AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: assassin> Zásadní je, že můžeš od benzínky plynule odjet se zmrzlinou v ruce.
V Třebotově žil (nevím jestli ještě žije) pán, kterej takhle jezdil do hospody pro točený do džbánku jednou týdně. Dával to s jistotou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Borntobewild> Poloautomat je 70 let stará věc, dnes dožívající na kusově vyráběné Jawě 640. Tak je asi nepodstatný, jakou dneska kdo umí vyrobit převodovku. Navíc se s poloautomatem plynule rozjedeš...
To je dobrej kontrast, kdyz jeste nedavno se tu velebil nakej starej krap, ze to s nicim nepomaha, nema to asistenty, musi to clovek umet ridit… a pak se tu do nebe vychvaluje asistent rozjezdu s prasklym lankem
Otázka pro jawablazny, nemáte někdo starý Jikov na 638-640? Vymontoval jsem emulzní trubici volnoběžné trysky a zlomila se mi v ruce. Náhrada neexistuje, jen pro twn karbec, který má jiné stoupání závitu.
assassin píše: To je dobrej kontrast, kdyz jeste nedavno se tu velebil nakej starej krap, ze to s nicim nepomaha, nema to asistenty, musi to clovek umet ridit… a pak se tu do nebe vychvaluje asistent rozjezdu s prasklym lankem
To jsem určitě nebyl já. Mně moderní vozy ani motocykly nevadí. Ale asistent rozjezdu s prasklým lankem to zní dobře, za to by si Jawa měla účtovat příplatek.Naposledy editováno 27.02.2024 23:25:48
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ten vám na moderních motorkách nechybí?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: PetrL3> Na 640 takovou vymoženost nemám. Na panelce nevím, jel jsem na ní jednou na podzim a jednou dnes. A byl jsem strachy bez sebe, natož abych něco šrouboval.
Chybi mi na moderni motorce plynule. nastavitelna tuhost plynu a tempomat, ktery mi poskytovala J634 v jednom dilu...nerozumim proc to Jawa prestala davat na sve moderni stroje 640 a proc to Japonci neokopirovali jako zbytek kvalitni Jawy...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Elektronické trmpomaty se na motorkách už objevují.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Kafi> Zasekávací plyn na 100PS+ motorce mi přijde jako hodně nebezpečná věc, proto to nikdo nemontuje. Naopak se montují dvoulankové ovládání aby byla jistota, že v případě zatuhnutí nějaké součástky dokáže jezdec zavřít škrtící klapku/.
Elektronické trmpomaty se na motorkách už objevují.
Vidis Jawa mela mechanicky a uz davno! A byla tak dokonalá, že nepotřebovala žádme asistenty a hlídací prvky, byla natolik spolehlivá.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ano, Jawa plánuje vyrábět vlastní motocykl! Na výstavě Motocykl v Praze, která probíhá na výstavišti v pražských Letňanech, bylo oznámeno, že Jawa má v plánu představit finální sériovou podobu svého vlastního motocyklu. Tento motocykl bude mít kubaturu 1000 cm? a bude vybaven vlastním motorem, rámem a většinou dalších dílů. Co je zajímavé, je fakt, že se bude vyrábět v české továrně v Týnci nad Sázavou. Na tomto projektu pracuje Jawa již patnáct let, ačkoli nejde primárně o zisk, ale spíše o image a marketing.
Tož soudruzi, 15 let, tak to by nešlo. 3 pětiletky nebyla potřeba snad na žádný projekt po 19. století, dřív snad Karlův most stavba hradů...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Copilot:
Jawa pracuje na vývoji svého vlastního motocyklu již patnáct let. Tento dlouhý časový úsek může být způsoben několika faktory:
Komplexnost projektu: Vytvoření nového motocyklu od základu je náročný proces. Musí se navrhnout a vyvinout mnoho komponent, jako jsou motor, rámy, elektronika, brzdy a další. Každý detail musí být pečlivě promyšlen a testován.
Technické výzvy: Jawa pravděpodobně hledala optimální řešení pro svůj motocykl. To může zahrnovat inovace, které vyžadují čas na výzkum a vývoj.
Finanční a organizační aspekty: Vytvoření nového motocyklu vyžaduje investice do výzkumu, vývoje, testování a výroby. Jawa musela zajistit finanční prostředky a správnou organizační strukturu pro tento projekt.
Regulace a certifikace: Každý nový motocykl musí projít různými testy a získat certifikace, aby byl legálně prodáván. To může také zabrat čas.
Celkově je vývoj nového motocyklu složitý proces, který vyžaduje trpělivost, pečlivou práci a řešení mnoha technických a organizačních výzev. Doufejme, že výsledek stojí za to! ??
laďa-prášil píše: Co říká copilot na otázku, zda Jawa bude vyrábět vlastní motocykl? :)
Tož soudruzi, 15 let, tak to by nešlo. 3 pětiletky nebyla potřeba snad na žádný projekt po 19. století, dřív snad Karlův most stavba hradů...
Třeba Temelín se stavěl 15 let.
Chrám svatého Víta dokončili až někdy v roce 1929, cca po 585 let po zahájení stavby.
V Barceloně Sagrada Família se staví od roku 1882.
Takže vývojáři Týnci mají na zlomení rekordu ještě čas.
Naposledy editováno 28.02.2024 08:59:27
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kámoš je chce půjčit na jízdu veteránů a když v tom zmokne, tak ho ten vergl nejspíš do kopce ani neuveze.
Hudy toho vyrábí mrak.
https://www.hudy.cz/impregnace-na-obleceni
Tak než začnu experimentovat.
Copilot
Vývoj nového motocyklu Jawa a stavba Svatovítské katedrály jsou oba monumentální úkoly, ale jejich časové rámce jsou zcela odlišné.
Takže... monumentální úkol :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Borntobewild> 80. léta byla spíš léty pokračujícího úpadku.. Výhodou poloautomatu je plynulý rozjezd a zastavení.
Výhodou poloautomatu hlavně v pokývačkové a pobizonové fázi je, že to je další zdroj poruch a potíží :)
Ač je to jednoduché jako facka... což je snad typické nejen pro VAG ale i pro Jawu.
Naposledy editováno 28.02.2024 09:32:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
laďa-prášil píše: Výhodou poloautomatu hlavně v pokývačkové a pobizonové fázi je, že to je další zdroj poruch a potíží :)
Ač je to jednoduché jako facka... což je snad typické nejen pro VAG ale i pro Jawu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Pravda, jednou jsem viděl v cestopise, že se ulomil celý ten poloautomat. Ale i to se podařilo opravit. Co se ti na tom porouchávalo?
Už jsem tu psal. všichni si stěžují na spojku 638 a nahrazují 634, že je lepší a nemrtelná a hlavně spolehlivě vypíná, ač k tomu není žádný důvod.
Všichni vymýšlejí gumičky a pružné lamely a zatím v několika případech byl problém na vypínacím mechanismu, buď tam byl důlek a cukalo to nebo to bylo prasklý a nedalo se to moc seřídit. Jinak tam vlastně nic není a stejně se to pokazí. V tomto případě tam působí velké síly tření malé plochy na vidličku.
Verdom píše: Čím impregnujete motohadry? Mám tu takový historický, látkou podobný spíš vaťáku jak čemukoli jinýmu.
Kámoš je chce půjčit na jízdu veteránů a když v tom zmokne, tak ho ten vergl nejspíš do kopce ani neuveze.
Hudy toho vyrábí mrak.
https://www.hudy.cz/impregnace-na-obleceni
Tak než začnu experimentovat.
Impregnací na boty, beru rúzné výrobce, co mi zrovna přijde pod ruku všetně těch unbrand ze Sportissima...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |