobězkou u startéru nebo alternátoru. Je ale možné, že některé motocyklové altíky volnobězku ani nemají. To co jsem psal platí obecně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybitá baterie
JMan> já jsem teda vždycky viděl na motorkách alternátory s permanentními magnety, ani mě nenapadlo, že by někdo vymýšlel alternátory s buzením
Ok, uznávám, že jsem se nechal unést a pustil jsem se do toho moc zeširoka. Za to se omlouvám. V mém příspěvku mi šlo hlavně o to, objasnit fungování alternátoru resp. systému dobíjení akumulátoru obecně, diagnostiky a eventuální eliminaci závady, aby nemusely být pokládány otázky typu "může nesvítit kontrolka dobíjení a přitom to nedobíjí?" Je jasné, že konstrukce alternátoru u motorky bude trochu jiná než u auta, ale princip je stejný. To víte stejně jako já. Já třeba na GS volnobězku na alternátoru mám, ale taky ho mám poháněný řemenem.
Proto jsem neřešil o jakou konkrétní motorku se jedná. Věřím, že kdo bude chtít, tak si z toho to své vezme.
Proto jsem neřešil o jakou konkrétní motorku se jedná. Věřím, že kdo bude chtít, tak si z toho to své vezme.
1 reakcí na tento příspěvek Vybitá baterie
Rodgerman, čo píšeš, že za jazdy sa ti to vybilo, môžu zapríčiniť aj zoxidované kontakty na batérii.
Ak to neboli kontakty, tak más s dobíjaním problém.
Dobi batériu čo najskôr inteligentnou nabíjačkou (najlepšie zimným, udržovacím režimom), nechaj na nabíjačke aj 3-4 dni, lebo udržovací režim dáva slabé impulzy, ale zato pomerne dobre desulfatizuje.
Očisti kontakty, namontuj a skús, možno sa to ešte chytí - ale ako nová, už nikdy nebude.
Ak to neboli kontakty, tak más s dobíjaním problém.
Dobi batériu čo najskôr inteligentnou nabíjačkou (najlepšie zimným, udržovacím režimom), nechaj na nabíjačke aj 3-4 dni, lebo udržovací režim dáva slabé impulzy, ale zato pomerne dobre desulfatizuje.
Očisti kontakty, namontuj a skús, možno sa to ešte chytí - ale ako nová, už nikdy nebude.
papiboy> To máš úplně pravdu. Tyhle stupidní závady bývají nejčastější. Ještě k té nabíječce. Já třeba mám C-tek a ta má přímo program Recondition. Posílá do baterky silný pulsy a ty právě oklepávají Pb desky. To nabíjení trvá podstatně dýl, ale když je baterka k záchraně, tak to funguje perfektně. Ale samozřejmě platí to co jsi napsal.
Naposledy editováno 08.04.2024 13:39:58
Naposledy editováno 08.04.2024 13:39:58
1 reakcí na tento příspěvek Vybitá baterie
Na skutru altik a buzenim?altik s volnobezkou?
1 reakcí na tento příspěvek Vybitá baterie
Jde o motorku Suzuki GSXS 1000F při vložení tématu mi tam nešlo ten můj typ vložit. Jinak jsem dnes vyhodil baterku byla na uplné nule. Nastartoval jsem to na jinou a dobijí 14.6. Takže alternator a regler jsou ok. Baterka asi dostala infarkt . Dal jsem ji na nabíječku sice se nabíjí ,ale po nabití ji necham par dní jestli udrží napětí. Nicmeně kupuji na 99% novou. Mně jen bylo divné že neumírala nějak postupně ale že tak najednou.
1 reakcí na tento příspěvek Vybitá baterie
Čau, nabudúce to napíš do textu , že o čo sa jedná , dobre , že to funguje a nie je v riti niečo horšie. A ešte pozor, keď už píšem. Nemeraj to len tak, studené, skús to zmerať , to dobíjanie aj po zahriatí. Lebo reglér je hnusná kurva, za studena ukazuje, že je všetko OK a keď sa zohreje oddrbe baterku a všetko okolo toho. Mne takto ten hajzel oddrbal baterku a čo je horšie aj programovateľnú riadiacu, skoro ma porazilo. Takže, ešte raz prebehni to , zohrej a potom meraj. Možno ti ušporím druhú baterku a riadiacu.
Rodgerman píše: Jinak jsem dnes vyhodil baterku byla na uplné nule. Nastartoval jsem to na jinou a dobijí 14.6. Takže alternator a regler jsou ok. Baterka asi dostala infarkt .
Spíš si myslím, že se ti uvolnil kabel od alternátoru nebo kostra a jel jsi jen na baterku, až jsi ji vyšťavil. Tomu by odpovídalo i to poblikávání když jsi to natočil přes kabely.
Mrkni pořádně na kabely od alternátoru nebo regulátoru a na kostru. Taky se to dokáže pěkně vyhřát nebo vyhnít v těch zalisovanych koncích.
1 reakcí na tento příspěvek Vybitá baterie
Mně se taky nezdá, že je všechno OK. Ale držím palce ať to tak je.
1 reakcí na tento příspěvek Vybitá baterie
Stalo se mi něco podobného a bylo to opravdu tím, že se baterka uvolnila od kostry. Začal blbnout el. plyn, motorka chcípala a nestartovala, nakonec jsem zůstal viset 10km od domova, nová baterka nepomohla. Zkus zkontrolovat, jestli máš kabel správně připojenej ke kostře motorky.
1 reakcí na tento příspěvek Vybitá baterie
Me to odchazelo pomalu, jak rikas, bo se sroub postupne uvolnoval (domnivam se, dle projevu a toho, co vim ted) a pak najednou upadl uplne a motorka zdechla "najednou". Tys mozna nemel tu uvolnovaci fazi. Treba to tim neni, jen pisu zkusenost, protoze sranda byla, ze motorku pichali na diagnostiky, zkoumali logy, merili ridici jednotku a ja nevim co a nikdo nevedel co s tim a pak ji zacali rozebirat a zjistili, ze chybi sroub mezi baterkou a kotvenim ke kostre. ? Moderni technologie!
1 reakcí na tento příspěvek Vybitá baterie
Rodgerman> Píšeš "po......zastavení na semaforu jsem už nenastartoval". Při zastavení na semaforu vypínáš motor? Pokud ano, kolik semaforů si potkal než ti nešlo nastartovat?
Rodger: Dobíjecí kontrolka? Tu na motorce nemám. Motorka ukazovala napětí baterie na displeji, ale zdálo se být v normě (nejsem natolik elektrikář, abych věděl, co je špatně, a co ne, ale čísla nebyly nijak nižší, než obvykle), ale hlavně i po preventivní výměně baterie za novou (zkontrolovanou resp. dobitou přes profinabíječku) ukazovala motorka dál víceméně stejné údaje jako s předchozí baterií. Což pro mě byla první informace, že "stará" baterka možná nebyla příčinou škubání plynu a zhasínání motorky na volnoběh. Později jsem si ještě všiml, že mi začali poblikávat (různou intenzitou svítit) potkávací světla a pak jsem zastavil před kruháčem, motorka škytla, zhasla a už nenastartovala.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda Vision 110 vs Suzuki Address ... Honda Vision 110, Suzuki Address 110 | Stephen7 | 15 | 11.2.2021 v 18:25 igors |
Pomoc s výběrem skůtru 125ccm Kymco Super8 125, Honda Vision 110, Suzuki Address 1... | Peet1 | 14 | 12.7.2017 v 00:00 nmax |
OK Suzuki Address 110 | stevens129 | 2 | 27.5.2016 v 20:38 Pančák46 |